Brno — Změna grafikonu přinesla úpravy nejen ve vnitrostátních tarifech, ale také v těch mezinárodních. Jednou z těchto změn je také vcelku razantní zdražení jízdenky Wien Spezial, která byla zavedena již po pádu železné opony a oproti běžnému kilometrickému tarifu přinášela velké výhody. Kromě příznivé ceny nabízela například také rozšíření o vídeňskou městkou dopravu a její základní cena byla navíc dále snížena pro držitele In-karty. Teď ovšem podraží o desítky procent a zdražení navíc není konečné. „Lze očekávat, že ze strany ÖBB bude tato nabídka v relativně krátké době zcela zrušena a současná úprava je jen přechodný krok k nastolení standardního odbavení, které má ÖBB i s jinými sousedy,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
„Změna se týká rakouského úseku, který je vypočten dle ceníku ÖBB. Rakouské dráhy v minulosti poskytovaly slevu pro držitele In-karty ve výši 77 %, nyní poskytují ÖBB slevu ve výši 50 % z mezinárodního tarifu NRT. Pro cestující bez In-karty se změnila sleva z 30 % na 25 %,“ doplňuje Šťáhlavský. Jízdenka z Brna bude nově stát 1138 korun, pro cestující s In-kartou pak 781 korun. Jízdenky z Břeclavi stojí podle nového ceníku 915, respektive 614 korun, s drobnými fluktuacemi podle aktuálního kurzu eura. Pro některé cestující se tak vyplatí více využívat internetové Včasné jízdenky, která stojí 9 eur v jednom směru. Ty však lze zakoupit pouze v předstihu a vztahují se na ně různá omezení, kontingent těchto dokladů je navíc omezen.
Změny působí paradoxně zejména ve chvíli, kdy jízdenky na autobusovou dopravu lze pořídit okolo dvou set korun za jednu cestu, a to s podobným cestovním časem a dobrým komfortem. České dráhy zdražení zdůvodňují mimo jiné i přístupem cestujících: „Důvodem bylo také zřejmé dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou. Tyto skutečnosti lze vysledovat například při přepravních průzkumech v daných spojích, kdy počet cestujících jedoucích na delší relace neodpovídá odbavení příslušnými jízdenkami. Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu mezi Jihomoravským krajem a spolkovými zeměmi Dolní Rakousy a Vídeň a neměla nahrazovat odbavení z jiných míst ČR v kombinaci s jinými levnými jízdenkami pro vnitrostátní dopravu,“ popisuje další důvody mluvčí ČD. „Jízdenka Wien Spezial byla zavedena v době, kdy jsme byly vnímáni jako relativně chudá reformní ekonomika, v současnosti jsme vnímáni už jako standardní člen EU, klasická demokracie s fungujícím tržním hospodářstvím, tedy jako ostatní země,“ uzavírá stanovisko dopravce Petr Šťáhlavský.
Navzdory odkazování na standardní přístup ÖBB však zůstala podobná nabídka v platnosti pro spojení Vídně se Slovenskem. Železničná spoločnosť Slovensko nadále nabízí ekvivalentní jízdenky EURegio za cenu 13 eur při koupi na Slovensku a ÖBB za 15 eur při koupi v Rakousku. Pokud nejste vlastníkem In-karty, po této změně stojí za zvážení cesta z Břeclavi do Vídně zajížďkou přes Bratislavu. V kombinaci se zpáteční jízdenkou CityStar za 10,40 eur zaplatíte 23,40 eura (667 korun). Společnou výhodou EURegia i Wien Spezial proti Včasné jízdence je možnost použití ve všech spojích během časové platnosti dokladu.
Zdroje: České dráhy
| 18.12.2013 (6:00)
Vazne by me zajimalo, jakym zpusobem si CD nahradi ztraty a zaroven posileni pozice konkurence zpusobene prodrazenim vlakoveho spojeni do Vidne.
Jinak nikdo z diskutujicich u jednani s OeBB asi nebyl, ale vsichni vedi, ze je to vina CD a Rakusaci svoji slevu vlastne zrusili na natlak CD
Stačí porovnat ceny zpáteční jízdenky Wien Praterstern - Bernhardsthal, který je první rakouská stanice za Břeclaví:
* 21 eur Vorteilscard ÖBB
* 28 eur Rail+
* 30,20 eur obyčejná zpáteční ÖBB
* 38 eur SCIC
O této jízdence jsem do teď vůbec nevěděl - mazec! Díky - člověk aby si hledal nejen daňového poradce, ale i poradce pro nákup jízdenky..
Pokud jede cela rodina, s babickou i se psem a z Vidne si vezete plnej kufr videnskejch rizku (nebo cehokoli jinyho), tak neni na pouziti gumokolu nic spatnyho ani nelogickyho.
Prumer obsazenosti osobniho automobilu je ale cca 1.25 osoby.
Ad. Stahlavsky: Ten, pokud se nepletu, ma jen papouskovat, co mu pride zhora.
Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu
Nekdo by jim mel vysvetlit, ze se maj starat o to, aby mely plny vlaky. Na podporu cestovniho ruchu tady mame jiny deravy studny.
Da se nejak zjistit, kterej chytrak to vymyslel?
§7 Cestující by to zneužili
Pravidla Modrého života
4. průkazy na slevu:
.......
pokud je nějaká sleva úspěšná, je nutné ji zrušit, protože jistě dochází k jejímu zneužívání
více viz: http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
Cesta z Brna do Viedne cez Bratislavu mi tiež napadla, ale v praxi to využijú len držitelia režiniek (ktorí si už minuli FIPky na Rakúsko) alebo osoby s ťažkou fóbiou z autobusov. Všetci ostatní nasadnú na autobus. Holt Tourbus a Student Agency budú mať úrodný rok.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










