..: Jízdenka Wien Spezial výrazně zdražuje :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj KováčBrno — Změna grafikonu přinesla úpravy nejen ve vnitrostátních tarifech, ale také v těch mezinárodních. Jednou z těchto změn je také vcelku razantní zdražení jízdenky Wien Spezial, která byla zavedena již po pádu železné opony a oproti běžnému kilometrickému tarifu přinášela velké výhody. Kromě příznivé ceny nabízela například také rozšíření o vídeňskou městkou dopravu a její základní cena byla navíc dále snížena pro držitele In-karty. Teď ovšem podraží o desítky procent a zdražení navíc není konečné. „Lze očekávat, že ze strany ÖBB bude tato nabídka v relativně krátké době zcela zrušena a současná úprava je jen přechodný krok k nastolení standardního odbavení, které má ÖBB i s jinými sousedy,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

„Změna se týká rakouského úseku, který je vypočten dle ceníku ÖBB. Rakouské dráhy v minulosti poskytovaly slevu pro držitele In-karty ve výši 77 %, nyní poskytují ÖBB slevu ve výši 50 % z mezinárodního tarifu NRT. Pro cestující bez In-karty se změnila sleva z 30 % na 25 %,“ doplňuje Šťáhlavský. Jízdenka z Brna bude nově stát 1138 korun, pro cestující s In-kartou pak 781 korun. Jízdenky z Břeclavi stojí podle nového ceníku 915, respektive 614 korun, s drobnými fluktuacemi podle aktuálního kurzu eura. Pro některé cestující se tak vyplatí více využívat internetové Včasné jízdenky, která stojí 9 eur v jednom směru. Ty však lze zakoupit pouze v předstihu a vztahují se na ně různá omezení, kontingent těchto dokladů je navíc omezen.

1044.079-0, Wien Meidling, foto: Duhy Změny působí paradoxně zejména ve chvíli, kdy jízdenky na autobusovou dopravu lze pořídit okolo dvou set korun za jednu cestu, a to s podobným cestovním časem a dobrým komfortem. České dráhy zdražení zdůvodňují mimo jiné i přístupem cestujících: „Důvodem bylo také zřejmé dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou. Tyto skutečnosti lze vysledovat například při přepravních průzkumech v daných spojích, kdy počet cestujících jedoucích na delší relace neodpovídá odbavení příslušnými jízdenkami. Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu mezi Jihomoravským krajem a spolkovými zeměmi Dolní Rakousy a Vídeň a neměla nahrazovat odbavení z jiných míst ČR v kombinaci s jinými levnými jízdenkami pro vnitrostátní dopravu,“ popisuje další důvody mluvčí ČD. „Jízdenka Wien Spezial byla zavedena v době, kdy jsme byly vnímáni jako relativně chudá reformní ekonomika, v současnosti jsme vnímáni už jako standardní člen EU, klasická demokracie s fungujícím tržním hospodářstvím, tedy jako ostatní země,“ uzavírá stanovisko dopravce Petr Šťáhlavský.

Navzdory odkazování na standardní přístup ÖBB však zůstala podobná nabídka v platnosti pro spojení Vídně se Slovenskem. Železničná spoločnosť Slovensko nadále nabízí ekvivalentní jízdenky EURegio za cenu 13 eur při koupi na Slovensku a ÖBB za 15 eur při koupi v Rakousku. Pokud nejste vlastníkem In-karty, po této změně stojí za zvážení cesta z Břeclavi do Vídně zajížďkou přes Bratislavu. V kombinaci se zpáteční jízdenkou CityStar za 10,40 eur zaplatíte 23,40 eura (667 korun). Společnou výhodou EURegia i Wien Spezial proti Včasné jízdence je možnost použití ve všech spojích během časové platnosti dokladu.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.12.2013 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer kobros 
18.12.2013 (10:14)  
Hm, tady se nekdo chova, jako by mezi Vidni a Brnem nemel zadnou konkurenci. Zvlaste, kdyz se jedna o tu samou konkurenci, s kterou vede tezkou cenovou valku u jine relace.
Vazne by me zajimalo, jakym zpusobem si CD nahradi ztraty a zaroven posileni pozice konkurence zpusobene prodrazenim vlakoveho spojeni do Vidne.
Registrierter Benutzer M 
18.12.2013 (10:12)  
Vikititor - z mnozstvi leteckych tarifu se ti taky toci hlava? Proc resis pocet tarifu, proste porovnej cenu a neres tarif. Pokud ho resit chces, tak kazdej sveho stesti strujcem...
Registrierter Benutzer M 
18.12.2013 (10:09)  
Cekam brzke zruseni vcasnych jizdenek. Ty jsou nutne take zneuzivane k lomenemu jizdnemu.

Jinak nikdo z diskutujicich u jednani s OeBB asi nebyl, ale vsichni vedi, ze je to vina CD a Rakusaci svoji slevu vlastne zrusili na natlak CD
18.12.2013 (9:34)  
Průser je, že se cena Wien Spezial počítá z SCIC tarifu a nikoliv vnitrostátního.

Stačí porovnat ceny zpáteční jízdenky Wien Praterstern - Bernhardsthal, který je první rakouská stanice za Břeclaví:

* 21 eur Vorteilscard ÖBB
* 28 eur Rail+
* 30,20 eur obyčejná zpáteční ÖBB
* 38 eur SCIC
18.12.2013 (9:31)  
z množství tarifů a slev se mi točí hlava. A co je nejhorší, na takovu nabídku Vás neupozorní ani v ČD Centru - když tam člověk příjde pro nákup jízdenky - nes..ou se s Váma - prodají Vám plnou palbu..

O této jízdence jsem do teď vůbec nevěděl - mazec! Díky - člověk aby si hledal nejen daňového poradce, ale i poradce pro nákup jízdenky..
Korrespondent oder ŽP Mitglied BBvK  mail  
18.12.2013 (9:13)  
A cesta se osobním autem vyplatí i při obsazení 0,7 ;-) A to předpokládám, že bude mít řidič in-kartu, což spíše ne ;-)
18.12.2013 (9:06)  
Martin99: Mě cesta z Brna do Vídně stojí tam a zpět v naftě pro Octavku cca 550 Kč.. a tato cena je stejná, i když jedeme celá rodina.
Pokud jede cela rodina, s babickou i se psem a z Vidne si vezete plnej kufr videnskejch rizku (nebo cehokoli jinyho), tak neni na pouziti gumokolu nic spatnyho ani nelogickyho.
Prumer obsazenosti osobniho automobilu je ale cca 1.25 osoby.

Ad. Stahlavsky: Ten, pokud se nepletu, ma jen papouskovat, co mu pride zhora.

Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu
Nekdo by jim mel vysvetlit, ze se maj starat o to, aby mely plny vlaky. Na podporu cestovniho ruchu tady mame jiny deravy studny.

Da se nejak zjistit, kterej chytrak to vymyslel?
18.12.2013 (9:05)  
Vyhánění lidí z už tak prázdných vlaků.
18.12.2013 (8:41)  
Koukám, že i po tolika letech platí stará dobrá železniční dogmata:
§7 Cestující by to zneužili

Pravidla Modrého života
4. průkazy na slevu:
.......
pokud je nějaká sleva úspěšná, je nutné ji zrušit, protože jistě dochází k jejímu zneužívání

více viz: http://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
18.12.2013 (8:08)  
Šťáhlavský dáva samé perly: keby umožnili kúpiť si jeden lístok Svitavy - Wien, a za úsek z Brna na ňom platiť výhodnú cenu, tak by si ľudia nekupovali dva lístky. Na Slovensku to tak funguje, keď si kúpim lístok Trnava - Wien, tak je v ňom započítaný zľavnený úsek z Bratislavy do Viedne. Na Slovensku zdá sa nikomu nevadí, že aj obyvatelia slovenského "vnútrozemia" sa chcú voziť výhodne do Viedne.

Cesta z Brna do Viedne cez Bratislavu mi tiež napadla, ale v praxi to využijú len držitelia režiniek (ktorí si už minuli FIPky na Rakúsko) alebo osoby s ťažkou fóbiou z autobusov. Všetci ostatní nasadnú na autobus. Holt Tourbus a Student Agency budú mať úrodný rok.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko