..: Jízdenka Wien Spezial výrazně zdražuje :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj KováčBrno — Změna grafikonu přinesla úpravy nejen ve vnitrostátních tarifech, ale také v těch mezinárodních. Jednou z těchto změn je také vcelku razantní zdražení jízdenky Wien Spezial, která byla zavedena již po pádu železné opony a oproti běžnému kilometrickému tarifu přinášela velké výhody. Kromě příznivé ceny nabízela například také rozšíření o vídeňskou městkou dopravu a její základní cena byla navíc dále snížena pro držitele In-karty. Teď ovšem podraží o desítky procent a zdražení navíc není konečné. „Lze očekávat, že ze strany ÖBB bude tato nabídka v relativně krátké době zcela zrušena a současná úprava je jen přechodný krok k nastolení standardního odbavení, které má ÖBB i s jinými sousedy,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

„Změna se týká rakouského úseku, který je vypočten dle ceníku ÖBB. Rakouské dráhy v minulosti poskytovaly slevu pro držitele In-karty ve výši 77 %, nyní poskytují ÖBB slevu ve výši 50 % z mezinárodního tarifu NRT. Pro cestující bez In-karty se změnila sleva z 30 % na 25 %,“ doplňuje Šťáhlavský. Jízdenka z Brna bude nově stát 1138 korun, pro cestující s In-kartou pak 781 korun. Jízdenky z Břeclavi stojí podle nového ceníku 915, respektive 614 korun, s drobnými fluktuacemi podle aktuálního kurzu eura. Pro některé cestující se tak vyplatí více využívat internetové Včasné jízdenky, která stojí 9 eur v jednom směru. Ty však lze zakoupit pouze v předstihu a vztahují se na ně různá omezení, kontingent těchto dokladů je navíc omezen.

1044.079-0, Wien Meidling, foto: Duhy Změny působí paradoxně zejména ve chvíli, kdy jízdenky na autobusovou dopravu lze pořídit okolo dvou set korun za jednu cestu, a to s podobným cestovním časem a dobrým komfortem. České dráhy zdražení zdůvodňují mimo jiné i přístupem cestujících: „Důvodem bylo také zřejmé dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou. Tyto skutečnosti lze vysledovat například při přepravních průzkumech v daných spojích, kdy počet cestujících jedoucích na delší relace neodpovídá odbavení příslušnými jízdenkami. Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu mezi Jihomoravským krajem a spolkovými zeměmi Dolní Rakousy a Vídeň a neměla nahrazovat odbavení z jiných míst ČR v kombinaci s jinými levnými jízdenkami pro vnitrostátní dopravu,“ popisuje další důvody mluvčí ČD. „Jízdenka Wien Spezial byla zavedena v době, kdy jsme byly vnímáni jako relativně chudá reformní ekonomika, v současnosti jsme vnímáni už jako standardní člen EU, klasická demokracie s fungujícím tržním hospodářstvím, tedy jako ostatní země,“ uzavírá stanovisko dopravce Petr Šťáhlavský.

Navzdory odkazování na standardní přístup ÖBB však zůstala podobná nabídka v platnosti pro spojení Vídně se Slovenskem. Železničná spoločnosť Slovensko nadále nabízí ekvivalentní jízdenky EURegio za cenu 13 eur při koupi na Slovensku a ÖBB za 15 eur při koupi v Rakousku. Pokud nejste vlastníkem In-karty, po této změně stojí za zvážení cesta z Břeclavi do Vídně zajížďkou přes Bratislavu. V kombinaci se zpáteční jízdenkou CityStar za 10,40 eur zaplatíte 23,40 eura (667 korun). Společnou výhodou EURegia i Wien Spezial proti Včasné jízdence je možnost použití ve všech spojích během časové platnosti dokladu.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.12.2013 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
18.12.2013 (12:24)  
Zajímavé zdůvodnění, s IN 100 si tedy mohu dle ČD koupit jen lístek Praha-Vídeň.
registrovaný uživatel Jan Mazůrek  mail  
18.12.2013 (12:08)  
Takže do Vídně pojedu raději autem... Bohužel :( Je pravda, že čím prázdnější vlak tím je větší pohodlí a za pohodlí můžeme chtít víc peněz - české dráhy se tím dost řídí... Jednou budou průvodčí hrát v Railjetu na schovku. Pikola je v Hohenau
18.12.2013 (12:01)  
Kde je tedy "výhoda" WS. Vidím spíše nevýhody v omezení platnosti na 4 dny oproti měsíci u CS
No výhoda je ta, že máte levnější jízdenku na MHD, pokud se jedná o jednodenní návštěvu Vídně.
18.12.2013 (11:42)  
Teď jsem zjistil, že WS je cenově pro neIn stejný jako City Star... Kde je tedy "výhoda" WS. Vidím spíše nevýhody v omezení platnosti na 4 dny oproti měsíci u CS
18.12.2013 (11:23)  
U ČD dělá fakt banda kr****ů, všechno co lidi používají, protože je to výhodný tak se a) zruší, b) zdraží natolik, aby to nepoužívali.
18.12.2013 (11:10)  
M: Jakykoliv vliv CD konci v Breclavi.
To co pisete neni pravda. Zrovna tak, jako si DB mohly v Cechach najit jinyho partnera pro linku Berlin - Praha, tak si CD mohly najit nekoho jinyho v Rakousku (treba WestBahn) nebo do ty Vidne jezdit samy. Ovsem podle mluvciho CD byla ta jizdenka zdrazena hlavne proto, ze ji lidi kupovali, takze tahle debata je vlastne tak trochu OT.
18.12.2013 (11:03)  
M: Slušnou indíciou môže byť práve to, že podobne výhodná ponuka Wien - Bratislava zostala zachovaná, takže to asi nebude tak úplne "štandardný postup so všetkými susedmi".
registrovaný uživatel M 
18.12.2013 (10:53)  
Hospodskej si ty brambory ma zkontrolovat a v pripade nespokojenosti je koupit jinde, za jinou cenu, koupit jinou odrudu. Jakykoliv vliv CD konci v Breclavi.
To pro ty blby...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
18.12.2013 (10:34)  
ČD chtějí evidentně provozovat prázdné Railjety, aby jim je cestující do Vídně náhodou moc neoseděli.
18.12.2013 (10:17)  
M: Rakusaci svoji slevu vlastne zrusili na natlak CD
To je jak u blbejch. Kdyz mi v hospode daj hnusny drahy brambory, tak taky nadavam na hospodu, ktera si neni schopna zajistit levnyho a kvalitniho dodavatele.

kobros: jakym zpusobem si CD nahradi ztraty
Ty EC sou dotovany, takze tak.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko