..: Jízdenka Wien Spezial výrazně zdražuje :..

Wien Praterstern (Nord), EC do Prahy, 1216.2 ÖBB, foto: Juraj KováčBrno — Změna grafikonu přinesla úpravy nejen ve vnitrostátních tarifech, ale také v těch mezinárodních. Jednou z těchto změn je také vcelku razantní zdražení jízdenky Wien Spezial, která byla zavedena již po pádu železné opony a oproti běžnému kilometrickému tarifu přinášela velké výhody. Kromě příznivé ceny nabízela například také rozšíření o vídeňskou městkou dopravu a její základní cena byla navíc dále snížena pro držitele In-karty. Teď ovšem podraží o desítky procent a zdražení navíc není konečné. „Lze očekávat, že ze strany ÖBB bude tato nabídka v relativně krátké době zcela zrušena a současná úprava je jen přechodný krok k nastolení standardního odbavení, které má ÖBB i s jinými sousedy,“ uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

„Změna se týká rakouského úseku, který je vypočten dle ceníku ÖBB. Rakouské dráhy v minulosti poskytovaly slevu pro držitele In-karty ve výši 77 %, nyní poskytují ÖBB slevu ve výši 50 % z mezinárodního tarifu NRT. Pro cestující bez In-karty se změnila sleva z 30 % na 25 %,“ doplňuje Šťáhlavský. Jízdenka z Brna bude nově stát 1138 korun, pro cestující s In-kartou pak 781 korun. Jízdenky z Břeclavi stojí podle nového ceníku 915, respektive 614 korun, s drobnými fluktuacemi podle aktuálního kurzu eura. Pro některé cestující se tak vyplatí více využívat internetové Včasné jízdenky, která stojí 9 eur v jednom směru. Ty však lze zakoupit pouze v předstihu a vztahují se na ně různá omezení, kontingent těchto dokladů je navíc omezen.

1044.079-0, Wien Meidling, foto: Duhy Změny působí paradoxně zejména ve chvíli, kdy jízdenky na autobusovou dopravu lze pořídit okolo dvou set korun za jednu cestu, a to s podobným cestovním časem a dobrým komfortem. České dráhy zdražení zdůvodňují mimo jiné i přístupem cestujících: „Důvodem bylo také zřejmé dělení jízdného ze vzdálenějších destinací ČR, kdy cestující využívali lomení levnějších vnitrostátních jízdenek a jízdenky Wien Spezial (např. Praha - Brno a Brno - Wien) na úkor odbavení přímou jízdenkou. Tyto skutečnosti lze vysledovat například při přepravních průzkumech v daných spojích, kdy počet cestujících jedoucích na delší relace neodpovídá odbavení příslušnými jízdenkami. Zde je třeba připomenout, že tato jízdenka byla zavedena jako přeshraniční k podpoře místního, regionálního turistického ruchu mezi Jihomoravským krajem a spolkovými zeměmi Dolní Rakousy a Vídeň a neměla nahrazovat odbavení z jiných míst ČR v kombinaci s jinými levnými jízdenkami pro vnitrostátní dopravu,“ popisuje další důvody mluvčí ČD. „Jízdenka Wien Spezial byla zavedena v době, kdy jsme byly vnímáni jako relativně chudá reformní ekonomika, v současnosti jsme vnímáni už jako standardní člen EU, klasická demokracie s fungujícím tržním hospodářstvím, tedy jako ostatní země,“ uzavírá stanovisko dopravce Petr Šťáhlavský.

Navzdory odkazování na standardní přístup ÖBB však zůstala podobná nabídka v platnosti pro spojení Vídně se Slovenskem. Železničná spoločnosť Slovensko nadále nabízí ekvivalentní jízdenky EURegio za cenu 13 eur při koupi na Slovensku a ÖBB za 15 eur při koupi v Rakousku. Pokud nejste vlastníkem In-karty, po této změně stojí za zvážení cesta z Břeclavi do Vídně zajížďkou přes Bratislavu. V kombinaci se zpáteční jízdenkou CityStar za 10,40 eur zaplatíte 23,40 eura (667 korun). Společnou výhodou EURegia i Wien Spezial proti Včasné jízdence je možnost použití ve všech spojích během časové platnosti dokladu.

Zdroje: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 18.12.2013 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Tarify

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
18.12.2013 (22:01)  
Jiri, ja som pisal o slovenskych posadkach na EC. Na osobakoch jazdia posadky CD (z mojej skusenosti kontroluju vacsinou len na useku Lanzhot - Breclav). Posadky ZSSK jazdia len EC vlaky a tam nekontroluju nikdy - nema to nic s tym ze by nestihali prejst vlak, proste maju pokyn tam listky nekontrolovat (ostatne koho uz trapi ten dvojkilometrovy usek po hranicu... a listky CD kontrolovat nemozu kedze nie su opravnenou osobou dopravcu Ceske drahy). Podobny pokyn maju na useku Devinska Nova Ves - Marchegg, preto musia cely REX do Viedne zbehnut vzdy medzi BA hlavnou a Devinskou Novou Vsou.

Josef: Ono staznost tam prilis neuznaju, kedze oni si to do prepravneho poriadku kludne dat mozu. Ale ako som napisal, existuju aspon tri riesenia ako to obist, tak sa tym prilis netreba zaoberat.

Inak vseobecne by bolo dobre od grenze bodov upustit a prejst na model (resp. niektory z modelov) pouzivany v zapadnej Europe.
18.12.2013 (22:00)  
Error404: IN100 je ideální krytí. Stejně ji nemají jak načíst. :o)
Martin Chovanec: Tvoje štěstí. Já na tohle narazil ve 100 % nákupů jízdenek v Bratislavě na hl.st. :)

BTW stížnost na tohle ustanovení SPPO ZSSK vyřešilo sdělením, že je to pro mé dobro jako zákazníka.
18.12.2013 (21:54)  
Error404 - Kúty-Břeclav jsem byl v osobácích zkontrolován vždy. Trochu odlišné je to v EC, kde průvodčí nemusí stíhat projít celý vlak
18.12.2013 (21:48)  
Martin: Slovenske caty su "umrtvene" aj na EC medzi Kutmi a Breclavou. V zivote som tam nezazil kontrolu listkov a to tymi vlakmi v danom useku chodim hodne casto.
18.12.2013 (21:46)  
Josef Petrák: Tento problém jsem u ZSSK nikdy neměl. Pokladní se zeptala, jestli chci po hranici nebo do stanice a tím to skončilo. Pravda, bylo to na místě, kde se nikdy v podmínkách přepravy moc nevyznali, ačkoliv jim tam stavělo EC, resp. Ex.

Slovenské čety jsou zas prý "umrtvené" mezi Horní Lidčí Gr. a Vsetínem (pokud tam ještě na nějakém páru vlaků zajíždí jako v (před)minulém GVD). Na Čadca Gr. mi jednou na slovenskou jízdenku mávli rukou, jindy ji vyžadovali.

A ohledně lomeného jízdného dodám snad jen toto: Vím o pokladní, která mi sama od sebe nabídla rozdělit vnitrostátní a mezinárodní úsek na zvláštní jízdenky. Já jsem si totiž tehdy myslel, že na mezinárodní jízdence platím na českém úseku vnitrostátní jízdné. A teď, co s takovou pokladní? Pochválit za to, že zákazníkovi poradila s optimální jízdenkou, nebo vynadat?
18.12.2013 (21:39)  
Josef: No na jednej strane je to uplne iny pripad ako to o com som pisal, kedze tam ide o predaj listka, nie kontrolu. Sucasne ale musim skonstatovat ze mam opacnu skusenost. Mna sa vzdy pytali aky listok mam, ale stacila odpoved ze mam cesky sietovy a nikto nic neriesil. Ostatne, ked na nich vytiahnes In-Kartu tak oni nemaju ziadnu sancu zistit ci tam mas IN100, alebo nie :) Podobne internetove listky CD nemozu overovat (ja som si ho pre istotu zobral - islo o internetovu Celodenni jizdenku, ale nikoho nezaujimala, stacila ustna odpoved). Podobne ked som cestoval na Sommerticket, takmer vzdy sa pytali aky listok mam dalej, ale po odpoved ze Sommerticket to dalej neriesili.

Dokonca viem o cloveku co kombinuje tarifu ZSSK a VOR pri predplatnych listkoch a ZSSK mu bez akejkolvek kontroly toho VOR listka predava mesacne listky Bratislava hl.st. - Marchegg Grenze.

Kazdopadne, ked je nejaky problem, treba na iniciativnych blbcov vytahovat akekolvek karticky, doma vyrobene internetove listky a podobne, ktore nemaju sancu overit :)
18.12.2013 (21:24)  
Error404: A pak přijdu na pokladnu ZSSK a dokud jim neukážu lístek od Grenze dál, lístek na slovenskou stranu po Grenze mi neprodají. Dokonce to je v SPPO ZSSK, i když v době nákupu s nimi ještě žádnou smlouvu s tímto dopravcem uzavřenou nemám. :) A ano, už mě 2x odmítli jízdenku prodat, když jsem odmítl ukázat jízdenku ČD.
18.12.2013 (21:14)  
Btw, do Breclavi jazdia sprievodcovia OBB? Ak ano, riesia vobec listok na usek Breclav - Breclav Gr? Lebo napr. do Bratislavy-Petrzalky sa dlhodobo da z Rakuska cestovat bez akehokolvek listka pre slovensky usek. Jednak v useku medzi Kittsee a Petrzalkou nikto nic nekontroluje, po druhe je tam rakusky sprievodca (ak vobec nejaky) a tomu je to slovensky usek ukradnuty a po tretie aj keby mu nebol tak sprievodca OBB nema ziadnu kompetenciu kontrolovat dodrziavanie zmluvy medzi mnou a ZSSK, ani nepozna tarifu ZSSK (a uz vidim ako mi kontroluje moju cipovu kartu vydanu Slovak Lines ked sa nou preukazem :)).

Svojho casu som mal Sommerticket ked este jazdili IC z KE do Viedne a tam sa islo nonstop Bratislava - Vieden a co si pamatam tak sprievodca na useku kde bolo zrejme ze som nastupil v BA nikdy neziadal nic navyse k Sommerticketu (hoci listky pre usek Petrzalka - Kittsee Gr za tusim 20 centov som si poctivo kupoval :)).

Podobne napr. sprievodcovia CD pri jazde osobakmi do Kutov nikdy neriesia ci ma cestujuci platny doklad pre slovensky usek.
18.12.2013 (21:12)  
je ale potřeba si koupit jízdenku do Gr., na zpáteční cestě platí až do BV
To je zajímavé, že ve směru od nás to rakouské četě vadí, ve směru zpět nikoliv. Podle této logiky by mohli chtít, abych měl i jízdenku Břeclav - Břeclav Gr. a k tomu Sommerticket a pro cestu zpět jen Sommerticket - na ten úsek za "čárou" kašleme.
18.12.2013 (20:36)  
Einfach Raus se dá z Břeclavi použít, je ale potřeba si koupit jízdenku do Gr., na zpáteční cestě platí až do BV. Je ale pravda, že osobáků tam už jezdí pomálu, a tak je lepší si zajet na vlak do Bernhardsthalu...
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko