Berlín — Krátce před Štědrým dnem proběhla jako blesk tiskem, televizí i jinými sdělovacími prostředky včetně webových stránek zpráva, že po téměř dvou letech zkoumání EBA (Eisenbahn Bundesamt) udělil ICE třetí generace od Siemensu provozní povolení pro vlaky osobní přepravy („techničák“). Čtyři soupravy byly předány DB v pátek před Štědrým dnem, dalších 12 je připraveno k předání.
Původní termín plnění prvních dodávek byl v říjnu 2011. Vznikly diskuse o průkazu kvality a do jednání se vložil EBA. Začaly zkoušky, zejména nového SW, vrcholící zkouškami moderního řídícího systému. Ty byly v prosinci ukončeny a EBA vydal kladný verdikt. DB dosud jezdily bez provozní rezervy. Soupravy nebyly přes Vánoce zařazeny do turnusu, ladil se zácvik vlakového personálu. Ke dni 23. prosince 2013 vydal EBA rovněž souhlas pro provoz ICE – Velaro D propojených, zdvojených.
Tisková informace byla natolik obecná, že neuvedla podrobnosti zkoušek SW. Lze se domnívat, že zejména u brzdového systému a systému řídicího mohlo jít o V&V Program (Verification and Validation), poprvé použitý u Space Shuttle, dále v leteckém a jaderném průmyslu. Především se hledají možné Common Mode Failures (chyba ze společné příčiny).
Siemens v euforii prvotního sdělení situaci nazval „Vánočním darem“ od EBA.
Zdroje: ZDF, N-TV, Siemens
| 19.1.2014 (8:00)
To máte pravdu - když si dnes srovnám cenu jízdenky Berlin - Wien od DB, tak cesta přes ČR vychází levněji. Časově zatím nastejno. Ovšem jiná situace je v případě, že cenu hledám u ÖBB - tam mi na stejné datum a stejnou trasu (např. 20.2.) dnes vycházejí jiné ceny (už aby byl nějaký evropský srovnávač akčních nabídek).
To si myslim taky, ono to ma nekolik vyznamnych technickych zadrhelu (sirka skrine, jednosystem, u ICE1 velka kapacita) a v neposledni rade se prvni zacnou vyrazovat nejdriv po roce 2020.
To asi tezko. Uz dnes je cesta pres Fuldu s prestupen casove nastejno. V okamziku, kdy to bude bez prestupu nebo rychlejsi, pojedou proste "spodem".
Existují nějaké údaje/odhady o tom, kolik lidí jezdí durch Budapest/Wien - Dresden/Berlin? Já nemám představu, vždy se mi to láme v Praze :-)
Stoupa: A to je špatně?
Z pohledu Němců je to samozřejmě správně. Ale já bych se spíš zeptal, kolik lidí potřebuje cestovat z Berlína do Pešti nebo Vídně a opačně.
Bavil jsem se o potřebě tohoto spojení s několika německými dopravními odborníky ... tuhle trasu využívají "Bundes-úředníci" - a těm jde o čas - a trochu turisté ("průměrný Berlíňan navštíví Vídeň párkrát za život, Vídeňák nemá v Berlíně vůbec co hledat") - těm jde o čas i peníze. Čas řeší letadlo jednoznačně, cena letenky je minimálně srovnatelná
Takže jediní, kdo ji živí v celé délce jsou turisté z Japonska či Ameriky ... a řekl bych, že rozpůlení v Praze je z našeho (českého) pohledu dobře, protože jich bude víc, které to "donutí" k návštěvě Prahy (a tedy i utrácení).
Co by na naše současné tratě bylo to pravé ořechové, to jsou jednotky s naklápěním ev. s kompenzací náklonu a rediálním stavěním dvojkolí..
Přemýšlet o vysokorychlostních tratích a vozidlech třídy 1 má smysl pouze za předpokladu, že naše vysokorychlostní infrastruktura bude začleněna do evropského systému. Jinak je to zbytečné vyhazování peněz..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










