..: První série převzatých vozů od ÖBB v provozu ČD :..

Celkový pohled na vůz Bmz 21-90 022-8., foto: Adam Vanting Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Detail označení vozu Bmz 21-90 018-6, foto: Adam VantingTakto vypadajícím WC se nemůže pyšnit žádný ze současných vozů ČD., foto: Adam VantingInteriér zůstal bez jakékoliv změny., foto: Adam Vanting

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.2.2014 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   
13.02.2014 (11:57)  
Karel Kovařík: Pokroucené vidění světa.. řekl bych že jsi dost naivní. Prostě nelze zastavit vývoj. Chtít po někom, aby nechal auto a jel vlakem s ČD je stejné, jak chtít po jiném, aby zahodil mobil a chodil telefonovat někam do budky nebo po jiném, aby si přestal dopisovat přes internet a začal zase posílat dopisy.....
A vsadím se, že před nějakými 100 a více léty se našlo taky dost těch, kteří naříkali, že se opouštějí ty krásné romantické a koňmi tažené povozy a dává se přednost těm čoudícím a zapáchajícím parním strojům (vlakům)....
13.02.2014 (11:56)  
Když je taková výchova, vození autem do školky, tak se není čemu divit, tím to začíná. Pak jsou typy co nepojedou sockou, protože by se osypali. Řešením by bylo sbírat řidičáky, zvýšit přísnost, vydělalo by životní prostředí i hromadná doprava, prodělaly by autoservisy a nemocnice. Jenomže v téhle zemi rozhodují právě ti, co by se při jízdě sockou osypali, a když jedou náhodou první třídou hliníkovým šrotem, tak jsou toho plné noviny.
13.02.2014 (11:48)  
Takže asi není potřeba dělat tak často revize, něco jako kdysi dávno vyjmutí některých vozů z RIC.
Bčka: je nutné si uvědomit, jaký děs s bouchacími dveřmi, pensylvánskými podvozky a řemenem poháněnym dynamem ve své době nahrazovaly. Byl jsem u jejich uvádění do provozu, a byly to konečně VOZY. Nikde žádný rotačni měnič, jediné uhlíky na motoru ventilátoru, spolehlivá elektronika. Jediné závady vznikaly rozkrádáním tehdy drahých a nedostatkových elektronických komponentů, také tím, že každý kuchař nebo účetní si doma stavěl zasilovač nebo barevnou hudbu. Za to ovšem koncepce vozů nemohla. Něco jiného je jejich současný stav.
Registrierter Benutzer Kakov 
13.02.2014 (11:34)  
Sim: ohledně rezignace, naprostý souhlas, chci naznačit, že ke zvýšení zájmu o VHD nebude stačit "jen" nabídnout rychlejší a kvalitnější VHD (teď nemluvím jen o železnici),

nějak bude nutno ještě zlomit tu psycho závislost na autě,

viz. jedu do fitka autem, abych měl pohyb, já se projdu každý den do práce a z práce mám pohyb a dokonce ušetřím fůru peněz. Ten extrém bez auta ani ránu se bohužel vyskytuje na můj vkus moc často
Editor oder ŽP Admin Adam Vanting  mail  
13.02.2014 (11:33)  
Jiří Bajer: Ty vozy teprve přejdou pod ČD, ale to až dostanou najbrt. Na tom se už ale pracuje, akorát lakováním zatím procházejí 4 vozy a tyhle dva jezdí.
13.02.2014 (11:25)  
Sim: Ten vůz není tlakotěsný, takže netuším, který další prvek má návaznost na rychlost. Hlavně se tady nemusí řešit DÚČR, když to zůstalo v rakouském registru. :)
Registrierter Benutzer Sim 
13.02.2014 (11:02)  
M > ani u vlaku neni striktne dano, ze musi jezdit jen po verejne siti => srovnani s autem nekulha

Nebo snad pred kazdou jizdou bude strojvudce obchazet vlak a kdyz uvidi na vagone "200", tak si rekne...
V podstate ano, jen to neobchazi pesky, ale koukne se do papiru, co za kocary mu za masinu zrovna dneska povesili. A pokud ma mit bezne soupravu na 160 a nekdo mu tam (z jakyhokoliv duvodu) prida Bt, nic krome legislativy mu nebrani, aby i s takovou soupravou uhanel 160. Pri prekroceni rychlosti se proste zadna automaticka brzda aktivovat nebude, stejne, jako kdyz si za ochcavku dam vlek na 80 a budu to praskat 120 po dalnici...

Josef Petrák > nemuze tam byt fakt nejaky rozdil v narocich na udrzbu nebo revize? Z takovychto duvodu byly kdysi demontovany/deaktivovany ruzne vseobecne prinosne systemy, ktere nebyly vyuzivany (docasne), takze se snizily trochu naklady na provoz. Ze se pak tyto systemy malokdy dockaly zpetneho zprovozneni je vec druha ...

Karel Kovářík > samosebou souhlas, ovsem jde o ten uhel pohledu; "nechoď v botech, když můžeš jít bos", ale "to, že nemáš boty, neznamená, že nemůžeš chodit" ... to jsou dva extremy ... a nekde uprostred mezi tim je "ze nemas boty jeste neznamena, ze je nemuzes mit a chodit pohodlneji". A pokud prave na tohle rezignujeme, je zle ...

... btw, nezajdem zas na pivko? U nej se to resi lip ;)

R.U.R. > zrovna s tim odpadem je to krasny priklad. Vsichni vime, ze je rozumne tridit. Ale malokdo to bude delat v situaci, kdy mu s tim vzniknou velke vicenaklady nebo s tim ma podstatne vic starosti, nez s klasickym komunalem. Proto se ted v nekterych mestech uspesne rozjizdi system, kdy tridene popelnice dostanou lidi na svuj dvorek a nemusi s tim pres nekolik ulic k velkym kontejnerum. Celkove je svoz o neco drazsi, ale cely system je efektivnejsi, bo je to pro lidi pohodlnejsi a zapoji se jich do toho dobrovolne vic. A o to prave jde. Naservirovat to lidem pod nos tak, aby to bylo pro obe strany prinosne ... a ne sebrat lidem popelnici na komunal a ocekavat, ze kvuli tomu lidi zacnou dobrovolne tridit. Analogie s dopravou je snad jasna ;-)
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
13.02.2014 (10:54)  
ad Téoz vs Sim: Taky dneska lidi například choděj běhat nebo plavat, i když je (krátkodobě) pohodlnější to nedělat (byť jedou do fitka autem, tam hodinu běhaj a pak jedou autem domu).
Taky lidi tříděj odpady, i když je rychlejší a pohodlnější to všechno narvat do jedný popelnice.
A tak dál, zrovna tohle se teď pode mě opravdu posouvá od toho primitivně kapitalistického "všechno co nejlevnějc a co nejpohodlnějc" k nějakýmu uvažování v širších souvislostech a delších časových horizontech. Na jednu stranu tenhle vývoj například rozhodně momentálně snižuje konkurenceschopnost Evropy oproti Číně (když třeba u nás hlídáme co firmy vypouštěj do okolí a nutíme je kupovat dražší čistší technologie, přestože je pohodlnější a levnější to prasit jak to jde), ale nějak tu lidi už dospěli k tomu, že to asi z dlouhodobějšího pohledu je dobrej nápad.
Registrierter Benutzer Kakov 
13.02.2014 (10:44)  
Sim:

ad Téoz: asi jsi to špatně pochopil.

myšlenka (alespoň tak jak ji chápu a prosazuji já) není "nechoď v botech, když můžeš jít bos", ale "to, že nemáš boty, neznamená, že nemůžeš chodit"

zážitek ze života:

Byl jsem navštívit kamaráda v Sušici, bydlel u nádraží, říkám: "půjdem do města na pivo", odpověď "tak já zavolám někomu, ať nás tam odveze"
autobus jel do města 10 minut, stál 6 Kč a jezdil každou hodinu....

ten člověk obvolal 10 lidí a když ho nikdo autem neodvezl (vlastní neměl) tak raději dřepěl doma, protože bez auta je to pro něj o ničem

uvědomme si prosím, že skutečnost nízkého využití VHD (proti IAD) je ne kvůli starým/špatným vozidlů, infrastruktuře, ale pokroucené vidění světa.....

pro hodně lidí už potřeba přepravit se z bodu A do bodu B ustoupila do pozadí před touhou projet se autem....
13.02.2014 (10:31)  
Jiří Bajer: Ne nutně. A znamená Rakousko a ukazuje, u jakého drážního úřadu jsou ty vozy schválené a v jakém národním registru vedené. ČD pak je VKM (Vehicle Keeper Mark), která značí dopravce registrujícího vozidlo do registru. Drážní úřad a "vehicle keeper" nemusí nutně být ve stejném státě. VKM přiděluje evropská ERA. Kromě A-ČD jsme mohli vidět např. D-RJ, A-RJ nebo CH-WSTBA (WESTbahn GmbH).

M: Samozřejmě, že je jedno, jestli ten vůz tam má 160, nebo 200, když to sotva té 160ky v provozu dosáhne. Mě na tom udivuje, že ze všech věcí, co při té akvizici měli řešit - lak, revize, revitalizace interiéru, výměna známých poruchových komponent, rychlost nasazení do pravidelného provozu... se řešilo nějaké nadbytečné papírové snížení rychlosti. Člověk se holt musí ptát, proč?
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko