..: První série převzatých vozů od ÖBB v provozu ČD :..

Celkový pohled na vůz Bmz 21-90 022-8., foto: Adam Vanting Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Detail označení vozu Bmz 21-90 018-6, foto: Adam VantingTakto vypadajícím WC se nemůže pyšnit žádný ze současných vozů ČD., foto: Adam VantingInteriér zůstal bez jakékoliv změny., foto: Adam Vanting

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.2.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
13.02.2014 (8:02)  
Chio > Becka nemam rad, ale v tomhle ohledu s vami nesouhlasim; jejich problem neni v tom, ze by v dobe porizovani zaostavala. Zadrhel je podobny jako u sukafonu - na spouste trati to byl pokrok, ale nakoupilo se ve velkym a cpalo se i tam, kde to nema co delat. Ze prave tento efekt je dusledkem socialistickeho planovani samosebou nijak nezpochybnuju

Teoz > nemyslim to nijak rypave, ale tyhle vase nazory jsou neslucitelne s myslenkou podnikani a celkove vyvoje jako takoveho; jen diky tomu, ze je clovek linej, se snazi si veci ruzne zlepsovat, aby se vysledku dosahlo snadneji. A ruku v ruce s tim jde pohodlnost; pokud se stejnym usilim mohu neceho dosahnout v prijemnem prostredi nebo nekde, kde se necitim dobre, proc bych si mel vybirat dobrovolne to druhe?
Nerikam, ze vas pristup nema na svete misto, ale hranici to se sebemasochismem a asketismem. A je to hodne vosajstlich, protoze jak zacnete nekoho presvedcovat o tom, ze vlastne vsechno moderni (treba svezeni v Bmz misto B) neni pro cloveka dulezite, da se to hned naroubovat i zpetne. Proc pouzivate boty, kdyz muzete chodit bos, misto prijemneho obleceni vam muze stacit jutovy pytel nebo klidne i fikovy list a proc by se mel nekdo starat o to, aby vam jidlo chutnalo, kdyz jde jen o nasyceni kvuli preziti ... jakmile nejaka kultura zacne timto zpusobem fungovat, stagnuje a je jinymi kulturami prevalcovana, jednoduse proto, ze nefunguje efektivne. Planovane hospodarstvi minuleho rezimu budiz krasnym prikladem.

M > blbost. Pokud ma auto na tacho 300 (a v papirech rekneme 280), je to na nasich silnicich s rezimem 50/90/130 platny uplne stejne, jako vagon na 200 na kolejich 160. Oboji muzete vyuzit jen v pripade poruseni predpisu. A u obojiho muzete prekrocit i tu hodnotu maximalni, pricemz se vam velmi pravdepodobne nic nestane (krome zmineneho poruseni predpisu a flastru s tim spojeneho), protoze konstrukcni rychlost je jeste o neco vyssi.

M 474 003 > pokud na to budem koukat pohledem, ze sockou nekdo pojede jen proto, ze nema jinou moznost a ze je to tak v poradku, tezko se neco zlepsi ... aby to fungovalo, je potreba nabidnout jednoznacne vyhody oproti IAD, jinak s tim budou fakt jezdit jen nadsenci a zoufalci.
13.02.2014 (7:58)  
Co je na hromadné dopravě funkčního, když si vlaky v uzlových stanicích ujíždějí o 4 minuty a musí se 2 hodiny čekat na další??? 100m autem se jezdí už i tady, vozí se děti do školky, pak mají mít jiné návyky? Musíme si uvědomit, že idnividuální doprava zvítězila, hromadná je jenom pro socky, feťáty, alkoholiky, děti a důchodce.
registrovaný uživatel Téoz  mail  
13.02.2014 (7:23)  
...v době, kdy část naší společnosti začíná přicházet na to, že bychom mohli začít tu přírodu aspoň trochu šetřit, my máme velmi funkční systém veřejné dopravy, která nabízí nesmírně šetrné přemisťování osob i nákladů... místo toho, abychom systém využívali jak to jen jde, řešíme, že tam je tahle sedačka divná (a pro každý přinejhorším je takto ohodnocena sedačka jiná), že tenhle vlak jede moc pomalu, že tady musím hodinu čekat... řešíme prostě blbosti, minimálně my znalí ve veřejné dopravě bychom měli být těmi nejvyššími ambasadory a podporovateli využívání šetrného druhu cestování... je přeci tak trochu jedno, jestli dostaneme kafe, sekt nebo rovnou svíčkovou nebo taky nic... jsem trochu OT, ale tímto se vyjadřuji k více diskuzím pod články, které tu jsou vedeny v poslední době!

Neměli bychom být tak nároční (sedačky ty a ty... a nejen), tak líní (auto a nejen), a hlavně brát stav věcí v souvislostech - tedy z jakého stavu společnosti i infrastruktury vycházíme a za těchto okolností si cenit dosáhnutého funkčního stavu veřejné dopravy - a cenit si ho tak, že tento systém budeme podporovat a dál zlepšovat a hlavně, "tlačit" k jeho využívání ty ostatní lenochy, kteří se vozí auty... (časté jezdění autem má vážně nedozírné následky, zkuste se podívat do zemí, kde už žádná veřejná doprava neexistuje, tu lidi jezdí autem už i 100 m tam a zpět, asi nevěříte, ale vážně to tak je...viz Nový Zéland)...

Osobně rád pojedu téměř na jakýchkoli sedačkách ve vlaku (a samozřejmě taky mám něco raději, ale u něčeho bych neřekl, na tom se nedá sedět..)

Jsme na tom dobře a míříme zatím dobrým směrem, co se veřejné dopravy týče, ale hold nejsme švýcarsko, nejvíc třeba kvůli tomu, v jakém stavu jsme společnost i infrastrukturu či vozidla v roce 1989 našli... Příroda by pro nás měla znamenat víc, než 30 minut, o které musím kvůli pomalejšímu vlaku cestovat déle! Samozřejmě mě tyto vozy z rakouska těší :)
registrovaný uživatel chio 
13.02.2014 (6:48)  
Stejně je smutné, že rakouské vozy staré přibližně 30 let poměrně zásadním způsobem zlepší úroveň cestování na těch nejdůležitějších českých tratích

A pritom nahradzujú české vozne staré približne 30 rokov. Najsmutnejšie je, že Béčka boli morálne zastarané už v dobe uvedenia do prevádzky - vivat socialistické plánovanie.
registrovaný uživatel M 
13.02.2014 (1:17)  
1.Netvrdim, ze to nekomu ublizuje
2.Kdyz ma auto na tachaku 300, tak asi muze jet 300 (aspon vychazim z toho, ze tacho auta je nekam k maximalne). Mezi cislem na vagonu a jeho rychlosti na tratich v CR v roce 2014 ale zadnou vazbu nevidim
13.02.2014 (0:03)  
M: někdo řeší, jestli má auto tachák do 250 nebo 300, no a tady zase někteří řeší, jestli je na skříni 160 nebo 200. Nikomu to neubližuje, tak proč ne.
registrovaný uživatel M 
12.02.2014 (23:52)  
Debata jestli 160 nebo 200 je proc? Kdyz bude mit vagon v papirech, ze ma na uzemi CR do roku 2020 vyjimku a muze jezdit i 350 kmh, tak to neco ovlivni?
registrovaný uživatel Kakov 
12.02.2014 (23:47)  
eber:

ohledně posuzování nových vozů nebuďte "při zemi"

mě kdysi přátelé nechtěli věřit, že Regína není nové vozidlo

a dokonce měli snahu si myslet o humanizovaném B, že se jedná o nové vozidlo...

mluvím o laické veřejnosti
registrovaný uživatel Ondro 
12.02.2014 (23:39)  
Tieto vozy su najlepsie, co som kedy zazil. A v noci sa daju sedacky sklopit do roviny proti sebe a je z toho lehatko. Neraz som to tak pouzil. Ziaden RJ tento komfort nenahradi.
registrovaný uživatel eber 
12.02.2014 (22:14)  
Tento typ sedaček, co jsou na rakouských vozech mi maximálně vyhovuje a doufám, že při rekonstrukci nebudou vyměněny (max. potah jak už tu někdo psal). Se "zlobícími" podhlavníky jsem se ještě nesetkal. Ano, vozy byly vyrobeny před pár desítkami let, ale ty rekonstrukce byly v posledních letech tak masivní, že nebýt například lámaček, leckdo by to určitě považoval za úplně nový vůz. Akorát se trošku obávám, jak bude vypadat interiér třeba po půl roce provozu. Je tam hodně malých součástek apod., které se dají ulomit, ohnout, nebo jinak zničit, což se u nás s oblibou děje, tak snad to co nejdéle vydrží :)
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko