Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Teoz > nemyslim to nijak rypave, ale tyhle vase nazory jsou neslucitelne s myslenkou podnikani a celkove vyvoje jako takoveho; jen diky tomu, ze je clovek linej, se snazi si veci ruzne zlepsovat, aby se vysledku dosahlo snadneji. A ruku v ruce s tim jde pohodlnost; pokud se stejnym usilim mohu neceho dosahnout v prijemnem prostredi nebo nekde, kde se necitim dobre, proc bych si mel vybirat dobrovolne to druhe?
Nerikam, ze vas pristup nema na svete misto, ale hranici to se sebemasochismem a asketismem. A je to hodne vosajstlich, protoze jak zacnete nekoho presvedcovat o tom, ze vlastne vsechno moderni (treba svezeni v Bmz misto B) neni pro cloveka dulezite, da se to hned naroubovat i zpetne. Proc pouzivate boty, kdyz muzete chodit bos, misto prijemneho obleceni vam muze stacit jutovy pytel nebo klidne i fikovy list a proc by se mel nekdo starat o to, aby vam jidlo chutnalo, kdyz jde jen o nasyceni kvuli preziti ... jakmile nejaka kultura zacne timto zpusobem fungovat, stagnuje a je jinymi kulturami prevalcovana, jednoduse proto, ze nefunguje efektivne. Planovane hospodarstvi minuleho rezimu budiz krasnym prikladem.
M > blbost. Pokud ma auto na tacho 300 (a v papirech rekneme 280), je to na nasich silnicich s rezimem 50/90/130 platny uplne stejne, jako vagon na 200 na kolejich 160. Oboji muzete vyuzit jen v pripade poruseni predpisu. A u obojiho muzete prekrocit i tu hodnotu maximalni, pricemz se vam velmi pravdepodobne nic nestane (krome zmineneho poruseni predpisu a flastru s tim spojeneho), protoze konstrukcni rychlost je jeste o neco vyssi.
M 474 003 > pokud na to budem koukat pohledem, ze sockou nekdo pojede jen proto, ze nema jinou moznost a ze je to tak v poradku, tezko se neco zlepsi ... aby to fungovalo, je potreba nabidnout jednoznacne vyhody oproti IAD, jinak s tim budou fakt jezdit jen nadsenci a zoufalci.
Neměli bychom být tak nároční (sedačky ty a ty... a nejen), tak líní (auto a nejen), a hlavně brát stav věcí v souvislostech - tedy z jakého stavu společnosti i infrastruktury vycházíme a za těchto okolností si cenit dosáhnutého funkčního stavu veřejné dopravy - a cenit si ho tak, že tento systém budeme podporovat a dál zlepšovat a hlavně, "tlačit" k jeho využívání ty ostatní lenochy, kteří se vozí auty... (časté jezdění autem má vážně nedozírné následky, zkuste se podívat do zemí, kde už žádná veřejná doprava neexistuje, tu lidi jezdí autem už i 100 m tam a zpět, asi nevěříte, ale vážně to tak je...viz Nový Zéland)...
Osobně rád pojedu téměř na jakýchkoli sedačkách ve vlaku (a samozřejmě taky mám něco raději, ale u něčeho bych neřekl, na tom se nedá sedět..)
Jsme na tom dobře a míříme zatím dobrým směrem, co se veřejné dopravy týče, ale hold nejsme švýcarsko, nejvíc třeba kvůli tomu, v jakém stavu jsme společnost i infrastrukturu či vozidla v roce 1989 našli... Příroda by pro nás měla znamenat víc, než 30 minut, o které musím kvůli pomalejšímu vlaku cestovat déle! Samozřejmě mě tyto vozy z rakouska těší :)
A pritom nahradzujú české vozne staré približne 30 rokov. Najsmutnejšie je, že Béčka boli morálne zastarané už v dobe uvedenia do prevádzky - vivat socialistické plánovanie.
2.Kdyz ma auto na tachaku 300, tak asi muze jet 300 (aspon vychazim z toho, ze tacho auta je nekam k maximalne). Mezi cislem na vagonu a jeho rychlosti na tratich v CR v roce 2014 ale zadnou vazbu nevidim
ohledně posuzování nových vozů nebuďte "při zemi"
mě kdysi přátelé nechtěli věřit, že Regína není nové vozidlo
a dokonce měli snahu si myslet o humanizovaném B, že se jedná o nové vozidlo...
mluvím o laické veřejnosti
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.














