..: První série převzatých vozů od ÖBB v provozu ČD :..

Celkový pohled na vůz Bmz 21-90 022-8., foto: Adam Vanting Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

Detail označení vozu Bmz 21-90 018-6, foto: Adam VantingTakto vypadajícím WC se nemůže pyšnit žádný ze současných vozů ČD., foto: Adam VantingInteriér zůstal bez jakékoliv změny., foto: Adam Vanting

Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.2.2014 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
13.02.2014 (10:27)  
bartik - asi to bude jinak, ale pocitam, ze to budou odlisne normy. Ostatne "proc" je u nas mimo obec 90 a tam 100. Nejake technicke vysvetleni to nema.
registrovaný uživatel M 
13.02.2014 (10:25)  
Sim

1.Auto nemusi jezdit jenom na silnici. To zaprve. Zadruhe, predpokladam, ze to, co ma vagon v papirech je spis jeho jakasi "konstrukcni bezpecna rychlost". Takze kdyz ma vagon v papirech 160, tak by mohlo byt ponekud nebezpecne s nim jezdit 300. Naopak pokud auto zvlada 300, tak jet s nim 300 sice bude lehci prestupek, ale rozhodne se nerozsype.

2.Vagon bezpochyby zvladne i 165, takze je naprosto jedno, co ma na boku. klidne tam muze mit "no limit". Nebo snad pred kazdou jizdou bude strojvudce obchazet vlak a kdyz uvidi na vagone "200", tak si rekne
a) "aha, dneska mam vagony, co umi jezdit 200, moje lokomotiva sice umi jenom 140, ale dnes pojedu 180"?
b) "aha, dneska mam vagony, co umi jezdit 200, sice je dovoleno jezdit jenom 160, ale dnes pojedu 180"?
13.02.2014 (9:56)  
M, Railpic: Proste se ptam, proc vagon, kterej v rakousku ma maximalku 200 ma maximalku u nas jen 160. Samozrejme je v danym pripade jedno, jestli tam bude 160 nebo 200. Jen me zajima, proc si s tou zmenou rychlosti nekdo dal tu praci (pokud k ni teda doslo).

Šepli, Railpic: Obe cisla (zadluzeni i HDP) sama o sobe nic nerikaji a hodi se tak akorat na demagogicke vykriky do diskusi.
13.02.2014 (9:39)  
Když už se tu řeší národohospodářské otázky, mnohem zajímavější než se pitvat obdobím před rokem 89 mi připadá toto:
http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/cesko-se-v-zivotni-urovni-opet-vzdalilo-zapadni-evrope-1060173
Nejen že nedoháníme Západ, ale ztrácíme i náskok před zbytkem Východu. A to je docela tragická vizitka pro naši dobu. S trochou nadsázky jsme na nejlepší cestě, aby naše děti diskutovaly nákup ojetin z Polska nebo Slovenska náhradou za naše třikrát humanizovaná béčka...
registrovaný uživatel Keprt 
13.02.2014 (9:25)  
A ty něveř všemu, co se píše v Haló novinách :-) ČSSR samozřejmě státní dluh mělo (a rostoucí). Ta zdánlivá bezdlužnost deklarovaná fanoušky plánovaného hospodářství spočívá v tom, že ČSSR jednak měla dluh a dále si půjčovala (na Západě, v tvrdých) a zároveň nám dlužily různé "socialistické státy". A když se to sečetlo tehdejšími umělými kurzy, tak jsme jakoby byli bez dluhu. Jen konstatuju, neobhajuju tím zadlužení "kapitalistické doby". A o tom vnitřním dluhu už napsal Jackub, ten splácíme stále. Mimochodem, zlikvidovat zahraniční dluh své země si někdy kolem roku 1980 dal za cíl Ceausescu a opravdu se mu to povedlo. Jestli to bylo pro Rumunsko prospěšné, nechť posoudí ti, co tam tou dobou žili a svou prací ty dluhy zaplatili.
registrovaný uživatel Jackub 
13.02.2014 (8:59)  
@Šepli: Jak to bylo se zadlužením státu v době ČSSR, to nevím. Nicméně mi přijde, že ta bezdlužnost je spíš omílanou mantrou, než skutečností. Ale co se týče vnitřního dluhu, tak ten byl vskutku astronomický. Když se budu držet jen železnice - jak dlouho že se to musí dávat infrastruktura a vozový park dohromady? A s jakými náklady? I když budeme brát v potaz, že spousta peněz se přitom, bohužel, rozkrade, i bez toho by se jednalo o obrovské náklady. A to naše slavná koridorizace je v podstatě jen uvedení tratí do optimálního stavu, neboť za těch 40 let katastrofálním způsobem zastaraly. Obnova vozového parku dtto.

A propos - když už pranýřujete kapitalismus - jak to, že v např. v Německu či Rakousku, kde tento systém byl celou dobu, se žádné zadlužení nekonalo? Ono to totiž není systémem, ale lidmi...
registrovaný uživatel Šepli  mail  
13.02.2014 (8:45)  
Sim: Bohužel je pravda taková, že díky plánovanému hospodářství jsme v roce 89 neměli jako stát žádné dluhy, zato díky oslavovanému kapitalismu... Nevěřte všemu, co Vám říkají v TV!
registrovaný uživatel Sim 
13.02.2014 (8:35)  
Jiří Bajer > ono to pusobi jako mit auto s nalepkou "D" a pritom prazskou poznavaci znackou ... a v podstate to tak je. Jakou vyhodu to ma, netusim - myslel jsem, ze registrace v Rakousku je zpusob, jak obejit nutnost tlakotesne skrine pro rychlost 200, coz ale se snizenim rychlosti na 160 pada ... takze snad jedine, ze prevod A => CZ stoji nejaky penize a provozovatele je povazuji za zbytecny vydaj.
13.02.2014 (8:23)  
Dotaz: Na druhém snímku je patrné označení A-ČD. Nemělo by to být CZ-ČD, když ty vozy už patří Českým drahám?
13.02.2014 (8:20)  
M 474 003: Nemluvte za všechny. :)
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko