Bohumín — Poslední dobou hodně avizovaný nákup 80 ojetých vozů od Rakouských spolkových drah má konečně konkrétní dopad na zkvalitnění dopravy v Česku. S první sérií, čítající šest oddílových vozů řady Bmz 21-90 tak vybrané spoje přináší nebývalý komfort, na určitých vlacích převyšující i samotnou první třídu. Ačkoliv se s těmito vozy počítalo již v polovině léta roku 2013, do ČR fyzicky dorazily až na přelomu let 2013/2014. Navzdory předpokladu, že do ostrého provozu půjdou vozy až po přelakování do korporátních barev ČD, byly na lakování přistaveny zatím pouze čtyři vagony, zatímco zbylé dva již vozí cestující na vlacích IC 530/531 Helfštýn. Konečně se tak podobná úroveň cestování stává samozřejmostí i na spojích, kde dosud tvořily standard vozy řady B 20-41. V době jejich vzniku jen stěží někdo počítal, že za třicet let budou stále zachraňovat vlaky vyšší kvality. Přinášíme vám sérii dokumentačních fotografií nových vozů z druhého dne provozu.

1.Auto nemusi jezdit jenom na silnici. To zaprve. Zadruhe, predpokladam, ze to, co ma vagon v papirech je spis jeho jakasi "konstrukcni bezpecna rychlost". Takze kdyz ma vagon v papirech 160, tak by mohlo byt ponekud nebezpecne s nim jezdit 300. Naopak pokud auto zvlada 300, tak jet s nim 300 sice bude lehci prestupek, ale rozhodne se nerozsype.
2.Vagon bezpochyby zvladne i 165, takze je naprosto jedno, co ma na boku. klidne tam muze mit "no limit". Nebo snad pred kazdou jizdou bude strojvudce obchazet vlak a kdyz uvidi na vagone "200", tak si rekne
a) "aha, dneska mam vagony, co umi jezdit 200, moje lokomotiva sice umi jenom 140, ale dnes pojedu 180"?
b) "aha, dneska mam vagony, co umi jezdit 200, sice je dovoleno jezdit jenom 160, ale dnes pojedu 180"?
Šepli, Railpic: Obe cisla (zadluzeni i HDP) sama o sobe nic nerikaji a hodi se tak akorat na demagogicke vykriky do diskusi.
http://zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/cesko-se-v-zivotni-urovni-opet-vzdalilo-zapadni-evrope-1060173
Nejen že nedoháníme Západ, ale ztrácíme i náskok před zbytkem Východu. A to je docela tragická vizitka pro naši dobu. S trochou nadsázky jsme na nejlepší cestě, aby naše děti diskutovaly nákup ojetin z Polska nebo Slovenska náhradou za naše třikrát humanizovaná béčka...
A propos - když už pranýřujete kapitalismus - jak to, že v např. v Německu či Rakousku, kde tento systém byl celou dobu, se žádné zadlužení nekonalo? Ono to totiž není systémem, ale lidmi...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.














