..: Fotogalerie: Cestující se svezou první jednotkou ČDrailjet v létě :..

Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš PetrovskýPraha/Vídeň — Dlouhou dobu se nevědělo, zdali jednotky railjet pro České dráhy spatří světlo světa, nicméně nakonec se podařilo celou zakázku dotáhnout až do poměrně úspěšného konce. Oproti původním plánům na patnáct jednotek bude sedm jednotek Viaggio Comfort od Siemensu dodáno drahám do listopadu letošního roku. První jednotka však bude po absolvování potřebných zkoušek dodána již v dubnu a následně přibližně od změny jízdního řádu v červnu bude nasazena do provozu s cestujícími. Právě do tohoto prvního, právě dokončovaného kusu, jsme měli možnost nahlédnout ve výrobním závodu společnosti Siemens ve vídeňské čtvrti Simmering. Tedy ještě než se svezou první cestující, můžete si vychutnat prohlídku této nové netrakční jednotky, od které si dráhy slibují rapidní zvýšení komfortu vlaků EuroCity na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz.

Jednotka Siemens Viaggio Comfort

Netrakční jednotka, která je určená pro tažení, resp. sunutí lokomotivou rychlostí až 230 km/h. ČDrailjet má kapacitu 442 míst k sezení ve třech vozových třídách economy, first a business. Samozřejmostí jsou zásuvky 230 V, elektronický informační systém, plošina pro nástup cestujících se sníženou pohyblivostí, toalety s uzavřeným systémem, tlakotěsná skříň, úložné prostory pro velká zavazadla a klimatizace. Dalšími prvky jednotky jsou prostory pro přepravu jízdních kol či dětských kočárků, dětské kino či toalety s přebalovacím pultem. ČDrailjet se skládá ze sedmi vozů v pořadí Afmpz/2 (řídicí vůz s business a first třídou), ARbmpz (vůz s třídou first, stanovištěm palubního personálu a restauračním oddílem), čtyři vozy Bmpz/1 (s economy třídou) a jeden vůz Bmpz/3 (s economy třídou, dětským kinem a prostorem pro kola a kočárky).

Dalibor Zelený (ČD), Roman Kokšal (Siemens) a Bohumír Bárta (JLV) vítají novináře na začátku cesty do Vídně, foto: Aleš Petrovský Po úvodních komplikacích dojíždí celá delegace do Vídně. Vlak EC 73 se nakonec podíval do zahraničí v řazení ARmpee + 3xB, foto: Aleš Petrovský Úvodní prezentace ve vídeňském závodě Siemens, foto: Aleš Petrovský Dalibor Zelený, ředitel ČD, pronáší několik slov k ČDrailjetům, foto: Aleš Petrovský Vlakotraktor čeká na příjezd jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jednotka ČDrailjet je sunuta do závodu Siemens, foto: Aleš Petrovský A generální ředitel jí vítá s úsměvem na tváři., foto: Aleš Petrovský Spojení jednotky a lokotraktoru, foto: Aleš Petrovský Ve dvou se to lépe táhne., foto: Aleš Petrovský Celá jednotka je pomalu vtahována do areálu., foto: Aleš Petrovský Logo Českých drah v momentálně používané grafické formě a korporátních barvách, foto: Aleš Petrovský Část jídelního vozu s první třídou, která nese označení first, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet restaurant, zdalipak přibude i dovětek se servisem JLV?, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet economy logo, foto: Aleš Petrovský Jednotka v obložení novinářů, foto: Aleš Petrovský Detail označení economy vozu, foto: Aleš Petrovský Celkový pohled na vůz jednotky, foto: Aleš Petrovský Detail označení vozu, foto: Aleš Petrovský

Výrobní závod Siemensu, Vídeň

V této sekci vám přinášíme několik pohledů do zákulisí výrobního závodu Siemensu v místní části Simmering, kde vznikají mj. tyto netrakční jednotky. Současně zde probíhá výroba vozů pro RŽD, vozů pro berlínské metro, ale i mnoho dalších zajímavých projektů.

Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Zařízení pro přesun vozů po hlae, pracující na principu vzduchového polštáře, foto: Aleš Petrovský Krytá přesuvna mezi jednotlivými provozy výrobního areálu, foto: Aleš Petrovský Svážení jednotlivých částí skříně vozů jednotky, foto: Aleš Petrovský Sváření jednotlivých částí skříně vozů jednotky robotem, foto: Aleš Petrovský Robotická lakovna, nejmodernější pracoviště svého druhu v Evropě, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě řidicího vozu ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Závěrečné pracoviště oživení, před osazením podvozků, foto: Aleš Petrovský

Interiér jednotky

Jednotka nabídne zákazníkům ČD tři třídy. Economy s 384 místy k sezení (plus 10 sklopnými v zavazadlovém prostoru), first s 42 místy k sezení a business s 6 místy k sezení. Všechna sedadla pocházejí z produkce společnosti Grammer. Již nyní panují obavy, zda bude kapacita jednotek dostatečná, zejména pak v první třídě. Nicméně na tento problém již vyzrály Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), k jednotce railjet jednoduše přidávají několik vozů klasické stavby a tím navyšují kapacitu celé soupravy.

Economy třída
Dalibor Zelený pózuje pro Železničář, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek s vysunutým rozšířením pro notebook, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek v economy, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek, foto: Aleš Petrovský Místa je v economy třídě opravdu dostatek. 210 cm vysoká postava se tu cítí pohodlně, narozdíl od jednotky SC Pendolino, vozů Bpee či jednotky FLIRT LE, foto: Aleš Petrovský Detail individuálního osvětlení v economy, foto: Aleš Petrovský Elektronický rezervační systém jednotky, foto: Aleš Petrovský Simulace zaplnění economy cestujícími, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Detail společné zásuvky pro dvě sedačky economy. Detail potahu., foto: Aleš Petrovský Police na objemná zavazadla v economy, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Dětské kino v economy třídě, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský
Restaurační a služební oddíl
Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, v pozadí Bohumír Bárta, ředitel JLV, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Stanoviště palubního personálu, foto: Aleš Petrovský
First a business třída
First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class poskytuje také dostatek místa, po sklopení stolku (znáte z Ampz ČD) se místo pro nohy zmenší o cca 5-10 cm a zmenší se tak pod úroveň economy, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jediná přepážka, která odděluje business class od first class, foto: Aleš Petrovský Novinka v portfoliu ČD - třída business, foto: Aleš Petrovský

Jednotky railjet pro České dráhy jistě přinesou cestujícím zkvalitnění při cestách vlaky EuroCity, ale musíme si zachovat i nadále střízlivý pohled na celou věc. Nasazení jednotek uvolní pouze několik kvalitnějších vozů pro ostatní relace, a proto sedm railjetů určitě celý trn z paty drahám nevytáhne. Je třeba dalších systematických plánů modernizací a nákupů nových vozidel. I tak přejeme Českým drahám hodně úspěchů s novým produktem ČDrailjet.


Aleš Petrovský | 17.2.2014 (6:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Vozidla

More from Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registered user stoupa  mail  
20.02.2014 (12:42)  
Zravidla přednostně posuzuji a seznamuji se s technickými parametry doravního prostředku. Vybočím. Bylo mi 7 let, psal se rok 1964 a byl jsem letěn velmi moderním avionem Il 18 pravidelné linky ČSA Praha - Budapest - Bukurešť - Sofia. Poskytovaná servis ČSA tou dobou, co se týče dárečků (upomínkových ředmětů) i stravy po ksždém vzletu bych z dnešního ohledu nazval rozmazováním... :-)
20.02.2014 (9:01)  
m@rtin: Dnes létá skoro každý a taky každý ví, jaké dělení tříd v letecké dopravě existuje.
Rekl bych, ze to trochu nadhodnocujete. Ja treba letel jednou a vlastne jsem ani netusil, ze existuje neco vic nez business. Ostatne uz tu nekdo zminoval, ze se trida first na letech po Evrope vlastne ani nevyskytuje.
Takze ano, vase pripominka zrejme ma neco do sebe, ale podle me to nema smysl resit. CD maji spoustu palcivejsich problemu.

Bohumil Stejskal: v čem je ten rajldžet tak skvělý Predevsim v tom, ze je novy. Takze napriklad ocekavam, ze se nebude klepat jak Bpee. Mne se libi i to, ze v nem nejsou zadna kupe, a ze diky nim klesne rozsah moznosti, co se da na ty lince potkat za vagon.
Registered user Sim 
20.02.2014 (7:28)  
Panove, kliiiiid :)

Proc je nova kategorie nad jednickou, je snad jasne - diky tomu je to jednicka s priplatkem, tedy moznost, jak z cestujiciho vytahnout neco navic. Jak to chcete resit tarifne, kdyz to date mezi 1 a 2? S jizdenkou druhe tridy za priplatek, k jednotkove budete neco vracet? .... ne, to opravdu neni cilem marketingu.

Ze je to nevhodne pojmenovany, je vec jina .... a plne souvisi s tim, ze je to obchodni model OBB. CD s tim tezko neco udelaji ... a my taky ne. Tuplem ted, kdyz uz to jizni sousedi maj nejakou dobu v provozu.
Registered user Bóřa 
20.02.2014 (0:18)  
@ m@rtin
Samozřejmě, že se úroveň pohodlí a služeb v různých vozech první třídy liší. Ale pokud by byla nejvyšší třída RailJetu označena jako první třída, ten rozdíl v úrovni první třídy v RailJetu a jinde by se ještě zvětšil. OBB navíc evidentně chtěly zavést novou nejvyšší třídu jako prémiový produkt, prostě to nej. A označením této třídy jako první by ji tím v očích cestujících, kteří nemají stejnou diagnózu jako my tady, "degradovaly" na pouhou jedničku, která je i v motorových rychlících nebo v Esku. Chtěli to prostě logicky odlišit a vyzdvihnout nad "obyčejnou" jedničku, jenom bohužel nezvolili asi to úplně nejšťastnější označení.
Registered user m@rtin 
19.02.2014 (20:59)  
SYN:
Naprostý souhlas. Stačilo ty třídy pojmenovat jinak, ale bez názvu First. Ten už z principu znamená první a před číslem 1 máme jakou číslovku? LEO express to pochopil a tu nejvyšší třídu pojemnoval Premium. Singapore Airlines dokonce svou nejlepší třídu v A380 pojemnovaly Suites a slovo First v letadlech, kde je Suites nepoužívají raději vůbec.
Registered user m@rtin 
19.02.2014 (20:56)  
Komín:
A vložení třídy bussines mezi jedničku a dvojku by právě způsobilo to, co vystihl Bóřa. 1. třída v Railjetu, luxus, v CityElefantu 1. třída ekvivalent třídy bussines v Railjetech. Proto by pak bylo nejspíš nutné přeznačit všechny první třídy, co ČD mají, na třídy bussines, což mi příde jako absolutní zvrácenost.

Ona je na vlacích ČD jednotná úroveň služeb u první třídy? No to snad ne! Právě proto, že každý vlak má jinou úroveň sedaček, čistoty, přístup personálu, je to úplně jedno. Jen RailJet by byl známý tím, že má 3 třidy.
Registered user m@rtin 
19.02.2014 (20:52)  
Komín:
V železniční dopravě tu prostě už roky máme třídu druhou a třídu první. Už je to zažité a to hodně.
A já tvrdím něco jiného? Proč se nemůže u RailJetů vložit mezitřída, která se označí jako business? Fisrt zůstane tou nejlepší a economy tou nejhorší.
19.02.2014 (20:50)  
Může mně, vidlákovi ze vsi s pštrosem, vysvětlit, v čem je ten rajldžet tak skvělý? Vždyť je to obyčejný velkoprostorák s úzkými sedačkami, miniaturním stolečkem, bistro jak z osmdesátých let, business... k čemu to je?
Registered user m@rtin 
19.02.2014 (20:50)  
Bóřa:
Na druhou stranu na železnici se asi musí standardy jednotlivých tříd brát síťově a tomu přizpůsobit i označení. Vezměme si třeba ČD.
To máte pravdu, ale pokud s tím začaly DB nebo ÖBB, nijak to nesouvisí s tím, že je to celkově špatně. Dnes létá skoro každý a taky každý ví, jaké dělení tříd v letecké dopravě existuje. Myslet si, že lidi jezdí buď vlakem a nebo letadlem je hloupost. Lidé cestují oběma dopravními prostředky.
Registered user m@rtin 
19.02.2014 (20:47)  
Jiří Hovorka:
S příchodem RJ FIRST nestačila a musela se zavést jiná kategorie.
A to vylučovalo zavést kategorii mezi?

U letecké dopravy to bylo opačně. Nejdříve kategorie ECONOMY a BUSINESS, teprve na vyšší komfort zavedeno FIRST.
A na to jste přišel jak? Vždy byla první a ekonomická třída. S příchodem nových dálkových letadel se počet tříd rozšiřoval, ale vždy zůstala FIRST tou nejlepší třídou. Některé aerolinky mají dokonce už i 4 třídy - economy, economy plus, business a first.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko