..: Fotogalerie: Cestující se svezou první jednotkou ČDrailjet v létě :..

Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš PetrovskýPraha/Vídeň — Dlouhou dobu se nevědělo, zdali jednotky railjet pro České dráhy spatří světlo světa, nicméně nakonec se podařilo celou zakázku dotáhnout až do poměrně úspěšného konce. Oproti původním plánům na patnáct jednotek bude sedm jednotek Viaggio Comfort od Siemensu dodáno drahám do listopadu letošního roku. První jednotka však bude po absolvování potřebných zkoušek dodána již v dubnu a následně přibližně od změny jízdního řádu v červnu bude nasazena do provozu s cestujícími. Právě do tohoto prvního, právě dokončovaného kusu, jsme měli možnost nahlédnout ve výrobním závodu společnosti Siemens ve vídeňské čtvrti Simmering. Tedy ještě než se svezou první cestující, můžete si vychutnat prohlídku této nové netrakční jednotky, od které si dráhy slibují rapidní zvýšení komfortu vlaků EuroCity na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz.

Jednotka Siemens Viaggio Comfort

Netrakční jednotka, která je určená pro tažení, resp. sunutí lokomotivou rychlostí až 230 km/h. ČDrailjet má kapacitu 442 míst k sezení ve třech vozových třídách economy, first a business. Samozřejmostí jsou zásuvky 230 V, elektronický informační systém, plošina pro nástup cestujících se sníženou pohyblivostí, toalety s uzavřeným systémem, tlakotěsná skříň, úložné prostory pro velká zavazadla a klimatizace. Dalšími prvky jednotky jsou prostory pro přepravu jízdních kol či dětských kočárků, dětské kino či toalety s přebalovacím pultem. ČDrailjet se skládá ze sedmi vozů v pořadí Afmpz/2 (řídicí vůz s business a first třídou), ARbmpz (vůz s třídou first, stanovištěm palubního personálu a restauračním oddílem), čtyři vozy Bmpz/1 (s economy třídou) a jeden vůz Bmpz/3 (s economy třídou, dětským kinem a prostorem pro kola a kočárky).

Dalibor Zelený (ČD), Roman Kokšal (Siemens) a Bohumír Bárta (JLV) vítají novináře na začátku cesty do Vídně, foto: Aleš Petrovský Po úvodních komplikacích dojíždí celá delegace do Vídně. Vlak EC 73 se nakonec podíval do zahraničí v řazení ARmpee + 3xB, foto: Aleš Petrovský Úvodní prezentace ve vídeňském závodě Siemens, foto: Aleš Petrovský Dalibor Zelený, ředitel ČD, pronáší několik slov k ČDrailjetům, foto: Aleš Petrovský Vlakotraktor čeká na příjezd jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jednotka ČDrailjet je sunuta do závodu Siemens, foto: Aleš Petrovský A generální ředitel jí vítá s úsměvem na tváři., foto: Aleš Petrovský Spojení jednotky a lokotraktoru, foto: Aleš Petrovský Ve dvou se to lépe táhne., foto: Aleš Petrovský Celá jednotka je pomalu vtahována do areálu., foto: Aleš Petrovský Logo Českých drah v momentálně používané grafické formě a korporátních barvách, foto: Aleš Petrovský Část jídelního vozu s první třídou, která nese označení first, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet restaurant, zdalipak přibude i dovětek se servisem JLV?, foto: Aleš Petrovský ČDrailjet economy logo, foto: Aleš Petrovský Jednotka v obložení novinářů, foto: Aleš Petrovský Detail označení economy vozu, foto: Aleš Petrovský Celkový pohled na vůz jednotky, foto: Aleš Petrovský Detail označení vozu, foto: Aleš Petrovský

Výrobní závod Siemensu, Vídeň

V této sekci vám přinášíme několik pohledů do zákulisí výrobního závodu Siemensu v místní části Simmering, kde vznikají mj. tyto netrakční jednotky. Současně zde probíhá výroba vozů pro RŽD, vozů pro berlínské metro, ale i mnoho dalších zajímavých projektů.

Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Výrobní hala s rozpracovanými vozy jednotky ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Zařízení pro přesun vozů po hlae, pracující na principu vzduchového polštáře, foto: Aleš Petrovský Krytá přesuvna mezi jednotlivými provozy výrobního areálu, foto: Aleš Petrovský Svážení jednotlivých částí skříně vozů jednotky, foto: Aleš Petrovský Sváření jednotlivých částí skříně vozů jednotky robotem, foto: Aleš Petrovský Robotická lakovna, nejmodernější pracoviště svého druhu v Evropě, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě vložených vozů ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Práce na hrubé stavbě řidicího vozu ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Závěrečné pracoviště oživení, před osazením podvozků, foto: Aleš Petrovský

Interiér jednotky

Jednotka nabídne zákazníkům ČD tři třídy. Economy s 384 místy k sezení (plus 10 sklopnými v zavazadlovém prostoru), first s 42 místy k sezení a business s 6 místy k sezení. Všechna sedadla pocházejí z produkce společnosti Grammer. Již nyní panují obavy, zda bude kapacita jednotek dostatečná, zejména pak v první třídě. Nicméně na tento problém již vyzrály Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), k jednotce railjet jednoduše přidávají několik vozů klasické stavby a tím navyšují kapacitu celé soupravy.

Economy třída
Dalibor Zelený pózuje pro Železničář, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek s vysunutým rozšířením pro notebook, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek v economy, foto: Aleš Petrovský Sklopený stolek, foto: Aleš Petrovský Místa je v economy třídě opravdu dostatek. 210 cm vysoká postava se tu cítí pohodlně, narozdíl od jednotky SC Pendolino, vozů Bpee či jednotky FLIRT LE, foto: Aleš Petrovský Detail individuálního osvětlení v economy, foto: Aleš Petrovský Elektronický rezervační systém jednotky, foto: Aleš Petrovský Simulace zaplnění economy cestujícími, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Detail společné zásuvky pro dvě sedačky economy. Detail potahu., foto: Aleš Petrovský Police na objemná zavazadla v economy, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Dětské kino v economy třídě, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský Sedačky economy v korporátním designu od společnosti Grammer, foto: Aleš Petrovský
Restaurační a služební oddíl
Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, v pozadí Bohumír Bárta, ředitel JLV, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Vybavení zázemí pro personál cateringové společnosti, foto: Aleš Petrovský Interiér bistra ČDrailjetu, foto: Aleš Petrovský Stanoviště palubního personálu, foto: Aleš Petrovský
First a business třída
First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský First class poskytuje také dostatek místa, po sklopení stolku (znáte z Ampz ČD) se místo pro nohy zmenší o cca 5-10 cm a zmenší se tak pod úroveň economy, foto: Aleš Petrovský First class v jednotce ČDrailjet, foto: Aleš Petrovský Jediná přepážka, která odděluje business class od first class, foto: Aleš Petrovský Novinka v portfoliu ČD - třída business, foto: Aleš Petrovský

Jednotky railjet pro České dráhy jistě přinesou cestujícím zkvalitnění při cestách vlaky EuroCity, ale musíme si zachovat i nadále střízlivý pohled na celou věc. Nasazení jednotek uvolní pouze několik kvalitnějších vozů pro ostatní relace, a proto sedm railjetů určitě celý trn z paty drahám nevytáhne. Je třeba dalších systematických plánů modernizací a nákupů nových vozidel. I tak přejeme Českým drahám hodně úspěchů s novým produktem ČDrailjet.


Aleš Petrovský | 17.2.2014 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Sim 
19.02.2014 (12:15)  
Proc na vagonech neni vyplnena hmotnost, kdyz ostatni popisy na spodku vozu jsou?
19.02.2014 (11:09)  
m@rtin - řekl bych, že je dáno historickým vývojem. U železnice first byla historicky dlouho ta nejlepší nabídka služeb s dlouhodobě danou cenou. S příchodem RJ FIRST nestačila a musela se zavést jiná kategorie.

U letecké dopravy to bylo opačně. Nejdříve kategorie ECONOMY a BUSINESS, teprve na vyšší komfort zavedeno FIRST.
Registrierter Benutzer m@rtin 
19.02.2014 (10:28)  
Komín a Jiří K:
Že tak učinily DB a ÖBB vím, také jsem psal všeobecně o železnici. Že to však bylo velmi kritizováno aerolinkami Lufthansa, které s DB spolupracují, se už u nás moc neví.

A když by někdo vložil jakousi třídu mezi, mohlo by to působit celkem chaoticky.
Proč to nepůsobí chaoticky po celém světě u letecké dopravy? Cestující jsou po celém světě naučeni, že FIRST je prostě TOP a BUSINESS je hned druhá. Proč musí být v tomto železnice ve střední Evropě výjimečná? Nerozumím tomu.
Registrierter Benutzer Kakov 
19.02.2014 (10:05)  
JiříK.: v tom máte naprostou pravdu, pokud to nějak funguje v rámci OBB a ČD by to ve svých vlacích RJ/SiViC "opravili" udělalo by to více problémů než užitku...
18.02.2014 (23:08)  
Business vs. first - tady netřeba hledat chybu primárně u ČD, jako spíš, že o přejmenování se před časem (nelogicky?) postaraly ÖBB a ČD v rámci společného projektu tuto terminologii přebírají.
18.02.2014 (22:04)  
Komín: Máte ode mě mínus. Omylem, pardon.
Registrierter Benutzer Komín  mail  
18.02.2014 (19:54)  
Shadow:Ked sa uz je cely RailJet inspirovany leteckou terminologiou ,tak mohli zachovat klasicku postupnost ktora plati vsade vo svete, teda Economy/Business/First

Tenhle krok celkem chápu. Třída "first" je prostě třída první. Dnes třída nejlepší. K ní existuje levnější alternativa, třída druhá. A když by někdo vložil jakousi třídu mezi, mohlo by to působit celkem chaoticky. Cestující by si řekl o "první třídu" a najednou by platil to nejdražší. Navíc ve všech ostatních vlacích bez "bussines" třídy "první třída" nepředstavuje tu třídu z nejpohodlnějších. Nicméně cestující, kteří mají zkušenosti v tomto ohledu s leteckou dopravou, mohou být též zmateni, bohužel. Nejvhodnější by podle mě bylo nazývat tuto třídu "premium", podobně jako ji označuje Leo Express. Z názvu "premium" vyplývá, že se nejspíš jedná o jakousi prémiovou službu, kdy zákazník dostává oproti první třídě ještě něco navíc. A připomínek médií bych se nebál, neboť ta už sepsala článků o Railjetech, ať už ČD nebo ÖBB, hory a nad tímto se žádný článek, co já vím, nepozastavoval.
18.02.2014 (18:10)  
JB: Potahy ale nekupuje přímo ČD, ale dodavatelé u kterých si ČD objednají vozidla (modernizace) dle určitých požadavků. Pochybuju, že by Janoza pro revitalizaci Béček kupovala nejdražší potahy s X certifikáty, které nebyly pro ty Béčka potřeba.
Registrierter Benutzer JB 
18.02.2014 (18:00)  
JiříK.: Nepopírám, že se setkávám s různými materiály. Ale představa, že by ČD kupovaly látky s identickým vzorem v různých kvalitách od různých výrobců (třeba zvlášť pro vnitro a zvlášť pro mezinárodní), mi připadá už trochu mimo. V článku AP použitý výraz "co depo dalo" se může týkat vozidel pro vnitro, požadavky na sedadla pro mezinárodní provoz UIC specifikovala už dost dávno, včetně požárních.
Registrierter Benutzer SYN 
18.02.2014 (17:09)  
pavek pavek: stát skutečně ustupuje ČD velice velkoryse, na to že je to "pouhá" a.s. (a vždy když se to hodí tak to kouká připomenout - viz. např. "my nemůžeme vrátit nádraží, jak bysme to vysvětlili akcionářům??") až zbytečně moc. Mimochodem, nemají už teď někdy být piňďulína zaplacená? Ale je mi to jasný, pak zase řeknete že byly na "politickou objednávku" koupeny drahé RailJety...

Jen ať si v tom už konečně stát udělá pořádek a "napíše" ty dotace na takové trati a v takové výšce, aby aspoň přibližně odpovídaly tomu jak draze se na takových tratích dá reálně jezdit. Pak odpadne důvod aby se na některé trati násilím drali jiní dopravci (a byly jim uměle házeny klacky pod nohy).
A jestli si myslíte že jiní dopravci svá vozidla nemusejí kupovat že je dostávají od Ježíška tak to je pěkně pokřivené vidění...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko