Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.
Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku
| Stanice/Číslo vlaku | REX 401 | EC 1003 | REX 403 | REX 791 | REX 405 | EC 1011 |
| Bratislava hl.st. | 5.50 | 11.50 | 15.37 | 17.50 | ||
| Trnava | 6.17 | 12.17 | 16.04 | 18.17 | ||
| Trenčín | 6.57 | 12.57 | 16.45 | 18.57 | ||
| Považská Bystrica | 7.27 | z Prahy | 13.27 | 17.15 | 19.27 | z Prahy |
| Žilina | 7.57 | 12.59 | 13.57 | 17.47 | 19.57 | 20.55? |
| Vrútky | | | 13.16 | | | | | | | | |
| Martin | ) | ) | ) | 18.09 | ) | 21.17 |
| Ružomberok | 8.37 | 13.43 | 14.37 | 20.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 8.55 | 14.01 | 14.55 | 20.55 | ||
| Štrba | 9.23 | 14.29 | 15.23 | 21.23 | ||
| Poprad-Tatry | 9.37 | 14.44 | 15.37 | 21.37 | ||
| Kysak | 10.31 | 15.40 | 16.31 | 22.37 | ||
| Košice | 10.43 | 15.52 | 16.43 | 22.43 |
| Stanice/Číslo vlaku | REX 790 | EC 1006 | REX 400 | EC 1010 | REX 402 | REX 404 |
| Košice | 5.17 | 8.08 | 11.17 | 17.17 | ||
| Kysak | 5.30 | 8.21 | 11.30 | 17.30 | ||
| Poprad-Tatry | 6.23 | 9.16 | 12.23 | 18.23 | ||
| Štrba | 6.37 | 9.30 | 12.37 | 18.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 7.04 | 9.58 | 13.04 | 19.04 | ||
| Ružomberok | 7.22 | 10.17 | 13.22 | 19.22 | ||
| Martin | 5.56 | 6.36 | ) | ) | ) | ) |
| Vrútky | 6.05 | | | | | 10.44 | | | | |
| Žilina | 6.25 | 7.04 | 8.05 | 11.04 | 14.05 | 20.05 |
| Bytča | 6.44 | do Prahy | | | do Prahy | | | | |
| Považská Bystrica | 6.58 | 8.34 | 14.34 | 20.34 | ||
| Púchov | 7.11 | | | | | | | ||
| Ilava | 7.22 | | | | | | | ||
| Trenčianska Teplá | 7.32 | | | | | | | ||
| Trenčín | 7.41 | 9.04 | 15.04 | 21.04 | ||
| Nové Mesto Nad Váhom | 8.01 | | | | | | | ||
| Piešťany | 8.14 | | | | | | | ||
| Leopoldov | 8.27 | | | | | | | ||
| Trnava | 8.41 | 9.45 | 15.45 | 21.45 | ||
| Bratislava-Vinohrady | 9.05 | | | | | | | ||
| Bratislava hl.st. | 9.11 | 10.10 | 16.10 | 22.10 |
Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.
Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR

1) Dominantní postavení na trhu vs. malý subjekt - vztahy upravuje legislativa
2) Státní firma riskující peníze daňovývh poplatníků vs. soukromý investor.
Pokud tyto rozdíly nevidíte, nebo (v horším případě) vidět nechcete, tak je to váš boj.
Ale kdeže! Vy neznáte Jančurův styl? Tu žalobu samozřejmě podá, nedodá k ní patřičné důkazy ale zato ji bude natahovat roky a tak si zajistí každý měsít výstup v médiích, kde se stylizuje do polohy statečného spasitele, kterému zlí státní molochové nespravedlivě ubližují ale on se nedá. Nebude si muset platit tolik reklamy. A až to za mnoho let prohraje, bude ještě statečnější a ukřivděnější a požene to až do Štrasburku nebo kam. Až mu přijde potvrzenka o zaevidování podání s poznámkou, že pro nedostatečnost byla rovnou odložena, on v médiích zajásá, že už to ve Štrasburku řeší a vypadá to pro něj velmi dobře. No a pak mu začnou ubližovat zas v tom Štrasburku. :-D
Miešať rohlíky (rožky) a vlaky je neporovnateľné a ani principiálne sa to nezhoduje. Keby štát dotoval cenu rohlíkov napr. len v Bille (a to až +/- 75 % ceny), tak všetky iné obchodné reťazce by štát/Billu zažalovali tiež a súdili by sa o ušlý zisk.
A z čoho budú svoje vlaky RJ a LE a ich prevádzku financovať, je problémom len pre nich a ich veriteľov.
ZSSK má adekvátní vozový park na R, EC, IC, avšak ořezaná údržba mi připadá ještě znatelnější než ČD, což je znatelné už při vstupu do těchto vozů.
Je videt ze o zeleznici nevi nic a nechteji si to priznat.
Stalo se nekdy ze by např interspar zažaloval všechny ostatni retezce o ušly zisk protože ma nejdrazssi rohliky a lidi je tam tedy nenakupuji? Je to jen priklad a o cene rohliku nemam ani poneti. Ale principialne je to uplne stejny.
jejich tzv nedotovany provoz... nakup novych loko provede ze záporného zisku vlaku, nebo autobusu? nebo bude leasing? v tom pripade leasing bude splacet z vlaku ktere negeneruji zisk nebo z jineho podnikatelskeho segmentu ktere zisk vytvareji?
Tak to je zcela jiste nesmysl. Jancura prece nedavno prohlasil, ze tam bude jezdit s nejrychlejsimi vlaky co existuji...
Regiojet uz navazal spolupraci se spolecnosti SpaceX a vyvijeji novou technologii, ktera jim to umozni. Model tohoto nejrychlejsiho vlaku bude mit potom Jancura ve vitrine hned vedle modelu nejlepsiho vlaku v Evrope se 6 tridama, modelu vagonu z Aradu jezdiciho na Hamburg a modelu regionalni jednotky jezdici do Krnova.
A ted vazne: Neverim ani za mak, ze tam zacnou v prosinci jezdit a neverim, ze tam kdykoliv zacnou jezdit s Traxxem.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











