..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (12:06)  
Pokud by mezi Žilinou a Košicemi začali jezdit RJ i LE, myslíte si, že by ZSSK v téhle relaci zůstala dominantním dopravcem? Slovo "železničním" jsem vynechal záměrně.
03.07.2014 (11:24)  
Martin Michl: Jsou dva rozdíly:
1) Dominantní postavení na trhu vs. malý subjekt - vztahy upravuje legislativa
2) Státní firma riskující peníze daňovývh poplatníků vs. soukromý investor.

Pokud tyto rozdíly nevidíte, nebo (v horším případě) vidět nechcete, tak je to váš boj.
Registrierter Benutzer tarten 
03.07.2014 (10:49)  
Error404: uz sa vyhraza zalobou (ktoru nikdy nepoda, lebo by prehral a vie to)

Ale kdeže! Vy neznáte Jančurův styl? Tu žalobu samozřejmě podá, nedodá k ní patřičné důkazy ale zato ji bude natahovat roky a tak si zajistí každý měsít výstup v médiích, kde se stylizuje do polohy statečného spasitele, kterému zlí státní molochové nespravedlivě ubližují ale on se nedá. Nebude si muset platit tolik reklamy. A až to za mnoho let prohraje, bude ještě statečnější a ukřivděnější a požene to až do Štrasburku nebo kam. Až mu přijde potvrzenka o zaevidování podání s poznámkou, že pro nedostatečnost byla rovnou odložena, on v médiích zajásá, že už to ve Štrasburku řeší a vypadá to pro něj velmi dobře. No a pak mu začnou ubližovat zas v tom Štrasburku. :-D
03.07.2014 (10:26)  
Martin Michl: Z toho, čo ste napísali, vidieť, že o železnici (a najmä dotovanej a nedotovanej preprave), neviete nič.

Miešať rohlíky (rožky) a vlaky je neporovnateľné a ani principiálne sa to nezhoduje. Keby štát dotoval cenu rohlíkov napr. len v Bille (a to až +/- 75 % ceny), tak všetky iné obchodné reťazce by štát/Billu zažalovali tiež a súdili by sa o ušlý zisk.

A z čoho budú svoje vlaky RJ a LE a ich prevádzku financovať, je problémom len pre nich a ich veriteľov.
03.07.2014 (10:01)  
Obávám se, že zákulisní propojení ZSSK a MD je na Slovensku ještě silnější než v Česku, cenová válka bude ještě tvrdší a hůře řešitelná. Soukromým dopravcům fandím. Myslím si, že na rameni Bva - Kce je hodně zákazníků, které dokáže přilákat servis, služby ve vlacích RJ. Každopádně to bude velký krok kupředu v oblasti osobní žel. dopravy, stejně jako u nás v Česku, ať jejich vlaky tahá pára, kocour, peršing nebo traxx.
ZSSK má adekvátní vozový park na R, EC, IC, avšak ořezaná údržba mi připadá ještě znatelnější než ČD, což je znatelné už při vstupu do těchto vozů.
Registrierter Benutzer Martin Michl  mail  
03.07.2014 (9:50)  
chovani LE a Regiojetu se mi jevi jako urazene male dite. zavedeme vlaky a budeme vydelavat... ouha ono to nevydelava zažalujeme jineho dopravce za nejakou pochybnou ztratu jaky by jen soukromy dopravce mel pravo jezdit levneji a reagovat na prichozi konkurenci.
Je videt ze o zeleznici nevi nic a nechteji si to priznat.

Stalo se nekdy ze by např interspar zažaloval všechny ostatni retezce o ušly zisk protože ma nejdrazssi rohliky a lidi je tam tedy nenakupuji? Je to jen priklad a o cene rohliku nemam ani poneti. Ale principialne je to uplne stejny.

jejich tzv nedotovany provoz... nakup novych loko provede ze záporného zisku vlaku, nebo autobusu? nebo bude leasing? v tom pripade leasing bude splacet z vlaku ktere negeneruji zisk nebo z jineho podnikatelskeho segmentu ktere zisk vytvareji?
Registrierter Benutzer Komín  mail  
03.07.2014 (9:13)  
bartik09: tomu, že vyjedou, bych věřil, nicméně lokomotiva se může klidně ještě 10× změnit. Ale na tamní konkurenční boj jsem opravdu zvědav - ZSSK má, na rozdíl od ČD v roce 2011, na vlacích IC kvalitní vozový park a dle posledních kroků je ochotna vstoupit do cenové války. Cesutjící nebudou mít tedy až zas tolik důvodů, proč přejít k Regiojetu.
03.07.2014 (8:30)  
plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx
Tak to je zcela jiste nesmysl. Jancura prece nedavno prohlasil, ze tam bude jezdit s nejrychlejsimi vlaky co existuji...
Regiojet uz navazal spolupraci se spolecnosti SpaceX a vyvijeji novou technologii, ktera jim to umozni. Model tohoto nejrychlejsiho vlaku bude mit potom Jancura ve vitrine hned vedle modelu nejlepsiho vlaku v Evrope se 6 tridama, modelu vagonu z Aradu jezdiciho na Hamburg a modelu regionalni jednotky jezdici do Krnova.

A ted vazne: Neverim ani za mak, ze tam zacnou v prosinci jezdit a neverim, ze tam kdykoliv zacnou jezdit s Traxxem.
03.07.2014 (7:48)  
Jancura uz vyhlasil ze ak stat dotuje nejaku zlavu na linkach vo verejnom zaujme tak ju musi dotovat aj na komercnych linkach. Co je ocividny nezmysel, ale uz sa vyhraza zalobou (ktoru nikdy nepoda, lebo by prehral a vie to).
03.07.2014 (6:32)  
Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií // Ajajaj, situace se opakuje. To aby si ZSSK už připravovaly právníky. Tolik žalob, co na ně Jančura podá :)
  1 ... 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko