..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 16 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   
03.07.2014 (14:08)  
Martin Michl: Záleží, čím to hradí. Vždy máš na výběr mít vlastní kapitál, závazky vůči ovládající osobě a nebo cizí kapitál. Ty první dva máš, ten poslední ti banka musí dát a musíš za něj platit. :) Tak jako tak, výsledky za rok 2013 budou hovořit jasně. Jestli je firma s půlmiliardovými aktivy nic, taky bych chtěl takové nic mít.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
03.07.2014 (14:02)  
dokud to bude dotovat z jine komercni cinosti, pak nic nedokazal a stezuje si na to co sam dela.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
03.07.2014 (14:00)  
Petr mares, souhlas a presne to se snazim vyjadrit.
03.07.2014 (13:58)  
bartik09: Není nic špatného na tom si stanovit, jaká cena by zaplatila službu na 100 %. A ví se celou dobu, že pendolino si vydělá na provoz, ale ne na pořízení jednotek. Potom je cena 1190 taková, která by hypoteticky pokryla i nákup... jen je nekonkurenceschopná. Co je potom ale 234 Kč pro všechny jiného, než jasná ztráta? :D

Petr Mareš: Rozdíl v tom je ten, že tu ZDO platí stát z daní, ale ztrátu RJ platí SA ze svých zisků, které si vydělaly jinou komerční činností. Jinými slovy, pokud se peníze na ZDO zneužívají, může za to někdo jít sedět. :) Za vyhazování peněz Student Agency, k.s. si maximálně dá Jančura facku jako jediný majitel.
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
03.07.2014 (13:58)  
princip je to ten samy, jestlize je jedno odkud to dotuji soukromnici a nehledi se na to pak z toho sameho principu je jedno odkud to dotuje stat a nemelo by se take na to hledet. to ze se soukromnik rozhodl riskovat sve penize do nejisteho projektu ho neopravnuje to co prodelal pozadovat po statu. nejezdi na pozadavek statniho aparatu takze to neni problem statu ja nevim kde ty informace berete, ale je nejakym zakonem dane ze trat z Ostravy do prahy je pouze na komercni bazi?
a nerikejte ze soukromnici nejezedi bez dotace.... slevy studentum take nedavaji z dobrocinosti.
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
03.07.2014 (13:56)  
bartik09: Mně to příjde zvláštní. On tedy paštikář tvrdí, že ze ZDO mají ČD zbytečné moc peněz a díky tomu mohou provozovat linku Praha - Ostrava se ztrátou? Pro mě to je úplně stejné jako když ztráta RJ je placena z SA. Prostě mají jiný lukrativní byznys z kterého to běží a jestli z něj mají velký zisk, ať SA a ČD, tak snad je to jejich úspěch, ne? Mně spíš příjde, že ze ZDO je zisk roven nule, možná i hůř.

LE má spíš problém, že mu zdrhají lidi k RJ a musí pořád dělat nějaké hurá akce, kdy se jezdí za babku. Tím jak RJ natáhl soupravy klesají mu náklady na člověka a hlavně odsává lidi ostatním, což je pro LE zdrcující. Pokud bude RJ držet ceny, LE skončí.
03.07.2014 (13:22)  
Ale pořád jsem rád, že RJ provozuje klasické soupravy. P.S. Ovšem RJ i LE se vůči ČD chovají trochu dětinsky.
03.07.2014 (13:10)  
No tak pokud se nepletu, tak Jancura breci nad zneuzitim dominantniho postaveni, zatimco pastikar breci, ze CD rozpoustej naklady do dotovanejch trati, coz je rozdil. To druhe je, pokud se to podari dokazat skutecne spatne.
Bohuzel pastikar (resp. jeho posudek) jednim dechem dodava, ze jizdenka na pendolino by ve chvili, kdy nekdo jinej jezdi za 100 mela stat 1190, aby se pokryly naklady. Pokud takovej blabol nekdo muze vypustit z huby (z ruky) dost to srazi cokoliv co rek pred tim i potom.
Btw. Kdyby ta jizdenka stala 11900, tak bude mit pendolino zisk devitinasobek nakladu?
registrovaný uživatel M 
03.07.2014 (12:39)  
Bachmann - kde to mam podepsat?
registrovaný uživatel rpet  mail  
03.07.2014 (12:19)  
@Martin Michl:

abys vubec pochopil, o cem je rec, zkus si precist toto - http://dopravni-magazin.cz/index.php/nazory-a-komentare/item/123-ceske-drahy-ustoji-dopravce-zalobu-konkurentu , to ti pomuze pochopit rozdily mezi dotovanym provozem v ramci ZDO a ciste komercnim provozem na komercni zeleznicni trati...
  1 ... 16 17 18 19 20 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko