..: LE na Slovensku váhá, RegioJet zvolil lokomotivy Traxx :..

Odjezd vlaku RJ z pražského Smíchova, foto: Aleš Petrovský Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.

Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku

Stanice/Číslo vlaku REX 401 EC 1003 REX 403 REX 791 REX 405 EC 1011
Bratislava hl.st. 5.50   11.50 15.37 17.50  
Trnava 6.17   12.17 16.04 18.17  
Trenčín 6.57   12.57 16.45 18.57  
Považská Bystrica 7.27 z Prahy 13.27 17.15 19.27 z Prahy
Žilina 7.57 12.59 13.57 17.47 19.57 20.55?
Vrútky | 13.16 | | | |
Martin ) ) ) 18.09 ) 21.17
Ružomberok 8.37 13.43 14.37   20.37  
Liptovský Mikuláš 8.55 14.01 14.55   20.55  
Štrba 9.23 14.29 15.23   21.23  
Poprad-Tatry 9.37 14.44 15.37   21.37  
Kysak 10.31 15.40 16.31   22.37  
Košice 10.43 15.52 16.43   22.43  
Stanice/Číslo vlaku REX 790 EC 1006 REX 400 EC 1010 REX 402 REX 404
Košice     5.17 8.08 11.17 17.17
Kysak     5.30 8.21 11.30 17.30
Poprad-Tatry     6.23 9.16 12.23 18.23
Štrba     6.37 9.30 12.37 18.37
Liptovský Mikuláš     7.04 9.58 13.04 19.04
Ružomberok     7.22 10.17 13.22 19.22
Martin 5.56 6.36 ) ) ) )
Vrútky 6.05 | | 10.44 | |
Žilina 6.25 7.04 8.05 11.04 14.05 20.05
Bytča 6.44 do Prahy | do Prahy | |
Považská Bystrica 6.58   8.34   14.34 20.34
Púchov 7.11   |   | |
Ilava 7.22   |   | |
Trenčianska Teplá 7.32   |   | |
Trenčín 7.41   9.04   15.04 21.04
Nové Mesto Nad Váhom 8.01   |   | |
Piešťany 8.14   |   | |
Leopoldov 8.27   |   | |
Trnava 8.41   9.45   15.45 21.45
Bratislava-Vinohrady 9.05   |   | |
Bratislava hl.st. 9.11   10.10   16.10 22.10

Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.

Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR


Aleš Petrovský | 2.7.2014 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 21      Zpráv na stránku:   
03.07.2014 (14:44)  
tarten: Nemám teď konkrétní odkazy, ale v pár rozhovorech s Žaludou se asi něco najde. A někde snad kolovalo i datum ukončení splátek. Má to být letos, nebo příští rok.
registrovaný uživatel tarten 
03.07.2014 (14:43)  
PM: a napíše tam blbosti, tak to znamená, že se zachovali obchodně správně (co největší zisk)

Moment moment, podvod není obchodně správně. Dokonce ani v ČR ne. Teoreticky.
registrovaný uživatel Keprt 
03.07.2014 (14:42)  
Mně spíš příjde, že ze ZDO je zisk roven nule, možná i hůř.

To by se jí ČD nedržely zuby nehty a rády by jí přenechaly konkurenci, která se ostatně taky snaží dostat do tohoto segmentu.
registrovaný uživatel tarten 
03.07.2014 (14:41)  
JP: No a to samé se teď může prokázat ČD. Že si řekly o víc, než jim příslušelo a použili to na dumpování své čistě komerční aktivity.

A vy máte dojem, že tohle ČD udělaly? To je totiž zcela nové téma, nikde nevidím, že by se o tom psalo.

Naopak to vypadá, že za ZDO chtějí ČD rozumnou cenu, ale z veřejných rozpočtů nedostávají zákonný přiměřený zisk max. 5% v plné výši, ale naopak mnohem méně.

PM: Mně spíš příjde, že ze ZDO je zisk roven nule, možná i hůř.
Naopak tomuhle už nevěřím. Totiž celkově.
03.07.2014 (14:33)  
Petr Mareš: To je blbý, že to tam nevidíte. :) Tím ale nemá celá diskuse smysl.

RJ na Slovensku dalo nějakou cenu, která pokrývá provozní ztrátu kvůli aplikaci jízdného, jaké chce objednatel a které nekryje provozní náklady, plus PŘIMĚŘENÝ zisk. Pokud by RJ podvádělo a mělo nepřiměřený zisk, bylo by vůči MDVRR SR v problémech.

No a to samé se teď může prokázat ČD. Že si řekly o víc, než jim příslušelo a použili to na dumpování své čistě komerční aktivity.

tarten: Já do účetnictví ČD nevidím, ale z hrubých čísel kolujících po veřejnosti by nějaká křivka splácení šla sestavit. :) To necháme na Leošovi.
registrovaný uživatel tarten 
03.07.2014 (14:30)  
JH: svým způsobem je to žaloba na ČR, že všichni nemají stejné podmínky. ČD dostávají dotace od státu na provoz, soukromníci ne. A v tom je ten zakopaný pes.

Můžete žalovat všechny národní dopravce v těch zemích, co udělaly tu "chybu", že začaly otvírat železnici trhu. Asi tenhle podle vás právně neřešitelný krok vůbec neměly dělat...?
registrovaný uživatel tarten 
03.07.2014 (14:28)  
JP: A ví se celou dobu, že pendolino si vydělá na provoz, ale ne na pořízení jednotek.

A ono "se" také ví, kolik ČD z pořizovací ceny který rok odepsaly? To odepisování nebylo totiž rovnoměrné ani trochu. Žaloba se musí týkat konkrétního časového období.
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
03.07.2014 (14:25)  
Josef Petrák: Právě ten rozdíl tam nevidím. RJ jezdí na Slovensku taky ZDO, takže ty peníze jsou taky jiné? Taky se nesmí používat na boj s kokurencí nebo jak?

Ono je to tak, že pokud ČD dělá vyúčtování pro kraj a napíše tam blbosti, tak to znamená, že se zachovali obchodně správně (co největší zisk) a nebo někoho okradli? Proč bych prodával za deset, když kupují za dvacet? Hlavně si to musí hlídat kraj, jestli neplatí moc, nikoliv LE.

Situaci by velmi zlepšilo, kdyby byly dané ceny za km na linkách dopředu i bez výběrek a nevznikaly až zpětně vyúčtováním. Tím by byly náklady dané a je jedno, jestli by ve vyúčtování lokálky přístály nová kola na Pendolina a byl by klid. :-)
registrovaný uživatel tarten 
03.07.2014 (14:20)  
JH: Budou-li mít všichni dopravci stejné podmínky (dotace)
JP: pokud se peníze na ZDO zneužívají, může za to někdo jít sedět

Takže když bude Jančura příští rok na Slovensku jezdit objednanou regionálku jako doposud a zároveň dumpingové (cenu už ohlásil) expresy Blava - Košice tak tam bude v podobné situaci jako popisujete u ČD? A teď v té situaci je také ale jaksi s předělem hranice?

Půjde za to Jančura sedět? :-D

To jsou mi podivuhodné konstrukce co tu čtu...
03.07.2014 (14:11)  
Martin Michl - svým způsobem je to žaloba na ČR, že všichni nemají stejné podmínky. ČD dostávají dotace od státu na provoz, soukromníci ne. A v tom je ten zakopaný pes. Budou-li mít všichni dopravci stejné podmínky (dotace), nebude nikdo řvát a podávat žaloby.
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko