Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.
Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku
| Stanice/Číslo vlaku | REX 401 | EC 1003 | REX 403 | REX 791 | REX 405 | EC 1011 |
| Bratislava hl.st. | 5.50 | 11.50 | 15.37 | 17.50 | ||
| Trnava | 6.17 | 12.17 | 16.04 | 18.17 | ||
| Trenčín | 6.57 | 12.57 | 16.45 | 18.57 | ||
| Považská Bystrica | 7.27 | z Prahy | 13.27 | 17.15 | 19.27 | z Prahy |
| Žilina | 7.57 | 12.59 | 13.57 | 17.47 | 19.57 | 20.55? |
| Vrútky | | | 13.16 | | | | | | | | |
| Martin | ) | ) | ) | 18.09 | ) | 21.17 |
| Ružomberok | 8.37 | 13.43 | 14.37 | 20.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 8.55 | 14.01 | 14.55 | 20.55 | ||
| Štrba | 9.23 | 14.29 | 15.23 | 21.23 | ||
| Poprad-Tatry | 9.37 | 14.44 | 15.37 | 21.37 | ||
| Kysak | 10.31 | 15.40 | 16.31 | 22.37 | ||
| Košice | 10.43 | 15.52 | 16.43 | 22.43 |
| Stanice/Číslo vlaku | REX 790 | EC 1006 | REX 400 | EC 1010 | REX 402 | REX 404 |
| Košice | 5.17 | 8.08 | 11.17 | 17.17 | ||
| Kysak | 5.30 | 8.21 | 11.30 | 17.30 | ||
| Poprad-Tatry | 6.23 | 9.16 | 12.23 | 18.23 | ||
| Štrba | 6.37 | 9.30 | 12.37 | 18.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 7.04 | 9.58 | 13.04 | 19.04 | ||
| Ružomberok | 7.22 | 10.17 | 13.22 | 19.22 | ||
| Martin | 5.56 | 6.36 | ) | ) | ) | ) |
| Vrútky | 6.05 | | | | | 10.44 | | | | |
| Žilina | 6.25 | 7.04 | 8.05 | 11.04 | 14.05 | 20.05 |
| Bytča | 6.44 | do Prahy | | | do Prahy | | | | |
| Považská Bystrica | 6.58 | 8.34 | 14.34 | 20.34 | ||
| Púchov | 7.11 | | | | | | | ||
| Ilava | 7.22 | | | | | | | ||
| Trenčianska Teplá | 7.32 | | | | | | | ||
| Trenčín | 7.41 | 9.04 | 15.04 | 21.04 | ||
| Nové Mesto Nad Váhom | 8.01 | | | | | | | ||
| Piešťany | 8.14 | | | | | | | ||
| Leopoldov | 8.27 | | | | | | | ||
| Trnava | 8.41 | 9.45 | 15.45 | 21.45 | ||
| Bratislava-Vinohrady | 9.05 | | | | | | | ||
| Bratislava hl.st. | 9.11 | 10.10 | 16.10 | 22.10 |
Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.
Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR

Moment moment, podvod není obchodně správně. Dokonce ani v ČR ne. Teoreticky.
To by se jí ČD nedržely zuby nehty a rády by jí přenechaly konkurenci, která se ostatně taky snaží dostat do tohoto segmentu.
A vy máte dojem, že tohle ČD udělaly? To je totiž zcela nové téma, nikde nevidím, že by se o tom psalo.
Naopak to vypadá, že za ZDO chtějí ČD rozumnou cenu, ale z veřejných rozpočtů nedostávají zákonný přiměřený zisk max. 5% v plné výši, ale naopak mnohem méně.
PM: Mně spíš příjde, že ze ZDO je zisk roven nule, možná i hůř.
Naopak tomuhle už nevěřím. Totiž celkově.
RJ na Slovensku dalo nějakou cenu, která pokrývá provozní ztrátu kvůli aplikaci jízdného, jaké chce objednatel a které nekryje provozní náklady, plus PŘIMĚŘENÝ zisk. Pokud by RJ podvádělo a mělo nepřiměřený zisk, bylo by vůči MDVRR SR v problémech.
No a to samé se teď může prokázat ČD. Že si řekly o víc, než jim příslušelo a použili to na dumpování své čistě komerční aktivity.
tarten: Já do účetnictví ČD nevidím, ale z hrubých čísel kolujících po veřejnosti by nějaká křivka splácení šla sestavit. :) To necháme na Leošovi.
Můžete žalovat všechny národní dopravce v těch zemích, co udělaly tu "chybu", že začaly otvírat železnici trhu. Asi tenhle podle vás právně neřešitelný krok vůbec neměly dělat...?
A ono "se" také ví, kolik ČD z pořizovací ceny který rok odepsaly? To odepisování nebylo totiž rovnoměrné ani trochu. Žaloba se musí týkat konkrétního časového období.
Ono je to tak, že pokud ČD dělá vyúčtování pro kraj a napíše tam blbosti, tak to znamená, že se zachovali obchodně správně (co největší zisk) a nebo někoho okradli? Proč bych prodával za deset, když kupují za dvacet? Hlavně si to musí hlídat kraj, jestli neplatí moc, nikoliv LE.
Situaci by velmi zlepšilo, kdyby byly dané ceny za km na linkách dopředu i bez výběrek a nevznikaly až zpětně vyúčtováním. Tím by byly náklady dané a je jedno, jestli by ve vyúčtování lokálky přístály nová kola na Pendolina a byl by klid. :-)
JP: pokud se peníze na ZDO zneužívají, může za to někdo jít sedět
Takže když bude Jančura příští rok na Slovensku jezdit objednanou regionálku jako doposud a zároveň dumpingové (cenu už ohlásil) expresy Blava - Košice tak tam bude v podobné situaci jako popisujete u ČD? A teď v té situaci je také ale jaksi s předělem hranice?
Půjde za to Jančura sedět? :-D
To jsou mi podivuhodné konstrukce co tu čtu...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











