Praha/Brno — Soukromí dopravci RegioJet a LEO Express v minulých měsících oznámili zájem o provoz na Slovensku. LEO Express si však stále není jistý, zdali vstoupí na trh ve spolupráci se ZSSK, nebo jako přímý konkurent, což podtrhují i slova Petry Valentové, tiskové mluvčí LE: „Stále platí dvě varianty vstupu na trh, a to buďto v kooperaci se ZSSK nebo na vlastní komerční riziko.“ A to i přes fakt, že ZSSK v této souvislosti začátkem června zaujala poměrně jasné negativní stanovisko. Oproti tomu RegioJet se v současné době vymezuje vůči ZSSK jako jasný konkurent s již avizovanou agresivní cenovou strategií (Bratislava — Košice od 10 €). Po řadě spekulací z různých zdrojů dostává jasnější obrysy i hnací vozidlo pro vedení vlaků RegioJetu na Slovensku. Petra Nováková, tisková mluvčí Student Agency a RegioJetu, oficiálně potvrdila, že: „…pro žluté vlaky RegioJet na Slovensku plánujeme používat elektrické lokomotivy Bombardier Traxx.“ Níže v článku naleznete výtah jízdního řádu vlaků RJ z návrhu grafikonu vedení vlaků ŽSR pro rok 2015.
Předběžný jízdní řád spojů RJ na Slovensku
| Stanice/Číslo vlaku | REX 401 | EC 1003 | REX 403 | REX 791 | REX 405 | EC 1011 |
| Bratislava hl.st. | 5.50 | 11.50 | 15.37 | 17.50 | ||
| Trnava | 6.17 | 12.17 | 16.04 | 18.17 | ||
| Trenčín | 6.57 | 12.57 | 16.45 | 18.57 | ||
| Považská Bystrica | 7.27 | z Prahy | 13.27 | 17.15 | 19.27 | z Prahy |
| Žilina | 7.57 | 12.59 | 13.57 | 17.47 | 19.57 | 20.55? |
| Vrútky | | | 13.16 | | | | | | | | |
| Martin | ) | ) | ) | 18.09 | ) | 21.17 |
| Ružomberok | 8.37 | 13.43 | 14.37 | 20.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 8.55 | 14.01 | 14.55 | 20.55 | ||
| Štrba | 9.23 | 14.29 | 15.23 | 21.23 | ||
| Poprad-Tatry | 9.37 | 14.44 | 15.37 | 21.37 | ||
| Kysak | 10.31 | 15.40 | 16.31 | 22.37 | ||
| Košice | 10.43 | 15.52 | 16.43 | 22.43 |
| Stanice/Číslo vlaku | REX 790 | EC 1006 | REX 400 | EC 1010 | REX 402 | REX 404 |
| Košice | 5.17 | 8.08 | 11.17 | 17.17 | ||
| Kysak | 5.30 | 8.21 | 11.30 | 17.30 | ||
| Poprad-Tatry | 6.23 | 9.16 | 12.23 | 18.23 | ||
| Štrba | 6.37 | 9.30 | 12.37 | 18.37 | ||
| Liptovský Mikuláš | 7.04 | 9.58 | 13.04 | 19.04 | ||
| Ružomberok | 7.22 | 10.17 | 13.22 | 19.22 | ||
| Martin | 5.56 | 6.36 | ) | ) | ) | ) |
| Vrútky | 6.05 | | | | | 10.44 | | | | |
| Žilina | 6.25 | 7.04 | 8.05 | 11.04 | 14.05 | 20.05 |
| Bytča | 6.44 | do Prahy | | | do Prahy | | | | |
| Považská Bystrica | 6.58 | 8.34 | 14.34 | 20.34 | ||
| Púchov | 7.11 | | | | | | | ||
| Ilava | 7.22 | | | | | | | ||
| Trenčianska Teplá | 7.32 | | | | | | | ||
| Trenčín | 7.41 | 9.04 | 15.04 | 21.04 | ||
| Nové Mesto Nad Váhom | 8.01 | | | | | | | ||
| Piešťany | 8.14 | | | | | | | ||
| Leopoldov | 8.27 | | | | | | | ||
| Trnava | 8.41 | 9.45 | 15.45 | 21.45 | ||
| Bratislava-Vinohrady | 9.05 | | | | | | | ||
| Bratislava hl.st. | 9.11 | 10.10 | 16.10 | 22.10 |
Vysvětlivky: ) = vlak jede mimo stanici Martin, | = vlak příslušnou stanicí projíždí.
Zdroj: Prvý návrh GVD 2015 ŽSR

koukněte na příklad: Všichni mají jízdenky za 191, RJ má odpisy 54, protože nakupuje ojete herky, LE má odpisy 200 protože má drahé vlaky, no a ČD má odpisy nula.. a rázem je v zisku
Stali sme sa svedkami ekonomického zázraku. ČD to dokázali...
Sorry hoši, vo svetle (doslova žiare) nových informácií končím s podporovaním súkromníkov, pridávam sa na stranu "modrých najbrtovcov". :)
OMG
Během loňského roku prodělaly společnosti Leo Express a RegioJet v součtu 251 milionů korun. Pouze státní České dráhy ... jsou na trase ziskové.
Oba dopravci loni utržili z každé jízdenky v průměru kolem 190 korun, přesto jim to do kladných čísel nestačilo: RegioJet loni prodělal na každé jízdence 56 korun, Leo Express 200 korun. České dráhy ... se ztrátou nejezdí.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/vysledky-regiojetu-a-student-agency-d7s-/eko-doprava.aspx?c=A140704_070629_eko-doprava_wlk
To si jako slečna myslela, že tam bude jedna holka, co roznese noviny a pak si vytrčí kopyta na stůl, druhá holka, která jí pak v uličce vystřídá a roznese kafe a má zase do další stanice klídek, třetí, která se pak zvedne a půjde posbírat talířky a čtvrtá bude specialistkou na sběr odpadu?
Hm, to měla o vytíženosti v zaměstnání podivné představy.
L. Hradecký: Pokud nějaká banka uvěří Radimovým pohádkám a věčným plakům
Banka není zvědavá na takovéhle exhibice. Tu zajímá schopnost klienta splácet závazky, a zde je Jančura evidentně hodnocen kladně.
další ekonomický debaklový sen
Skupina SA je v těžkým plusu, takže si může bez problému dovolit zadotovat železniční divizi.
Highjetový pohádkář
Jsem zvědavý, jak dlouho to ještě Jančurobijci budou oprašovat projekt odtroubený už před X lety...
Kolikže původně ČD slibovaly Pendolín? Kam všude měla jezdit? Kolik slibovaly dovézt vozů Bimz z Německa? Kolik mělo být Railjetů?
Lo Wang ty nejrychlejší vlaky.
Což ovšem nemusí mít nic společného s max. rychlostí lokomotivy, že?
A zaznělo to od něj?
Já tam prostě vidím rozdíl, pro který Radima opravdu nemusím.
A jak seš na tom s nesplněnými sliby od ČD či LE?
Mě to přijde docela na palici, číst tady podobné příspěvky jak na k-reportu, kde se už tři roky téměř denně mele dokola to samý, tedy co kdy RJ řekl a nesplnil. Je tím cestující na trase Pha - Ov nějak škodnej?
Tarten:
JP: A někde snad kolovalo i datum ukončení splátek. Má to být letos, nebo příští rok.
Také jsem slyšel cosi o letošním jaru. Takže teď už náklady na pořízení pendolino finančně snad nezatěžují. Možná nás ČD překvapí tím, že za letošní druhé pololetí bude pendolinu v zisku sakum prásk?
Splátka nemá s náklady v podobě odpisů vůbec nic společného. Splátka znamená, že ČD měly na účtu nějaké peníze a už je nemají. Tečka. A nic to neříká o tom, kde ty peníze vzaly. Nákladem je odpis pořizovací ceny. Jak dlouho a jakým způsobem ČD pendolína odepisují, netuším, ale učitě to nebude záviset na splátkách, spíš na době životnosti v letech nebo ujetých kilometrech. Mít náklad neznamená platit a mít zisk neznamená mít peníze.
To je síce pravda, ale k tomu treba dodať, že 381 v úžasnom počte 2ks na trati BA-ZA-KE ani nejazdia, takže TRAXX-y treba porovnávať s technicky dokonalými rušňami rady 361 zo ŽOS Vrútky, príp. 40-ročnými rušňami rady 350...
Kým má ZSSK 361, RJ môže kľudne nasadiť trebárs aj Kriegslokomotive DRG 52. Spoľahlivosťou je tá parná na tom lepšie.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











