..: České dráhy zřejmě připravují flotilu vozů pro spolupráci s DB :..

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPraha — Jako neodvratitelný lze už pravděpodobně vnímat neúspěch soukromého dopravce RegioJet při zajišťování vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk. I přes pokračující dominanci jediného dopravce ale patrně dojde k definitivnímu rozdělení vozebního ramene Graz – Praha – Hamburk právě v našem hlavním městě. O zkrácení extrémně dlouhých linek usiluje Deutsche Bahn už delší dobu, teď ale dvě zásadní indicie nasvědčují, že se Praha skutečně v dohledné době stane pro cestující z Rakouska do Německa přestupním bodem: jednak má na situaci vliv nasazení railjetů ČD a ÖBB; dnes navíc České dráhy zadaly výběrové řízení na modernizaci 93 vozů pro rychlost 200 km/h.

Dráhy chtějí přestavět 71 vozů řad Ampz, Bmz a WRmz, které pořídily od společnosti Siemens v letech 1999-2006, a dalších 22 vozů řady Bmz, které byly pořízeny od Rakouských spolkových drah. Mluvčí Petr Šťáhlavský nicméně zdůrazňuje: „Pokud jde o určení vozů, pak jsou to vozy pro mezistátní dopravu na nejvyšší úrovni v kategorii EC/IC. V současné době je však předčasné hovořit nebo spekulovat o jejich budoucím provozu do Německa. ČD v minulosti opakovaně deklarovaly zájem i v budoucnosti zajistit provoz na lince Praha - Hamburk v kooperaci s DB, tento náš zájem stále trvá.“ Dráhy podle něj o možné spolupráci s DB dále jednají, situaci ale momentálně nechtějí komentovat.

Interiér vůz Bmz, foto: Aleš PetrovskýRekonstrukce 63 vozů (Ampz, Bmz, WRmz) a opce na rekonstrukci 8 vozů Ampz bude zahrnovat revitalizaci interiéru, přečalounění (případně obměnu) sedaček a dosazení nových koberců, a to i ve druhé třídě. Dále proběhne komplexní obnova toalet, dosazení vnitřního i vnějšího audiovizuálního informačního systému, dosazení infrastruktury pro Wi-Fi a elektronický rezervační systém či modernizace klimatizace pro vyšší účinnost a spolehlivost.

U devíti vozů Ampz146, 26 vozů Bmz245 a sedmi vozů WRmz815 bude navíc vyměněn i centrální zdroj energie (CZE). U všech vozů budou také provedeny vyvazovací opravy a kompletní technická údržba včetně opravy podvozků a elektrovýzbroje; řada Ampz se pak dočká i výměny sedadel. ČD počítají s dokončením revitalizace do 17 měsíců od podpisu smlouvy. Celková hodnota zakázky by se měla pohybovat kolem 497,7 miliónu korun.

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýDruhé výběrové řízení se týká 22 vozů ř. Bmz odkoupených od ÖBB. U čtyř exemplářů bude provedena většina prací stejného rozsahu, jako u vozů Bmz245. Dalších devět má být přestavěno na velkoprostorové uspořádání, čímž vznikne vagon řady Bmpz.

Posledních devět vozů bude předěláno na víceúčelové velkoprostorové vozy nové řady Bbdmpz, obsahující prostor pro osoby se sníženou pohyblivostí, bezbariérovou toaletu, služební oddíl a prostor pro přepravu kol. Všechny vozy budou taktéž vybaveny novým informačním systémem, koberci, Wi-Fi atp. a dostanou nový klimatizační systém a CZE, což je vzhledem k jejich stavu pochopitelné. Úpravy budou dokončeny do 14,5 měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Celková hodnota zakázky se odhaduje na 424,7 milionů korun.

Pro větší přehled přinášíme kompletní seznam vozů (vč. využití zmíněné opce) po zmíněné rekonstrukci:

ŘadaPočet kusůPoznámky
Ampz14311
Ampz1469
Bmz24115
Bmz24526
WRmz81510
Bmz4 kusyrevitalizace původních vozů ÖBB
Bmpz9 kusůpřestavba z vozů Bmz ÖBB
Bbdmpz9 kusů

Po dokončení všech přestaveb bude možné sestavit devět plnohodnotných souprav z vozů Ampz, WRmz, Bmz, Bmpz a Bbdmpz.

Zdroje: Kvalifikační dokumentace, Věstník veřejných zakázek I. a II., vyjádření ČD


Aleš Petrovský | 2.5.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   
05.05.2014 (7:58)  
Pikehead: nevím, jestli je posláním státní firmy podnikat jako dodavatel jiné státní firmy v cizině, pokud je doma restů více než dost.
Jaky resty doma mate na mysli? Rychliky slozeny z B? Tam bude jezdit to, co si MD objedna (a zaplati). S ohledem na politiku MD ve veci (ne)vyhlaseni vyberovych rizeni na dopravce (a hlavne podminek na vozidla) nema moc smysl neco na rychlicich modernizovat.
Nebo snad EC na Moravu a Slovensko? Tam je stav vozidel relativne dobrej a nema cenu tam cpat drazsi vozidla, ktera budou vic prodelavat.

Pokud na tom CD vydelaji, tak dobre cini. Skoda ze takovych prilezitosti ke spolupraci se serioznim partnerem neni vic...
registrovaný uživatel Kakov 
05.05.2014 (7:32)  
Pikehead:
abych se mohl řídit Vaší radou, kde prosím jezdí 810 pravidelně a často :-D :-D (pro Vás a další tato část příspěvku je míněna jako vtip)

jen abyste se nespletl 810 (myšleno 810) krutě ubývá

ale upřímě řečeno, to je to co Jančura ultraz nechápou,
co je naším cílem?


1) provoz historických vozidel alá B/810?

2) provoz soukromníka s mnoha mouchami a nevhodným chováním?

3) moderní fungující železnice ČR?

já osobně toužím po C a všimněte si, že tam slovo soukromník není, to je ten hlavní cíl moderní a fungující železnice, to jestli ji bude provozovat státní firma, nadnárodní korporace nebo soukromník je podružné, důležitý je výsledek, a střízlivý člověk musí uznat, že Jančura to C nesplňuje...
05.05.2014 (7:21)  
Pane Kovaříku, Vámi prezentovaná fakta vypadají, že klimy a CZE vypadávají v jednom kuse a naprosto ignorují poměrně podstatné přínosy, které "zlý" soukromník na kulturu cestování na dané trase (i jinde) přinesl. Takže s Vašimi názory se naložte do 810 nebo B, tam budete před výpadkem klimy i CZE ještě tak 20 let v bezpečí.

K tématu článku: nerozumím ale moc tomu, proč ČD rekonstruují flotilu vozů, která bude jezdit z drtivé většiny jen po Německu. I pokud je to finančně výhodné (otázka je jak moc), nevím, jestli je posláním státní firmy podnikat jako dodavatel jiné státní firmy v cizině, pokud je doma restů více než dost.
05.05.2014 (6:19)  
Josef Petrak: 380 uz ma uplne vsechny papiry, ktery mela mit?
registrovaný uživatel Kakov 
05.05.2014 (6:02)  
Red Bul:

s tou forhontou bych byl opatrnější, na případu jistého soukromníka, kterému nefungujou klimi, CZE, tajně zdražuje v jednom kuse, se ukazuje, že samotný fakt "soukromník" nemusí být zárukou dokonalosti,

obecně si myslím, že i PT šotoušstvo by mohlo vystřízlivět z euforie počátku 90. let a vzít navědomí, že samotný fakt být soukromník nestačí
registrovaný uživatel Kakov 
05.05.2014 (5:56)  
JP:

v první řadě si nemyslím, že v Německu to chodí tak, že když DB něco chce, tak jí EBA hned půjde na ruku, podobně jako tomu bylo v minulosti mezi ČD a DÚ svět je totiž v prostoru a čase proměnný,

pak je otázka jestli to škoda dokáže dotáhnout do vítězného konce, já spíš sázím, že si v DE uřízne ostudu
04.05.2014 (23:56)  
Karel Kovářík: Proč by to nemělo jít? DB tu lokomotivu potřebují, mají ji objednanou, evidentně na ní po těch letech zdržování už nic závadného není, tak proč by to razítko z EBA dostat nemohla?
04.05.2014 (23:51)  
Farkač má šipku dolu, asi nejsou jeho názory přijetelné. Pravdu má ale v následujících slovech:
I kdyby nastoupilo nové, třeba 10.vedení ČD, nevěřím, že dokáže něco podstatného změnit, protože železnice je u vedení našeho státu, ať je rudé, zelené nebo modré, pravé, středové, případně levicové, jen na okraji zájmu.
Zde bych dodal: železnice a železniční doprava pod státní správou není na forhontě.
registrovaný uživatel Kakov 
04.05.2014 (21:34)  
ceskolipak:

podle mě hlavní motiv pro dlouhý pobyt v Drážďanech je eliminace zpoždění.....
tudíž DB asi nebudou chtít pobyt v tomto městě zkracovat..
registrovaný uživatel Kakov 
04.05.2014 (21:25)  
Josef Petrák: no nevim nevim, jestli je to opravdu tak přímočaré, přeci jen DE není ČR
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko