..: České dráhy zřejmě připravují flotilu vozů pro spolupráci s DB :..

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPraha — Jako neodvratitelný lze už pravděpodobně vnímat neúspěch soukromého dopravce RegioJet při zajišťování vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk. I přes pokračující dominanci jediného dopravce ale patrně dojde k definitivnímu rozdělení vozebního ramene Graz – Praha – Hamburk právě v našem hlavním městě. O zkrácení extrémně dlouhých linek usiluje Deutsche Bahn už delší dobu, teď ale dvě zásadní indicie nasvědčují, že se Praha skutečně v dohledné době stane pro cestující z Rakouska do Německa přestupním bodem: jednak má na situaci vliv nasazení railjetů ČD a ÖBB; dnes navíc České dráhy zadaly výběrové řízení na modernizaci 93 vozů pro rychlost 200 km/h.

Dráhy chtějí přestavět 71 vozů řad Ampz, Bmz a WRmz, které pořídily od společnosti Siemens v letech 1999-2006, a dalších 22 vozů řady Bmz, které byly pořízeny od Rakouských spolkových drah. Mluvčí Petr Šťáhlavský nicméně zdůrazňuje: „Pokud jde o určení vozů, pak jsou to vozy pro mezistátní dopravu na nejvyšší úrovni v kategorii EC/IC. V současné době je však předčasné hovořit nebo spekulovat o jejich budoucím provozu do Německa. ČD v minulosti opakovaně deklarovaly zájem i v budoucnosti zajistit provoz na lince Praha - Hamburk v kooperaci s DB, tento náš zájem stále trvá.“ Dráhy podle něj o možné spolupráci s DB dále jednají, situaci ale momentálně nechtějí komentovat.

Interiér vůz Bmz, foto: Aleš PetrovskýRekonstrukce 63 vozů (Ampz, Bmz, WRmz) a opce na rekonstrukci 8 vozů Ampz bude zahrnovat revitalizaci interiéru, přečalounění (případně obměnu) sedaček a dosazení nových koberců, a to i ve druhé třídě. Dále proběhne komplexní obnova toalet, dosazení vnitřního i vnějšího audiovizuálního informačního systému, dosazení infrastruktury pro Wi-Fi a elektronický rezervační systém či modernizace klimatizace pro vyšší účinnost a spolehlivost.

U devíti vozů Ampz146, 26 vozů Bmz245 a sedmi vozů WRmz815 bude navíc vyměněn i centrální zdroj energie (CZE). U všech vozů budou také provedeny vyvazovací opravy a kompletní technická údržba včetně opravy podvozků a elektrovýzbroje; řada Ampz se pak dočká i výměny sedadel. ČD počítají s dokončením revitalizace do 17 měsíců od podpisu smlouvy. Celková hodnota zakázky by se měla pohybovat kolem 497,7 miliónu korun.

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýDruhé výběrové řízení se týká 22 vozů ř. Bmz odkoupených od ÖBB. U čtyř exemplářů bude provedena většina prací stejného rozsahu, jako u vozů Bmz245. Dalších devět má být přestavěno na velkoprostorové uspořádání, čímž vznikne vagon řady Bmpz.

Posledních devět vozů bude předěláno na víceúčelové velkoprostorové vozy nové řady Bbdmpz, obsahující prostor pro osoby se sníženou pohyblivostí, bezbariérovou toaletu, služební oddíl a prostor pro přepravu kol. Všechny vozy budou taktéž vybaveny novým informačním systémem, koberci, Wi-Fi atp. a dostanou nový klimatizační systém a CZE, což je vzhledem k jejich stavu pochopitelné. Úpravy budou dokončeny do 14,5 měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Celková hodnota zakázky se odhaduje na 424,7 milionů korun.

Pro větší přehled přinášíme kompletní seznam vozů (vč. využití zmíněné opce) po zmíněné rekonstrukci:

ŘadaPočet kusůPoznámky
Ampz14311
Ampz1469
Bmz24115
Bmz24526
WRmz81510
Bmz4 kusyrevitalizace původních vozů ÖBB
Bmpz9 kusůpřestavba z vozů Bmz ÖBB
Bbdmpz9 kusů

Po dokončení všech přestaveb bude možné sestavit devět plnohodnotných souprav z vozů Ampz, WRmz, Bmz, Bmpz a Bbdmpz.

Zdroje: Kvalifikační dokumentace, Věstník veřejných zakázek I. a II., vyjádření ČD


Aleš Petrovský | 2.5.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
04.05.2014 (19:26)  
ad Josef Petrák:
Čili to by se mohly zkrátit pobyty v Drážďanech a Berlíně ?
04.05.2014 (18:58)  
Jugy: :)
ceskolipak: Tak schválení 109E v Německu je víceméně jistá věc, když je potřebuje mít schválené DB Regio v Bavorsku...
registrovaný uživatel Jugy  mail  
04.05.2014 (17:33)  
ceskolipak: tendr na rekonstrukci řady 371 pro rychlost 200 km/h bude brzy následovat :-)
04.05.2014 (17:11)  
Elias is best
Doufám, že budou zmodernizována i Pendolina. Potřebují zvýšit kapacitu i komfort v druhé třídě
už jsou zase vyprodaná?
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
04.05.2014 (16:49)  
Co to bude tahat ?
04.05.2014 (16:16)  
infected.bass - Já jí u těchto vozů považuji za zbytečnou, jelikož tyto vlaky zastavují snad téměř výhradně ve stanicích vybavených mobilní plošinou, která se používá spíše.

Plošina na vlaku má cenu hlavně u vlaků zastavujících i ve stanicích bez mobilní plošiny.
04.05.2014 (14:49)  
Elias the best/Palíšek: Jediné štěstí je, že MSV Interiér není kvalifikovaný dodavatel pro DB. :) To je aspoň nějaká šance, že v těch vozech budou pořádné sedadla a ne ten špatný vtip, co je v Bdmpee.
04.05.2014 (13:18)  
Chtel bych se zeptat zda-li bude ve voze pro invalidy i plosina?
registrovaný uživatel Bóřa 
04.05.2014 (1:13)  
Řekl bych, že od ČD je to relativně rozumný krok. Nové soupravy Siemens jsou vázané společným projektem s OBB na trati na Wien a Němcům údajně stejně nestačila jejich kapacita pro eventuální provoz na jejich území. Nové vozy by nejspíš byly pro současnou ČD už příliš drahé a původní Xmz ČD nějakou tu menší renovaci potřebují. Přece jen už jsou v provozu cca 15 let. Čas letí... Oceňuji, že linka do Německa bude mít všechny spoje ve stejném řazení se stejnými standardy kvality.
03.05.2014 (16:37)  
Modernizace vozů, díky nimž jsem si zamiloval vlaky. Přichází o hodně dřív než se předpokládalo, ale důvod modernizace je jasný. A asi jasné, jakému dopravci bude jak zbarvení, tak interiér, vozů podobný.

Jedničky modernizaci každopádně potřebují. Jak Ampz 143, tak Ampz 146 nepřináší o tolik větší komfort než vozy řady Bmz. Ta černá kožená sedadla s imitací dřeva, to si myslím, že bude těm vozům slušet. Jenom jsem zvědavý, jestli to výběrové řízení na dodavatele sedaček vyhraje Borcad nebo Grammer. A doufám, že opce na dalších 8 Ampz bude využita! Něco podobného platí pro WRmz. I tyto vozy si tu modernizaci zaslouží. Technicky jsou na tom lépe než WRmee, komfortně nikoli.

Vozy Bmz jsou ve výborném stavu, co se týče komfortu, ale určitě si zaslouží menší modernizaci. Naprosto souhlasím s doplněním koberců, modernizací toalet, dosazením panelů souhlasím či dosazení stolků (předpokládám) souhlasím. Ale nevím, jak hlavně vozům Bmz 245 a rakouských Bmz budou slušet nové potahy ve stylu DB. A taky jsem překvapen, že v soupravě budou pouze 2 vozy velkoprostorové, z čehož bude jeden bude víceúčelový. Jsem rád, že se "kupéčka" zanechají, ale že by toto byl DB ochoten v takové míře připustit? No, nezdá se mi to jako ekonomicky nejefektivnější krok. Ale mně, jako cestujícímu, to vadit nebude.

Na závěr jednu připomínku. Doufám, že budou zmodernizována i Pendolina. Ty potřebují modernizaci snad víc než Bmz. Potřebují zvýšit kapacitu i komfort v druhé třídě (a opravdu jsou k mání lepší sedačky než ty, které tam jsou nyní) a zlepšit komfort v první třídě. Možná se najdou i další věci, které by se daly zlepšit.
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko