..: České dráhy zřejmě připravují flotilu vozů pro spolupráci s DB :..

Vůz Ampz ČD, foto: Aleš PetrovskýPraha — Jako neodvratitelný lze už pravděpodobně vnímat neúspěch soukromého dopravce RegioJet při zajišťování vlaků na trase Praha – Berlín – Hamburk. I přes pokračující dominanci jediného dopravce ale patrně dojde k definitivnímu rozdělení vozebního ramene Graz – Praha – Hamburk právě v našem hlavním městě. O zkrácení extrémně dlouhých linek usiluje Deutsche Bahn už delší dobu, teď ale dvě zásadní indicie nasvědčují, že se Praha skutečně v dohledné době stane pro cestující z Rakouska do Německa přestupním bodem: jednak má na situaci vliv nasazení railjetů ČD a ÖBB; dnes navíc České dráhy zadaly výběrové řízení na modernizaci 93 vozů pro rychlost 200 km/h.

Dráhy chtějí přestavět 71 vozů řad Ampz, Bmz a WRmz, které pořídily od společnosti Siemens v letech 1999-2006, a dalších 22 vozů řady Bmz, které byly pořízeny od Rakouských spolkových drah. Mluvčí Petr Šťáhlavský nicméně zdůrazňuje: „Pokud jde o určení vozů, pak jsou to vozy pro mezistátní dopravu na nejvyšší úrovni v kategorii EC/IC. V současné době je však předčasné hovořit nebo spekulovat o jejich budoucím provozu do Německa. ČD v minulosti opakovaně deklarovaly zájem i v budoucnosti zajistit provoz na lince Praha - Hamburk v kooperaci s DB, tento náš zájem stále trvá.“ Dráhy podle něj o možné spolupráci s DB dále jednají, situaci ale momentálně nechtějí komentovat.

Interiér vůz Bmz, foto: Aleš PetrovskýRekonstrukce 63 vozů (Ampz, Bmz, WRmz) a opce na rekonstrukci 8 vozů Ampz bude zahrnovat revitalizaci interiéru, přečalounění (případně obměnu) sedaček a dosazení nových koberců, a to i ve druhé třídě. Dále proběhne komplexní obnova toalet, dosazení vnitřního i vnějšího audiovizuálního informačního systému, dosazení infrastruktury pro Wi-Fi a elektronický rezervační systém či modernizace klimatizace pro vyšší účinnost a spolehlivost.

U devíti vozů Ampz146, 26 vozů Bmz245 a sedmi vozů WRmz815 bude navíc vyměněn i centrální zdroj energie (CZE). U všech vozů budou také provedeny vyvazovací opravy a kompletní technická údržba včetně opravy podvozků a elektrovýzbroje; řada Ampz se pak dočká i výměny sedadel. ČD počítají s dokončením revitalizace do 17 měsíců od podpisu smlouvy. Celková hodnota zakázky by se měla pohybovat kolem 497,7 miliónu korun.

Vůz DB, foto: Aleš PetrovskýDruhé výběrové řízení se týká 22 vozů ř. Bmz odkoupených od ÖBB. U čtyř exemplářů bude provedena většina prací stejného rozsahu, jako u vozů Bmz245. Dalších devět má být přestavěno na velkoprostorové uspořádání, čímž vznikne vagon řady Bmpz.

Posledních devět vozů bude předěláno na víceúčelové velkoprostorové vozy nové řady Bbdmpz, obsahující prostor pro osoby se sníženou pohyblivostí, bezbariérovou toaletu, služební oddíl a prostor pro přepravu kol. Všechny vozy budou taktéž vybaveny novým informačním systémem, koberci, Wi-Fi atp. a dostanou nový klimatizační systém a CZE, což je vzhledem k jejich stavu pochopitelné. Úpravy budou dokončeny do 14,5 měsíců od nabytí účinnosti smlouvy. Celková hodnota zakázky se odhaduje na 424,7 milionů korun.

Pro větší přehled přinášíme kompletní seznam vozů (vč. využití zmíněné opce) po zmíněné rekonstrukci:

ŘadaPočet kusůPoznámky
Ampz14311
Ampz1469
Bmz24115
Bmz24526
WRmz81510
Bmz4 kusyrevitalizace původních vozů ÖBB
Bmpz9 kusůpřestavba z vozů Bmz ÖBB
Bbdmpz9 kusů

Po dokončení všech přestaveb bude možné sestavit devět plnohodnotných souprav z vozů Ampz, WRmz, Bmz, Bmpz a Bbdmpz.

Zdroje: Kvalifikační dokumentace, Věstník veřejných zakázek I. a II., vyjádření ČD


Aleš Petrovský | 2.5.2014 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
03.05.2014 (14:21)  
České dráhy by už neměly do ničeho investovat. Jak jsem se dočetl v mfDnes, tak jsou zadluženy až po uši. Úplně nejlepší by bylo, kdyby tuto linku, to znamená Praha-Hamburg, nechaly v režii DB, včetně trakce, protože si nedovedu představit, že by to tahaly odporové 371, když OKV rozhodl o provozu naší řady 380 na naprosto jiných trasách.
A co se týče zadluženosti ČD: Veškerou mezinárodní část dát k prodeji. Jednu část prodat Polsku, druhou Německu a třetí Rakousku. ČD by měly zůstat mimo regionálek jen státem objednané vnitrostátní rychlíky a snad ještě spoje jedoucí do Žiliny a Bratislavy, ale i zde uvažovat o jejich předání ZSSK.
Co se týče Pendolin, ty by se měly krátkodobě provozovat jednosměrně do Itálie a tam je hned nechat. Krátkodobě myslím jeden týden, protože týden má 7 dní a ČD 7 Pendolin.
I kdyby nastoupilo nové, třeba 10.vedení ČD, nevěřím, že dokáže něco podstatného změnit, protože železnice je u vedení našeho státu, ať je rudé, zelené nebo modré, pravé, středové, případně levicové, jen na okraji zájmu.
03.05.2014 (13:45)  
Jiří Kocurek, Aleš Petrovský: To jsem nebyl dobře pochopen. Samozřejmě nechci, aby jezdily vozy "B" třeba kolem Brna. Nicméně si myslím, že jsou zde bolavější problémy, než vozy Bmz na trase do Berlina. S těmi Bdmtee to byl jen můj soukromý tip, protože tyto vozy jsou technicky na tom velmi slušné, ale samotný vnitřek je tragický, což mi přijde škoda a rozhodně bych raději investoval zde (i kdyby to mělo jezdit opět na příměstké dopravě, nicméně tam si myslím, že je rychlá obnovat vozového parku a rozhodně by se i zde našla vozidla vhodná pro provoz na těchto tratích).
03.05.2014 (12:48)  
Lo Wang: Poslat Béčka na příměsto není dobrý nápad. Nástup a výstup cestujících trvá dvakrát až třikrát déle. Znamenalo by to prodloužení jízdní doby.
Poslat Bdmtee na Pha-Berlín-Hamburk také není dobrý nápad. Rychlost 160 km/h v německu zvládá kdejaká tramvaj* a oproti současnému stavu, kdy vlak jede až 200 km/h by to zlepšení teda nepřineslo. A těch 200 km/h uměla už BR120 před 35 lety. Troufám si tvrdit, že s Honeckerama by Vás němci poslali do ... hmm zpátky do ČR.

*) jak je mezi šotouši zvykem pojmenovávat nedostatečně vlakové vlaky
03.05.2014 (12:44)  
m.pavel1: Všechny Ampz určitě ne. A kdyby se zrekonstruovaly Bmz z první dodávky, tak by to bylo fajn.
registrovaný uživatel m.pavel1  mail  
03.05.2014 (12:29)  
Z toho vyplývá že kvalitních vozů na našem území spíše ubude, když se všechny Bmz a Ampz pošlou do němec.
03.05.2014 (12:00)  
bartik09: No záleží teď, zdali by se za tu cenu a dobu ten vagon stihl vyrobit.
nydroš: je to velmi pravděpodobné.
03.05.2014 (11:57)  
Plyne z toho, že linku Praha - Hamburg budou obsluhovat kompletně ČD? Dosud 3 soupravy jezdí MÁV/ÖBB.
03.05.2014 (10:40)  
Tak jestli dobre pocitam, tak z toho vznikne 9 souprav ve slozeni: 2 x Ampz, 1 x Wrmz, 5 x Bmz, 1 x Bmpz, 1 x Bbdmpz. Tzn. 8 + 1 zalozni?

Aleš Petrovský: ten vůz bude kompletně vykuchávat, budou se tam dávat nové sedačky (do velkopr. usp. namísto kupé)
No a nebylo by teda vyhodnejsi nechat ten vagon bejt a koupit novej velkoprostor?
03.05.2014 (8:53)  
Ve vozech Bmz na EC linky Praha - Německo a zpět jsem pravidelně jezdil v loňském roce. Část vozů by si určitě už nějakou rekonstrukci zasloužila..klima, záchody,...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
03.05.2014 (6:53)  
DB jaksi nestíhá otáčet ČD (Siemens) soupravy točící na Bln. Gesundbrunnen - zejména zamrzlé záchody.
Railjet je na Dre - Bln - Hamburg krátký. již mnoho let.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko