..: Noční spojení Česka se Slovenskem se od příštího roku zredukuje :..

R 420 Excelsior na trati Žilina - Košice, foto: JohníkPraha — Ačkoliv příchod nového jízdního řádu je ještě daleko a nastane až za více jak půl roku, již nyní se objevují některé zprávy o plánované redukci nočních vlaků spojujících Čechy, Moravu a Slovensko. Úmysly Ministerstva dopravy a Českých drah nepřímo potvrdil i mluvčí ČD Petr Šťáhlavský: „Skutečně dojde k úpravě rozsahu noční dopravy mezi ČR a SK. Místo tří tras současných vlaků budou realizovány dvě, čímž reagujeme na vývoj poptávky jak v ubytovacích vozech, tak ve vozech k sezení,“ uvedl Šťáhlavský. Na železničních diskuzních fórech se v souvislosti se zrušením mluví zejména o dnešním vlaku R 440/441 Excelsior.

Připomeňme si stávající rozsah noční dopravy v dotčené trase: Zmíněný rychlík 440/441 odjíždí z Prahy do Košic po půlnoci a zpět z Košic okolo šesté hodiny večerní. Cesta mu trvá asi deset hodin, přičemž jeho cesta začíná a končí na české straně již v Chebu, odkud vyjíždí v 18.16 a kam se vrací z opačného směru těsně před desátou hodinou dopoledne. Nutno ale podotknout, že ho zdržuje dlouhé čekání na pražském hlavním nádraží. Vlak je tvořen starými vozy k sezení řady A, BDs a B, přičemž veze přímé lůžkové a lehátkové vozy také z Chebu přes Plzeň do Prahy a naopak.

Rychlík R 442/443 Šírava spojuje Prahu s východoslovenským městem Humenné. Kromě svých vozů veze přímé vozy do Krakova. Je tvořen vozy podobné kategorie, jako je tomu u předchozího vlaku 440/441, akorát jeho odjezd z Prahy je už ve 22.26 a jeho návrat do Prahy naopak téměř o čtyři hodiny pozdější. Trasu Praha - Košice zvládne za devět a půl hodiny.

Poslední z vlaků, EN 444/445 Slovakia, je tvořen v současné době výhradně ubytovacími vozy, přičemž veze také přímé vozy do Varšavy či Zvolena, které se odpojují cestou. Řazen je rovněž vůz pro přepravu osobních automobilů. Jízdní doba vlaku je bezmála deset hodin.

České dráhy plánují, že noční provoz těchto vlaků více zefektivní: „Stávající vlaky dnes trasy nevyužívají naplno, plně nevyužívají normativ hmotnosti. Vzhledem k probíhajícím jednáním však nelze poskytnout podrobnější informace,“ doplňuje mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. V případě zrušení rychlíku Excelsior však bude pravděpodobně zachována jeho část z Chebu přes Ústí nad Labem do Prahy, případně až do Pardubic. Podobně by mělo být zachováno brzké ranní spojení Ostravska se Žilinou, což však jsou opravdu již jen spekulace.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 11.5.2014 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 152.0  mail  
12.05.2014 (15:01)  
ad zamykání v oddílech:
A co takhle ty zámky prostě upilovat, případně jinak mechanicky odstranit? Myslím, že v DKVčkách by to svedli, ne? :)
12.05.2014 (14:31)  
Tak já čekám noční vlak na trať 280 a zase se děje pravý opak. Pokud zruší Excelsior,tak aspoň doufám,že Šírava začne stavět v Hranicích na Moravě!
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
12.05.2014 (14:08)  
Metropol před Prahou je poslední možnost jak se dostat do Prahy před půlnocí z Německa (i z jednodenní otočky do Dráždan/Berlína) a je slušně využívaný právě cestujícími do Prahy (bez zpoždění šance chytit metro).

Metropol Praha-jih využívají i pracující nebo turističtí Slováci, kteří chtějí být ráno doma (několikrát jsem s takovými jel v kupé) no a maďaři. V Pardubicích navíc navazuje na noční spoje do HK/Chrudimi, tedy další úseková relace po kalbě v Praze domů. Totéž by se teoreticky dalo říct i o Brnu (po kalbě v Praze domů), od Blavy už je to ranní spoj a rychlé spojení do N.Z. a Šturova. V Madarsku už je hustá lokální doprava, tak už Metropol tak využitý není lokálně (asi kvůli ceně).
12.05.2014 (12:13)  
quido.speedy: je potřeba cítit ten rozdíl mezi tím být pragmatik a být "svině"
No hlavne ze si to umite dobre zduvodnit...

Shiri: Nezapomeňte, kolego, že určení čehokoliv neznamená, že to nemůžete použít i jiným způsobem, toto je přesně problém Metropolu, je určený ke spojení Německa s Budapeští, nikoliv se Slovenskem, nebo jako Slovensko-Maďarský spoj
Ne tak docela. Zrovna tak jako Vindobona neni urcena ke spojeni Hamburku s Villachem... Troufam si tvrdit, ze vozy k sezeni na Metropolu jsou urceny prave pro vykryti mistnich frekvenci (a ne proto, aby si z nich nekdo delal single oddil).
12.05.2014 (11:26)  
zaosai: Tak jasně že je potřeba cítit ten rozdíl mezi tím být pragmatik a být "svině".
Po té co jsem jednou jel z až do Ostravy s hodně posíleným fanouškem co sice spal, ale i smrděl a pak sotva stihnul otevřít okno aby hodil šavli, a podruhé s hodným ale nepříliš chytrým pánem co na mě neustále sahal a vyprávěl mi o existenci boha a předával mi své cenné životní zkušenosti...

...tohle se těžko paušalizuje, navíc s rozumným personálem se člověk vždycky domluví a oni "kličku" v kapse mají. Rozhodně tak nejezdím proto abych dělal problémy... :)

EDIT: Navíc tyhle vlaky bývají plné až zhruba od Žiliny kde opravdu suplují vnitrostátní přepravu. I když taky jak kdy. Někdy jsou ve vagóně obsazená tři kupé...
Registrierter Benutzer zaosai  mail  
12.05.2014 (11:03)  
Narazil jsem tady v diskuzi na to,že si zamknu kupé a pohodlně se vyspím.Jen upozorňuji,že můžete zaplatit všechna zbývající neobsazená místa a to z Vaší nástupní stanice a nebo být vyloučen z přepravy.To záleží na vlakovém doprovodu a na cestujících co si nechají líbit zabrání celého kupé.
12.05.2014 (9:14)  
Shiri - problém nastává, pokud u Metropolu chce být v Praze na 4. ranní. Lehátka/lůžka běžně nelze prodat (výstup před 4. hodinou) a obyčejný cestující nezná takové fígle jako obeznámený nádražák. Když nahlásí, že tedy chce místenku, dost často odpověď "vyprodáno". Při oznámení ceny za místenku 5€ kurz Ježek se člověku protočí panenky a příště si kupuje bus jízdenku u žlutého...
12.05.2014 (9:11)  
Shiri: Nevím, jak to chodí v "béčkách". Nedávno jsem jel v Bmz (když je možnost, jedu ve velkoprostoru) a vzpomněl jsem si na kauzu zamykání. Tak koukám a ono už není čím zamykat. Někdo někdy na těchto diskusích psal o karabině. Pro takové případy by měly existovat pěkně mastné flastry.
...
Jinak si skutečně nemyslím, že 2 lidi na kupé je přeplněný vlak. Pokud se v každém kupé zamknou 1, 2 lidé, přeplnění vozu nastane během chvíle (pokud tedy skutečně nejede 10 - 20 lidí na vagón).
Registrierter Benutzer Shiri 
12.05.2014 (8:32)  
bartik09: Od boku? po tříletém pravidelném využívání koridoru v relaci Brno - Břeclav, nepravidelně až Bratislava mi příjde, že tohle už je expertní soud, vzhledem ke stabilitě vozby na trati. Ano, měl by s Vámi projít celou soupravu, bude li to nutné, to je konec konců součástí jeho práce, poskytovat asistenci cestujícím, průvodčí =/= štiplístek.
bartik09, Lo Wang: Opět, zamikání nastává jako problém teprve při přeplněném spoji, což může a má řešit průvodčí, chvíli si postát, byť v přeplněném vlaku, není problém, jestliže průvodčí soupravou neprochází, je to problém personálního a průvodčí má dostat §50 zákoníku práce, pokud průvodčí nemůže procházet soupravou, má být řazeno více vozů, což je problém na straně plánování, nikoliv cestujících, tato situace navíc z mé zkušenosti nastává až když je vůz naplněn 1,5 násobkem své kapacity, pokud k takové situaci dochází pravidelně, jedná se opět o chybu v plánování.
Lo Wang: Nezapomeňte, kolego, že určení čehokoliv neznamená, že to nemůžete použít i jiným způsobem, toto je přesně problém Metropolu, je určený ke spojení Německa s Budapeští, nikoliv se Slovenskem, nebo jako Slovensko-Maďarský spoj, je tak ale využíván a při plánování na to není brán zřetel, pokud opravdu chcete komfort, koupíte si lůžko, pokud chcete jistotu dojetí na dlouhou vzdálenost koupíte si lehátko nebo nižší lůžko, pokud potřebujete dojet z A do B, koupíte si kupé, třeba se i zamknete, ale musíte počítat s tím, že Vás průvodčí odemkne, bude li to třeba, pokud tak učiní, není co řešit, pokud tak neučiní, buďto není co řešit, nebo má alespoň jedna osoba dostat padáka, protože neplní své pracovní povinnosti.
12.05.2014 (8:25)  
Naprosto typický přístup státních organizací - vedu něco od desíti k pěti, pak natáhnu ruku ke státu a pak to zavřu a skuhrám, že se nepodporuje železnice. Že si vlastní živobytí sám předtím X let kurvím, zamlčím, nebo ani nepochopím. (BTW., nepřipomíná vám to cargo?)

Problémy těch vlaků:
- humus vozy (nevím, kdy se v těch spacích vozech naposledy luxovalo), větrání na principu "záclona v okně". (Výjimkou v tomto je zmíněná Slovakia, ale ty vlaky jezdí každý jinam, v jiných časech, takže se nedá vždy jet Slovakií).
- cena trochu na hraně, ale za tu kvalitu dost mimo
- prodej jízdenek buzerace na třetí (po netu velmi omezeně, normální rezervace se koupit nedá, jen SparNight). Kokotiny s jízdenkou začínající v zahraničí, které "nemohou" ČD prodávat...
- pochopení kdo a proč těmi vlaky jezdí taky mizerné, jinak by se nerušilo zastavení v Harmanec Jaskyňa (možnost za 25EUR + nahlásit měsíc dopředu: nasrat!)
- propagace ZCELA NULOVÁ, tohle jako člověk z byznysu nechápu a nepochopím. Buďto tenhle segment nikdo na ČD neřídí, anebo je ten člověk zralý na vyhazov.

ČD ještě koupily nějaká jetá lehátka od OeBB, tím by se to dalo zvednout. Na Slovensku je jeden soukromník, co chtěl noční vlaky provozovat komerčně (má lehátka snad z Německa na 160 km/h), třeba by se za drobný dosyp rád zúčastnil. Nemluvě o panu Jančurovi, žeáno... :)
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko