..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer thingie  mail  
06.05.2014 (21:32)  
Tak já bych třeba zase za ideální stav považoval návrat stavu z dob D1 expresů a jízdní dobu Praha - Brno úspěšně atakující (a někdy i překonávající, po dokončení Ústí a Úval jistě i pravidelně) 2 hodiny a 30 minut. Tedy i bez Pardubic. Což asi není reálné, protože poptávka z Pardubic do Brna je velmi silná a bylo by škoda ji obětovat, na druhou, z Kolína ani Třebové ji nevidět, tam je silná jen úsekovka. Hrozně lidí jezdí z Pardubic do Třebové, nebo z Kolína na oba směry, ale vzdávat se kvůli tomu 2.30 z Prahy do Brna, to se mi ani maličko nelíbí.
Registrierter Benutzer vitab 
06.05.2014 (20:33)  
ythomas_ct: Že by jeden pár vlaků EC přestal stavět v Třebové? To bych se pak obával generální stávky odborářů :-)
Ale stejné jízdní doby Pardubice - Praha jsou i teď, ať už ten vlak v Kolíně staví nebo ne, proto je to celé postavené na palici.
Registrierter Benutzer PepaN 
06.05.2014 (20:30)  
Podle mě má jak Třebová tak Kolín dostatek jiných spojení na to, aby tam muselo zastavovat každé EC...
06.05.2014 (20:07)  
Ad vitab:
Když to bylo jeden Kolín, jeden Třebová, tak OK, ale tohle je prasárna...
Já si spíš myslím, že když to stavělo "jeden Kolín, jeden Třebová", tak právě tento stav byl prasárnou. (Jednak musely být stejné jízdní doby Bno-Pce a Pce-Pha, ať to v daném úseku stavělo, nebo ne, a jednak se tím nedalo jezdit např. mezi Třebovou a Kolínem, resp. z/do destinací v okolí, Šumperkem počínaje a Českou Lípou konče.) Za ideální stav bych považoval zastavování všech EC jak ve Třebové, tak i v Kolíně, ale obávám se, že railjet bude považován za "Überzug" a že jediná zastávka mezi Prahou a Brnem bude Perníkov...
Registrierter Benutzer vitab 
06.05.2014 (19:58)  
Jde mi o to, jestli to bude jezdit na standartních EC, přičemž každý druhý nesystémově staví jen ve Třebové. Když to bylo jeden Kolín, jeden Třebová, tak OK, ale tohle je prasárna prosazená tehdejším ředitelem ČD (původem samozřejmě s Třebové)...
Registrierter Benutzer Leinad 
06.05.2014 (19:52)  
vitab: Podle Wikipedie má Kolín 31 077 obyvatel, Česká Třebová 15 892. Nicméně bych tipoval, že se bude stavit v MuN.
06.05.2014 (19:35)  
Martin Ben: Hadam, ze ta lokomotiva je pronajata na ten zkusebni vnitro provoz.

vitab: Ne ze bych byl proti zastavovani v Koline. Ale je uz dost dlouho ve znamosti, ze to bude jezdit Praha - Viden. V Koline to pak zastavovat muze a nemusi. Zalezi jak rozhodne vedeni.
Registrierter Benutzer Bóřa 
06.05.2014 (19:33)  
Tak jsem to právě slyšel - v pekle začalo sněžit! Ale jsem za to rád. Byl jsem od začátku skeptik a předpokládal jsem, že Škodovka bude blbnout tak dlouho, dokud se jí nákup nepodaří zmařit. Mám velkou radost, že jsem se mýlil. Railjety přestály (sice s početními ztrátami) i změnu vedení Drah. Přeji celému společnému projektu ČD-ÖBB úspěch!

Nevíte někdo, jak je to s počty souprav na spojích Praha - Wien - Graz, kolik bude českých Railjetů a kolik rakouských? A nemáte někdo informace o ceně pronájmu Taurů?
06.05.2014 (19:29)  
Mě zase zajímá co to je ,,pronajatou lokomotivou řady 1216.2" - to nebude fungovat na principu vyrovnávky výkonů ČD-ÖBB ?
Registrierter Benutzer vitab 
06.05.2014 (19:23)  
Takže je šoupnou na ta ECčka, která staví jen v Pardubicích a Třebové? Tak to vám, za cestující z Kolína, pěkně děkujeme....:(
  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko