..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 16 17 18 19 20 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Bóřa 
07.05.2014 (10:01)  
M: Souhlasím s Vámi. S Kolínem je problém, že plní vlaky EC do Prahy, a přitom vzhledem ke vzdálenosti by to měl obsloužit jiný segment dopravy, než dálková. Rychlíky nebo Sp. Českou Třebovou mohou nakonec rychlíky obsloužit v pohodě taky. Jak do Brna, tak směrem na západ jich tam jezdí víc než dost a rozdíly v jízních dobách oproti EC nejsou až tak dramatické. Jediný problém je vozový park na těch rychlících. Bohužel tam stále ještě jezdí dost koženek na to, aby to mohlo cestující zmlsané z dálkových EC odradit. To by se ale mohlo třeba vyřešit přesunem vozů, které nahradí nové soupravy Railjet. Každopádně by mě zajímaly statistiky objemů přepravních proudů týkajících se těch dvou měst na trati. Kdyby byly dost velké, možná bychom dospěli k závěru, že současná frekvence rychlíků by to nepobrala...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
07.05.2014 (9:50)  
pistelacek
To se tady řešilo milionkrát.
Musí to vozit Taurus, protože je tak vymyšlené a z tohoto důvodu považuju tyto jednotky za aušus. Kupte si vozy, ale potřebujete k tomu naší loko...
07.05.2014 (9:49)  
M: RJ, ktere v Rakousku stavi Wien-St.Polten-Linz-Salzburg-Innsbruck
Tam je jina situace. Je tam trat na 230 a dost lidi, ktery tim jedou i pri takto ridkem zastavovani.
Praha - Brno nema ani jedno z toho. Pres Trebovou se jede 50...

Ano, v Brucku zastavuji vsechny RJ (a prolozena "vychodoevropska" EC). A kolik tam jezdi rychliku z Vidne? A kolik osobaku?
Ano - to jsem nedoplnil. Krome zastavovani EC ve vice stanicich bych omezil rychliky. Zkratka cely ten system je takto nastaven spatne - malo lidi na moc vlaku.

A co Usti nad Orlici, Cesky Brod, Poricany, Prelouc? Je spravne, aby tam vlaky nezastavovaly?
V principu nam jde o to, ze chceme naplnit vlak, ktery jede Praha - Brno. Dovedu si tam krome Pardubic predstavit maximalne dalsi 4 stanice. Pokud by to nevedlo ke zvyseni poctu cestujicich, pak bych uznal svoji teorii za mylnou. Teorie, ze ziskame cestujici tim, ze pojedeme Praha - Brno durch uz se jako mylna ukazala.

Martin Hochman: jak plánují ČD railjetem odvézt frekvenci například současné 172/173, která jezdí i 9ti vozová Proste ve spicce zaprahnou dozadu 2 kocary...

pistelacek: proč si ČD pronajímají lokomotivy od OBB a utrácejí zbytečně peníze
Ted si pronajimaji, protoze to potrebujou vyzkouset. Az to bude jezdit na EC do Rakouska, tak uz se nic pronajimat nebude a bude to fungovat na principu vyrovnavky vykonu.
380 navic railjet dost dobre tahat (a hlavne tlacit) nemuze a predevsim by chybela jinde.
07.05.2014 (9:22)  
divím se, proč si ČD pronajímají lokomotivy od OBB a utrácejí zbytečně peníze, když mohou použít své lokomotivy řady 380. Ono sice Škodovce se to nelíbí, že by vozili jejich lokomotivy vozy RailJet, ale tak lokomotivy nebyly zrovna levný, tak co se jich vůbec ptát, jaké vozy budou tahat...
07.05.2014 (9:20)  
Snažil jsem se dopátrat toho jak plánují ČD railjetem odvézt frekvenci například současné 172/173, která jezdí i 9ti vozová a bývá v některé dny pěkně narvaná. Zatím se to neřešilo....
07.05.2014 (9:19)  
M: Kdo to říká? Vy a pan O.r.k na K-Reportu? :o) Jde samozřejmě o to, kam se lidi potřebují dostat. Pokud je ve frekventovanějších dnech frekvence cca 60 lidí v ČT (IC/EC z/do Brna), přijde mi naprosto hloupé tyto lidi vyhazovat přes palubu. Navíc Praha - Brno má mnoho alternativ, Kolín/Pardubice/ČT již nikoliv a proto je v obecném zájmu, aby v těchto destinacích vlaky zastavovaly. Howgh :))
registrovaný uživatel M 
07.05.2014 (9:15)  
Wang - vsichni ostatni ale ano... Vsichni ostatni rikaji, ze dopravni obsluznost Kolina a Ceske Trebove nezastavovanim techto vlaku nijak neutrpi, protoze vlaku tam denne jezdi dost.
A soucasne plati, ze nadvlaky tady uz mame X desitek let, protoze ne kazdy vlak zastavuje v Ceskem Brode. A ne kazdy vlak zastavuje v Koline. Pokud je hloupost projizdet Kolinem (protoze vlaky jsou od zastavovani, ne od projizdeni), tak tezko najit argument proti zastavovanim v Ceskem Brode. Uzel je to taky, pred nadrazim je nekolik autobusovych stanovist.
registrovaný uživatel M 
07.05.2014 (9:11)  
No a jeste co k tomu maji na idnesu. Tam mne zaujaly dve veci

1. "Je to určitě velká změna k lepšímu, škoda, že jich nenakoupily dráhy více," pochvaloval si Jiří Prokeš, který jel z Prahy do Brna. Zajimalo by mne s cim srovnava, ze vidi velkou zmenu. Tu velkou zmenu by meli pocitit ti, kteri dostanou ty dosud pouzivane vagony Praha-Brno. Mezi Prahou a Brnem bude zmena "minimalni"

2. Nasazením railjetů se současně zvýší i počet míst, které vlaky mezi Vídní a Prahou nabízí, podle Štáhlavského zhruba o 300 až 400 denně. "Je to, jako by tam jezdil tedy jeden další spoj," dodal. Zatimco predchozi vlaky nevyseni kapacity neumoznovaly, vagon navic by prihodit neslo:-)) A na trati 270 dobre dva spoje vlastne zrusili tim, ze soupravy serizli na 3.5 vagonu:)
07.05.2014 (9:07)  
M: O tom jsem se vůbec nebavil...
registrovaný uživatel M 
07.05.2014 (9:05)  
Jiste a proto mezi Kolinem a Ceskou Trebovou bude i nadale jezdit (tzn. prime spojeni techto uzlu) asi 40 vlaku v kazdem smeru...
  1 ... 16 17 18 19 20 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko