..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 17 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   
07.05.2014 (8:55)  
zdenda: Kdybyste znal místní poměry, věděl byste, že by se lidé z Třebové a okolí ani do koženkového rychlíku, který jede jednou za 2 hodiny nenacpaly, i kdyby si měli zahrát tetris.

M: 1) Jistě a zapomněl jste na Bezpráví. Mají existovat určité přestupní uzly. Kolín a ČT jimi rozhodně jsou.
2) Myslím toho spoustu. I vlaky ICE zastaví v některých menších městech. Nehrají si na nadvlak.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
07.05.2014 (8:55)  
Řekl bych že to bude zastavovat jen Praha-Pardubice-Brno.

Kolína je škoda, protože je tam silná přípojová vazba na Nymburk, MB, Českou Lípu a vlaky EC na rumburský rychlík nějakou tu minutku čekají...

Ideální by bylo, kdyby dvouhodinový takt rumburských rychlíků navazoval na EC směr Budapest, které by mohly stavět v Kolíně a případně i ve Třebové.
registrovaný uživatel M 
07.05.2014 (8:53)  
Na ihned.cz nejvyssi CDista prohlasil, ze chteji do Vidne vozit 1M lidi rocne. No, OK, ja chci leccos. Vic mne zajima, ze aktualne vozi 880 tisic. To je 2400 osob denne. Do Vidne. Z Breclavi jezdi do Vidne 10 rychliku (pocitaje i ty od Prerova) a 5 pomalaku.
To je 240 lidi v jednom vlaku pri zapocitani jen rychliku, resp. 160 lidi v jednom vlaku pri zapocitani vsech vlaku.

To si jako dela prdel?!
registrovaný uživatel M 
07.05.2014 (8:47)  
bartik09 - v tom vinu neco plave, ze? Ano, v Brucku zastavuji vsechny RJ (a prolozena "vychodoevropska" EC). A kolik tam jezdi rychliku z Vidne? A kolik osobaku? A ted stejna otazka na Kolin? Ono, kdyz do daneho mmista nejezdi nic jineho, tak by bylo fakt blby, kdyby to tam nezastavovalo...

Lo Wang
1.A co Usti nad Orlici, Cesky Brod, Poricany, Prelouc? Je spravne, aby tam vlaky nezastavovaly? Vlaky prece nejsou od toho, aby jen projizdely...
2.Tim jihem myslis RJ, ktere v Rakousku stavi Wien-St.Polten-Linz-Salzburg-Innsbruck?
registrovaný uživatel zdenda 
07.05.2014 (8:46)  
Zastavování v Kolíně snad kvůli lidem do Brna, ale zastavování v Třebové postrádá smysl. Do Brna se dá dojet rychlíkem (2h takt pro 15tis. město je dostatečný) za podobný čas, z Třebové do Prahy je nabídka dostatečná. A kdyby se dal na EC v relaci Praha - Kolín nějaký příplatek, aby se do dálkovýho vlaku necpala regionální doprava, mělo by to smysl.
07.05.2014 (8:26)  
Musím se smát, jak jsou někteří místní diskutéři po... z toho, že staví vlaky nejsou od toho, že jen projíždí. Samozřejmě bych přál i Kolínu, aby tam zastavovaly všechny vlaky na Brno, protože na sever, na východ, na jih i na západ je to zcela běžné. Tam si alespoň nehrají na něco, co nejsou :))
07.05.2014 (8:14)  
Michal Jaroš: Ráno z Brna nic nejelo :-) Teda jen klasický Drak...
07.05.2014 (8:13)  
thingie: Ještě jsem teda nepotkal nikoho, kdo by si vlaky nezastavující "zbytečně" v Třebové, Kolíně ani těch Pardubicích, nechválil.
A co tim chcete rict? Ze neni pravda, ze by D1 Expressy byly co do obsazenosti propadak?

A kdo teda docela jistě není na Třebovou zvědavý, jsou ti lidi v první třídě, co mají na svých mezinárodních jízdenkách úplně jiný cifry, než já na svý Praha - Brno za nějakejch, v přepoctu, asi 12 éček.
Vy ste se jich ptal? ...snazim si predstavit toho japoncika u pokladny, jak se ujistuje, ze ten spoj nezastavuje ve Trebovy a nasledne jizdenku z toho duvodu odmita.

Starouš: Kolín i Česká Třebová jsou naprosto, ale naprosto bezvýznamná městečka
Vsech cca 5 stanic mezi Vidni a Grazem, kde zastavuji railjety je velikostne naprosto srovnatelnych s Kolinem a MuN. Pisu to do kazdy diskuze na toto tema, ale jeste nikdy nikdo neprinesl spolehlivej argument, proc v Rakousku ano a u nas ne (resp. proc je to v Rakousku spatne).
Argumenty ze tridy Überzug si nechte. Ten vlak je od toho, aby tim jezdili lidi, ne aby se sotousi mohli placat po ramenou, jakej mame krasnej rychlovlak.

Z celých Východních Čech se mohou lidé dostat do Perníkova
Obavam se, ze absolutne netusite jak premysleji lidi, kteri si za vlak plati a nejsou sotousi...

bezvýznamná městečka na trati a rozhodně si nezaslouží, aby tam stavělo tolik mezistátních vlaků
To mi trochu pripomina tu legendu o tom, jak cisar rozhod, ze na tak dlouhe trati musi byt aspon jeden tunel... Jakou mate v Kocourkove normu na pocet zastaveni mezistatnich vlaku? Nedalo by se to resit formalnim rozdelenim spoje v Brne? Lidi by jednoduse vystoupili a hned zase nastoupili do stejne soupravy, ale pres MuN uz by to nejelo jako mezstatni vlak, tak by to tam mohlo zastavit...

dandys: Nedal bych za to ruku do ohne, ale myslim, ze taurusy uz se nevyrabi a neprodavaji, protoze nesplnuji nejnovejsi normy. Koupit se mely misto 109e.
registrovaný uživatel JB 
07.05.2014 (7:08)  
Poznamenám, že otázka třídy business není nová, neboť v soupravách Vindobony jsou takové vozy řazeny už docela dávno.
07.05.2014 (7:07)  
Plně souhlasím se Staroušem
  1 ... 17 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko