..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 22      Zpráv na stránku:   
09.05.2014 (15:31)  
Josef Petrák: Rychlost cesty Praha - Brno ovlivňuje zastavení v ČT snad jako poslední faktor. 2 minuty ztráty podle mě nejsou rozhodujícím problémem. Druhou část (protože existuje alternativa a protože podle poptávky to vypadá, že ty rychlíky jsou na nic) nechápu. Když se podíváme na zaplaňost těchto rychlíků, je zřejmé, že poptávka existuje. Že se neřeší jejich kvalita, je věc jiná.
09.05.2014 (15:18)  
Lo Wang: Nebo k tomu, aby se někdo dostal rychle z Prahy do Brna. :) Zastavováním všeho v ČT se oddaluje řešení problému s rychlíky - protože existuje alternativa a protože podle poptávky to vypadá, že ty rychlíky jsou na nic.
09.05.2014 (14:24)  
Josef Petrák: Dobře, když by ty rychlíky skutečně stály za to, proč ne (a pokud by jezdily v odpovídajících intervalech). Ale ani jedna z těchto 2 základních podmínek splněna není (ne, opravdu si nemyslím, že sezení v 8 v kupéčku + stání u záchoda je odpovídající interval).......... Otázkou je, pro koho jsou určeny mezistátní vlaky EC na této trati. Pro vnitrostátní dopravu nebo mezistátní? Pokud pro mezistátní, vylučme tedy přepravu vnitrostátní. Pokud pro vnitrostátní, přejmenujme tyto vlaky na Ex či pro jistotu R a už s tím nikdo nebude mít problém. .... Tak a doplnění po ochladnutí hlavy. Proč to píšu? Musíme si uvědomit, k jakému účelu tyto vlaky slouží. Pokud by se jednolo o tranzitní přepravu například Berlín - Vídeň či Praha - Budapešť, pochopil bych tu nevoli k zastavení vlaků vyšší kvality v ČT. Ale je tomu skutečně tak? Ne. Z cca 80 % (pouze můj odhad) tvoří vnitrostátní doprava, tedy například Praha - Brno. Skutečně je v tomto případě problém se zastavením, kdy existují i mnohem křiklavější případy ve všech zemích? Navíc je rozmezí zastávek 40 minut a 60 minut, což si nemyslím, že může někdo brát jako problém.
09.05.2014 (14:20)  
Lo Wang: Je mi líto, ale asi stále nechápu, v čem je problém. Za ty léta, co jsem se v oblasti vyskytoval, jsem v ČT přestupoval ne proto, že bych musel přestupovat, ale proto, že jsem nechtěl cestovat rychlíky úrovně chlévu. Kdyby ty vlaky za něco stály, dávno by se spory kolem zastavování uklidnily. Ale proč taky, když se na tom dá nahánět i politický kredit.
09.05.2014 (14:19)  
Mám dotaz. Před sebou držím plátek ČD pro vás, kde píšou že mezi Pha a Vídní zkrátí JD o 30 minut. To už konečně někoho napadlo využívat naplno nejvišší TR na koridorech ??? Zejména mezi PHA a KO a taky mezi BV a BNO ??? Konečně se ty EC nebudou trmácet průměrných 120-130 a 160 nebudou jezdit jen v případě dohánění zpoždění ???
09.05.2014 (14:05)  
kave: Když mě to štve, když někdo plácne hloupost a ostatní se jí pak chytají. Vždyť v tom článku jsou takové bludy, až to bolí. Jde tam o jakési úvahy o dálkové dopravě. Ale co je dálková doprava? Fajn, pokud máme být striktní, ať se vyloučí vnistrostátní doprava ve všech vlacích kategorie EC a myslím, že těmto chytrákům ztuhne úsměv. A zcela jsou zde opomíjena fakta počtu cestujících, respektive jejich bagatelizace. Navíc je zde pokus o decentralizaci oblasti, tudíž obhájení něčeho, co lze nazvat "nikdo nemá nic".
registrovaný uživatel kave 
09.05.2014 (13:59)  
Lo Wang:

To je zbytečné. Jakmile jde o ČT, tak někteří ztratí schopnost racionální úvahy a akceptace jakéhokoliv protiargumentu. Pak jim z toho vyjde, že to dělají všichni špatně. Jak ČD, to je pro ně dopředu samozřejmé, tak už i Jančura. Tak si jenom říkám jak je vlastně dobře, že zde můžeme pouze diskutovat, ale o ničem nerozhodujeme.
09.05.2014 (13:46)  
Josef Petrák: No tento článek jen potvrzuje má slova. Je to naprosto dokonalým příkladem neznalosti místních poměrů, ale co mě udivuje ještě více, neznalosti určitých ekonomicko-provozních zákonitostí.
09.05.2014 (13:36)  
09.05.2014 (12:38)  
Josef Petrák
kave: Pojem "spádové oblasti" v tomto polycentrickém regionu jsme si vyvrátili už dávno. :) Na ten neskočím. // Tak jo vtip dobré a příště už prosím fakta :)) Jde jen těžko překousnout, že ČT leží na rozmezí 2 koridorů a je obklopena dalšími důležitými městy a je také důležitým přestupním uzlem i pro vzdálenější oblasti.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko