..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 22      Zpráv na stránku:   
09.05.2014 (12:14)  
kave: Pojem "spádové oblasti" v tomto polycentrickém regionu jsme si vyvrátili už dávno. :) Na ten neskočím.

A podle toho, co jsem viděl dřív a teď, Ústí nad Orlicí generovalo víc cestujících než teď Česká Třebová.
09.05.2014 (10:25)  
bartik09, roman fibich: Sedadla jsou podle mne opravdu subjektivní záležitost. Mě dvojka v rakouském railjetu přijde opracdu docela tvrdá, líp se mi jezdilo v IC, která mají pohodlná měkká sedadla, známá např. z Vindobony.
Registrierter Benutzer ceskolipak  mail  
09.05.2014 (10:13)  
Legendární Vidobona bude tedy zaříznuta v Praze? pokud bude názve ještě existovat ?
Registrierter Benutzer Raquac 
09.05.2014 (10:12)  
Zdeněk Štěpánek: A je tu nekdo, komu jako nadvlak prijde?
Registrierter Benutzer Bóřa 
09.05.2014 (10:12)  
Rozhodně nemám dojem, že by tu někdo z Railjetu dělal "nadvlak". Jsou to soupravy poskytující adekvátní pohodlí a služby na začátku 21. století. Ale snad musíte uznat, že je to pro ČD krok vpřed. Minimálně oproti tomu pojízdnému skanzenu, který tvoří stále ještě podstatnou část vozidel na vnitrostátních relacích. A jako bonus Railjety umí něco, co jiné vozy ČD kromě EMU 680 neumí - rychlost 230 km/h. Nadvlak z nich nedělají ani ČD. Railjety přece budou formálně stále EC + budou nabízet prémiovou cestovní třídu.
09.05.2014 (9:38)  
Jsem jediný komu ten nadvlak jado nadvlak vůbec nepřijde? KDyž vidím ten velkoprostorový vnitřek, jsem skoro rád za RegioSharka, kde jsou aspon oddíly.

Jinak na tom fakt nic světoborného nevidím. Prostě jen hezký vlak s jako obvykle tvrdými sedačkami. Rakouský ojetiny mi přijdou mnohem lepší.
09.05.2014 (9:00)  
Karel Kovářík: po té podpásovce s SiVic/RJ si škodovka nic jiného nezaslouží
Tohle bylo este nic proti tomu, kdyz skodovka podala na UOHS podnet na prosetreni pronajmu Taurusu, ktere bylo nutne pronajmout prave kvuli neplneni smlouvy a hlavne dodavek lokomotiv ze strany skodovky. Tomu uz se rika ultra drzost.

JiříK.: Pak je otázkou, proč se tedy do finálního kola dostal Stadler. :-)
No prece aby v tom finalnim kole bylo koho vyradit :-D

roman fibich: 2.triedou viac ako hodinu max 1a1/2 je moc
To je ale subjektivni. Tou druhou tridou jsem jel z Bregenzu do Vidne a s pohodlim sedadla jsem nemel problem.
Problem byl v tom, ze sem se celkem nudil (je to dlouhy), a ze fungoval internet skoro stejne mizerne jako v Regiojetu...
Registrierter Benutzer kave 
09.05.2014 (8:27)  
Josef Petrák:

Argument o SŽDC doufám nemyslíte vážně, takový bych od odborníka nečekal. Staví tam několik R a ničemu to nevadí, řešení se vždy dá najít. Třeba v tomto GVD by ve směru do Prahy jenom RJ pěkně v ČT 5 min. počkal, až ho předjede EC. Vaši motivaci ale chápu. Nelze přece připustit, že Jančura zjistil, že zastavování v ČT je i pro něho lepší, než v Ústí. Nečte asi bláboly na fórech, že tam cestují jen "režíjkáři". To už totiž neplatí. Ten "cestovatelvlakembusem" popsal význam ČT a důležitost nejen jako zde omílané spádové oblasti, ale i jako uzlu naprosto přesně.
Registrierter Benutzer SYN 
09.05.2014 (2:41)  
Ty rychlíku Brno - Šumperk (-dále) jsou sice přímé, ale jinak už na nich nic hezkého není... především je to tragicky pomalé (čili echt pomalík), oni tu totiž už nějaký ten čásek plánují "cosik" udělat s tou jednokolejkou na Nezamyslice ale skutek pořád utek, a výsledek se dostavuje...
Onehdá mi volal kamarád, že je v šalině a ujíždí mu tenhle "rychlík" kterým chtěl jet fotit do Jeseníků. Rychlé hledání přineslo několik alternativ, od Žlutobusu do Olomouce po EC přes ČT, které měly jedno společné - od Zábřehu dále se všechny napojovaly na ten ujetý R (který v tom koncovém úseku neměl reálnou alternativu) - a všechny ho v pohodě stíhaly dohnat, i ty s odjezdem o skoro hodinu později!
Tož tak - dokud bude alternativa TAKTO tragická, tak prokleju do třetího kolena (bacha!) každého kdo navrhuje proředit možnosti rychlého spojení Brno - ČT (následně dále) zrušováním zastavování. Nejde mi o velikost, ale o možnosti spojení. A nebiju se tu nijak o koženku či hadru, vozy řeším až na posledním místě, důležité je pro mě jestli něco jede a jak rychle. Koneckonců, nedávo jsem jel do Svitav a byl jsem docela spokojený s "obyčejným" Sp složeným z Bdmtee, pokud není velká obsazenost tak ty zakrslý sedačky tolik nevadí, a jelo to slušně rychle, zastávky to bralo velice rozumně (vynechávalo to vyslovené díry, jinak stavělo všude). Zpáteční cesta mimochodem dost trága, Os + Os s půlhodinovou přestávkou uprostřed, JD dvojnásobná, prostě nuda nuda šeď šeď...
Jestli si tohle vlaky rozumně nepohlídaj (vyváženě řešit kompromisy se zastavováním/nezastavováním, ideálně to asi nelze (leda za majlant) ale aspoň vyhovět co největšímu počtu lidí, kašlat na rádobypravidla typu "krajská města" apod.) tak dochází ke směšnostem typu "dojíždím ujetý rychlík autobusem a chytám ho v Olmiku" a krása rychlé ekologické dopravy se ztrácí v dáli... :(
Registrierter Benutzer SYN 
09.05.2014 (2:19)  
Pak je otázkou, proč se tedy do finálního kola dostal Stadler. :-)

Podle nepotvrzených zpráv se Stadler uvolil na rok výroby soutěžených souprav pozměnit logo výrobce tak aby uvedený komponent obsahovalo :)
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko