Praha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.
Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.
Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.
Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

1) do budoucna, životnost je desítky let
2) znáte obdobnou novou soupravu na 160, která by byla levnější?
bude vždy držkovat na vše, co má na sobě okřídlený šíp
po té podpásovce s SiVic/RJ si škodovka nic jiného nezaslouží
Railjetom mam precestovane dost budapest-hegyshalom par krat wien- innsbruck a zaujmavu cestu do munchenu/mnichova cez passau platting a landshut. 1.trieda je v pohode ale 2.triedou viac ako hodinu max 1a1/2 je moc. Bussines nemam vyskusany ale vypada zaujmavo. Tiez rychlost 230km/h je super. Troska my chybaju vo vsetkych vlakoch EC IC ICE RJ kupe oddiely v 1.triede. zelam im v cr uspech aj ked sa moc nevyuzije .Praha-breclav max 160km/h potom do viedne len 120 a to pokracuje dalej az na vynimky medzi W- a W.neustadtom 160 km. naco potom 230km?
Pak je otázkou, proč se tedy do finálního kola dostal Stadler. :-)
pardon, ale musím se smát :D myslím, že běžné cestující veřejnosti je celkem u sedinky, kdo vyrobil jaké vozidlo, za předpokladu, že cesta v takovém vozidle splňuje vše co si od cestování slibuji. A pokud je tam nějaký problém, který mi vadí, neházím vše jen na výrobce, ono mnohdy výrobce udělá přesně to, co si zákazník objedná a schválí v rámci podepsaného kontraktu, byť si o tom myslí svoje ..
Nicméně šotojugend bude vždy držkovat na vše, co má na sobě okřídlený šíp...
Zapomnel jste na tu nejdulezitejsi podminku - okridleny sip v logu vyrobce.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.



















