..: ČD převzaly první railjet, dnes veze první cestující :..

První souprava ČD railjet na pražském hlavním nádraží, foto: Josef PetrákPraha — Dlouhé čekání, okořeněné řadou sporů, je u konce. České dráhy dnes na pražském hlavním nádraží oficiálně představily cestujícím i veřejnosti novou netrakční jednotku s komerčním označením ČD railjet, která teď veze první běžné cestující na pravidelném spoji IC 571 z Prahy do Břeclavi. Již od zítřka bude souprava s pronajatou lokomotivou řady 1216.2 ÖBB jezdit na páru expresů Brněnský drak z Brna do Prahy a zpět. V polovině června by pak měl začít provoz až do Vídně a od poloviny prosince budou všechny vlaky v relaci Praha - Vídeň - Graz vedeny výhradně jednotkami railjet, střídavě v gesci českého a rakouského dopravce a s uspořádáním do třech vozových tříd. Do té doby budou cestující railjety potkávat v omezeném testovacím provozu i na některých netradičních vlacích.

Od předchozího představení ve výrobním závodě společnosti Siemens ve Vídni prodělal interiér vlaku pouze kosmetické změny: byly doplněny piktogramy a samolepky; na první pohled je patrné doplnění tmavě modrých textilních podhlavníků ve druhé, respektive economy třídě. Na rozdíl od rakouské verze naopak nebudou instalovány skleněné přepážky oddělující od ostatního prostoru i mezi sebou sedačky v oddíle business. Kvalitativní standard nejvyšší vozové třídy tak i v plném provozu zůstane mezi českou a rakouskou verzi odlišný. Na druhou stranu se má odlišit od třídy first také rozsahem palubních služeb, který doposud není znám.

První ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš DanielkaPrvní ČD Railjet na ONJ, foto: Matouš Danielka

Co se týče dalších dodávek a nasazení do provozu, ještě během května by měla dle vyjádření zástupců ČD do Česka dorazit další jednotka. Railjety by poté měly kromě zmíněných expresů zkušebně jezdit na páru rychlíků 866/867 Viktor Kaplan. Poté by se mělo tempo dodávek dalších vlaků dostat na rozmezí tří až čtyř týdnů na jednu soupravu tak, aby na přelomu října a listopadu byly u nás všechny soupravy a aby mohly railjety od prosince vyjet na svou zamýšlenou trasu naostro. V průběhu zkušebního provozu nebude vyžadován žádný doplatek za třídu business, kterou tak bude moci využít kterýkoliv cestující s jízdenkou 1. třídy. Od prosince pak dráhy chtějí představit pro tyto vlaky nový ceník.

Interiér druhé třídy ČD railjet, foto: Matouš DanielkaBistro v ČD railjetu, foto: Matouš DanielkaIC/RJ 571 v Brně, foto: Matouš Danielka

Vlakové bistro bude nabízet běžný sortiment, který známe z ostatních jídelních vozů se servisem společnosti JLV. Podle manažerů ČD se navíc plánuje ve spolupráci s rakouským partnerem úprava cen tak, aby nabídka i ceny v českých a rakouských railjetech nebyly tak odlišné.

Zdroj: České dráhy, ČT 24, iDnes.cz


Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 22      Zpráv na stránku:   
09.05.2014 (0:22)  
naco potom 230km?

1) do budoucna, životnost je desítky let
2) znáte obdobnou novou soupravu na 160, která by byla levnější?
registrovaný uživatel Kakov 
09.05.2014 (0:15)  
Hawkey:
bude vždy držkovat na vše, co má na sobě okřídlený šíp

po té podpásovce s SiVic/RJ si škodovka nic jiného nezaslouží
registrovaný uživatel roman ba  mail  
09.05.2014 (0:01)  
RE: „ČD railjet“ svezl první cestující

Railjetom mam precestovane dost budapest-hegyshalom par krat wien- innsbruck a zaujmavu cestu do munchenu/mnichova cez passau platting a landshut. 1.trieda je v pohode ale 2.triedou viac ako hodinu max 1a1/2 je moc. Bussines nemam vyskusany ale vypada zaujmavo. Tiez rychlost 230km/h je super. Troska my chybaju vo vsetkych vlakoch EC IC ICE RJ kupe oddiely v 1.triede. zelam im v cr uspech aj ked sa moc nevyuzije .Praha-breclav max 160km/h potom do viedne len 120 a to pokracuje dalej az na vynimky medzi W- a W.neustadtom 160 km. naco potom 230km?
08.05.2014 (23:08)  
Oberleutnant: Kvůli rozkopanému Ústí nad Orlicí? :) Dovedu si představit, jak se asi SŽDC tvářilo na smrdění IC co 2h hezky na zhlaví rozkopané stanice s vyloučenou polovinou kolejiště.
08.05.2014 (23:05)  
Zajímalo by mě, z jaké motivace začaly stavět v tom "Prdelákově" Česká Třebová ty superluxusní žluté soupravy, když má jenom 15 000 obyvatel (převážně režijkářů).
08.05.2014 (18:06)  
Zapomnel jste na tu nejdulezitejsi podminku - okridleny sip v logu vyrobce.

Pak je otázkou, proč se tedy do finálního kola dostal Stadler. :-)
registrovaný uživatel Bóřa 
08.05.2014 (17:23)  
Myslím, že bartik09 to myslel spíš tak, že se obává, aby parametry vozidel, jejichž dodávky jsou předmětem oné veřejné zakázky, nebyly šité na míru Škodě. Což nemá s názorem cestujícího nic společného.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
08.05.2014 (17:09)  
bartik09: Zapomnel jste na tu nejdulezitejsi podminku - okridleny sip v logu vyrobce.

pardon, ale musím se smát :D myslím, že běžné cestující veřejnosti je celkem u sedinky, kdo vyrobil jaké vozidlo, za předpokladu, že cesta v takovém vozidle splňuje vše co si od cestování slibuji. A pokud je tam nějaký problém, který mi vadí, neházím vše jen na výrobce, ono mnohdy výrobce udělá přesně to, co si zákazník objedná a schválí v rámci podepsaného kontraktu, byť si o tom myslí svoje ..

Nicméně šotojugend bude vždy držkovat na vše, co má na sobě okřídlený šíp...
registrovaný uživatel Bóřa 
08.05.2014 (16:08)  
JiříK.: Díky za info. Máte pravdu, požadavky vypadají naprosto standardně.
08.05.2014 (16:07)  
JiříK.: 4 EMU pro 200 a 10 pro 320 lidí, 1. a 2. třída, klima, WiFi, nízkopodlažnost atd. atd. prostě klasika co by člověk dnes čekal. 160 km/h, dvousystém.
Zapomnel jste na tu nejdulezitejsi podminku - okridleny sip v logu vyrobce.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko