Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.
Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).
Zdroj: České dráhy

Ejpovice: I kdyby se v tom tunelu nakrásně jelo 160, pořád mi to nedává moc smysl
I když jsem zdůvodnění napsal naprosto jasně a srozumitelně (jak jsem se domníval) 26.05.2014 (15:37), bylo to zřejmě pro některé stejně k ničemu. Takže k tomu už jenom tolik, že naštěstí podobní "odborníci" o přeložce nerozhodují.
Až se ty Ejpovice dodělají, expresy na Plzeň se znovu zavedou.
Podobně se zavedou expresy na Budějice, až se dokončí pár staveb. Na Nemanice - Ševětín se jistě čekat nebude.
Krátké úseky na 200 km/h nejsou k ničemu. 30kilometrové už stojí za zamyšlení, ale na I. koridoru to nakonec prý také moc dobře nevychází. V každém případě jen kvůli nim nikdo nebude nasazovat nebo dokonce kupovat vlaky na 200 km/h, pokud už je tam nebude mít z jiného důvodu.
Naopak zrychlení ze 120 na 160 bych jako tak hrozný problém neviděl. Koneckonců moderní vlak by měl být čistě teoreticky schopný zrychlit z 0 na 100 km/h než projede kolem 400m nástupiště. Kromě toho až tu jednou bude (snad) VRT, má využít právě tenhle tunel, pak by se na jeho pražské straně využija jistě i ta dvojstovka.
letos otevřeli nové vyústění podchodu do šumavské ulice a docházková vzdálenost se velmi zkrátila, trolejbus přímo u podchodu tramvaj hned za sousední křižovatkou,od podchodu 130 m.
jedná se o protažení podchodu pod peróny k šumavské
tedy si myslím, že můžeme Drážďanům konkurovat,
B: Tady má nejen Plzeň, ale i Budějovice či Liberec oproti Brnu, Ostravě a Ústí jednu nevýhodu, absenci kategorie Ex (IC, EC). Jinak příliš nevybočuje z R standardů. Možná už tu opět jezdí koženka, to nevím, naposled pamatuji látkové potahy, což je lepší než třeba R na Moravě. Lepší vozy na R, to je to, co by pomohlo leckde, do Plzně a Budějovic lepšímu pocitu z jízdy, a směrem na Moravu snad zmírnění požadavků na počet Ex (IC, EC) zastávek navíc.
Plzeň: Byl jsem tam naposledy už před pár lety, ale jestli to dosud není jako v Drážďanech, kde tramvaj staví přímo mezi podjezdy kolejí proti budově, pořád je to slabota. :)
Opravdu je to nepříjemné, i když možná jak pro koho. Ale já bych tak celou cestu absolvovat nechtěl.
Ne, aby se vyrovnaly odstredive sily, ktere pusobi na cestujici.
pokud Vím, tak v úseku Plzeň-Cheb místenky ve 2. třídě nejsou povinné
Lenoch jeden... podle idos.cz mu trvá cesta z Prahy do Pardubic 1 hodinu a 1 minutu, zatímco EC je o celou minutu rychlejší!!
Toto je krystalicky čistý diletantismus v praxi, když se zde objevují pokusy dokázat pomocí IDOSu(!), že Jančura je vlastně stejně rychlý, jako EC. V tomto konkrétním případě si "odborník" samozřejmě nevšiml, že všechna tato "brněnská" EC mají zapracován pobyt v Kolíně, i když tam některá nezastavují.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










