Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.
Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).
Zdroj: České dráhy

Vozy na 160 jsou zcela na hovno. Když všechny R tahá buď řada 362 (v lepším případě) R Praha - Plzeň či Praha - Budějovice a nebo 363 čekající na repasi. To, že jsou ČD trošku v problému zavinil stát a špatné výchozí podmínky. Kapátka jiný začátek s několika miliardy a nulovým závazkem a trošku jinak se proti tomu může člověk postavit s téměř nevydělávající společností spíše v dluhu než v plusu a 7000 vlaky které musíte vypravit. Takže 1. nejsou peníze, 2. rozdělení od státu a komerce na železnici nebyla spravedlivá ČD byly vypuštěny s dost neopovídajícím vozovým parkem. 3. Závazek 7000 vlaků vás nutí nasadit vozy a rekonstruovat pomalu i kdyby bylo na rychlou rekonstrukci dostatek peněz, protože vz jež je v rekonstrukci prostě nejede! Ale vy ho potřebujete. Býv státní podnik dostal dost velkou ránu pod pás.
Vzhledem k tomu, se ČD ještě drží velmi dobře.
Vozy budou přibývat postupně a kam je jedno. Jak to bude vhodné. Néže by mě bavilo jezdit v Bp ale na druhou stranu je to vcelku přežitelné. Víc asi ČD nabídnout nemůžou i když by chtěli. Důležité je dát dohromady postupně všechny linky a pokusit se zachránit výběrka od MD, což se vcelku daří nevyšlo jim zatím naštěstí nic (R do Pce - Lbce zatím nikdo nevyhrál a snad se ani nikdo nepřihlásil, R Oce - Krnov - Ostrava vyhrál Regiojet jež nemá na vozidla, Ec do Hamburgu budou jezdit ČD). Pro mě je to obrovská úleva, daleko radši pojedu na jeden lístek s většinou navazzujícími spoji, než abych si musel ty lístky koupit 4 a čekat všude tři hodiny než mi pojede ne-přípoj. Sám nic nemám ani proti koženkovému B když jich je dostatek a v kupé jsou max 2 lidi. Pak jsem radši z B než nějakej novej vůz typu Bpee,se čtyřmi lidmi na 4. A to samé platí i v porovnání A a B. Vybíram podle volnosti kupé.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











