..: Nasazení railjetů pocítí cestující na trase Praha - Plzeň - Cheb :..

Interiér vozu Bee, foto: Aleš Petrovský Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.

Interiér vozu Bbdgmee, foto: Aleš Petrovský Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).

Zdroj: České dráhy


Aleš Petrovský | 24.5.2014 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Neonym  mail  
27.05.2014 (12:20)  
Sim: Tak na tom modernizovaném úseku má dost vatu i klasika(teď se to hodí) natož tak Pendolino.
registrovaný uživatel HonzaK 
27.05.2014 (11:34)  
Jiří Kocurek - Evidentně jste to nepochopil... Viz za CK Rakouska nebylo vlaku, který by zde pouze projížděl. V 21. století mezistátní dálková trať s rychlostí 160 km/hod je něco jako dálnice na úrovni silnice I. třídy. Nikde neříkám, že EC bude stavět v Kolíně víc. Přesunou se právě na VRT. Ale obslužnost regionu se zlepší, protože zde bude místo pro Os, SP, R atd. Narážka ať si postaví svoje VRT, byla jenom z toho důvodu, že sosají stát sami - ne pouze ČD. ČD to ale narozdíl od nich dělá s rozumem (veřejným zájmem), tak aby byla zachována alespoň nějaká obslužnost. Třeba Jančura na 010 pouze akorát brzdí dopravu a zdržuje. Včera jsem jel EC a z hlavního nádraží jsme ho za Libni předjeli a Kolínem projížděl cca o 5 minut později a to tam to EC narozdíl od něho stavělo a vyjel z hlaváku dřív. Když se nevejde více vlaků na trať, tak i vy na Moravě se musíte smířit s tím, že pokud chcete mít též spojení, že musíte strpět zastávky v Pardubicích a Kolíně a přijet si na Moravu nebo z Moravy do Prahy o cca 6-10 minut déle. Nemohou donekonečna přibývat spoje typu Pendolína, Regiojetu, Leoexpresu na úkor toho, že cesta z Pardubic do Kolína trvá osobákem místo 40 minut před nástupem konkurence někdy i 55 minut atd., jenom proto, že osobák v Přelouči, Řečanech, Záboří pouští tyto vlaky, a opačně na Prahu je to samé - ca o 10-15 minut déle... Tady to degraduje úplně účel a použití této dopravy a troufám si říct, že cestujících se tu odvozí mnohem víc, jelikož každodenně cestují nejvíce cestující do cca 50-60 km a ne 300 km denně... ;-)
registrovaný uživatel Sim 
27.05.2014 (10:53)  
Neonym > ... a proto ma pendolino prakticky stejnou jizdni dobu, pokud si odmyslime zastavovani klasik tam, kde klopidlo projizdi ;-)
registrovaný uživatel Neonym  mail  
26.05.2014 (16:19)  
Každopádně Pendolinem je/bude to z Prahy do Plzně slušné svezení. Téměř v celém úseku Rokycany-Beroun má Pendolino rychlostní výhodu nad klasikou a to docela slušnou.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
26.05.2014 (16:12)  
Bóřa: No ani tak mi nešlo o těch 160(i když projektovat to na cokoliv nižšího by byla blbost), ale aby to tam alespoň na těch 140 šlo rozjet. 125 by byla fakt hrůza, zpomalení ze 140 na 120(směr do Rokycan) tak hrozné není
registrovaný uživatel Bóřa 
26.05.2014 (15:52)  
kave: Omlouvám se za podobnou reakci, nevěděl jsem, že jste ten příspěvek vložil. Rád jsem si jako vy dal tu práci zjistit si relevantní data.
registrovaný uživatel Bóřa 
26.05.2014 (15:50)  
"Umístění přeložky trati do území mezi Ejpovicemi a Plzní-Doubravkou odpovídá ve větší části i výhledové poloze VRT, která je zde pro tento investiční záměr územně chráněna. Navrženým směrovým a výškovým vedením „modernizované“ trasy a z toho vyplývajícími stavebními úpravami se podařilo dosáhnout v celém úseku stavby traťovou rychlost 120km/h (na „ejpovické“ přeložce 160km/h) pro klasické vozové jednotky a rychlosti 160 km/h pro jednotky s naklápěcími skříněmi." Toliko k tomu říkají stránky SŽDC. Jen poznamenám, že "v celém úseku" znamená úsek modernizace Plzeň - Rokycany. Ejpovická přeložka, jejíž součástí je tunel pod kopcem Chlum, je dělaná na 160 pro klasiku i naklápěcí soupravy. Trochu smůla ale je, že je z obou stran obklopená pomalými úseky, takže tam minimálně klasické soupravy 160 asi nepojedou. Druhým důvodem pro to jsou lokomotivy. Pokud na relaci Praha - Plzeň (Cheb/Klatovy) nenasadí kvůli tomuto snad jedinému úseku na 160 nedostatkové lokomotivy pro tuto rychlost, což by byla od ČD blbost, 160 se tam prostě (kromě Pendolina) jezdit nebude, ani kdybychom plakali.
registrovaný uživatel kave 
26.05.2014 (15:37)  
Už musím reagovat na ty nesmysly, co se tu objevují. Navrženým směrovým a výškovým vedením trasy a z toho vyplývajícími stavebními úpravami se podařilo dosáhnout v úseku Rokycany – Ejpovice traťovou rychlost 120 km/h a na přeložce z Ejpovic 160 km/h pro klasické soupravy a rychlosti 160 km/h pro jednotky s naklápěcími skříněmi v celém úseku. V úseku trati před vjezdem do železničního uzlu Plzeň, kde dojde k poklesu traťové rychlosti v návaznosti na přechod do rychlosti 80 km/h, která je uvažována jako minimální pro průjezd železničním uzlem Plzeň po jeho modernizaci. V současnosti je při vjezdu do uzlu rychlost omezena až na 20 km/h. Doufám, že už je to naprosto jasné a skončí ty stupidní pochybovačné řeči o tom, jestli je ta přeložka vůbec k něčemu dobrá.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
26.05.2014 (15:11)  
zesp: Tak pokud máte pravdu, tak mě to celé hodně zklame. Jakoby nestačilo, že už ty Rokycany-Beroun nejsou rychlostně žádná hitparáda. A u VRT věřím čím dál méně v její realizaci :(
registrovaný uživatel Honnzok  mail  
26.05.2014 (13:01)  
Diskutující a rvoucí se kvůli vozům trochu optimismu a realismus.

Vozy na 160 jsou zcela na hovno. Když všechny R tahá buď řada 362 (v lepším případě) R Praha - Plzeň či Praha - Budějovice a nebo 363 čekající na repasi. To, že jsou ČD trošku v problému zavinil stát a špatné výchozí podmínky. Kapátka jiný začátek s několika miliardy a nulovým závazkem a trošku jinak se proti tomu může člověk postavit s téměř nevydělávající společností spíše v dluhu než v plusu a 7000 vlaky které musíte vypravit. Takže 1. nejsou peníze, 2. rozdělení od státu a komerce na železnici nebyla spravedlivá ČD byly vypuštěny s dost neopovídajícím vozovým parkem. 3. Závazek 7000 vlaků vás nutí nasadit vozy a rekonstruovat pomalu i kdyby bylo na rychlou rekonstrukci dostatek peněz, protože vz jež je v rekonstrukci prostě nejede! Ale vy ho potřebujete. Býv státní podnik dostal dost velkou ránu pod pás.

Vzhledem k tomu, se ČD ještě drží velmi dobře.

Vozy budou přibývat postupně a kam je jedno. Jak to bude vhodné. Néže by mě bavilo jezdit v Bp ale na druhou stranu je to vcelku přežitelné. Víc asi ČD nabídnout nemůžou i když by chtěli. Důležité je dát dohromady postupně všechny linky a pokusit se zachránit výběrka od MD, což se vcelku daří nevyšlo jim zatím naštěstí nic (R do Pce - Lbce zatím nikdo nevyhrál a snad se ani nikdo nepřihlásil, R Oce - Krnov - Ostrava vyhrál Regiojet jež nemá na vozidla, Ec do Hamburgu budou jezdit ČD). Pro mě je to obrovská úleva, daleko radši pojedu na jeden lístek s většinou navazzujícími spoji, než abych si musel ty lístky koupit 4 a čekat všude tři hodiny než mi pojede ne-přípoj. Sám nic nemám ani proti koženkovému B když jich je dostatek a v kupé jsou max 2 lidi. Pak jsem radši z B než nějakej novej vůz typu Bpee,se čtyřmi lidmi na 4. A to samé platí i v porovnání A a B. Vybíram podle volnosti kupé.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko