Praha — Dvě jednotky Railjet Českých drah již brázdí české koleje ve zkušebním režimu. Postupné nasazování těchto netrakčních jednotek by měli brzy pocítit i cestující na ostatních relacích, konkrétně na relaci Praha - Plzeň - Cheb. Právě sem by měly zamířit vozy Bee a Bpee vybavené klimatizací, zásuvkami, informačním systémem a dalšími součástmi, které přinesou na české poměry poměrně nebývalý luxus pro běžné cestující využívající zmíněné rychlíky. Postupné nasazení potvrdily i samotné České dráhy, nicméně prozatím nechtějí komentovat počty ani časový rámec této vítané výměny již značně přežitých vozů řady B. Podle nepotvrzených informací by se první tři vozy měly objevit na chebské větvi linky R6 již 15. června. Tím by vznikla první ucelená klimatizovaná souprava ve složení Aee + Bbdgmee + Bpee + 2× Bee.
Již delší dobu jsou na rychlících Praha - Plzeň - Cheb/Klatovy nasazovány modernizované víceúčelové vozy řady Bbdgmee, které jsou však přednostně určené pro imobilní cestující, cyklisty, rodiče s dětmi a samostatně cestující ženy. Na spojích do Klatov by se měly objevit také modernizované vozy ABpee (modernizuje PESA Bydgoszcz) a Bdtee (KOS Krnov). Zatímco první jmenované jsou vybavené klimatizací či informačním systémem, tak oproti tomu vozy Bdtee mají stále pouze stahovací okna a na prvních dokumentačních fotografiích není patrný ani elektronický informační systém. Termíny nasazení těchto vozů nejsou zatím pevně stanoveny, nicméně vozy ABpee již měly být v provozu. Pokud dojde k naplnění všech slibů, sjednotí se relativně úroveň nasazovaných vozů ČD na všech větvích linky R6. Paradoxně nejhoršími by se pak staly soupravy jezdící pod značkou ALEX, na kterých jsou nasazovány neklimatizované vozy řady Bm a klimatizované vozy řady ABvmz (nicméně zde je funkčnost klimatizace vzhledem ke stáří vozu velmi proměnlivá - pozn. autora).
Zdroj: České dráhy

Protoze v povinne mistenkovym vlaku by nemel bejt nikdo bez mistenky?
Lo Wang: myslím, že může být celkem sranda, když vlak začne v zatáčce klopit
A neni tam to naklapeni proto aby se vyrovnaly odstredive sily, ktere pusobi na vlak (a cestujici) pri vyssi jizde v obloucich?
Tunel se nedělá a dost pravděpodobně se v současné podobě dělat nebude.
Nejdřív Bimz, pak rakouské Bmz a do Chebu z toho nejezdí nic. Zatím stále výhradně B, z větší části koženka, dvě pendolina ani rekonstruované služební vozy (mimo výchozí stanice prakticky bez šance využít) to nevytrhnou. Krom toho v neděli Pendolina z CHebu do Plzně těžce nestačí ani kapacitně (a přestože by se v nich nemělo stát, tak už od Mariánek stojí plné uličky). Navíc za úroveň na východ od Prahy běžnou se připlácí.
Tak to nezáviďte, do Brna (a tuplem do Ostravy) je opravdu hodně možností se dostat kultivovaně, na Cheb nikoli.
A, jak hovoří zkušenosti se sliby a kecy ze strany ČD, stejně se na Chebu lepší vozy nikdy neobjeví (minimálně do doby, kdy budete mít na Brno a do Ostravy pozlacené WC).
Svet se neridi podle idosu... Pred rozkopanim Uval prijizdely EC do Prahy bezne o 10 minut driv, kdyz se zadarilo tak i o vic. Je ale pravda, ze jak je na tom RJ v tomhle ohledu nevim...
27.05.2014 (11:34)
Třeba Jančura na 010 pouze akorát brzdí dopravu a zdržuje. Včera jsem jel EC a z hlavního nádraží jsme ho za Libni předjeli a Kolínem projížděl cca o 5 minut později a to tam to EC narozdíl od něho stavělo a vyjel z hlaváku dřív.
Lenoch jeden... podle idos.cz mu trvá cesta z Prahy do Pardubic 1 hodinu a 1 minutu, zatímco EC je o celou minutu rychlejší!!
Když se nevejde více vlaků na trať, tak i vy na Moravě se musíte smířit s tím, že pokud chcete mít též spojení, že musíte strpět zastávky v Pardubicích a Kolíně a přijet si na Moravu nebo z Moravy do Prahy o cca 6-10 minut déle.
A buďte vůbec rádi, že ti co jedou do Kolína vás do toho vlaku vůbec nechají nastoupit, protože za Českou Třebovou stejně začíná Orient...
Jinak tyhle zabomysi valky fakt smysl nemaj. A zrovna Plzen, kde nejluxusnejsi soupravy donedavny byly ty od Alexe (resp. v prokladu s temi od CD do DE jezdici), by rozumejsi vlaky, spolu se zkracenim taktove jizdni doby Praha - Plzen ze dvou hodin na hodinu a pul, potrebovala jako sul.
Tim netvrdim, ze to jinde potreba neni ... jen me fascinuje, ze "divoky zapad", ktery byl donedavna na pokraji zajmu o rozumne zeleznicni spojeni a marketing predbihal realitu minimalne o petiletku, se ma moznost dostat aspon na rekneme prumernou hodnotu (= na Cheb slusne soupravy, na Domazlice pulka slusna pulka horsi a na Klatovy kozenka v lepsim pripade prehadrovana) a hned se najde spousta rejpalu, kteri to povazujou za zbytecne.
A pak se muzem tisickrat divit, kdyz mistni volaji po konkurenci na zeleznici a vidi v ni spasu, kdyz se zde v podstate stahuje rychlikovy odpad ze zbytku republiky :-/
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











