..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 21      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel IC540  mail  
15.09.2014 (21:34)  
Error:
Proboha, Poprad. Z které Jste planety...???...
Čtete všechny příspěvky...???...
15.09.2014 (21:04)  
Paolo: Cestujuci do Tatier mozu vyuzit stanicu Poprad-Tatry. Ich podiel vo vlakoch na trase BA-KE nie je ani zdaleka dostatocny na to aby zdrzovali IC vlak zastavovanim v Strbe. Primarna frekvencia v tych vlakoch cestuje za uplne inym ucelom.
15.09.2014 (20:41)  
Téoz:

Udržitelnost se dnes stala módním termínem. Aniž bych chtěl význam udržitelnosti zmenšovat, dnes často dochází k jejímu nadužívání a tahání tam, kde nemá co dělat...

Protože co je Vám osobně potom, jestli je Regiojet či Leo udržitelný?! Zhola nic! Navíc jak to chcete posuzovat, jestli je udržitelný jejich provoz?! Má jim to nějaký centrální regulátor říct?! jejich provoz je udržitelný přece tak dlouho, dokud pánové Jančura a Novotný budou ochotni platit provoz. A to může být možná mnohem déle, než si dovedete představit.

U ČD by to tak bylo taky, kdyby tam nedocházelo ke křížovému dosypávání z dotovaných tratí a případně rovnou ničím nemaskovanému státnímu dosypu, až vygenerují ztrátu... Už mimo téma je můj názor, že stát nemá žádné právo držet si ztrátovou firmu a měl by ji privatizovat. Ale udržitelnost RJ a Lea fakt není Váš problém...
registrovaný uživatel Rado67 
15.09.2014 (19:04)  
IC540 13:01: Komu sa dá nastúpiť na Ostravsku nadránom na Bohemiu stojacu ako Šírava i na Štrbe (i s rezervou na OŽ na Pleso), môže byť alternatívou, až príp. na negatívum kratšej noci, príp. kto dokáže dospať vo vlaku...
Čo však zostáva i teraz je zdĺhavý prestup v Žiline od Ex/EC od Ostravska na takt R smer východ i naspäť. Teraz teda síce pribudnú priame spojenia, no bližšie k poludniu, príp. s nočným návratom.
A Štrba žiaľ pre blízkosť Popradu nemá šancu pre vyššiu kategóriu (to je začarovaný kruh, to by sa každá stanica mohla dožadovať). BTW tam už nezastavuje i väčšina diaľk. autobusov (neschádzajú až na pár výnimiek z diaľnice). I keď možno v top let. a zim. sezóne by to mohlo stáť za úvahu (podobne ako Horehronec na Chvatimechu), minim. aspoň v So-Ne ako ťažiskových dňoch pre príchod a odchod na pobyty. Na viac OŽ má možnosť počkať na príp. ich meškanie ma rozdiel od TEŽ v Poprade.
15.09.2014 (18:15)  
bartik09: průvodčí lze nabrat na ulici a zacvičit, takže ti levnější určitě budou, zvlášť když to nejspíš jsou z velké části studenti. Ale u strojvedoucích předpokládám, že většina z nich přešla od ČD nebo ČDC. A aby se vzdali svého jistého a přešli někam, o čem se nevědělo, a v případě Lea dodnes neví, jestli to za pár měsíců neskončí, něco je muselo hodně motivovat. Co asi?
15.09.2014 (17:34)  
Téoz: Dokaze nam nekdo porovnat pracovni a platove podminky zamestnancu CD, RJ (i SA) a LE a treba i JLV? ... dokaze k tomu nekdo neco rict?
Platove podminky u CD budou pravdepodobne lepsi. A co s tim? CD si za to muzou samy, ze jdou odborarum na ruku a podle kolektivni smlouvy platej po socialisticku vsem stejne, misto toho aby hodnotily zamestnance podle jejich vykonu.
registrovaný uživatel Sim 
15.09.2014 (17:33)  
Josef > kdyz on zjevne chce, abysme mu zacli rikat "Blbino s notnou davkou ironie" ;-)
15.09.2014 (17:26)  
Lubino 14: Mezi ironií a dětinským komolením jmen je diametrální rozdíl.
15.09.2014 (17:15)  
J.P. to komolenie mien je naschval tak napisane pod velkou tiahou ironie. ak neuznavate ironicke poznamky tak to uz je vas problem. fakt neviem ako to tu bolo viac krat napisane co by mal RJ a LE lepsie doviezt na SVK.akurat na par tyzdnov nizke ceny a to bude tak vsetko. a co sa tyka "dortiku a kafe" polovica cestujucim je to u prdele jedno ci sa v tom danom vlaku nieco dava zadarmo alebo nie. Nepochopim ako ste prisli na to ze SC je nahrada za Kosicana ked s nim nema absolutne nic spolocne kedze v tom case ide normalne EC/EX z PHY ale konci bohuzial len v ZA. a ku radovi sa vyjadrovat nejdem, troll je asi tak sam.
registrovaný uživatel Sim 
15.09.2014 (17:01)  
M 474 003 > ... dnes pouštíme v každé stanici 2 5ti vozové vlaky, a někdy i NEX což je úplně na palici.

Co je na palici na tom, ze rychlejsi vlak pustite dopredu? Me to prijde naprosto logicke, naopak, jsem rad, ze doba, kdy pomala osobka blokovala rychle naklady se sice pomalu, ale jiste, stava historii. Uvedomte si, ze tyhle NEXy jsou zpravidla rychlejsi, nez rychliky a pokud jim date volnou cestu, bude to plichta s IC/EC (v pripade zastavovani v MuN pak NEXy vedou :-D)

prastravak > ono je vhodne si pripustit, ze cerny ma s modrymi smlouvu o zaloze ... takze, je to trosku paranoidni stav, ale ... v podstate cerny ma vic zaloh, nez modry. Protoze modry ma provozni vozy a pak zalohy ... kdezto cerny ma sve provozno vozy a jako zalohu mu modri slouzi celym svym parkem a je jen na nich, jak si to vnitrne zaridi ;-)
Aktualne je to ve forme pridanych vozu k beznemu modremu spoji.

Téoz > ja cekam ten "zasadni" zlom, ze se bude jezdit podobne, jako doposud, jen tech nasranych xichtu bude mene jak na strane personalu, tak na strane cestujicich. A taky ze se celkova uroven techto spoju dostane na uroven, kdy se nebudu bat do tohoto vlaku posadit samotnou maminu s miminem v kocaru. Protoze uroven se neda posuzovat podle toho nejlepsiho, co cestujiciho muze potkat, ale podle toho, co nejhorsiho cestujicimu hrozi.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko