Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

Proboha, Poprad. Z které Jste planety...???...
Čtete všechny příspěvky...???...
Udržitelnost se dnes stala módním termínem. Aniž bych chtěl význam udržitelnosti zmenšovat, dnes často dochází k jejímu nadužívání a tahání tam, kde nemá co dělat...
Protože co je Vám osobně potom, jestli je Regiojet či Leo udržitelný?! Zhola nic! Navíc jak to chcete posuzovat, jestli je udržitelný jejich provoz?! Má jim to nějaký centrální regulátor říct?! jejich provoz je udržitelný přece tak dlouho, dokud pánové Jančura a Novotný budou ochotni platit provoz. A to může být možná mnohem déle, než si dovedete představit.
U ČD by to tak bylo taky, kdyby tam nedocházelo ke křížovému dosypávání z dotovaných tratí a případně rovnou ničím nemaskovanému státnímu dosypu, až vygenerují ztrátu... Už mimo téma je můj názor, že stát nemá žádné právo držet si ztrátovou firmu a měl by ji privatizovat. Ale udržitelnost RJ a Lea fakt není Váš problém...
Čo však zostáva i teraz je zdĺhavý prestup v Žiline od Ex/EC od Ostravska na takt R smer východ i naspäť. Teraz teda síce pribudnú priame spojenia, no bližšie k poludniu, príp. s nočným návratom.
A Štrba žiaľ pre blízkosť Popradu nemá šancu pre vyššiu kategóriu (to je začarovaný kruh, to by sa každá stanica mohla dožadovať). BTW tam už nezastavuje i väčšina diaľk. autobusov (neschádzajú až na pár výnimiek z diaľnice). I keď možno v top let. a zim. sezóne by to mohlo stáť za úvahu (podobne ako Horehronec na Chvatimechu), minim. aspoň v So-Ne ako ťažiskových dňoch pre príchod a odchod na pobyty. Na viac OŽ má možnosť počkať na príp. ich meškanie ma rozdiel od TEŽ v Poprade.
Platove podminky u CD budou pravdepodobne lepsi. A co s tim? CD si za to muzou samy, ze jdou odborarum na ruku a podle kolektivni smlouvy platej po socialisticku vsem stejne, misto toho aby hodnotily zamestnance podle jejich vykonu.
Co je na palici na tom, ze rychlejsi vlak pustite dopredu? Me to prijde naprosto logicke, naopak, jsem rad, ze doba, kdy pomala osobka blokovala rychle naklady se sice pomalu, ale jiste, stava historii. Uvedomte si, ze tyhle NEXy jsou zpravidla rychlejsi, nez rychliky a pokud jim date volnou cestu, bude to plichta s IC/EC (v pripade zastavovani v MuN pak NEXy vedou :-D)
prastravak > ono je vhodne si pripustit, ze cerny ma s modrymi smlouvu o zaloze ... takze, je to trosku paranoidni stav, ale ... v podstate cerny ma vic zaloh, nez modry. Protoze modry ma provozni vozy a pak zalohy ... kdezto cerny ma sve provozno vozy a jako zalohu mu modri slouzi celym svym parkem a je jen na nich, jak si to vnitrne zaridi ;-)
Aktualne je to ve forme pridanych vozu k beznemu modremu spoji.
Téoz > ja cekam ten "zasadni" zlom, ze se bude jezdit podobne, jako doposud, jen tech nasranych xichtu bude mene jak na strane personalu, tak na strane cestujicich. A taky ze se celkova uroven techto spoju dostane na uroven, kdy se nebudu bat do tohoto vlaku posadit samotnou maminu s miminem v kocaru. Protoze uroven se neda posuzovat podle toho nejlepsiho, co cestujiciho muze potkat, ale podle toho, co nejhorsiho cestujicimu hrozi.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











