..: Potvrzeno: RegioJet vyjede do Košic již v říjnu :..

Souprava Regiojetu se připravuje na výjezd z Opavy východ, foto: Juraj Kováč Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.

První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.

Vozy WRmz dopravce Regiojet, foto: Aleš Petrovský Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“

Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“

Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.

Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz


Aleš Petrovský | 11.9.2014 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 21      Zpráv na stránku:   
15.09.2014 (16:53)  
A ta na letisku s A4kou "Mimo otvaracich hodin kluce od vozidla prehodte ponad prepazku" je tiez taka vselijaka :)
Na severu anebo na ostrovech je běžné nechávat klíče na přepážkách nebo v recepci… Ještě se tam musí od nás hooodně učit..:) .Uznávám, na ostrovech není kam ujet
15.09.2014 (16:32)  
Prastravák

A divíš se, když soukromníci si obsadili dopravní cestu a blokují osobní vlaky? Já taky dojedu raději do Kolína rychlíkem, a pak se 2 zastávky vrátím, než sedět 90 minut v osobáku, poslouchat reproduktor a vzduchotechniku a popojíždět od stanice ke stanici a dívat se jak nás předjíždí vlaky vyššího druhu. Dřiv jel 15ti vozový rychlík, pustili jsme ho a jeli dál, dnes pouštíme v každé stanici 2 5ti vozové vlaky, a někdy i NEX což je úplně na palici.
15.09.2014 (16:21)  
omlouvám se za příspěvek mimo téma, lze jej okamžitě vymazat, anebo mu aspoň dávat mínusy:
...za toto může především zlá konkurence, která se chová logicky, když si místa v dálkových vlacích neobsazuje příměstskou frekvencí, protože podniká na dálkových trasách, na rozdíl od státu, který z našich prachů cáluje vožení vzduchu po republice na místech, které se už v Kolíně po 60 km cesty uvolníly.
Vážený pane, nevěřil byste, jak úžasný je to pocit, když se v Kolíně vlak vyprázdní a vy se konečně můžete procpat na místo, na které jste si koupil týden předem místenku! Jednou jsem měl smůlu, byla výluka tramvají a já doběhl na nádr. 10 minut před odjezdem. Vlak byl plný po střechu, tak jsem byl rád, že jsem se tam vůbec vešel
registrovaný uživatel Téoz  mail  
15.09.2014 (15:51)  
zajimava diskuze - kdyz tu cast diskutujicich tak chvali nase nove soukromniky na zeleznici. Dokaze nam nekdo porovnat pracovni a platove podminky zamestnancu CD, RJ (i SA) a LE a treba i JLV? neco (zejmena nechvalneho k SA) jsem cetl na internetu, ale zajimalo by me to vice...dokaze k tomu nekdo neco rict??

Jinak celkove souhlasim s nazorem, ze zadny zasadni zlom (krom vetsiho poctu spoju a mozna krom poklesu cen a ty ani z pohledu zakaznika nepovazuji za dobry, protoze se nejedna o udrzitelny stav) po rozjezdu SA a RJ nenastal... ale je pravda, ze kdyz cesky zakaznik dostane kavicku zdarma, tak je radosti bez sebe (znam to i od lidi, ktere osobne znam), a CD maji historicky spatnou povest a to je nejvetsi (a pro me ne moc smysluplna vyhoda) RJ a LE. Je tedy hezke, ze bude jezdit vice vlaku do Kosic, bojim se vsak, ze to je opet financne neudrzitelne... a taky, ze vetsina lidi si nasedne do RJ uz jen proto, ze to neni CD a ZSSK (kde mj. nedostanou kavicku). Ja bych celkove vice ocenil vetsi spolupraci dopravcu, to znamena, aby treba z Bratislavy do Kosic nejeli 3 vlaky za sebou... a nejen to!

Duvod utikat z vlaku nevidim, v porovnani starych (rekneme 15 i treba 30 let zpatky) jizdnich radu a tech dnesni jsme se posunuli hodne dopredu... jen nebyt tak navykli na auta a nemit jich zbytecne tolik! Jakykoli krok, ktery kazdy z nas udela pro nasi krajinu, prirodu a zivotni prostredi je krokem dulezitym... a jestli zrovna musi zaplatit o xx Kc vice na jizdence, tak to vubec neznamena, ze na to prodelava, spis naopak... Ale to si vetsina lidi asi neuvedomuje a ani nechce uvedomovat. Omlouvam se za OT, jen mi vadi, jak si tu neustale nekdo na neco stezuje, ja si ceske verejne dopravy cenim. Jestli ji nekdo znici, tak vsichni (ne)cestujici, kteri s ni nejezdi...

Hodne zdaru!
15.09.2014 (15:38)  
omlouvám se za příspěvek mimo téma, lze jej okamžitě vymazat, anebo mu aspoň dávat mínusy:
Ale idea konkurence je taková, že pomohu konkurenci, ale tak, aby se to nedotklo vlastních cestujících... Což je logické, takhle se chovají snad všechny soukromé firmy na světě... Já jim tu pomoc neberu, ale chce to vypravit koženky z depa a ne stáhnout moderní vagóny z linek a vyslat konkurenci pomoc a náš cestující ať sedí např. v kožence... To je smutný přístup že? Takhle by se nikdy soukromý dopravce nezachoval...
Já si konkurenci představuji takto:
MODRÁ (je větší, má přednost): Vážení cestující, se slzou v oku jsme vzali na vědomí, že Váš vynikající zlatý vlak má bebí. Dovolujeme se Vám proto nabídnout naše již trochu omšelé pendolíno, avšak s nezapomenutelnými službami našich posádek. Pro všecky případy najdete na sedadle slevový sešitek, abyste mohli kdykoliv zase jet pendolínem, které Vám vytrhlo trn z paty.
ŽLUTÁ: S úctou vzpomínáme na naši korporátní lásku, a u našeho žlutého cirkusu jsme připojili další vozy pro Vaše potřeby. Pokud by někdo z Vás cestoval do stanice, ve které nezastavujeme, dovolujeme si Vás do ní dovézt našimi žlutými autobusy. Dále přijměte naši omluvu za naše šnecí tempo. V době strávené navíc v našim vlaku obdržíte obvyklé obžerstvení zdarma.
Uznejte, není dobrá ta reklama, za kterou mi někdo ještě zaplatí?
15.09.2014 (15:17)  
waszyn: Ne, že by toto byl článek o Excelsioru, ale když už se o tom bavíme, rozumnější dotovat vlak v poloze a s JŘ Excelsioru, který slouží základní obslužnosti, než polokomerční noční vlaky, které ho sotva nahradí. :) Hlavně šetřit se nemuselo, když se obratem začal vymýšlet noční vlak do Staráče...
registrovaný uživatel waszyn 
15.09.2014 (14:49)  
IC540: Vašemu rozhořčení na jednu stranu rozumím, ale chtěl bych se zeptat zda je jednodenní výlet do oblasti Štrbského Plesa z Ostravská, Karvinska, Třinecka a případný výstup na některý z vrcholů opravdu nutné financovat z kapsy českého daňového poplatníka formou dotovaných nočních spojů... No a k tomu slovenskému... určitě by byl rád, aby turista zůstal alespoň přes víkend...
registrovaný uživatel paolo 
15.09.2014 (13:07)  
Error404: díky za nové info o vypuštění zastávky.
Mám chápat nezastavování ve Štrbě tak, že z Bratislavy je to do Rakouských Alp blíže než do Tater, takže o Štrbské Pleso je proto malý zájem? Nebo není zájem o přestup, a tak kdo chce jet na Pleso, naloží se do auta? Jinak totiž nerozumím rozdílu mezi vlaky z ČR a z Blavy.
registrovaný uživatel IC540  mail  
15.09.2014 (13:01)  
Error404:
Ne že bych měl ně o proti Vašemu postoji k zastavování ve Štěně.
Ale tím že tam nestaví ty okrajové, tak tím je zcela znemožněn dosadně možný jednodenní výlet do oblasti Štrbského Plesa z Ostravská, Karvinska, Třinecka a případný výstup na některý z vrcholů...
Doposud se tak jezdí Excelem, ale ten nebude.
Ani přípoj ke Cassovii.
Tak jsme vzhlíželi k zastavení alespoň jednoho z dopravců...
Takhle jsme dojezdili...
Těch oblastí, které to chystané harakiri v noční i ranně večerní dopravě podobně postihne a odezvy jsou...
Tak bych to s tím jasným chápáním neviděl tak jasně...
15.09.2014 (10:34)  
paolo
Ano, Jancura to pochopil a zastavovanie vlakov BA-KE v Strbe zrusil a v konecnom navrhu GVD uz nefiguruje. Zastavovanie v Strbe ma zmysel pri vlakoch z CR (to ma aj Jancura zachovane), ale urcite nie pri IC vlakoch BA-KE. Takze je len spravne ze ZSSK tam s IC vlakmi nestoji a nebude ani Jancura.

M
V Kosiciach na stanici hlavne podla mna ziadna pozicovna nie je :D A ta na letisku s A4kou "Mimo otvaracich hodin kluce od vozidla prehodte ponad prepazku" je tiez taka vselijaka :)
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko