Praha/Košice — Boj o získání konkurenční výhody při provozování vlaků do Košic se vyostřuje. Zatímco České dráhy a Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) se dohodly na společném provozu vlaků SC Pendolino na lince Praha – Košice a chtějí tak nalákat cestující na rychlé spojení hlavního města ČR s východem Slovenska, tak další ze soukromých dopravců, RegioJet Radima Jančury, má pravděpodobně také své eso v rukávu. Potvrzený je start dvou párů vlaků do Košic již v polovině října. Konkrétně by se mělo jednat o spoje IC 1003, EC 1006, IC 1010 a také EC 1011.
První signály dokresluje vypsání inzerátu na obsluhu jídelního vozu společnosti RegioJet, v němž se po kandidátech požaduje nástup v polovině října a směny s přespáváním mj. v Košicích. Jak je známo, Regiojet nasazení jídelních vozů s plnohodnotným servisem plánuje právě pro linky Praha – Košice a Bratislava – Košice.
Dalším faktorem potvrzujícím předčasný výjezd je zdrženlivost tiskové mluvčí RegioJetu, Petry Novákové, která na dotaz ohledně říjnového startu reagovala za společnost velmi zdrženlivě: „K tomuto tématu se aktuálně nemohu vyjádřit.“
Problémem by nemuselo být ani přidělení potřebné trasy při využití systému One Stop Shop, jak pro magazín ŽelPage.cz dodává Daniela Detersová, tisková mluvčí ŽSR: „Za predpokladu, že by dopravca RegioJet požiadal o pridelenie kapacity ad hoc a objednal trasy, je možné jazdu týchto vlakov zabezpečiť cestou kancelárie OSS a to v termínoch stanovených v Podmienkach používania železničnej siete, kapitola 4.3. (v tomto prípade ŽSR najneskôr do 5 pracovných dní odpovie na žiadosti železničných podnikov na pridelenie vlakovej trasy).“
Ze strany RegioJetu by se jednalo o vcelku logický krok k získání přízně zákazníků ještě před vstupem ostatních konkurentů a vybudování zajímavého náskoku. Bude tedy zajímavé sledovat, jak se celý konkurenční boj na trase Praha – Košice vyvine a jaké překvapení si přichystá například LEO Express, který uzavírá trojici českých zájemců o tuto trasu.
Zdroje: ŽSR, RegioJet, České dráhy, iDnes.cz

- přeprava s autem do Košic, tam denním vlakem, zpět nočním stojí cca 5 820,- Kč - ale pozor, je to pro auto nad 1,6 m výšky, pro cestu zpět lůžko v single oddílu - tedy ta úplně nejdražší možnost
- letenka + půjčení auta stojí 4 848 + 2 832 Kč (ten úplně nejlevnější model, VW Polo), tedy 7 680,-
Rozdíl cca 2 000, což ale při rozdílu v délce cesty není zase tak strašné. No, asi mi ten autovlak chybět přestane:-)
Podotýkám jen, že při přepravě auta do 1,6m a místě ve 3 lůžkovém oddílu (tedy s rizikem sdílení toho malého prostůrku se dvěma dalšími chrápajícími a páchnoucími cestujícími) je cena výrazně nižší.
no tak nám sem dej něco konkrétního :-) když víš, že v Košicích je to jinak
Naštěstí po D1 nemusím, přes mohelnický kopec je to t. č. (t. j. není-li namrzlo) většinou pohříchu rychlejší a s méně nervy.
Jezdíme pravidelně do města vzdáleného 22 km od Spišské Nové Vsi. Z Košic po dálnici je to lehce přes hodinu jízdy. Takže nejen že skončí autovlak (použití WL vylučuji - nevyspím se tam, příliš časný příjezd do Popradu atd.), ale aby toho nebylo málo, skončí i zastavování všeho přímého z Prahy ve Spišské Nové Vsi (i kdyby tam nakrásně nějaká autopůjčovna byla...) kromě Leo Expresu. Ten by byl tímto směrem ještě O. K., ale zpět v 1 hodinu??????? To tedy opravdu Oh, no!
Takže automobil na celou cestu tam i zpět zůstane jedinou použitelnou možností. Přes to prostě "vlak nejede"...
***
V příspěvcích se tu "přetřásá" převoz turistů, resp. jejich zavazadel do Vysokých Tater při použití ..ndolina. Nějak se trochu zapomíná, že spousta turistů není už zvědava na zkomercionalizované Vysoké Tatry, ale hojně navštěvují rozsáhlou oblast Sloenského raje. A ti všichni si budou od všech spojů muset v Popradu počkat na následující "nepřípoj" a dtto i v opačném směru. Ať už u ČD (což pochybuji vzhledem ke stísněnosti interiéru), nebo u RJ.
A spoust lidí určitě pojede žlutým expresem radši než ČD, minimálně z principu. Jen ten LEO... bude to mít těžké...
Osobáky se proti (náhodně vybranému) grafikonu 2008-2009 jeví jako pomalejší o celou jednu minutu, a to bude dané vatou pro klánovickou stavbu, takže ani tento argument moc přesvědčivě nevypadá, naopak to vypadá, že se konstruktérům GVD povedlo dodatečné osobní vlaky do kapacity tratě velmi elegantně přidat.
Principielně ale hodnotit přínosy konkurence na dálkové trati Praha-Ostrava pohledem dojíždějícího do Kolína není úplně vypovídající. A asi byste si měl uvědomit, že trať 010 tam nevede Kolínem jen kvůli Kolínu, že obsluha vašeho města je i tak těžce nadstanardní a právo na zastavování všeho, co jede okolo, je pitomost...
ceny autopůjčoven (nejen A8) jsou prostě vysoké....
odkazuji na svůj starší koment (12.09.2014 (21:46)), mimo jiné při převozu auta navíc odpadá starost o zavazadla. Pokud člověk nejede někam daleko, vyplatí se i taxi..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











