..: FOTO: RegioJet v Berlíně ukázal, jak má vypadat 2. třída :..

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet velkoprostor, foto: Josef Petrák Berlin — Čtyři roky čekání, spekulací a vášnivých konspiračních debat jsou u konce. RegioJet, společně s výrobcem Astra Vagoane Călători a interiérovým studiem Clagi-Coplass, představil na berlínském InnoTransu první ze slibovaných novostaveb velkoprostorového vozu 2. třídy řady Bmpz 20-90 pro rychlost 200 km/h. Žlutý vagon sice parkuje na celkem nenápadném místě, mezi vystavenými exponáty ale velmi zásadně vystupuje z řady – a mezi těmi několika málo klasickými vozy zde nemá konkurenta. I přes klasickou konfiguraci 2+2 cílí komfortem spíše o třídu výše, což podtrhují i sedadla Grammer ICE 3000, známá z 1. třídy railjetů ČD. K veškerým standardním funkcím ale navíc nová řada jako první v Česku (i v širším regionu) nabídne systém individuální palubní zábavy a další drobné vychytávky.

První místo bez boje

Osobní preference se samozřejmě mohou lišit, ale co do výbavy bude řada Bmpz pro cestující znamenat stejný šok, jako nasazení rakouských jedniček před třemi lety. Je to vozidlo zcela jiné úrovně, než na jakou je český cestující ve druhé třídě zvyklý. Uspořádání s 80 místy je sice velmi podobné třeba modernizacím řady Bdmpee od ČD, kvalitou materiálů, zpracováním a použitými díly ale cílí na úplně jinou úroveň. Vedle kožených sedadel od Grammeru, totožných s 1. třídou railjetu nebo jednotek ICE, doplňují interiér třeba zavazadlové police vyvedené v kombinaci nerezové oceli a skla. Osvětlení je řešeno pomocí LED, každé sedadlo má k dispozici čtecí lampičku nad hlavou.

Všechny sedačky v uspořádání "za sebou" mají k dispozici dotykovou LCD obrazovku s nabídkou zábavně-informačního systému, včetně dvou samostatných audio výstupů a USB portu pro nabíjení drobné elektroniky. Ve spodní části zobrazovací jednotky je navíc umístěna další LED lampička s teplým bílým světlem a měnitelnou intenzitou, jež osvětluje plochu stolku, aniž by rušila okolí. Uprostřed mezi dvojicí sedadel se nachází dvě elektrické zásuvky 230 V. Všechna sedadla jsou polohovatelná.

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet čtyřsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet dvojsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet obsazenost WC, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet exteriér, foto: Josef Petrák

Vůz je z výroby vybaven systémem elektronických rezervací, který ovšem u povinně místenkových spojů Regiojetu postrádá smysl. Jeho přítomnost je dána požadavkem na kompatibilitu s dalšími dopravci, a v praxi zatím nebude využíván. Naopak informace o jízdě bude cestujícím podávat řada velkých LCD obrazovek nad středovou uličkou. Na margo obrazovek jeden postřeh: tento vůz je snad prvním v Česku, který nabízí opravdu účinné rolety proti slunci. Vlastnost, kterou dosud nabízely spíše jen vagony polské provenience, je kritická pro každého, kdo během slunečného dne chce pracovat na počítači nebo sledovat film. U většiny dopravců, včetně rakouských vozů Regiojetu, byly ovšem dosud možnosti zatemnění velmi omezené. Nástupní prostory i buňky WC opět nesou rukopis designéra Patrika Kotase a jejich provedení s decentním LED osvětlením je rovněž ve své kategorii výjimečné.

Bmpz RJ: Uspořádání 2+2, celkem 80 míst, vše polohovatelné, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz dopravce RegioJet - systém individuální zábavy, zásuvky, nabíjecí USB port a dvě lampičky, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz RJ - prostor pro nohy je srovnatelný s pendolinem ČD, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Vůz je stavěn pro rychlost 200 km/h s podvozky Fiat, foto: Juraj Kováč

Na InnoTransu se postupně střídají vlajkové produkty všech českých dopravců. I letos jen několik kolejí od Regiojetu stojí část (přesněji dvě sedminy) railjetu ČD. Je bez debaty, že Viaggio Comfort v modré je velice solidním zástupcem dálkové dopravy 21. století. Přímé porovnání se žlutou konkurencí ale snese asi až jeho 1. třída, a i tam bude přímý souboj velmi tvrdý. Řada Bmpz RJ má jednoznačně navrch designem i výbavou, modrá souprava zase nabízí o něco víc osobního prostoru, a to samozřejmě zejména v 1. třídě, kde celkovému dojmu prospívá menší počet instalovaných sedadel. Vzájemně se na na železnici zatím neutkají, neboť žluté velkoprostory poputují přednostně na linku na linku Praha - Žilina - Košice. Pokud se ale podíváme na osobní vozy, které v současnosti nakupuje Železničná spoločnosť Slovensko (navíc za výrazně vyšší cenu), pak budí nová Astra opravdový respekt.

Palubní portál ve voze Bmpz RJ, řešení dodává společnost Molpir, foto: Juraj Kováč Čtecí lampičky se aktivují dotykem, rolety konečně blokují větší část světla z exteriéru, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Na spodní straně AVoD obrazovky je další praktická lampička, intenzitu lze regulovat, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Buňka WC je bez oken, ale prostorná a stylově nasvícena modrými LED, foto: Juraj Kováč 

Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.9.2014 (12:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 15 16 17 18 19 ... 33      Zpráv na stránku:   
25.09.2014 (10:38)  
Takhle to vypadá spíš jako letadlo, křesla z 1. třídy a tablet před čumákem, je sice top, ale v dnešní době má každý tablet nebo dotykáč, takže pro mě zcela zbytečné, navíc díky křeslům z 1. třídy se prostor v uličce povážlivě ztenčil, už vidím jak tam projíždí někdo s občerstvovacím vozíkem, přes ty kufry...
25.09.2014 (8:40)  
Sim: Tady je trochu problem s definici ve chvili, kdy jde o kontingent dalsich slevovych jizdenek, takze treba prvni jizdenka stoji jinak, nez ta dalsi - pak teoreticky muze nastat situace, ze na stejna sedadla stejne tridy stoji jizdenky jinou sumu
Je to potreba vnimat tak, ze v danem case lze koupit maximalne jednu jizdenku. I kdyz v e-shopu budu kupovat 2 jizdenky, tak system bude nejspis interne vyhodnocovat jejich dostupnost jednotlive, tzn. za sebou, tzn. v jinem case.

Cili takto: Pokud bych si v danem okamziku, koupil jizdenku druhe tridy (napriklad pro tento vlak: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CD&cislo=608&rok=2014). Mohu si jit sednout/dostanu mistenku zdarma/koupim si ji za stejne penize jak pro Bbdgmee236 tak pro B249, takze je to stejna trida. Ovsem jizdenka do A149 by i pri uplne stejnem case nakupu byla rozdilna, cili je to jina trida.
registrovaný uživatel JOHNZ 
25.09.2014 (2:55)  
Sim: Na pokladni to vždy bývalo tak, že bol študentský lístok do druhej triedy a k tomu jednorazový doplatok do triedy prvej (polovičku obyčajného cestovného). Takže študent mohol cestovať jedničkou, ale pre kompenzáciu sa uvažovalo len cestovné do dvojky, a zľava týmpádom nebola 50% ale len 33%. A teda zodpovedala plnému cestovnému pre triedu druhú.
registrovaný uživatel M 
24.09.2014 (23:43)  
topic - dobra poznamka - je to uz 27. Jancurova aktivita, kterou dotuje z neceho jinyho. Ja si snad zalozim agenturu na ty chuvy a pak vymyslim 27 hovadin, kde budu utapet ty miliardy:-))
registrovaný uživatel M 
24.09.2014 (23:40)  
Blbost je vazne vecna:-) Mym favoritem je tech 80 obrazovek, co mi zari primo do obliceje, vcetne tech, co jsou otocene na druhou stranu:)
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
24.09.2014 (23:06)  
danovy poradce: Už z toho začínám mít fobii, ať dělám co dělám, kritériím tohoto webu nevyhovím. Už se mi zdá, že jedná o nějakého nadčlověka

Tak to pozor. Nepoužívat termín kriteria tohoto webu, když se jedná o spamerský útok jančurobijců, kteří se s neomylnou pravidelností vyrojí, kdykoli se zde objeví článek o RJ. To si hned musí, kopnout, plivnout, hodit blátem atd., aby si ulevili ze svého mindráků z RJ, kde jim násilím lijou kafe zdarma do krku celou cestu, neustále je prudí s nabídkou občerstvení, nutí je číst bulvární HN, na hajzlíku mají smradlavou orchidej a teď ještě ke všemu se bubou pasanti muset dívat celou cestu na blikající displeje s reklamou, taky nemá ve vagónech koženkovou lavici a stahovací okna atd. Mimochodem ono to není nic překvapivého. Včera si v hospodě stěžoval jeden drožkář jezdící u AAA, že ten Jančura není férová konkurence, protože má nový audiny s vobrazovkama, vodou zdarma a kontrolou jízdy taxíku a že to dotuje z něčeho jinýho a že tak určitě nebude platit daně. Když jsem se ho zeptal, zda on, stejně jako většina taxíkařů daně platí, tak přiznal, že hodně malý nebo spíš žádný, protože se to dycky nějak "udělá" a že to v tomhle státě dělá každej a že Kvasnička (majitel AAA) je pěknej šmejd, protože před 4 roky chtěl po něm za to, že u něj jezdí, 4 tis. a letos už 11 tis. a že mu přeje, aby zkrachoval. Pak měl nějakou slabší chvilku a svěřil se, že čuměl, jak řidič Tick Tacku přijel pro zákazníci, měl na sobě sako, naložil jí zavazadla, otevřel a zavřel dveře při nastupování, což by on neudělal. Inu, jsme v Čechách. :-)
24.09.2014 (22:29)  
Mimo téma, prosím vymazat omlouvám se, že nejsem ten správný příznivec/ce, jelikož velmi často navštěvuji wc,
trpím fobií z nadbytku lidí a ještě jinou alergií,
tak nejvhodnější je pro mě samotka, a musím používat jedině relax nebo byznys, ale to přeci neznamená, že všechno ostatní je špatně!!!
registrovaný uživatel Bóřa 
24.09.2014 (22:25)  
Space: Bububu! Dnes moderní železniční vůz a zítra konec světa!
Sharování vzduchu a hluku - Jestli máte na mysli vzduch protahovaný klimatizačními filtry a přítomnost spolucestujících, tak v jiných vozech se překvapivě cestující obvykle vyskytují také a bez klimy máte ohledně vzduchu dvě možnosti: a) otevřít okno a nechat se vyfoukat čerstvým vzduchem bez jakéhokoli filtru (tj. včetně vůně obilí a tratě, ale stejně tak včetně prachu nebo třeba i vody, když prší). Jako bonus k tomu v rychlostech cca od 100 km/h výš kravál, kde není slyšet vlastního slova. To jste myslel tím hlukem? Možnost b) nechat zavřené okno a mít štěstí, že zrovna není víc než 25°C ve stínu.

stewardka, jež s přitroublým úsměvem nabízí prošlé chipsy jako "kompenzaci za zpoždění" - Jakoukoli kompenzaci za zpoždění jsem u ČD zatím nikdy nezažil. Tak to prostě je a neříká se mi to snadno jako člověku, který má ČD celkem rád.

agresivní reklama na jazykové pobyty prořízlá hudebními klipy Mandrage - No, pokud to někdo vidět nechce, nic mu nebrání zmáčknout jednou kouzelné tlačítko a dělat cokoliv jiného - číst si knížku, vytáhnout vlastní laptop/tablet/smartphone... Ve vozech nepoznamenaných tímto dekadentním individualistickým konzumerismem v podobě on-board entertainmentu máte o možnost méně. Koukat se z okna (moje preferovaná činnost ve vlaku) je možné ze všech vozů, pokud není venku tma a interiér není přehnaně osvětlen.

Závěr je asi takový, že tento nový vůz pro RegioJet je možná pro někoho dekadentní, ale díky bohu za to.
dopisovatel nebo člen ŽP topič  mail  
24.09.2014 (22:23)  
Dale Cooper: Jistoty jsou devízou zdejšího webu. Například stačí napsat věcnou odpověď na komentář zdendy a za pár minut od něj dorazí urážlivý vzkaz. Místo věcné odpovědi se projeví jak primitiv. To je už horší jak za komančů. Tehdy se anonymové nebáli projevit, teď už to dělají kradmo. :-D
24.09.2014 (22:10)  
Space
plebs: reklama na jazykové pobyty; hudební klipy Mandrage; stewardka s přitroublým úsměvem; prošlé chipsy jako "kompenzaci za zpoždění":
třikrát jsem byl na jazykovém kurzu SA, Mandrage se mi líbí, akorát za zpoždění jsem dostal vždycky slevu a ne chipsy: jsem také plebs?
nedávno jsem se dočetl, že ten kdo čte tiskoviny ve vlacích RJ, čte akorát bulvár. Odhlásil jsem si MF i HN, ale jako lepší člověk se moc teda necítím
Co mi doporučíte k cestování prosím?
Už z toho začínám mít fobii, ať dělám co dělám, kritériím tohoto webu nevyhovím. Už se mi zdá, že jedná o nějakého nadčlověka

...nikdy nevkročím
skutečně Vás někdo nutil anebo aspoň přesvědčoval, abyste vstupil??
Přiznám se, že od doby školní družiny nesnáším lidi, kteří když byl špenát k obědu, který jsem miloval, mi říkali: "Jak to můžeš žrát..."
  1 ... 15 16 17 18 19 ... 33      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko