..: FOTO: RegioJet v Berlíně ukázal, jak má vypadat 2. třída :..

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet velkoprostor, foto: Josef Petrák Berlin — Čtyři roky čekání, spekulací a vášnivých konspiračních debat jsou u konce. RegioJet, společně s výrobcem Astra Vagoane Călători a interiérovým studiem Clagi-Coplass, představil na berlínském InnoTransu první ze slibovaných novostaveb velkoprostorového vozu 2. třídy řady Bmpz 20-90 pro rychlost 200 km/h. Žlutý vagon sice parkuje na celkem nenápadném místě, mezi vystavenými exponáty ale velmi zásadně vystupuje z řady – a mezi těmi několika málo klasickými vozy zde nemá konkurenta. I přes klasickou konfiguraci 2+2 cílí komfortem spíše o třídu výše, což podtrhují i sedadla Grammer ICE 3000, známá z 1. třídy railjetů ČD. K veškerým standardním funkcím ale navíc nová řada jako první v Česku (i v širším regionu) nabídne systém individuální palubní zábavy a další drobné vychytávky.

První místo bez boje

Osobní preference se samozřejmě mohou lišit, ale co do výbavy bude řada Bmpz pro cestující znamenat stejný šok, jako nasazení rakouských jedniček před třemi lety. Je to vozidlo zcela jiné úrovně, než na jakou je český cestující ve druhé třídě zvyklý. Uspořádání s 80 místy je sice velmi podobné třeba modernizacím řady Bdmpee od ČD, kvalitou materiálů, zpracováním a použitými díly ale cílí na úplně jinou úroveň. Vedle kožených sedadel od Grammeru, totožných s 1. třídou railjetu nebo jednotek ICE, doplňují interiér třeba zavazadlové police vyvedené v kombinaci nerezové oceli a skla. Osvětlení je řešeno pomocí LED, každé sedadlo má k dispozici čtecí lampičku nad hlavou.

Všechny sedačky v uspořádání "za sebou" mají k dispozici dotykovou LCD obrazovku s nabídkou zábavně-informačního systému, včetně dvou samostatných audio výstupů a USB portu pro nabíjení drobné elektroniky. Ve spodní části zobrazovací jednotky je navíc umístěna další LED lampička s teplým bílým světlem a měnitelnou intenzitou, jež osvětluje plochu stolku, aniž by rušila okolí. Uprostřed mezi dvojicí sedadel se nachází dvě elektrické zásuvky 230 V. Všechna sedadla jsou polohovatelná.

Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet čtyřsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet dvojsedačka, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet obsazenost WC, foto: Josef Petrák Innotrans 2014: Astra Bmpz RegioJet exteriér, foto: Josef Petrák

Vůz je z výroby vybaven systémem elektronických rezervací, který ovšem u povinně místenkových spojů Regiojetu postrádá smysl. Jeho přítomnost je dána požadavkem na kompatibilitu s dalšími dopravci, a v praxi zatím nebude využíván. Naopak informace o jízdě bude cestujícím podávat řada velkých LCD obrazovek nad středovou uličkou. Na margo obrazovek jeden postřeh: tento vůz je snad prvním v Česku, který nabízí opravdu účinné rolety proti slunci. Vlastnost, kterou dosud nabízely spíše jen vagony polské provenience, je kritická pro každého, kdo během slunečného dne chce pracovat na počítači nebo sledovat film. U většiny dopravců, včetně rakouských vozů Regiojetu, byly ovšem dosud možnosti zatemnění velmi omezené. Nástupní prostory i buňky WC opět nesou rukopis designéra Patrika Kotase a jejich provedení s decentním LED osvětlením je rovněž ve své kategorii výjimečné.

Bmpz RJ: Uspořádání 2+2, celkem 80 míst, vše polohovatelné, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz dopravce RegioJet - systém individuální zábavy, zásuvky, nabíjecí USB port a dvě lampičky, foto: Juraj Kováč Vůz Bmpz RJ - prostor pro nohy je srovnatelný s pendolinem ČD, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Vůz je stavěn pro rychlost 200 km/h s podvozky Fiat, foto: Juraj Kováč

Na InnoTransu se postupně střídají vlajkové produkty všech českých dopravců. I letos jen několik kolejí od Regiojetu stojí část (přesněji dvě sedminy) railjetu ČD. Je bez debaty, že Viaggio Comfort v modré je velice solidním zástupcem dálkové dopravy 21. století. Přímé porovnání se žlutou konkurencí ale snese asi až jeho 1. třída, a i tam bude přímý souboj velmi tvrdý. Řada Bmpz RJ má jednoznačně navrch designem i výbavou, modrá souprava zase nabízí o něco víc osobního prostoru, a to samozřejmě zejména v 1. třídě, kde celkovému dojmu prospívá menší počet instalovaných sedadel. Vzájemně se na na železnici zatím neutkají, neboť žluté velkoprostory poputují přednostně na linku na linku Praha - Žilina - Košice. Pokud se ale podíváme na osobní vozy, které v současnosti nakupuje Železničná spoločnosť Slovensko (navíc za výrazně vyšší cenu), pak budí nová Astra opravdový respekt.

Palubní portál ve voze Bmpz RJ, řešení dodává společnost Molpir, foto: Juraj Kováč Čtecí lampičky se aktivují dotykem, rolety konečně blokují větší část světla z exteriéru, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Na spodní straně AVoD obrazovky je další praktická lampička, intenzitu lze regulovat, foto: Juraj Kováč Bmpz RJ: Buňka WC je bez oken, ale prostorná a stylově nasvícena modrými LED, foto: Juraj Kováč 

Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 23.9.2014 (12:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla Reportáže

Weitere aus Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 ... 14 15 16 17 18 ... 33      Zpráv na stránku:   
25.09.2014 (14:38)  
Pane JVA asi jste nejel žlutým autobusem, protože jinak byste věděl, že reklamy (včetně zvuku) a hlášení na žáčátku a konci jízdy, tlačítkem OFF nevypnete. Zajímalo by mě, jak reklama souvisí s internetem, když na mě vyskočí dřív, než můžu s obrazovkou cokoliv udělat. Chete mi tedy říct, že když řeknete stewardovi např. že sedíte v 5. kupé a nechcete být obtěžován, tak on vynechá celé kupé, aby Vás oblusluhováním ostatních cestujcích v kupé nerušil?
Registrierter Benutzer jva 
25.09.2014 (13:40)  
Co furt máte s těma reklamama? Je to jeho datové připojení (ve většině hotelů s wifi se vám taky jako startovací objeví stránka hotelu) za jeho peníze. A "zdarma" vám ji poskytuje asi tak jako vám "zdarma" poskytují služby jiná komerční média (TV, rádia, tisk, konec konců i internet); že vám nedostatek inteligence či pouhá zvědavost nedovolí zmáčknout OFF, není problém provozovatele takových aktivit (nikdy jsem neměl problém se s posádkou vagonu RJ - těch pár kupé si zapamatují - v případě nezájmu o služby toto dohodnout při první návštěvě a mít klid). Nic vám nebrání přihlásit se za své přes svého operátora na jistě nekomerční stránky, vždyť svět je plný dobráckých kuřat, co (na rozdíl od toho zlého žluťase) hrabou zadarmo:-).
25.09.2014 (13:09)  
Václav Štych: tablet před čumákem, je sice top, ale v dnešní době má každý tablet nebo dotykáč.

Jenže na vlastním tabletu si nikdo nebude pouštět Jančurovy reklamy.
Registrierter Benutzer Dusanh 
25.09.2014 (13:08)  
Pozor: nejedná se o drogy, ale chemikálie pro tvorbu chem-trails. Všimněte si totiž, kolik jeho linek jezdí na letiště v různých zemích...

;-)
25.09.2014 (13:04)  
nevíte, z čeho Jančura těch 27 aktivit dotuje ve skutečnosti... Jeho autobusy ve skutečnosti v tajných schránkách zajišťují distribuci drog po Evropě
Takže se vlastně jedná o charitu! To je přece bohulibá činnost sponzorovat české cestující! J. je vlastně světec! Jiný by to utratil pro sebe. Všichni by ho měli jenom chválit
25.09.2014 (12:35)  
M:

Máte velké mezery ve "vzdělání", že nevíte, z čeho Jančura těch 27 aktivit dotuje ve skutečnosti... Já už si to na K-reportu (sice v sekci pro autobusovou dopravu) přečetl. Jeho autobusy ve skutečnosti v tajných schránkách zajišťují distribuci drog po Evropě (nedělám si legraci, toto tam fakt bylo). On ostatně neexistuje více nenápadný způsob rozvážky drog než v 15 m dlouhých, zářivě žlutých busech...
Registrierter Benutzer Sim 
25.09.2014 (12:28)  
prastravak > vsak ano, zluti nabizi slevu na vsechna mista ... ale jestli ji na vsechna mista dostavaji proplacenou, to netusim. Muze to tak byt a nemusi.
25.09.2014 (12:16)  
mimo téma: prý se jedná o vystavovaný vagón
tak u RJ je sleva nabizena na vsechna mista ...
odjezd dnes 13.44 z Prahy do OV
jízdné dospělý: 260 - 295 - 354
jízdné student žák.průkaz pod 26: 143 (sleva 45%) - 162 (sleva 45%) - 265
a šup sem s mínusama
Registrierter Benutzer Sim 
25.09.2014 (11:56)  
Václav Štych > jak pise bartik ... ono totiz, v tomhle voze jsou instalovany u predstavku regaly na bagly, takze je bude - narozdil treba od celnich vozu pendolina - kam dat a nebudou se motat v ulicce.
Ja osobne uprednostnuji variantu, kdy je pro velke bagly pripraven prostor pod zady k sobe umistenymi sedackami. Tyto prostory jsou ovsem obsazeny sklenenou prepazkou, takze jsou tu ty regaly.

JOHNZ > tak u RJ je sleva nabizena na vsechna mista ... jestli je ale take vsechna sleva kompenzovana, to ze otazka druha. Predpokladam, ze to klidne muze byt tak, ze je kompenzovana jen do urovne nejlevnejsi jizdenky, nebo tak neco ... tedy, ze doplatek na studenta je srovnatelny, at jede za par susnu v modrym kupe nebo si priplati za byznys abtajl.
25.09.2014 (11:49)  
Václav Štych: navíc díky křeslům z 1. třídy se prostor v uličce povážlivě ztenčil, už vidím jak tam projíždí někdo s občerstvovacím vozíkem, přes ty kufry...
Tak jasne, zavazadla v ulicce, na sedadlech a buhvi kde jeste - proste tam kde s tim cestujici praskne, tam to lezi. Je ale dost mozne, ze personal RJ bude cestujicim s umistenim zavazadel pomahat a nakonec bude ulicka lip pruchozi, nez treba v ty blaznivy hungarii...
  1 ... 14 15 16 17 18 ... 33      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko