..: AKTUÁLNĚ: Kalamitní stav na síti SŽDC :..

Námraza na troleji v Praze hl.n., foto: Aleš Petrovský Česká republika (aktualizováno 3.12. 14:00) — Kalamitní stav na české železnici pokračuje i ve středu dopoledne a situace zůstává i nadále kritická. Již se neopakují děsivé scénáře, při kterých museli být cestující obrněni trpělivostí, aby vydrželi i sedmnáctihodinové čekání v soupravách na širé trati. Dokonce i některé posádky vlaků osobní dopravy strávili na svých soupravách nedobrovolně přes 24 hodin čistého času navíc. Předpověď počasí není však příznivá ani pro zbytek dne, mírné zlepšení situace by mohlo přinést až dnešní oteplení. Odřeknuty jsou stovky vlaků dálkové i regionální dopravy, nicméně např. městská doprava v Praze či Brně se pomalu vrací do normálu. Provoz na železničních elektrifikovaných tratích je značně omezen, ale např. dnes budou již vedeny všechny rychlíky na trati Plzeň - Praha, takže i zde se situace postupně, po malých krůčcích, zlepšuje.

Aktuální zpravodajství

14:00 - V okolí Prahy se začíná pomalu opět rozjíždět příměstská železnice, na tratě se vydaly po kalamitě první jednotky řad 471 a 451. Provoz by se tak měl začít postupně vracet do normálu, což však ještě několik hodin potrvá. Problémy podle vyjádření SŽDC přetrvávají zejména v oblasti střední Moravy, kde je i nadále teplota pod nulou a mírný déšť či mrholení.

V Praze byl po dlouhých hodinách již také obnoven takřka veškerý tramvajový provoz a k dalším problémům zde v tuto chvíli nedochází. I tak ale kalamita připravila obyvatelům Prahy a okolí mnoho kuriozit a překvapení, jako například nasazení soupravy složené ze dvou motorových vozů řady 831 a dvou vozů vložených na linku S2 mezi Prahou a Lysou nad Labem. Soupravu Českým drahám zapůjčil dopravce KŽC Doprava.

3.12. 9:15 - České dráhy opět aktualizovaly seznam spojů, které dnes vyjedou. Například provoz na tratích Praha - Plzeň či Praha - České Budějovice je již zajištěn takřka v plné míře, byť se zpožděními. LEO Express pro dnešek zrušil všechny své spoje, což se snaží kompenzovat několika pendlujícími autobusy mezi Prahou, Olomoucí, Přerovem a Ostravskem. U RegioJetu zůstává provoz podobný jako při včerejší aktualizaci v 19.15, nicméně vlaky, které měly být vedené jednotkou Desiro, jsou odřeknuty.

19:15 - Zítřejší provoz vlaků RegioJet přinese opět zajímavá vozidla. Na vlaky IC 1005 a IC 1012 bude nasazena motorová jednotka dopravce Arriva bez palubního servisu. Na vlaky EC 1006 a IC 1009 bude nasazena motorová jednotka Desiro taktéž bez palubního servisu. Spoje IC 1001, 1002, 1008, 1013 a 1016 budou zrušeny. U zbylých vlaků bude vypomáhat lokomotiva nezávislé trakce.

Dopravce LEO Express odříká prozatím spoje LE 1350, LE 1351, LE 1352, LE 1353, LE 1354, LE 1355, LE 1356, LE 1357 a LE 1360. Podobně jako dnes však bude mezi Prahou a Ostravou pendlovat objednaný autobus. Jízdenky se prodávají na palubě (ty z vlaku neplatí) a odjezdy jsou zatím stanoveny na 7:30 (z Prahy a z Ostravy) a na 9:30 (z Ostravy).

České dráhy zveřejnily podrobný rozpis rozsahu provozu na svém webu, nicméně počítají, že zítra bude vypraven obdobný počet vlaků, jako dnes - tj. jen ve velmi omezené množství.

17:00 - Vzhledem k nepříznivé předpovědi počasí ČHMÚ na další hodiny se České dráhy rozhodly odřeknout všechny noční vlaky mezi Českou republikou a Slovenskem. Nepojedou tak vlaky 440/441 Excelsior, 442/443 Šírava a 444/445 Slovakia.

Mapa kompenzace, foto: České dráhyČeské dráhy také představily rozšířené možnosti odškodnění pro cestující, kteří kvůli kalamitě nedojeli do svých cílových stanic nebo na dlouhou dobu uvízli v soupravách. Nad rámec běžných odškodnění dostanou cestující poukázku na 100 Kč, pokud jeli vlakem, který měl zpoždění více jak 120 minut. Odškodnění se týká tratí vyznačených na mapce vlevo. Držitelé aplikace IN 100 dostanou místo poukázky 50 bodů no nového věrnostního programu ČD Body.

13:00 - Vlak IC 1010 RegioJet bude veden vlakovou soupravou do Olomouce, odkud budou cestující přepraveni autobusem do Prahy. I další soukromý dopravce, LEO Express, zajistil pro cestující několik autobusů, které budou zajišťovat dopravu cestujících mezi Ostravou, Olomoucí, Přerovem a Prahou. Jízdenky se však prodávají pouze přímo na palubě autobusu, cestující s předem zakoupenými jízdenkami na některé z dnešních původně plánovaných spojů si tak budou muset lístek koupit znovu. Vlaky SC Pendolino na západě Čech nahrazují standardní rychlíkové soupravy, které normálně již v úseku Plzeň - Cheb (- Františkovy Lázně) na některých vlacích nejezdí. Řazeny jsou vozy řad B, Bee, Bpee, Aee či Bbdgmee. Začíná se zde také využívat více elektrických lokomotiv. Polooficiální facebookový profil ČD - omezení provozu také informuje o skutečnosti, že vlaky EC 171 a 174 pojedou v celé své trase. Tato informace však zatím není oficiálně potvrzena.

R 773 Švihov tažený lokomotivou brejlovec je připraven k odjezdu z Plzně do Prahy, foto: Aleš PetrovskýRanní zpožděný rychlík z Brna do Prahy vedený brejlovcem řady 754, foto: Matouš DanielkaZpožděný vlak EC 73 Smetana tvořený jednotkou railjet s přípřeží lok. ř. 742 přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaEC 378 Slovenská strela, s "muzejním" čmelákem v čele, přijíždí do Pardubic., foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 731, foto: Matouš DanielkaRychlík z Brna s lokomotivou řady 742 v čele, foto: Matouš DanielkaZpožděný EC 174 Jan Jesenius s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaVlak s lokomotivou řady 742, foto: Matouš DanielkaNámraza na trolejovém vedení, foto: Matouš DanielkaNámraza, den druhý. IC 540 Hutník se 75 minutami zpoždění a strojem 754.028 v čele odjíždí z Pardubic. Elektrický provoz začíná být postupně obnovován., foto: Matouš Danielka

Situaci nadále monitorujeme.


Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 21 22 23 24 25      Zpráv na stránku:   
02.12.2014 (15:58)  
Tak jezdí vše coje kdyspozici na Beroun mimo jiné zastakuje i Esmeralda a v Praze na hlavnim sem viděl na nějakym (asi mezinárodnim) rychlíku přijet do konce Čmeláka. Dieslovoý lokomotivy ČDC jsem štěstí vidět neměl ani nějakou tu Barunu ne.
02.12.2014 (15:53)  
Bez topení, bez záchodů, ještě s padlou trolejí kolem vlaku
http://domaci.ihned.cz/domaci/c1-63201400-sest-hodin-v-promrzlem-vlaku-asi-na-nas-proste-zapomneli

No ještě že jsem včera nikam nemusel.
Editor oder ŽP Admin Karel Chýla  mail  
02.12.2014 (15:26)  
Pohotovostní lokomotivy, které by jen stály někde v kopřivách nebo na kraji depa, by příliš slávy nenadělaly... jako příklad uvedu třeba lokomotivy řady 754, které přišly před časem do Prahy po delším odstavení a když pak byly potřeba v provozu, trvalo dlouho, než se s nimi podařilo dojet až do cíle. Většinou se ten stroj cestou porouchal. Je trošku divné porovnávat pneumatiku, která nepotřebuje téměř žádnou údržbu a pořizovací náklady jsou zanedbatelné a stroj, který chátrá a i jeho neprovozováním vznikají nemalé náklady.

Spíše bych to porovnal tak, že máte auto na naftu a někde v garáži si uděláte ještě místo na auto benzín, kdyby náhodou došla nafta nebo kdyby zamrzla... Myslím, že si to každý rozmyslí...
Registrierter Benutzer Keprt 
02.12.2014 (15:18)  
To co dneska vidíme je jednoznačně způsobený lajdáctvím (nebo záměrem) těch, co tu dráhu dlouhá léta říděj.

Můžeš být konkrétnější? Nebo jde jen o ty záložní m-loko? To má být třeba v Praze (turnus nějakých 25 e-loko a 55 (?) e-jednotek) k okamžité dipozici aspoň 30 pohotových, ale běžně nepotřebných dieslů, čekajících na podobnou kalamitu aby aspoň něco odvozily?
02.12.2014 (15:07)  
Jo. Myslím, že s tou rezervou v autě je to trefné přirovnání. Bezpečné to je, o tom žádná. Ale stejně jako tady i v tom autě vyrazí bez rezervy jedině hlupák. Zvláště v případě, že žádná asistenční služba nebude existovat (tady se také neobjevila žádná zázračná půjčovna lokomotiv).
Nedávno se pod jednou fotkou diskutovalo, jak nám čtyřky v Elku a Zvoleně vydělávají, místo aby stály v kopřivách a čekaly až padne eso. Neuplynul ani týden a ejhle. Oni by lidé jedoucí ráno do Plzně byli asi rádi, kdyby se "nepotřebné" lokomotivy zjevily v čele zrovna toho jejich vlaku. Ale takhle je jistě zahřálo u srdce, jak nám ty mašiny pěkně vydělávaj o tisíc kilometrů dále.
Já jsem se také (když jsem v pomatení mysli chtěl jet do práce) zahříval představou topících čtyřek ve Zvoleně a marně vzpomínal na šrotiště ve Třebové. Asi nikdo netvrdí, že za dané situace musí jet vše a dokonce topit nebo jet na čas, ale když jsme ty lokomotivy měli, proč jsme si je proboha nenechali? Že by to něco stálo? Jo všechno něco stojí. Tak holt by jsme neměli plakáty railjetů visící po republice, možná by se nenosily noviny a voda, třeba ani samotné railjjety by tu vůbec nebyly. Ale jezdilo by se.
To je otázka priorit. Když jsou všichni nastaveni tak, že je lepší jezdit 90% času komfortně a s blbinama než něco oželet, ale vždy rozumně dojet, tak holt je to přání splněno. Jen nechápu krátkozrakost takových lidí. Ale je pravda, že když takhle myslí většina stáda, tak nezbývá než držet ústa a krok.
Jsem zvědav, kolik lidí uvěří povídačce, že to co se stalo je vinou přírody a nikdo za to nemůže. To co dneska vidíme je jednoznačně způsobený lajdáctvím (nebo záměrem) těch, co tu dráhu dlouhá léta říděj. To prostě nemá omluvu.
Registrierter Benutzer Keprt 
02.12.2014 (15:03)  
proč nenechat některé nákladní vlaky stát a využít tyto loko k vozbě pravidelných vlaků.

některé.. Které?? Ty, přepravující zboží, jehož přepravu si nikdo nezaplatil? Ty, vezoucí prázdné vozy, na které nikdo někde nečeká?

Nic proti kalamitním opatřením, nakonec nákladní diesly v osobce teď pomáhají, ale jednak to svým počtem a schopnostmi nijak zásadně nevytrhnou a jednak je krátkozraké uplatňovat dřívě běžnou optiku "jakýkoliv vlak os dopravy má přednost před jakýmkoliv vlakem nákladním".
Registrierter Benutzer optus 
02.12.2014 (14:34)  
už to tu načnul Mirek Volek. Není potřeba držet pro tento kalamtitní stav X lokomotiv, ale při vyhlášení kalamitního stavu by mohli jezdit všichni, kdo mohou /mají loko,vagony, licence a oprávnění/ Podobně jako to je při povodních. Mám dojem, že při povodních a vyhlášení stavu nouze nebo jak se tomu říká může stát (obce, města, apod.ú vyzvat soukromé vlastníky techniky k výpomoci nebo dokonce jsou soukromníci povinni ze zákona tuto techniku poskytnout.... Nevidím nejmenší důvod, proč nenechat některé nákladní vlaky stát a využít tyto loko k vozbě pravidelných vlaků.
Registrierter Benutzer Keprt 
02.12.2014 (14:32)  
Jen poznámka: ČD uvádějí, že situace zasáhla 100 000 cestujících. I kdyby dalších 100 000 (jako já) cestu vlakem preventivně zrušilo, jsou to nějaká 2 % obyvatel ČR. To bysme měli mít na paměti, když se rozčilujeme na téma "zlí politici málo podporujou železnici" apod.
Registrierter Benutzer Nechic  mail  
02.12.2014 (14:20)  
U té Drahotuše se divím, že nešlo poslat aspoň 810 nebo regionovu k vlaku ať si lidi přeskáčou a dovezou se aspoň do Olomouce/Přerova.
02.12.2014 (14:14)  
Já myslím, že ta rezerva je - běžné mimořádnosti se většinou zvládají rozumně, nicméně tohle už je extrémní stav, za který prostě dopravci nemohou.
  1 ... 21 22 23 24 25      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko