Česká Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.
Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.
Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.
Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz
| 15.10.2015 (6:00)
prosím, chci být jen správně pochopen
Vlak ze Slovenska do Prahy přes Vsetín vyjede ze Vsetína a za ním jede osobák až do Přerova. Proč by lidé, kteří jedou do Valašského Meziříčí si nemohli přestoupit do toho zmíněného osobního vlaku ze Vsetína (do Přerova), který je stejně jako ten EC přiveze do Valašského Meziříčí a oni tam si mohou přestoupit na co chctějí. Rozumíte mě?
***proč ten vlak staví v obou stanicích*** když v zápětí dorazí osobák ze Vsetína. Proč vlak EC neprojede Valmezem durch. - zbytečné ztrácení času -
Já 1
nechápu co mě tím chcete říct, že když na západě jezdí vlak mezi metropolemi tak že tady to prostě nejde? Protože Císařpán
Ale jde, jen se NECHCE.
Myslím, že mnohem více lidí a mnohem častěji pojede přímo z Brna do Prahy než z Valašského Meziříčí do Prahy. Proto tato malá skupina může popojet do Hranic na Moravě, kde se spojují obě trasy SK-ČR .
Na západě to pochopili a berou zákazníky z velkých měst vážně.
České dráhy pořád špekulují, jak udělat to, aby vlk se nažral a zisk byl co nejvyšší.
Je to jednoduchý jak facka, bydlím v díře, musím to pochopit a popojet tam, kde má smysl zastavit EC, SC.
Olomouc - Pardubice.
A mimochodem me by pokud bych tedy mel sledovat ekonomicke parametry predevsim zajimalo, kolik cestujicich do tech vlaku skutecne nastupuje. Pokud by temi vlaky skutecne z CT nikdo nejezdil a jenom se tim ztracel cas, tak jsem pro znacne umezeni zastavovani. Ale co si pamatuji, ze se problem zastavovani vlaku v CT resi, tak nikdy nezaznelo ani v naznaku, ze by snad vlaky v CT mely nedostatecnou vymenu cestujich. Navic tech "rezijkaru" v CT uz take znacne ubylo a drtiva vetsina jsou platici cestujici. Navic tyto diskuze vedou k jedinemu, neustale zmeny ve verejne doprave a nemoznost se na ni v delsim horizontu spolehnout vedou tak akorat k posileni automobilismu, protoze kdyz nekde pracuji a dojizdim, tak nebudu resit ze tenhle GVD spoj stavi a pristi rok ne. V kranim pripade to vede k vysidlovani mensich mest.
No, celý koncept Euro-City jak byl prapůvodně navržen měla být síť rychlých vlaků napříč Evropou, spojující významné metropole. Síť měla konkurovat letecké dopravě a dálnicím, s výhodou příjezdu do centra města - s plánem mít už touto dobou hotovou síť VRT (což se západněji od nás daří).
Nicméně, neschopností ČD a SŽDC (a státu) z toho udělat skutečně konkurenceschopný produkt pro tyto zákazníky se z toho po letech staly studentské a pracovně-dojížděcí regionální rychlíky. Asi by se tomu mělo přestat říkat EC a zastavujte si s tím kde chcete. :)
Z konceptu meziměstských nadvlaků si taky myslím, že zrušení příplatků kdysi byla chyba a bylo by na úvahu je obnovit, třeba styl místenka za 50Kč jako kdysi mi přijde adekvátní, i vzhledem k přetíženosti těchto spojů na pátečních a nedělních časech (Jan Jesenius a spol na ČT-Brno například, každý týden!). Na to asi nikdo z těch skupin cestujících pro koho ten produkt je určenej není zvědavej.
"Nejlepší" EC je EC 128 Hradčany.Takové zastávky jak Lipník,Červenka,Mohelnice,Přelouč...
Co se týče Horního Lidče,tak jednu dobu se tam s EC nestálo,ale Valašské Klobouky si to uměly "vyřvat".To stání tam není kvůli četě.
Dále - proč soudíš,že je důležitější Vsetín než Val.Meziříčí? VM je spádová oblast pro Rožnov (17 tis.) a Frenštát (11 tis.).S VM je to 54 tisíc lidí.Vsetín má okolo 30 tisíc.
Důležitost mají asi nakonec obě.
Je to v podstatě jako na Slovensku Povážská Bystrica a Púchov.
Pov.Bystrica má 42 tisíc obyvatel,což je docela solidní počet.Púchov má 18 tisíc,ale je uzlem,kde na vlaky do Prahy je spádová oblast od Trenčína,který má 56 tisíc obyvatel.To by bylo dilema,kdyby měli volit,kde stát a kde ne.
Nějaké střídání čet mi přijde v roce 2015 jako valchy na praní a Jelínek k tomu.
Doba jde dál a TADY SE SPÍ a vymýšlí jak spát dál, v západních zemích jsou vlaky, které jedou rychle a jen mezi metropolemi a nikdo nediskutuje o tom, že by mohl zastavit tam nebo onde, protože bla bla bla...
Zastavování v Horní Lideči beru jako katastrofální prohru zákazníka nad časem, stejně jako zastavování ve Valmezu, když tam poté přijede osobní vlak. Posádka by mohla místo Horního Dvořiště nastoupit v Budějicích a na opačné straně v Linci, jenže ono se nechce, že?
Jinými slovy jak za Císaře Pána +++
a kdyby na R Brno-Svitavy-Praha jezdily railjety? také by jste raději přestupoval v ČT na EC, je problém jen v současném zastaralém vozovém parku? pokud ano, pak nezbývá než opakovat B tu nebudou věčně a na jmenovaných R už ani né (pevně doufám) dlouho, proto bychom při pohledu do budoucna neměli uvažovat stylem, teď tam jezdí B, které nechci, navždy ten vlak zatratíme
A s kvalitou rychlíků...čím dál více indicií naznačuje, že se zde nasadí InterPantery...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










