Česká Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.
Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.
Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.
Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz
| 15.10.2015 (6:00)
a kam Ty Vaši známí jezdí?? proč jim nevyhovuje R?
s touto teorií bych opravdu doporučoval zajistit zastavování všech vlaků v Bezpráví...
teď mě napadlo něco ještě lepšího, zrušíme Os a nahradíme je mezinárodními EC, která budou zastavovat na jakémkoliv místě tratě, na mávnutí rukou :-D
PS: poslední odstavec je myšlen jako sranda
Jo a Usti n. O. okresní město je a pro jistotu tam zase nezastavujou, znám lidi co z Usti jezdi na vlak do ČT autem. Všem nezastavovačum, omezíte zastavování příjdete o zákazníky argumenty typu energie a čas jsou k smíchu.
Mně se osobně na Ťokovi celkem líbí, že se snaží rozbít monopolní postavení dodavatelů pro SŽDC a celkově bojuje o otevření a privatizaci, i za cenu zvýšení nákladů a za cenu některých problémů s kompatibilitou. A také vážně pokračuje v jednáních o VRT. Je to off-topic a jen můj názor.
A zastavování v ČT? Myslím, že je to hodně nafouknutá bublina a neadekvátně omílané téma; máme horší podmínky přestupních vazeb a zastavování/nezastavování v řadě dalších stanic. Je to jen o jednání kompetentních zástupců objednatele/poskytovatele.
A je to systémově chyba? ČD je akciovka kde 100% vlastní stát, je tedy logické, aby ministr jako reprezentant majitele firmy o ní rozhodoval, navíc je to poměrně přímo volený politik. Vedení ČD by mělo konat dle přání majitele - státu, ať už si o tom vy myslíte cokoliv.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










