..: Zastavování v České Třebové - věčné téma :..

Vlak vyšší kvality přijíždí do stanice Česká Třebová, foto: BambeČeská Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.

Celkový pohled na stanici a město Česká Třebová, foto: Jan Štenička Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.

Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.

Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 15.10.2015 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Jízdní řád

Weitere aus ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 18      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Kakov 
18.10.2015 (21:49)  
Tomáš Boro:

a kam Ty Vaši známí jezdí?? proč jim nevyhovuje R?

s touto teorií bych opravdu doporučoval zajistit zastavování všech vlaků v Bezpráví...

teď mě napadlo něco ještě lepšího, zrušíme Os a nahradíme je mezinárodními EC, která budou zastavovat na jakémkoliv místě tratě, na mávnutí rukou :-D

PS: poslední odstavec je myšlen jako sranda
Registrierter Benutzer T505 
18.10.2015 (20:08)  
240.025
Jo a Usti n. O. okresní město je a pro jistotu tam zase nezastavujou, znám lidi co z Usti jezdi na vlak do ČT autem. Všem nezastavovačum, omezíte zastavování příjdete o zákazníky argumenty typu energie a čas jsou k smíchu.
18.10.2015 (19:28)  
Ve Třebové by podle mě neměla stavět žádná expresní vrstva (Ex a EC/IC), komerční dopravci nechť si dělají, co chtějí - vždyť to není ani okresní město!
18.10.2015 (13:37)  
Jiří Eichler: Samozřejmě, musí poslechnout. Jen chci, aby se vědělo, jakým způsobem se ministr Ťok ve své funkci chová a já jen apeluji na voliče, aby to zohlednili. Více v tom prosím nehledejte. Každý na to může mít samozřejmě vlastní názor. Já jen budu lobbovat za ten svůj :)
18.10.2015 (13:30)  
Lo Wang: Volič si to samozřejmě zohlední v příštích volbách, ale vedení ČD opravdu nemá vůbec žádný mandát se vzepřít a nesplnit přání ministra Ťoka, v takovém případě musí být vyměněno. Můžete s ministrem samozřejmě vést politický boj, demonstrovat, psát petice a kdoví co - demokracie, ne vláda nevolených (pseudo)odborníků.

Mně se osobně na Ťokovi celkem líbí, že se snaží rozbít monopolní postavení dodavatelů pro SŽDC a celkově bojuje o otevření a privatizaci, i za cenu zvýšení nákladů a za cenu některých problémů s kompatibilitou. A také vážně pokračuje v jednáních o VRT. Je to off-topic a jen můj názor.
18.10.2015 (13:12)  
zirecek: Já proti ANO jsem nikdy nic v zásadě neměl. Ale bohužel to Ťok a jeho přisluhovači značně pokazili a je potřeba si uvědomit, kdo za problémy může :) A protože Ťok patří pod ANO, je to také potřeba si uvědomit. Dokud na politika není tlak, nic pro své občany nedělá :)
18.10.2015 (13:10)  
Jiří Eichler: Samozřejmě. V klasických firmách rozhoduje vlastník. A dokonce i ve státních by to měl být stát. Nicméně každá firma by se měla snažit podnikat hospodárně. Pokud ji její vlastník (tedy stát v zastoupení Ťoka) hází klacky pod nohy, fakticky to jde proti zájmu občanů, kteří by to měli ve volbách zohlednit.
18.10.2015 (12:57)  
Lo Wang: Prodej majetku ČD -> SŽDC je pouze umělé nalévání peněz do ČD, když ten samý majetek dostalo ČD dříve "zdarma" od SŽDC. Z většiny Vaších příspěvků čiší antipatie vůči ANO, bylo by lepší se držet faktů a neohýbat vše k politice. Ale chápu, že je potřeba mít jednoduchý antiidol. To už je jak staronová naučená PR terminologie ČD "národní dopravce", který jezdí i na lokálkách, kde se soukromníkům nechce (členové vedení ČD teď opakují prakticky v každém rozhovoru :-)).
A zastavování v ČT? Myslím, že je to hodně nafouknutá bublina a neadekvátně omílané téma; máme horší podmínky přestupních vazeb a zastavování/nezastavování v řadě dalších stanic. Je to jen o jednání kompetentních zástupců objednatele/poskytovatele.
18.10.2015 (12:45)  
Lo Wang:

A je to systémově chyba? ČD je akciovka kde 100% vlastní stát, je tedy logické, aby ministr jako reprezentant majitele firmy o ní rozhodoval, navíc je to poměrně přímo volený politik. Vedení ČD by mělo konat dle přání majitele - státu, ať už si o tom vy myslíte cokoliv.
18.10.2015 (11:56)  
kave: Ano, přesně tak. Ještě bych rád dodal, zrovna dnes jsem slyšel ve zprávách, že Ťok vyhrožuje vedení ČD (konkrétně dozorčí radě), že je vymění, pokud nepřistoupí na prodej majetku za jím stanovenou cenu. Ať si tedy každý o tomto člověku udělá obrázek sám.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 18      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko