Česká Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.
Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.
Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.
Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz
| 15.10.2015 (6:00)
A taky bych měl dodatek pro ty pomalejší. Pokud mám vlak, který je tady od toho, aby obsluhoval určitou oblast, tak:
1) Budu zastavovat tam, kde je potřeba, ať má jakokoliv kategorii.
2) Budu ignorovat ty, pro koho je určen, ale budu se řídit podle kategorií.
Ale chápu, přesně o těchto šotouších ultras jsem mluvil v prvním příspěvku, že tady naštěstí ještě nejsou. Asi podám podnět na ČD a MD, že by měly své vlaky přejmenovat na R, protože šotoušstvo má problém s tím, že tato kategorie zastavuje tam, kde podle nich nemá :)
Oficiální statistika neexistuje. Známý mně poslal výsledky sčítacích kampaní ČD, které samozřejmě nelze zveřejnit. Zajímal mě zejména výstup u těch EC, kde MD nařídilo projíždět a cestující z Prahy a Pardubic asi použijí vlak jedoucí o 6 min. dříve, což je jistě pouze čirou náhodou vlak soukromého dopravce, který v ČT začal před lety zastavovat místo v Ústí nad Orlicí. Kdyby to nemělo pro Jančuru přínos, jistě by tuto změnu v místě zastavování určitě neprovedl. O skutečných motivech rozhodnutí MD si už může každý zaspekulovat sám, ale v zájmu ČD to projíždění určitě není.
Víte, já si myslím, že pokud vyráží vlak z Brna do Prahy po 11:00, tak už tam vidím jen tu babičku z Kohoutovic, která s ním tak maximálně pojede. Podle mě, by ty vlaky měli vyjet v 5:00, 6:00, 7:00, 8:30 a 10:00, pak už může jet cokoli, protože to už je pro lidi, kteří nespěchají a klidně v mnohem delším intervalu probrat více zastávek...
LoWang
Nemanipulujte s mými příspěvky, nepomlouvejte a nelžete. Já jse jasně napsal, příspěvek 16.10.2015 (10:34), že bych podle typu vlaku OS, Rychlík, Expres, IC, EC/SC, zastavoval podle počtu obyvatel, tak aby EC/SC zastavil maximálě v Ostravě pak v Olomouci a Pardubicích a Expres obsloužil i Vaše zmíněné díry.
Nechápu proč mezistátní EC, který staví v VM a VS musí stavět ve VM, když ze Vsetína vyjede OS vlak Vsetín - Přerov, který obsluhuje díry. Je to jen pro pohodlí domorodců z VM. Nice více.
Ten osobní musí vozit mezi Bystřičkou a VM jen vzduch.
Správně by ti lidé jedoucí do VM si měli ve Vsetíně vystoupit a přesednout na ten OS, který je do VM z VS přece doveze. To stejné lidi z VM a okolí :-) 150.000 lidí, kterých ale 50% nikdy nikam nepojedou :-) si popojedou do Hranic.
Dobře TY HRANICE teda beru jako PŘESTUPNÍ STANICI, protože nějaký chorý mozek v ČD vymyslel, že nebudou přímé vlaky z Brna do Vs a dále.
Tady jse o politiku - musíš to strpět.
Víte - pro NATVRDLÉ - tady nejde vůbec o to, o čem píšete, ale o to, co si VYMRČUJÍ starostové Maloměst, jako je ta Vaše Česká Třebová.
faktická poznámka k tunelu u Ústí: nedovedu si představit, že by se ekonomická návratnost dopravní stavby hodnotila jen na uspořené energii. Důležitá je ekonomická cena času. A při velkém množství lidí už poznáte každou minutu.
Tak to asi Elstewerda taky leží v Kocourkově, když pro jejích 8100 obyvatel tam zastuvují ECčka.
JiP: Prvni si neco o aktualnim stavu zjistete.
Vzhledem k tomu, že diskuse není o tom, jestli je lepší varianta červená, modrá nebo fialová s růžovejma puntíčkama, ale o tom, že na uspořené energii se tunel, nahrazující propad ze 160 na 110, prostě nezaplatí, ať stojí miliardy 2 nebo 10, tak bych si dovolil zůstat ve stavu sladké nevědomosti ohledně aktuálního stavu projektu, jo?
Vy jste nevysvětlil vůbec nic, pouze jste ukázal, že jste totální diletant. Ale ať si každý udělá obrázek sám :)) Naštěstí neexistuje mnoho podobných lidí Vám, že pro ně je důležitější kategorie vlaku, než koho přepravuje :)
P. S. A jestli si myslíte, že města jako Velmez, Hranice, Břeclav, Kolín, ČT a podobně (pokud si dobře vzpomínám, i Pardubice jsou podle Vás díra, kde se s EC nestaví), nevyprodukují tisíce (respektive desítky tisíc) cestujících, tak bohužel nevíte, o čem mluvíte. Ale jestli chcete zlikvidovat expresní vrstvu u nás, tak jen tak dál. Vašimi nesmyslnými návrhy tím jistě docílíte :) Už chci vidět, jak ty vlaky naplníte nadrženýma cizincema, kteří jsou natěšení na to, že cesta z Prahy do Žiliny potrvá o 10 minut (možná i o celých 15 minut, když škrtneme i ty Pardubice) kratší dobu :))
Toto samozřejmě není pravda, i v Rakousku a Německu je spousta vlaků označených jako EC co zastavují v každé větší vesnici na trati, zkuste třeba Salzburg-Munchen, kde oproti rj, který jede opravdu bez zastavení je o celých 6 (!) minut pomalejší. Toto srovnání je navíc adekvátní, podobná cestovní rychlost jako úsek Brno-Praha. V Maďarsku EC také zastavují za Budapeští kde to jen trochu jde.
Pokud cestovní rychlost je tak nízká, že se to zastavení neprojeví (jakože v Třebové se opravdu neprojeví) a navíc objednavatel si to přeje (politicky) pro obsluhu místních obyvatel, tak je zcela logické to zastavení udělat. Průjezdem Třebovou žádného cestujícího navíc nezískáte a některé zbytečně ztrácíte.
A proto tu znovu a pokladam dulezitou otazku. Existuje nejak oficialni statistika, ktera rika ze maji vlaky EC v CT nedostatecnou vymenu cestujicich?
Pokud by do tech EC vlaku v CT nikdo nenastupoval, tak je jasne takove zastavovani nesmysl. Ale pokud tam nastupuje ekonomicky smysluplny a zajimavy pocet cestujicich, tak proc stourat do neceho co funguje, jenom proto, ze nekde jinde to stejne nefunguje.
A proc kdyz je kazda usetrena minuta tak cenna, je usek Brno-CT zmodernizovat tak jak je zmodernizovat. Tady bych rekl, ze autorovi byla kazda usetrena minuta leda nekde a v tomto pripade nejenom minuta ale mozna i pres 15 minut a totez v usek Chocen-Usti a i v mnoha dalsich. Co treba Plzen-Praha? Bylo rozhodnuto ze VRT realizace ted neni priorita, takze po te krivolake "lokalce" budeme jezdit mozna dalsich minimalne 40 let.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










