Česká Třebová — Zastavovat v České Třebové s vlaky vyšší kvality, nebo ji projíždět – to je již tradičním a věčným každoročním tématem politiků, dopravních odborníků i obyvatel tohoto města a jeho širého okolí. Zatímco v současném jízdním řádu 2015, podobně jako v tom předchozím, zastavují v České Třebové takřka všechny vlaky vyšší kvality Českých drah s výjimkou spojů SuperCity, tedy kategorie Ex, IC, EC a rj, od změny grafikonu tomu bude už takřka jistě jinak. Po týdnech a měsících dlouhá jednání mezi Ministerstvem dopravy, Pardubickým krajem, městem Česká Třebová, Českými drahami a dalšími subjekty dospěla k závěru, že tuto stanici nově projede většina vlaků EC v relaci Praha - Brno - Bratislava - Budapešť a analogicky i některé expresy, jedoucí z Prahy do Brna a Břeclavi či nazpátek. Naopak i nadále zde budou zastavovat vlaky kategorie railjet, jedoucí na trase Praha - Vídeň - Graz.
Když byl na počátku léta zveřejněn první návrh jízdního řádu, ve kterém Ministerstvo dopravy projíždění České Třebové navrhovalo, zvedlo to v některých kruzích značnou vlnu nevole. Nakonec tak po sérii výměn názorů mezi odpovědnými úřady a politiky proto budou kromě zmíněných railjetů zastavovat v České Třebové i okrajové vlaky EC 273 z Prahy do Budapešti a EC 272 zpět. Připomeňme, že kromě těchto spojů zastavují ve stanici v hodinovém taktu expresní vlaky linky Ex 1 / Ex 2 směrem na Olomouc i Prahu, stejně jako spoje soukromého dopravce RegioJet. Z rychlíků zde rovněž v hodinovém taktu jezdí spoje na Prahu, po dvou hodinách pak i na Olomouc a Brno, přičemž v poslední jmenované relaci je takt ve vybraných obdobích zahuštěn spěšnými vlaky, které objednávají jednotlivé kraje. Na rychlíky Praha - Brno by se navíc postupem času měly dostat moderní nové jednotky InterPanter, jež by měly kvalitu i rychlost spojení dále zvýšit.
Otázkou však zůstává, zdali by nebylo logičtější zastavování vlaků Praha - Budapešť a Praha - Vídeň v České Třebové (respektive Kolíně) prohodit, jelikož před railjetem jede z České Třebové do Brna rychlík a v Brně lze na railjet směr Vídeň přestoupit, zatímco před budapešťskými vlaky EC většinou žádný vlak z České Třebové, který by mohli cestující využít, nejede.
Zdroje: návrh GVD 2016, iDnes.cz
| 15.10.2015 (6:00)
vy jste ale mimo, jakých tisíců? Ano každá minuta ušetřená je lepší než zmařená zastavováním domorodcům. Takoví lidé, s takovým myšlením jako Vy patří do dávné historie. Dráhy se musí přizpůsobovat zákazníkovi, ne zákazník dráze a to se očividně v této diskuzi snažíte zasklít. Dnes už je konkurence. To o čem mluvíte obslouží rychlík. Proč má EC stavět ve VM a VS?
Nechápu proč má EC obsluhovat díry, protože se to nikde jinde na světě než v kocourkově nedělá.
Jasně jsem vysvětlil, narozdíl od Vás, proč dálkový spoje nemají zastavovat v lese u každého pařezu, aby byla spokojená Bába a ostatní to museli strpět. Máte zpátečnické myšlenky. Dnes jde o rychlost a ne o to ber nebo nech být. Lidi z Valmezu Břeclavi se mohou přizpůsobit a strpět, pochopit. Nic více
Karel Kovářík: A co naopak vyloučit vnitrostátní dopravu na EC, když na to tyto vlaky nejsou, co? Nebo ještě máte nějaký hlod o Bezpráví?
Lukáš Hradecký: Jezděte si čím chcete. Ale hlavně nekažte dopravu Vašimi nápady ostatním. Zatím jste nepodal jediný argument, proč by neměl vlak zastavovat v Břeclavi či Valašském Mezizíří. Jestli je pro Vás uštření třeba i 10 minut (na trase dlouhé několik hodin) důležitější, než naštvání tisíců cestujících, tak se opravdu nemáme o čem bavit. Navíc v situaci, kdy máme na Ostravu Pendolina.
Jiří Eichler: Přesně o tom to je. O penězích. Když budou na to jezdit 3 dálkové vrstvy na Brno, nebude co řešit. Takto buď utře vnitrostátní dálkovka nebo mezinárodní doprava.
prohru zákazníka nad časem
Prohra Sparty nad Slávií?
Posádka by mohla místo Horního Dvořiště nastoupit v Budějicích a na opačné straně v Linci, jenže ono se nechce, že?
A mezi ČB a Lincem bude lístky kontrolovat kdo?
Proč není jedna četa, která jede z Budapešti, Milana až do Berlina, Hamburku?
Vy byste to šel dělat? Tzn. složit jazykové zkoušky z maďarštiny, italštiny a němčiny (plus zřejmě angličtina k tomu), naučit se tarifní předpisy všech zemí (protože stejně jako může jen někdo z Prahy do Ústí na nějakou vnitro speciální nabídku, tak stejně tak někdo pojede z DD do HH nebo z Budapešti do Szobu, bude tam nějaký problém a on vám ho začne vysvětlovat ve své mateřštině, na což má samozřejmě právo. No a něco jako zákoník práce a maximální délka směny, to rovnou budeme ignorovat, že?
Proč by lidé, kteří jedou do Valašského Meziříčí si nemohli přestoupit do toho zmíněného osobního vlaku ze Vsetína (do Přerova), který je stejně jako ten EC přiveze do Valašského Meziříčí a oni tam si mohou přestoupit na co chctějí.
Co myslíte, je víc lidí, kteří jedou ze SK do VM (a mohou tedy ve VS přestoupit do Os), nebo lidí, co chtějí z VM do Prahy, a tedy nějaký Os do Přerova jim je -gh-?
Jinak doporučuji se tím EC občas svézt a nevést tu akademickou diskusi od zeleného stolu. Těch lidí ve VS i VM je (v pátek / neděli, všední dny moc neznám) víc než dost.
Rozumíte mě?
Nerozumím vás.
JiP
kde propalena energie v delsim horizontu by zaplatila cely tunel
Až se ten tunel zaplatí, tak vy, maminko, tady už nebudete. A nebudou tu ani vaše děti, ani děti jejich dětí, ani děti dětí jejich prapravnoučat.
Ona ta ztráta energie není zast tak zásadní (né že by byla zanedbatelná, ale zásadní opravdu není) a ten tunel je opravdu hondně drahej.
Jezdím často do Prahy z letovicka a prakticky vždy přestupuji nebo přímo nastupuji v ČT právě na EC.
Důvody jsou jednoznačné - podstatně vyšší kultura cestování proti klasickým starým rychlíkům, výrazně kratší čas jízdy a větší počet spojů v pozdních večerních/nočních hodinách (obvykle se vracím pozdě).
Často dokonce jezdím místo vlakem autem na terminál v ČT a odtud teprve EC. Z mých přátel to takto dělají téměř všichni, znám dokonce lidi, kteří jedou autem do ČT až z Boskovic a pak přesedají na EC. Po dobudování silničního obchvatu Svitav navíc bude cesta autem do terminálu v ČT z jihu o 10 min. rychlejší.
Ti co píší, že je ČT nevýznamné a srovnávají s velikostí okresního města se velmi mýli, jelikož spádová oblast pro tamní železniční uzel je mnohem větší - z jihu prakticky od blanenska/boskovicka na sever a zahrne-li se i okolí ČT ze severu a východu, tak jsme na spádové oblasti přes 200 tis.lidí.
a to je chyba, že tu rozhodují takoví, kteří vlastně vůbec nechápou o čem je DOPRAVA. Rozhodují takoví, kterým je Valašské Meziříčí víc než Šalingrad
Vůbec nestojím o to, aby mě někdo z Valmezu nebo Břeclavy děkoval. Hele, taky jsem bydlel v díře a chápal, že dálkový autobus prostě zde NEZASTAVUJE.
Pokud by tam ten autobus zastavoval, tak by to byla katastrofální chyba, ale mě by to vyhovovalo a taky bych kašlal na to, že je někdo naštvaný a ztrácí svůj čas...
Proto budu jezdit dál autem, protože chytráci by stavěli u každého stromu, aby zisk a přízeň domorodců a já a všichni ostatní cona to zase nemají čas..
NE TAKTO TO NEFUNGUJE
Jiří Eichler
děkuji líp bych to nenapsal, chyba je v Českých drahách
Jiří Kocurek
opomínáte jeden zásadní fakt. To že má nějaký roztahaný okres u Slovenska 150.000 obyvatel vůbec nic neznamená, protože se domnívám, že tam bude maximálně 1/3 potencionálních cestujících do Prahy, ze stejného vzorku cestujících ze zlomku pro 150.000 obyvatel Brna!!!
Už vidím nějakou babičku z Protějova nebo Bílé, která se rozhodne cestovat půl dne do Prahy, ale babka z Kohoutovic pojede ráda. Srovnávat Brno ze Vsetínem, pane kam jste dal ROZUM. V Brně jsou části, které mají víc obyvatel než ty díry jste sečetl dohormady.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










