..: Střet pendolina s kamionem ve Studénce :..

Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.

Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.

Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.

Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).

V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.

Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.

Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.

Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.

Poškození nástupiště, foto: Hitrádio ORION Poškození nástupiště žst. Studénka, foto: Hitrádio ORION Následky nehodové události, foto: Hitrádio ORION Poškození čelního vozu jednotky 680.003, foto: Hitrádio ORION Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR Pendolino 680.003 Studénka 22.7.2015 nehoda s kamionem, foto: Drážní inspekce ČR 

Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express

Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 22.7.2015 (8:39)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 37      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel dohlib 
27.07.2015 (19:07)  
Např. zde to jde velice rychle :
https://www.youtube.com/watch?v=baVUNzW9zTw
registrovaný uživatel dohlib 
27.07.2015 (18:52)  
Obdobný případ, ale s osobním autem viz :
https://www.youtube.com/watch?v=47Ce-Igqjqc
registrovaný uživatel land 
27.07.2015 (18:27)  
Petr Šimral 26.07.2015 (23:42)


V celé záplavě fám, soudců Lynchů, výkřiků o pivech a televizích, tunelech a stříleních, a dalších blábolů tu zazněl jeden příspvek, který byl kromobyčejně zvláštní.

Neoplýval ani provozní slepotou, ani výmluvami na zákon, ani v bezbřehou důvěrou v atesty, ani fatálním selháním ve fyzice či matematice ZŠ, ani žádným vnitřním chaosem ve vlastních pojmech delegovaných na jiné, ani žádnou jinou pohádkou pro děti z Bullerbynu o prodeji všech vlaků, zkrátka ničím neracionálním.

Tato vzácnost a současně věcnost podle mě musí být důvodem k tomu, aby nebyl těmito výkřiky překryt a odsouzen k zapomenutí, ale zcela naopak se k němu chci vrátit.

Protože v něm nepostrádám logické návaznosti, úplnost danou výčtem možného a další důležité atributy čehokliv přínosného, opravdu nad ním chci diskutovat. Věcně, bez předsudků.

Souhlasím, že pokud předešlé nebylo důvodem, k zamyšlení, tato nehoda takovým důvodem být musí. A to proto, že následky nehody od této mohou být širší, ale už ne horší. Mrtvých a raněných může být více, škoda může být vyšší - ale újma už nemůže dosáhnout hlubších úrovní - žádné citelnější neexistují.

Stejně tak paleta řešení se zdá v oboru reálně možných úplná. Do spektra komplexně možného chybí výkřiky o prodeji všech vlaků apod., ale to bylo ožné u vodíkových vzducholodí, ale příčina věřím zde není tak vlastní a neodstranitelná železnici, že by bylo nutné zahrnovat takové krajnosti.

Podívejme se tedy na předestřené:

A) tato země je ve svém obyvatelstvu převážně bez vyznání a když jsem si prohlédl pár videí na téma přejezdy, zdá se i, že tam figurují nákladní automobily, kamiony až zarážejícím způsobem často. Proto za sebe pokus založený na modlení odmítám a pochybuji, zda se dá pregnantně vyloučit, že přes ten a onen přejezd (na koridorech, tj. zhusta u měst a tím průmyslu) nepojede určitě 15 kubíků PH či jinak nebezpečná chemikálie. Rád bych ocenil přístup, kdy diskutující nezůstává u odehraného, ale snaží se vidět rizika dopředu. Postup dle A) je pro mě nepřijatelný už dnes, natož do budoucna.

Tím nijak neberu prostor pro vyjádření menšině věřících či profesně zdatným, kteří zařídí/vyloučí, že přes přejezdy nepojede návěs se syntetickým ředidlem počínaje a některými umělými hnojivy konče (při dostatečném impulsu se chovají jako....jako v Oppau).

B) Je to poněkud drsné vůči strojvedoucím a protože jím nejsem, nechám jim pole volné, jen jako cestující dodávám, že jednak se mi nepozdává úplnost záruky od druhého vozidla dále pro případ prostorově sevřených míst (Eschede) či některých druhů vstřícných nákladů (paliva a , eh, hnojiva). Ne, jako cestující a plátce povinného ručení, děkuji ale ne.

Strojvedoucí nechˇt mluví zde či jinde, mohou li.

C) Tento druh nehod jeví se mi v 3. tisíciletí nepřijatelným, ano souhlas. Tedy dále bod po bodu

-120 km/h Souhlas. Dopravní stavby 19. století žádá provozní rychlost (pozor pane Aleši, ne konstrukční či jinou :-)) 19. století, ne vyšší. Což dává odpověď na jednokolejky lokálky atp.

-zrušení přejezdů 3 km kolem nadjezdů - ano. Jak dlouho trvá čekání na 2 vlaky, což je hodně probíraný případ v diskusi, a také hojně natáčený na videa, čili častý? Dejme 6-10 minut. Jakou dráhu ujede rychlostí 50 km/h? Myslím, že 5 až 8 km. Tj. téměř vždy tam i zpět, čili řádově celou zajížďku, i kdyby start a cíl byly nejnepříznivěji, tj. na protilehlých stranách přejezdu. Já jsem pro. Mimochodem, provoz vedený do takových míst jen posílí tlak na stavbu takových mimoúrovňových komunikací, což je do budoucna jediná cesta. A btw. jestli to v BRD nebo F umí 3x-4x levněji, objednejte to u nich. Pro pěší lze udělat i lávku. Nevěřím, že řešení z Prahy Strašnic stojí 100 M Kč. Teda bez zlodějů.

-osobní proz na přejezdech Souhlas/nevím, zda je to tak míněno, i s užitkovými vozidly, dodávkami. Odpovídá to všem obyvatelům malých obcí podél hlavních tratí a jejich živnostmi/službami až po jistou menšinu, která ovládla řekněme kamenný maloprodej zboží všeho druhu.. A je mírně načase upřednostnit do obcí dodávky. Třeba právě jen tím, že přes přejezdy kamiony ne.

.Kde to pravdu nejde.Tady jsem pro širší debatu. Znám případ, kdy hlavní trať po rekonstrukci odřízla přístupovou silnici po nájezdu k mostům, a průmyslová část zůstala bez jakéhokoliv jiného přístupu.

Klíčem a proměnnou je ta hmotnost toho auta, protože rychlost, hmotnost a pevnost Pendolina, řídících vozů a LE souprav je pevnou součástí zadání.

Chvíli jsem uvažoval o zákazu návěsů a přívěsů, a povolit nákladní auta jen do třídy cca Daewoo Avia.Jenže. Vynutitelnost. Jenže. Kde jsou váhy, co to změří. Jenže. Kde je zásah, když se někdo na to vys...A pak, ani sebrat Daewoo Avii naloženo chladící technikou ani ve 120 nebude žádná hitparáda.

Napadlo mě časové omezení vs. jízdní řád, ale to u nás, kdy zpoždění může být v létě v noci ve dne hodinu a v zimě několik nemá žádný půvab.

Pro tyto odříznuté případy nebude pro okamžitě jiné uhlídatelné řešení, než opravdu variace na oranž.vestu s vysílačkou, která už dnes oporu v zákoně má, a na relaci"Přejezd ten a ten, náklad čas xy:zž, povolte jízdu":"Pro přejezd ten a ten, čas xy:zž, schvaluji":"Přejezd ten a ten, náklad jízdu (přes přejezd) ukončil":"Pro přejezd ten a ten, rozuměl".

Je to kostrbatý. Co v noci? V noci se co nemají - a žvást, řešení s BY nelze přijmout. Je to stejně na ten rám na osobáky. Směna ve vestách 3 x 8 = 24 hod? Už to vidím. O svátcích, před Vánoci, s největším presem na dopravu...

Všichni si budou muset trochu poposednout. Řekli jsme nepřijatelné. Někde ustoupí i osobáky, někde náklaďáky, a někde v něčem budou muset firmy.

Jestli máte takovej dopravní proud, že bez kamionů nelze -

-přemístíte se. Jiná firma na stejném místě možná svůj provoz Viany, Transity či Ducaty vyjezdí.

-povolte private road - ať se firma (nebo celá skupina firem v zóně/oblasti) na řešení podílí. Klidně ať postaví svůj nadjezd, ať je její a ať vybírá/jí mýto.

-stále je křiku, jak se nedovybírá čerpání fondů EU. Zapojte do toho ty firmy

-další nápady. Diskuse je v tomto otevřená. Řeší se přejezdy, které OKAMŽITĚ nelze uzavřít pro kamiony/nákladní auta při vlacích s lehkou skříní a 120 km/h.
27.07.2015 (16:55)  
Navrhuji řešení financování nadjezdů. Stále slyšíme, jak jsou řidiči ignoranti a přejezdy jsou zabezpečeny. Chtějí-li řidiči nadstandard v podobě nezdržujícího průjezdu přes dráhy (nadjezdy a podjezdy), nechť si připlatí. Jednoduše se zavede plošné mýto dle ujetých km i na silnice nižších tříd. Z tohoto se bezúrovňové křížení zaplatí. A kamiony už nebudou mít důvod objíždět placené úseky. Železnice se stane bezpečnější a ignoranti předpisů se zabijí někde jinde.
registrovaný uživatel JB 
27.07.2015 (16:22)  
JiP: Váš problém se snadno vyřeší plošným odstraněním závor. Budete koukat na světla podle písmene a) stejně jako na ně koukáte jinde. Mně ten princip připadá docela jednoduchý a přehledný a tak se učí v autoškolách.

Samozřejmě to víte, reaguju jen na Vaše "jakoby jsme všichni byli roboti".
registrovaný uživatel land 
27.07.2015 (16:19)  
Aleš Liesk 12:54

Jaké odpovědi na jakou otázku?
Kolik nadjezdů je možno postavit za peníze, za které se koupilo 7 pendolín?
Žádný. Tečka.
Máte jiný výpočet? Dejte ho sem.

---:-DDD ale no tak Aleši, Vy jste podle Vašeho vlastního zadání v jiném Vašem příspěvku Vaše, nikoliv moje piva za TV spočítal, tak netrucujte jako kluk z 1. stupně ZŠ a dopočítejte i nadjezdy za Pendolina, minule Vám to tak šlo, vlastně samo, tam jste ve 3.třídě nepropadl :-)))

Ano. Asi jste chyběl, když paní učitelka vysvětlovala, že nemůžeme sčítat jabka s hruškama.
Ani vaše piva se sousedovejma televizema.

---a přitom zrovínka přesně tohle Vám přitom tak dobře šlo, u těch Vašich, nikoliv mých piv a TV, to jste asi chyběl taky, ne?? Takže to stejně dobře můžete zvládnouti u nadjezdů, do toho :-)))

To pletete vy. Napsal jste "Žádný kamion nejede 2/3 své provozní rychlosti" a já se vás zeptal, čo si predstavujete pod takým pojmom "provozní rychlost", Kefalín. Jak vidno, nejste schopen odpovědět, tak mlžíte a dáváte link na maximální dovolené rychlosti po Evropě.

---pane majore, vojín Kefalín si dovoluje Vás opakovaně upozornit, že stejně jako piva a TV do nadjezdů a Pendolin jste do debaty o provozní rychlosti pojmy konstrukční, technická a maximální traťová rychlost zašmodrchal Vy,, nikde předtím tady ani ode mě, ani od nikoho kromě Vás nezazněla, tak až je budete hledat, hledejte ten chaos ve svých příspěvcích, nikoliv v mých. V tomto ohledu je Váš pokus věru absurdní :-DDD


Koukám, že jste chyběl i ve fyzice, když se zrovna brala rychlost.
---nechyběl, v těch rychlostech máte dodnes obludný chaos Vy, a ve fyzice ZŠ jeden diskutér od volantu kamionu, ale to už jsme tu detailně probrali, že?:-)


A cedulku "Pozor vlak", která je na každém výstražníku, v zákoně máte? Já jí tam nenašel, ale možná jsem jen málo hledal.
---a je to tu zase. Naprosto analogicky níže povolanému řidiči kamionu - zákon nade všechno. A nejparadoxnější závěr - výmluva na nedokonalý zákon uvádí vše do pořádku. Neuvádí. Podívejte se na tohle:

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_p%C5%99ejezd

Najdete tam:Podle dřívějšího drážního zákona měl drážní provoz na přejezdu vždy přednost před provozem na pozemní komunikaci, drážní zákon 266/1994 Sb. toto ustanovení (§ 6 odst. 3) omezil na přejezdy železničních drah, čímž se přejezdy tramvajových a průmyslových drah atd. ocitly v právním vakuu (takové přejezdy nespadají ani do definice křižovatky, takže označování přednosti v jízdě nebo použití světelné signalizace je právně problematické).

---to je ale nádhera. Zprasený zákon, ale povolaní se na něj můžou klidně vymluvit. PROČ? JAKÝ to má SMYSL?

To není všechno:Výstražný kříž ve vládních nařízeních z let 1935, 1938 a 1939 nebyl mezi vyobrazeními dopravních značek uveden. Zařazen byl ve dvou variantách (pro jednokolejnou a pro vícekolejnou trať) počínaje vyhláškou 141/1960 Sb. a byl určen pouze pro přejezdy bez závor.

---To je paráda. 25 trvalo, než povolaní zařadili dopravní značku do právní normy. Vy v tom ovšem nevidíte žádný problém, že mám pravdu?

Ale to není to nejhorší. Nejhorší je, že i dnes se mezi povolanými najdou ti, kteří současně argumentují, že bez znění zákona se nic nehne (JackJaG, zahrnovat dopravní značení pro řidiče do zákona se jim nechce (Vy) a tím opakovat chyby staré 80 let, a přitom se poté ještě jednou vadou zákona vymlouvat pro ponechání vady druhé (opět Vy). To je na povolané naprostá hrůza. Pak není ožné divit se výsledkům.


V zákoně 361 taky nemáte napsáno, jak se poskytuje první pomoc.
Ale budiž, je to jedno z možných řešení a je to určitě lepší než nic.
---Další provozně slepá výmluva povolaného - zákon 361 není o ZPŮSOBU poskytování první pomoci, má věru jiný námět, ale přesto dokonce sada pro první pomoc v povinné výbavě zákonná JE, je dokonce jedna z rutinně kontrolovaných věcí v provozu, a v autoškole se učí - nebo alespoň za mě učila. Hodně slabý pokus.


Pokud je každý detail na svém místě, a to včetně těch lidských, pak se toto neděje. A to je i cílem mým.
A i z toho důvodu mne štve, když ty detaily někdo přehazuje, zlehčuje nebo úplně ignoruje.
---Jak tak čtu rozpory a pasti ve Vašich názorech (a píšu Vám je), tak byste měl opustit provozní slepotu povolaného a namísto naštvávání se na ignorování detailů zaměřit na opuštění mantry zákona, na který je možné se vymlouvat (je to k ničemu) nebo vynutit (za mnoho set let se to nepodařilo), a pokud trend (v dopravě) míří k nárustu ignorací a porušování spolu s mírou následků (jak jste si možná ve zprávách všiml), hledat řešení účinné ve výsledku namísto naštvávání. Jinak Váš výkon prostě přínos pro výsledek prostě nemá.


A vám jako nepovolanému zase zřejmě utíká, že "samo" se nic nevyřeší. Řešení jsou - technická i organizační - a postupně se aplikují. Stojí to čas a peníze (hodně peněz), zvlášť ta technika.
---Jako nepovolanému mi nemůže uniknout, že naše c a k dráha se drží v 21. století řešení dostatečné ve století 19., a to bohužel na nejfrekventovanější trati s nejdražší hračkou s cenami opět 21. století. A pro škodu si opět natáhne ruku - tentokrát do povinného ručení, což přes pojišťovny (jasně, i to je náramně soukromá kapsa) zaplatíme my. Protože pojišťovnám a jejich povolaným tenhle případ neunikne, že ne? Tamní povolaní budou obávám se trochu pohotovější. Zatraceně pohotovější.


Tvrdíte vy a ještě jeden místní.
Takovejch tvrzení jsem už slyšel - po nehodě na přejezdu: "Viděl jsem to na vlastní voči. Světla nesvítila, ten vlak naboural do auta, odtlačil ho z přejezdu, a světla se rozsvítila až za chvíli." A to překvapení, když se pak ukázal záznam.
---Tady to tvrdíme my, já to tvrdím bez nehody, kamery a digi foto tehdy neexistovaly.


Překrucujete hezky. Po řidičích nic nechci, oslovil jsem zde diskutující, kteří o funkci PZZ mají jakž takž nějakou představu.
---O to je to u povolaného horší. Pokud je to tak závažné, jak závažné jste to popsal (a podle mě a JiPa to chyba také je), pak by to nemělo viset jen na šeptandě jednoho serveru - to je s Vámi totéž a stejné pořád dokola. Vy jako povolaný byste se vůbec neměl dovolávat stavu, kdy bude nebo nebude závažné hlášení o závažné závadě PZZ čekat na to, až pojede kolem někdo z nějaké web diskuse!


Ano, v dopravním zákoně se mi to moc nezamlouvá, ale pokud to tam bude, namítat nic nebudu.
---Váš případ provozní slepoty je smutný, velmi smutný, ale nikoliv naprosto tragický.


A přínos vašich znalostí pro celkový smysl je jaký?
---Tak to zrovna Vám tuze rád řeknu -na rozdíl od ledasjakých povolaných se nevymlouvám na zprasené a neúplné zákony, ale kritizuju je, nepodporuju ukvapené závěry a dobu soudce Lynche, jako mnozí místní diskutující, jsem proti zamlčování a utajování faktů, které přesně k předešlému vedou, nepodporuju nákup drahých hraček, když nepřinesou nic, co by nepřinesly starší a už vlastněné (což jste mimochodem Vy sám potvrdil, aniž si na to možná budete chtít vzpomenout), nemyslím si v rozporu s místními diskutujícími, že povolaní jsou automaticky chytřejší, než před 80 lety (a diskuse s Vámi mi bohužel dala opakovaně za pravdu), nepřehlížím jako mnozí povolaní neschopnost opět povolaných neutopit ani cargo ve ztrátě a přispívat tak k objemu kamionové dopravy a tím k pravděpodobnosti průšvihu a kritizuju to, a na závěr krátkého výčtu, ale nikoliv v posledním, kritizuju povolané za jejich provozní slepotu a uspokojení znalostí nástrojů namísto dosažení cílů. To poslední je naší c a k dráze a jejím povolaným ve výsledku vlastní. Je to na ní vidět. Můj přínos je v tom, že po dráze žádám prospěch, kterým by mohla lidem (a tím i sobě) poskytovat a neposkytuje. Až povolaní opustí svou provozní slepotu zamčenou mezi kolejové obvody, přibastlená Pendolina, zákony vytvářející právní vakuum a další profesní experty, začne to na dráze být po velmi dlouhé době opět vidět. Zatím ji válcují kamiony s plechem, fyzicky i konkurenčně.


Nápodobně a už sem konečně napište, který přejezd nedodržuje předzváněcí dobu. Nebo si najednou "nemůžete vzpomenout"?
---I po těch dekádách si pamatuji. Je/byl to železniční přejezd mezi stanicemi Kolín zastávka a Nová Ves u Kolína. Je to už více než 30 let. Ale trať byla hlavní už tehdy (no stará c a k dráha no), intervaly mezi náklady s Bobinami v řádu minut a příležitostí pozorovat toto chování víc než dost.


No vidíte, a já si myslím, že můj výkon v oboru smysl má. A to na základě těch, kdož mé "výrobky" používají.
---Státem dotovaný kolos může docela dobře vytvořit oblasti, kde se zdá, že je všechno správně, v pořádku a náležitě. Ale i pokud by byl JEN dotovaný a ZCELA bez nehod, škod, zraněných, mrtvých - v pořádku jako celek není. Už vůbec není v pořádku případě, když ještě k natažené ruce přidává tragédie - to na konto sražených vlaků. Tak asi potud je CELKOVÝ SMYSL dráhy - té naší, s hrou na rychlovlaky, v pořádku. Pokud jste si všiml, oslovoval jsem od počátku MANAŽERY DRAH. Generálním ředitelem, pokud ID odráží Vaše jméno, nejste. Tak Vás nečiním odpovědným za stav, kdy sami zaměstrnanci zpochybňují veřejnost už i ohledně prvků držících kolejnice ve svršku. Ale žádnému povolanému by se nemělo stát (a děje se), že stav již alarmující je nutné servírovat nepovolaným s voláním pomoci k nápravě, protože vnitřní mechanismy povolaných k nápravě selhaly a vedly ke škodám, vykolejením...atd. Takový výsledek hodnotím jako nepovolaný jako postrádající přínos, smysl.


Ale budu si to pamatovat pro příště ;-)
---zkuste si raději zapamatovat jako povolaný z diskuse se mnou, že smysl má stát nad zákonem, a ne obráceně. Protože smysl tu byl dávno před všemi zákony a zůstane jako arbitr i po. Bez smyslu provedete podle (často špatných, neúplných, debilních zákonů) jako povolaní dráze totéž, co se stalo telegrafu, dálnopisu, telegramům nebo v případě kotlinky třeba připojení ISDN. Zmizí poté, co v konkurenci ztratili smysl, z libovolného důvodu. I když byli obsaženi v nějaké právní normě, plné atestů, nebo dokonce v zákonech.


To jste mě s tím smyslem a tupým zákonem přivedl na vzpomínku, kterak se uzákonily mlhovky a v kšeftech nebyly. A na skleněný ksicht a nataženou dlaň dopravního fízla, když jsem se ho ptal, jaký má smysl vybírat pokuty za nemlhovku, když všichni ví, že nejsou. Něčím jste mi ho po těch letech připomněl. Tou nataženou rukou dráhy pro peníze? Neschopností odpovědět na jedenoduché otázky? Těžko po těch letech říct.
27.07.2015 (16:07)  
Pendolino podle posledních informací je na ONJ, "technici" hledají "černou skřínku", předpokládám, že registrační rychloměr.
27.07.2015 (16:04)  
Kdyby se takovýhle děs odehrával jinde, než v silniční dopravě, byla by taková činnost dávno zakázaná. Jsou prostě typy lidí, kteří za volant nepatří.

Závory-Pardubice, kotvička relátka se občas přilepí, a pokud systém neměl potřebnou informaci, zavřel závoru.


Ta debata začíná být únavná, tak si postavte doma dvojkolejku, stačí 4 kolejové kontakty 2 dvoustavová relátka, několik obyčejných a několik kondenzátorů a diod, a zkoumejte a samozřejmě závory, ovšem ty modelářské fungují obráceně, takže tu funkci musíte otočit relátkem. Plánků je dost v modelářské literatuře. Kreslit to sem nebudu, není jak.
27.07.2015 (15:21)  
Pánové, jenom k těm závorám - ne vždy je technika opravdu dokonalá. Třeba tady:
https://www.youtube.com/watch?v=At5WFGVV4-A
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 37      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko