Studénka – (aktualizováno 23. 7. v 13:15) Dne 22. července 2015 v 7.43 se ve Studénce střetl vlak SuperCity 512 jedoucí z Bohumína do Františkových Lázní vedený jednotkou ČD 680 Pendolino (inventární číslo 003) s nákladním automobilem, který zřejmě vjel na přejezd s aktivovaným výstražným zařízením a následně na něm uvízl a jehož padesátiletý polský řidič podle prvotních zpráv seděl v okamžiku nárazu v kabině a s neuvěřitelným štěstím nehodu přežil jen s drobnými zraněnými - policie jej už obvinila. Nehoda se udála na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou signalizací se závorami, která v okamžiku střetu fungovala, jak dokládá mj. zatím nezveřejněný kamerový záznam. Dle člena hasičského záchranného sboru ji bohužel nepřežili dva lidé, další zemřel v nemocnici. 17 dalších je zraněno, z toho 2 v přímém ohrožení života a 2 těžce zranění. Podle informací ČTK je v těžkém stavu strojvedoucí, zřejmě přišel o obě nohy. Provoz na trati 270 byl v omezeném rozsahu obnoven téhož dne kolem půl desáté, následujícího dne ráno už se jezdí sníženou rychlostí po obou kolejích. Došlo k rozsáhlému poškození drážní infrastruktury, zejména nástupiště.
Podle prvních odhadů jelo pendolino v okamžiku střetu rychlostí vysoko přes 100 km/h, kamion, do něhož se zaklínilo, a který během nárazu vzplanul, vleklo ještě několik set metrů, přičemž došlo nejen k rozsáhlé destrukci samotného vlaku, ale i železniční infrastruktury. Spojem cestovalo 146 lidí, v nejvíce postiženém prvním voze jich zřejmě bylo 31. Během záchranných prací došlo i na vyprošťování zaklíněných osob z vlaku. Na místě zasahovalo osm jednotek zdravotnické záchranné služby včetně vrtulníku, hasiči zřídili zvláštní informační telefonní linku 950 739 941 pro příbuzné cestujících. Zatímco předběžný odhad škody činil 88 milionů korun, z toho 80 na vlaku, zpřesněné odhady jsou téměř dvojnásobné: 160 milionů, z toho 150 na vlaku. Policie čin šoféra kamionu kvalifikovala jako obecné ohrožení z nedbalosti s trestní sazbou 3-10 let. S největší pravděpodobností jej čeká vazba. Polské velvyslanectví v Česku oficiálně vyjádřilo soustrast rodinám obětí. Z kamerového záznamu (jedná se o jeden z mála přejezdů v ČR vybavený kamerami) je údajně jednoznačně patrné jednání řidiče. Ten ale zatím vyšetřující složky neuvolnily ke zveřejnení.
Nejistý je další osud jednotky 680.003, vzhledem k rozsahu poškození není v tuto chvíli vůbec jisté, zda ji České dráhy budou vůbec opravovat. Dopravci způsobila událost velké problémy, z turnusu, stavěného na šest pendolin, mu totiž vypadlo už druhé - jiná jednotka je na dlouhodobější opravě. Na spoji SC 240/241 Praha - Košice a zpět tak bude minimálně do konce prázdnin řazena náhradní souprava.
Pro dálkové vlaky (SC, EC, IC, EN, Ex, R) zavedly České dráhy náhradní autobusovou přepravu mezi stanicemi Ostrava-Svinov a Hranice na Moravě. Je nutno mít ale na paměti, že vlaky z obou stanic odjíždějí bez čekání na spoje NAD. Cestujícím na Slovensko (ve směru od Olomouce či Přerova je doporučeno použít vlaků trasovaných přes Valašské Meziříčí a Púchov (EC 221, EC 123, EC 124, EC 223, EC 222, EC 122, EC 220 a EC 125).
V úseku Suchdol nad Odrou – Jistebník a zpět je Českými drahami zavedena kyvadlová náhradní autobusová doprava pro vlaky osobní a spěšné.
Pro cestující vlaků RegioJet je zajištěna náhradní autobusová doprava prostřednictvím tzv. autobusového mostu (2 autobusy nyní nahradí RJ 1001 z Hranic do Svinova, 4 autobusy cca v 9.30 z Ostravy Svinova do Hranic. Zde bude přestup na sedmivozovou soupravu od RJ 1001). Spoje budou vedeny náhradními soupravami a z tohoto důvodu nebudou zcela odpovídat rezervace míst. Během dne bude doprava organizována přes tento omezený úsek kyvadlově náhradní autobusovou dopravou o kapacitě cca 100-150 míst v jednom směru. Mezinárodní spoje RegioJet do/z Košic (RJ 1003 a RJ 1010) nepojedou přes stanice Ostrava-Svinov, Ostrava hl.n., Ostrava-Stodolní, Havířov, Český Těšín, Třinec centrum a Čadca; vlaky pojedou odklonem přes Púchov a Horní Lideč.
Vlaky Leo Express pojedou v úseku Praha – Hranice na Moravě. V úsecích Hranice na Moravě a Bystřice/Staré Město u Uh. H. bude pro všechny spoje zavedena náhradní autobusová doprava. Toto opatření platí až do obnovení provozu vlaků.
Studénka se zapsala do černých kronik podruhé během krátké doby. Osmého srpna 2008 najel nedaleko od místa dnešního neštěstí mezinárodní spoj EC 108 Comenius devadesátikilometrovou rychlostí do čerstvě zříceného silničního mostu na špatně zajištěné stavbě. Nehoda, která si vyžádala osm mrtvých a značné materiální škody, dodnes nemá oficiálního viníka, protože soudní procesy nadále probíhají.
Zdroje: Drážní inspekce, České dráhy, RegioJet, Leo Express
Redakce ŽelPage vyjadřuje upřímnou soustrast pozůstalým a zraněným přeje brzké uzdravení.
| 22.7.2015 (8:39)
I kdyby to jeden jediný život zachránilo, má to cenu.
Podle mého JSOU přejezdy pro slušné lidi dodržující pravidla zabezpečeny dostatečně. Na lokálce, kde se vlak šine rychlostí zdatnějšího cyklisty, podle mého stačí i jen ten hloupý výstražný kříž. Řidič tam má povinnost zastavit a rozhlédnout se (jen musí být vysekaná křoví, aby tam rozhledové poměry pro řidiče i strojvedoucího byly). Tam kde z nějakého důvodu se rozhlédnout nejde, ať jsou světelné signalizace, které spolehlivě určí, kdy můžu přejezd překonat. Zůstává potenciální problém oslnění, kdy červenou (prý – ještě se mi nestalo, že bych přehlédl signál, to jsem si radši přibrzdil a ujistil se) řidič přehlédne – proto jsou podle mého závory, ty se přehlédnou dost blbě. Mimoúrovňová křížení ať jsou tam, kde v okamžiku uzavření přejezdu okamžitě vznikají mnoha set metrové až několika kilometrové kolony. Drtivá většina křižovatek je přece také osazena jen značkami upravujícími přednost, a dokud se nenajde arogantní ignorant, stačí to. Mimoúrovňová křížení a světelná signalizace jsou jen tam, kde by se z „vedlejší“ auta dostávala jen velice těžko.
Takže je to jen o dodržování pravidel – a o vynucování jejich dodržování. Proč vynucování dodržování neprobíhá? Bylo psáno, že na přejezdu je kamera, určitě nejen na tomto. Proč každá kamera není napojena na vyhodnocovací systém, který jakmile jde přejezd do výstrahy, nevyhodnocuje situaci a každému autu (zřejmě provozovateli/majiteli auta, ten ať už si to s řidičem případně vyřídí, pokud tím sám nejel), které je na přejezdu v době, kdy nemá, nepošle fotopozdrav s finančním ohodnocením (klidně s progresí: poprvé nízká částka, podruhé nevysoká, potřetí už by šla do desetitisíců)? Nebál bych se přidat do takového pozdravení jednu dvě fotografie na s..čku rozsekaného auta vlakem s textem: „Příště to můžeš být Ty, Tvůj vlak.“
Ano, nezabránilo by to této nehodě, ani té příští, ani možná příštím dvaceti. Ale až by po KAŽDÉM průjezdu na červenou, dostal řidič/provozovatel auta flastr (v tom lepším případě, v horším by to dopadlo tou nehodou), třeba by si příště svoje chování promyslel více – nebo jsem fakt tak mladej, blbej a naivní?
K těm autoškolám... sice mi ještě skoro teče mlíko po bradě a řidičák mám pár let oproti spoustě zkušených a ostřílených řidičů (od 2008). Ale už tehdy mi v autoškole instruktoři kladli na srdce že: „tramvaj nebrzdí, tramvaj zvoní – vlak ani to nestihne“. Navíc první video typu „Na přejezdech chybují řidiči“, nebo „Řidič postrach přejezdu“ (k nalezení na stránkách DIČR v sekci ke stažení), kde mi bylo jasně vysvětleno, že s vlakem je to jak se zvířetem v safari – při pohybu sledovat z uctivé vzdálenosti a nezkoušet se přiblížit, jsem opravdu viděl právě v autoškole, aspoň mám ten pocit. Měli jsme tak pokrokovou autoškolu?
PS: Možná se vyjadřuji neuměle, možná i s faktickými chybami a nedotaženými myšlenkami řešení, nejsem odborník, jsem jen železniční fanda a malý český člověk, kterému je líto obětí na životech, zraněných a kupodivu i zničeného Pendolina a kterého neskutečně (s prominutím za výraz) serou nevzdělaní arogantní ignoranti, co se neumí chovat, nejen v dopravě.
---informaci, závažnou informaci o tom, že jsou leckde rozhašené závory závažnou závadou, jsem od povolaného přijal.
Od téhož povolaného, který ostentativně přímo zde v diskusi odmítal poučení řidičů o tom, jak PZZ funguje či má fungovat (hned vedle neprodlených výkřiků o mé normalitě), ale chtěl by, aby se řidiči neprodleně s hlášením o závažné závadě na detailu (jím osobně řidičům zapovězené) funkce obrátili na ...povolané.
Od téhož povolaného, který vážně pochybuje o vhodnosti umístění informace o rozlomitelnosti závor v dopravním zákoně, ale kolem kteréhož koluje nápad umístit vhodný nápis pro řidiče v duchu "jednej vůči závorám"- tj. nic jiného, než dopravní značení, které se tudíž nutně musí odrazit kde jinde než - v dopravním zákoně..
Už to prokrista vidíte, jak snadné je poukázat na Vaši provozní slepotu? Už vidíte, proč vůči Vám používám oslovení "povolaný" jako výtku, výzvu k probuzení, ironický poukaz na malý přínos Vašich znalostí pro výsledný SMYSL???
Vykašlete se na osobní rovinu a dopal, a zaměřte se na faktické rozpory a nesmysly, které Vaše provozní slepota plodí. Jistě to nebudou jenom tyto poukázané. Pak teprve bude mít výkon Vašeho oboru SMYSL a přínos. I pro ty, co neví, co je vjezdové návěstidlo, vechtr, bremzák, nebo jet do figur. Pak bude teprve k užitku.
M474 má pravdu. Pokud je v přibližováku druhý vlak, závory nahoru nejdou.---kéž by to tak bylo. Nezávislá pozorování i jen místních diskutujících tvrdí opak.
Drobný rozdíl je ten, že tohle nejsou bezpečnostně relevantní zařízení a nemají příslušné atesty.---očividně atest na papíru ještě není záruka spolehlivé funkce. V letectví jsem viděl řadu atestů i zámořských renomovaných firem, o tom si můžem povídat jinde celé večery.
Takže jste mi už udělal i diagnózu - no výborně.---change it or leave it, říká se. Buďto ji vyvraťte nevyhýbavou odpovědí, nebo se Vám holt přiléhá.
Ale já nereagoval na Interview 24, ale na váš názor, že ve zprávě DI se to snažili zamlžet.---ale já neopisoval přesně a doslova diskusi (je místní, můžete si ji najít), ale stav bezpečnosti vlaků ČD tu téměř, tu zcela zdrcnutých včetně osádek a neschopnost opakujícímu se scénáři, tu s dopomocí cestujích, čelit. To je to, co Vám povolanému dosud těžce utíká.
Tak tam nepište kraviny o zatajování skutečností a ventilech v brzdovém potrubí. Pište jen o tom, o čem něco víte. Jak jednoduché, ale to byste toho tady moc nenapsal.--- Váš případ se nemění, pro Vás je každý detail na svém místě, jen se vlaky sjíždí, sráží a projíždí po nádražních halách. Zvlášť Vám znova zopakuju- SMYSL železnice a tím pádem i Vašeho oboru není v tom, zda otevřete schéma vzduchové brzdy, PZZ nebo AVV. SMYSL to má až tehdy, když ke sjíždění, srážení a vyjíždění nebude docházet. A hodnotit to tak budou i lidé, kteří nedovedou definovat, co je tlak, proud nebo rychlost. Jsou Vašimi zákazníky a bez výše uvedeného nedáváte očekávaný přínos. Bez ohledu na znalosti. Zvykněte si na to. Jinak je Váš obor jen součástí šarády za dotace. Ať se Vám to líbí nebo ne.
Já nejsem proti tomu tuto skutečnost řidičům nezatajovat, jen si nejsem jist, že by to mělo být napsané zrovna v zákoně o provozu na pozemních komunikacích.---Já myslím, že je NEJLEPŠÍ možné místo. Jestli jste tak daleko, že už to to zatajovat nechcete, které místo, než zákon upravující mj. pohyb na přejezdech, je lepší a proč?
"Každý, kdo má jiný názor než já, je lump a můžu ho beztrestně urážet."
Aneb argumenty došly, tak začneme protivníka urážet.---jestli je výkon Vašeho oboru ne pýchou či prestiží, ale urážkou, je něco s Vaším výkonem Vašeho oboru strašně špatně. Libo ve výsledcích nebo v diskusi
Představte si, že podobný nápad už koluje.---TŘIKRÁT SLÁVA A JEDNOU HURÁ!!! A co dál, koluje moc velkým kolem, nebo Vám došla barva ? :-)
---Jo a jen tak mimochodem, pokud se opravdu někomu rozbřesklo a chce na závory umístit konečně vhodný nápis určený ŘIDIČŮM, pak se taky jako součást dopravního značení podle mého rozumu MUSÍ objevit v dopravním ZÁKONĚ - to totiž pak nebude nápis, který nějaká Máňa píše Pepovi na sloup.
Představte si, že u jiného vlaku je to na témže přejezdu třeba 2 minuty. A s osobákem se i za 6 sekund dá vyjet z ohroženého prostoru.---Jestli Vám takhle lítá interval příjezdu vlaku a o rozlomitelnosti závor hovoří jen šeptanda ,zapomeňte na možnost po řidičích chtít jednotnou naučenou reakci a stavte nadjezdy.
Blábol pana povoleného vycházel z názoru pana grafomana, že se má řidičům vtloukat do hlavy, že nadzvednutím závory se zastaví vlak. Tudíž Jouda má v hlavě vtlučeno, že nadzvednutím závory se zastaví vlak, a protože se závorou pohnul, tak má za to, že vlak už nepřijede a je teda čas na cigáro.---Zcela chybně vykonstruováno, jako již tradičně, scénař si i vymyslíme, druhému vložíme a SMYSL utekl...=grafoman psal, aby řidiče učili, že zvednutí závory MÁ VLIV na vlak, a to PROTO, aby to rozhodně NEDĚLALI, když pro to NENÍ závažný důvod, tj. třeba tehdy jak tu reálně zaznělo v diskusi, kdy jeden řidič druhému zvedá závory pro projetí CELÉHO přejezdu, zatímco někde těžce supí 122 s nákladem a celé její úsilí odejde do hajzlu. Na osud JOUDY, který NEMÁ v hlavě vtlučenu rozlomitelnost závor a kterému za 6 sec jede vlak, to nemá žádný vliv. Ani s vymyšleným cigárem, ani bez něj. To bylo cílem pasáže pro povolaného.
Nějak jsem v tom odkazu nenašel tu vaši "provozní rychlost". Že mi dáváte link na něco, o čem se nebavíme, je od vás sice hezké, ale diskusi to nikam neposune.A ony ty kamiony nejsou technicky schopny jet víc než 80???
Možná tam mají omezovač na 80, ale konstrukčně jsou schopny více. ---popletl jste to ještě víc, než prve. Pletete konstrukční, technickou rychlost, reagujete na post o rychlotech provozních a nevypadá to, že jste na cestě ty tři (a dost možná další) rychlosti neplést páté přes deváté.
Ale neodpověděl jste.
Pro takové jednoduché lidi jako jste vy je všechno jednoduchý. Televize = 8000, pivo = 8, tzn. 1 TV je tisíc piv.---I tady jste to domotal. Já se neptal na piva. Já se ptal na nadjezy. Asi jste zapomněl, že otázka na piva a TV byl úkrok stranou Vás osobně. To Vy jste neodpověděl. Dosud. Bojíte se té otázky a odppovědi jako čert kříže. Doteď.
Na zbytek - totiž vlastně podstatu reagovat nemůžete, protože tam působí uboze i úkroky k pívům a televizím. Matematika pro 1.stupeň ZŠ je příliš neúprosná a lidi, zvášť ti povolaní, jsou tuze hákliví, když jim zrovna tohle uteče. Přejezdy nelze s Pendoliny a koridory hájit.
---přidal jste ještě aktuální traťovou maximální ke svému chaosu rychlostí - ale o něm jsme se už bavili, že :-D ??
Jinak takového povolaného, který se do svých pojmů sám zamotá a podstatě se znovu vyhne jak čert kříži, jsem si musel jako vzorový příklad přát. Kde bych takového druhého zářného hledal? :-)))
K čemu vám to bude, když takový vlak pojede od vjezdu někam za roh nádraží v nejlepším případě padesátkou na návěst vjezdového návěstidla?
Petr Šimral se tuším někde* nechal slyšet, že zkoušeli jet nějakou trasu snad 80 a 100*. Něco dlouhýho, jako Děčín-Bratislava*. Časová úspora asi 20* minut (o co jedeš rychlejc, o to víc čekáš v rámci děr v gvd), ale propálený nafty půl cisterny*.
Ano, byla to linka Praha - Bratislava. Bylo to porovnání rychlostí 100 a 120 km/h. Rozdíl spotřeby byl více jak 30%, časová úspora minimální. Nevýhod mnoho. Kromě spotřeby i výrazné zvýšení opotřebení brzdových špalíků (ze 100 km/h většinu ještě pobrala EDB/ERB) a možnost ložení jen na 20 tun na nápravu. Do 100 km/h je to 22,5 tuny na nápravu.
Zde, po této nehodě je potřeba se vážně zamyslet, zda je celospolečensky normální akceptovat takovéto nehody nebo nikoliv. To vše v situaci, kdy rychlostí 160 km/h se u nás jezdí cca 15 let a toto je první fatální nehoda (most ve Studénce vynechme, mohlo se stát i na VRT). Mírné varování u Vraňan nezabralo a my si užili dvacetileté období bez výrazných obětí z řad cestujících vlaků osobní dopravy. Pokud dobře počítám, bylo jich po Krouně (mimo jiné, více jak dvacet let) pouze 15. Tedy méně jak jeden za rok.
Myslím, že máme tři možnosti řešení problému:
a) to, co se stalo je normální a budeme se modlit, aby to bylo zase až za deset - patnáct let. A budeme se modlit dvakrát, aby to příště nebyla cisterna s benzínem. To je vše. Přejezdy jsou na tratích s vysokou rychlostí zabezpečeny nejvyšším způsobem a řidiči aut jsou učeni, že tam nesmí. Ano, občas to selže : - (
b) řekneme si, že vlak je ze železa a strojvedoucí není člověk. Pak ať rychlostí 160 km/h jezdí vlaky tažené lokomotivami, tedy takové, kde se v prvním vozidle nevyskytují cestující. To zanikne, jakmile najdeme na kolejích tu cisternu s benzínem :- (
c) řekneme si, že takovéto nehody jsou společensky nepřijatelné. V tom případě navrhuji okamžitě omezit rychlost vlaků přes přejezdy na 100 - 120 km/h (snížení kinetické energie). Dále zrušit přejezdy, kde je objízdná trasa kratší jak 3 km (i přes řev místních samospráv) a udělat z nich přechody. Sražení člověka není pro železnici závažný bezpečnostní problém a jsme na to zvyklí. Bohužel : -(
Na přejezdech, které nejdou zrušit povolit provoz pouze osobních automobilů. A tam, kde to opravdu nejde, tak zavést hlášení přejezdu nákladních automobilů, které budou moci přejet pouze se souhlasem řízení drážního provozu (přejezd bude kryt návěstidly na Stůj). Vjezd na přejezd bude přitom kryt technickým zařízením (brána 2 x 2,5 metrů), která se po domluveném průjezdu vozidla většího třeba sklopí do vozovky.
A to je případ funkce těch závor, jak na to naprosto správně poukázal JiP.
Povolaní a poučení s tím mají velký problém, ale nejsou schopni odpovědět na jednoduchou otázku - jakej má krátké zvednutí závor, když nikdo nesmí přejet, kromě příležitosti pro chybu člověka SMYSL???
Bojíte se té otázky jako jiní otázky na počet přejezdů za zbytečně koupená, horkotěžko upravovaná a znehodnocená Pendolina na c a k tratích. Zakoukali jste se do technických detailů a svých tužeb tak, že jste přestali být schopni odpovědět na jednoduchou prostou otázku starou 100 000 let - jakej to má SMYSL???
Vymýšlíte iracionální odpovědi o pivě a TV, o střílení a tunelech, ale přímé odpovědi se bojíte, protože po vší své poučenosti a povolanosti sami musíte v tichosti pro sebe uznat - smysl se ztratil, a my nevíme kam. Známe kolejové obvody i schéma pohonu Pendolina, ale nevíme, kam se nám ztratil smysl. MOC smutné, MOC. Při čtení toho zoufalství s Vámi trochu cítím. Protože je v diskusi zřetelné z řady lidí.
JAK CHCEŠ NAUČIT SADU RELÁTEK, KONTAKTŮ, DIOD A ŽÁROVEK DĚLAT AKCE PSYCHOLOGICKY POCHOPITELNÉ PRO ČLOVĚKA? --- Prozradím Vám sladké tajemství, pane kolego. Člověk se uzpůsobováním a zpřátelšťováním okolního světa k obrazu svému zabývá už pár tisic let.
A protože svět v původní divoké podobě mu nevyhovoval v mnoha ohledech, vytvořil si na ty mnohé nevyhovující ohledy mnoho svých oborů. A ty obory mají jeden společný jmenovatel - přinášet člověku prospěch a měnit tím původní nevyhovující svět blíž k jeho představám, to je jejich smysl. Pokud toto ty obory neplní, nepřináší člověku propěch, nemění svět blíž jeho představě - neplní svůj smysl.
Když se konkrétně ptáte na relátka, kontakty, diody a žárovky, tak se, příteli, ptáte na obor elektrotechnika. A ten dosáhl ve svých řešeních naplnění mnoha úkolů, které od něj člověk žádal. Nuže dovolte že nepochybuji, že elektrotechnika by jednoduchý algoritmus, který Vy jste teoreticky popsal a my jej s JiPem prakticky očekáváme, docela dobře mohla zvládnout.
A s tou výmluvou na tupé chování programu (což je obor IT, nebo buďme mnohem přesnější - programování) se podobáte výmluvám povolaných z dráhy na to, že silnice má také mrtvé, a víc.
To je patologie v profesní slepotě. Vy se vůbec nemáte ohlížet na horší. Pokud jste opravdový fanda nebo dokonce povolaný, musíte usilovat o ten největší přínos Vašeho oboru člověku. Jen to je smysl Vašeho oboru, i když ho třeba máte rád z jiných pohnutek. Ale pokud se přínos člověku ztratí, ztratí se i smysl provádět ten obor bez nejlepšího přínosu pro člověka.
Pak totiž přichází neúprosně vyplývající fáze - člověk o takový výkon oboru především jako zákazník ztrácí zájem.
IT, nebo i jen programování se to nestane - protože produkty často nabízí "konfigurovatelnost". Používáte program, který Vás míchá? Přejděte ke konkurenci. Z Windows na Unix, Mac, řadu dalších.
Stane se to ale řadě špatných produktů - Podívejte se, kde skončili Windows Mobile, podívejte se, kde skončila Nokia po námluvách s Microsoftem, proč asi..
Jste uživatel. Vybírejte. Windows, Unix nebo Mac. A ČD, RJ, nebo LE. Nebo pro odvážnější Hurd, Plan9 či Solaris. A stejně tak poštovní spoje, spolujízdu nabo autostop.
Doby monopolů skončily. Malé dávno zmizely a ty velké ztěžka umírají. Lidi je poslali pryč. Ne proto, že to byly monopoly. Ale proto, že jim nenabízely to nejpřínosnější. Ztratily pro zákazníky SMYSL. Pro majitele ne, ale pro zákazníky ano.
Nevymlouvejte se na tupý program na PC, když závory fungují blbě. Zmeňte nebo překonfigurujte jak program i závory.
Změnit v tomto přístup je těžké, vím to. Řada lidí v monopolech dlouho rostla, žila, učila se... Je principiálně velmi těžké opustit pevný a spolehlivý bod monopolů, ale lidi to nakonec udělali. Protože nesplnily to, co jim systém monopolů sliboval - to nejpřínosnější.
Příklad z drah - označování lokomotiv. Existoval systém, jehož přínos byl možnost udělat si ze samotného značení základní představu o lokomotivě, aniž byste ji kdy viděl. Pak kvůli blábol důvodu a za obrovských nákladů byl systém údajně z neschopnosti IT vzít písmeno v označení změněno fyzicky označení na všech lokomotivách.
Tohle kdyby někdo zkusil v letectví, tak se nezastaví ani na vrátnici. B 747 a Tu 204 budou vždy tím, a ničím jiným. Konkurence je tvrdá a všechno musí mít smysl, pokud to nemá smysl, nedělá se to.
Pro monopoly tohle neplatí. Někdo to zaplatí. Činnost nemusí mít smysl. Ale to je přesně to, co lidi opustili. Výsledky e k tomu přestaly táhnout.
Opusťte bezpečný a chráněný svět monopolů. V špatných programech i špatných závorách. Jsou lepší. A když ne, vytvořte je. Jen to má smysl. Člověk to tak dělá 100 000 let. Udělejte to ve svém oboru. Jinak to nemá smysl. A skončíte s vědomostmi o obvodech před prostou otázkou, na níž nebudete mít odpověď.
Problémy jsou tři: peníze, peniaze, peněži.
Petr Šimral se tuším někde* nechal slyšet, že zkoušeli jet nějakou trasu snad 80 a 100*. Něco dlouhýho, jako Děčín-Bratislava*. Časová úspora asi 20* minut (o co jedeš rychlejc, o to víc čekáš v rámci děr v gvd), ale propálený nafty půl cisterny*.
* už nevím kde, někde na K
* myslím, hlava děravá
* nebo tak něco
* obrazně řečeno
Ano, mám v tom dost šedých míst, ale rámcová informace je taková:
jezdit rychlejc nemá smysl.
Asi jako když jedu k našim na venkov na nedělní husu s knedlíkem. Můžu to po dálnici prát 90 nebo 130. V druhém případě ušetřím asi 7 minut a spálím asi o 1 litr benzínu víc. Za to mi to nestojí.
Pokud je v přibližováku druhý vlak, závory nahoru nejdou.
Pokud někde vidíte opak, okamžitě to ohlašte na nejbližší stanici výpravčímu (nebo to dejte třeba i sem, stačí číslo přejezdu, dobrý by byl i datum a čas, kvůli případnému hledání v logu - já už to přepošlu tam, kam to patří). Jednalo by se o závažnou závadu.
Tímto bych chtěl požádat VŠECHNY, bez ohledu na to, na které straně barikády v této diskusi stojí, aby toto chování konkrétního přejezdu ohlásili.
(stav, kdy závory dojdou nahoru, tam několik málo sekund setrvají a zase jdou dolů - není dodržena předzváněcí doba)
SRAZIL MEZINARODNI EXPRES S PARNÍM VALCEM OPRAVUJICI ASFALT
Proboha, proč tu všichni opakují "parní válec"??
M 474 003
kdyby každý den jel jeden, tak se to vyplatí vlakem, musí se to ovšem organizovat,
Kdyby se to vyplatilo vlakem, tak to bude jezdit vlakem. Problém je asi ten, že se to vlakem nevyplatí.
Pokud je příjemce zařízený na příjem 20 tun plechů za den, tak by mu asi 1000 tun dovezených jedním vlakem (aby se to vyplatilo) způsobilo nemalé potíže.
Na manipulák by se čekalo 4 minuty, no a co???
No co - čím víc se bude "zbytečně" čekat, tím víc idiotů to bude zkoušet různě objet, a tedy tím víc budou ta "krycí" návěstidla padat, a protože tam ti idioti vjedou až nějakou dobu po uzavření (přejezd zavřenej, nic nejede, zas to ti volové maj rozbitý...) a kontrole volnosti a teda rozsvícení zelené, tak to návěstidlo bude v podstatě skoro k ničemu
Takže aby se neomezoval silniční provoz, tak budeme riskovat?
Mně to vychází tak, že omezíme silniční provoz (déle stažené závory), vinou howad pak i železniční provoz (moc dlouho stažený = více debilů, co je objedou/nadzvednou...) a budeme riskovat více.
To je takový problém, když dovedeme vyvinout rychlé osobní soupravy, vyvinout slušné nákladní vozy a jezdit i s manipuláky po koridorech 100-110?
Problémy jsou tři: peníze, peniaze, peněži.
JiP
Tim ze se zavory napr. na 5 sekund zvednou, tak neni drodrzena doba na opusteni prejezdu a popravde je to skutecne pro ucastnika provozu, pomerne matouci, ze pred nim zavory litaji nahoru dolu. Je to typicka technikalita znacne ignorujici lidskou psychologii.
Jenže závory se na 5 sekund NIKDY NEZVEDNOU. Pokud si našlápne druhý vlak už během zvedání a teda by nebyla dodržena předzváněcí doba, tak jdou závory IHNED dolů - nedojdou až nahoru. Pokud si druhý vlak šlápne až v okamžiku, kdy jsou už nahoře, tak se spouští normální předzváněcí doba. Pak ale nejdou dolů za 5, ale nejméně za (tuším) 22s u standardního dvojkolejného přejezdu.
Land
Vy tvrdíte, že se tak závory chovají (zcela mylně), my pozorujeme, že ne,
celá předzváněcí doba před každým vlakem je mýtus a zbožné přání, nikoliv realita
M474 má pravdu. Pokud je v přibližováku druhý vlak, závory nahoru nejdou.
Pokud někde vidíte opak, okamžitě to ohlašte na nejbližší stanici výpravčímu (nebo to dejte třeba i sem, stačí číslo přejezdu, dobrý by byl i datum a čas, kvůli případnému hledání v logu - já už to přepošlu tam, kam to patří). Jednalo by se o závažnou závadu.
je to jako s ovladačem červená-modrá pod okny v kupé nebo s dvoupolohovým vypínačem pískání-tma nade dveřmi kupé - taky si o nich může člověk snít, že něco dělají, ale dělají něco úplně jiného
Drobný rozdíl je ten, že tohle nejsou bezpečnostně relevantní zařízení a nemají příslušné atesty.
snůšku zoufalství
Takže jste mi už udělal i diagnózu - no výborně.
Až si znova prohlédnete ten pořad Interview 24
Ale já nereagoval na Interview 24, ale na váš názor, že ve zprávě DI se to snažili zamlžet.
Jste nádhernou ukázkou bodu 5 mého prvního příspěvku - utopit se v technických detailech
Tak tam nepište kraviny o zatajování skutečností a ventilech v brzdovém potrubí. Pište jen o tom, o čem něco víte. Jak jednoduché, ale to byste toho tady moc nenapsal.
vůbec nic nestojí v cestě tomu, aby tam 1, slovy jeden řádek o téhle důležité věci STÁL.
Já nejsem proti tomu tuto skutečnost řidičům nezatajovat, jen si nejsem jist, že by to mělo být napsané zrovna v zákoně o provozu na pozemních komunikacích.
pane povolaný
"Každý, kdo má jiný názor než já, je lump a můžu ho beztrestně urážet."
Aneb argumenty došly, tak začneme protivníka urážet.
nápis zevnitř závor PŘI UVÍZNUTÍ ZVEDNI
Představte si, že podobný nápad už koluje.
mezi padnutím závor a příjezdem vlaku je, jak jsme se dozvěděli, také třeba jen 6-10 sec.
Představte si, že u jiného vlaku je to na témže přejezdu třeba 2 minuty. A s osobákem se i za 6 sekund dá vyjet z ohroženého prostoru.
Tam totiž blábol pana povolaného o cigáru postrádají jakýkoliv fyzikální smysl, aniž by si to chtěl uvědomit.
Blábol pana povoleného vycházel z názoru pana grafomana, že se má řidičům vtloukat do hlavy, že nadzvednutím závory se zastaví vlak. Tudíž Jouda má v hlavě vtlučeno, že nadzvednutím závory se zastaví vlak, a protože se závorou pohnul, tak má za to, že vlak už nepřijede a je teda čas na cigáro.
-tak nám nakonec pan povolaný plave v rychlostech
Nějak jsem v tom odkazu nenašel tu vaši "provozní rychlost". Že mi dáváte link na něco, o čem se nebavíme, je od vás sice hezké, ale diskusi to nikam neposune.
žádný dopravce nenakoupí řidičům kamiony pro 200km/h max., když je povoleno 80km/h max.
A ony ty kamiony nejsou technicky schopny jet víc než 80???
Možná tam mají omezovač na 80, ale konstrukčně jsou schopny více.
Kolik lahví piva si můžete koupit vy, když si soused nekoupí televizi?---Borec nakonec
Ale neodpověděl jste.
Pro takové jednoduché lidi jako jste vy je všechno jednoduchý. Televize = 8000, pivo = 8, tzn. 1 TV je tisíc piv.
To, že sousedovy peníze nejsou vaše peníze, je na vás už moc složitý. Takže říkat něco o penězích na infrastrukturu, penězích na vozidla, úvěrech od banky na konkrétní investiční záměr atd. je házení dříví do Athén.
Taky jsem dočetl ten váš výchozí blábol, reagovat je zbytečné, snad jen připomenu, že vozidla s rychlostí vyšší než jsou aktuální traťová maxima se pořizují od začátku existence drah. Třeba na lokálky s Vmax 30 km/h se pořizovaly lokomotivy ř. 178 s Vmax 50 km/h, protože prostě byly a tedy byly levnější, než znova vyvíjet "horší" lokomotivu. V 70. létech se kupovaly loko s Vmax 200, 160 a 140 km/h, i když na trati bylo maximálně 120. No a jak se nám pak hodily na koridorech - měly jsme mnoho kilometrů koridorů na 160, ale žádnou mašinu (350 zůstaly na SK). Tak se rekonstruovalo, něco na 160, něco aspoň na 140.
Jinak takového grafomana, jako jste vy, jsme tu už dlouho neměli.
JAK CHCEŠ NAUČIT SADU RELÁTEK, KONTAKTŮ, DIOD A ŽÁROVEK DĚLAT AKCE PSYCHOLOGICKY POCHOPITELNÉ PRO ČLOVĚKA?
Je psychologicky pochopitelný tento postup?:
Opravdu chcete ukončit program?
Pokud ukončíte program nebude možné....
PŘECE POKUD UKONČUJI PROGRAM, UKONČUJI HO ABY NEBYLO MOŽNÉ...
A nepotřebuji tyhle informace a PŘESTO je POKAŽDÉ obdržím.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
















