..: GVD 2017: České Budějovice získají expresní spojení s Prahou :..

EC 101 Jože Plečnik, České Budějovice, foto: Josef Petrák České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.

Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.

Koncepční návrh JŘ pro rok 2017

Návrh JŘ linek objednávaných Ministerstvem dopravy

Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší

Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.

Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a  půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.

Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy


RaPa Poslat mail autorovi | 27.4.2016 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel CART 
03.05.2016 (10:16)  
ARJ, PIKEHEAD - přesně tak, v současné podobě to prostě není konkurenceschopné. Také jsem tam poslední dobou několikrát jel, ale to jen protože jsem praštěný pražcem. A i tak jsem musel jednou jet autobusem, protože vlakem prostě nebylo jak...

Každopádně si myslím, že s vhodným PR se dá EC se slušnou soupravou a jízdní dobou okolo 4h "prodat" natolik, že z toho bude schůdná cesta přes "oponu", protože jinak je to kromě Děčína a Břeclavi naprosto zabité...
03.05.2016 (9:17)  
Ad trasy: problematika přidělování tras je, zvlášť na vytížených úsecích, hodně složitá a kromě technických údajů se musí zohlednit i "politika", např. trasy pro vlaky vedené v ZVS mají přednost před komerčními (tj. když o jednu trasu zažádají dva subjekty, tak se musí "nějak" rozhodnout).
Rozhodně se to nedá jednoduše vysvětlit na pár řádcích (a nakonec já ani nejsem ten pravý, kdo by to měl vysvětlovat ;-).
("Pane Einstejne, vítejte v Americe! Mohl byste naším posluchačům stručně vysvětlit podstatu Vaší teorie relativity? Ale prosím Vás, jednoduše a v pár větách, aby to pochopili všichni naši posluchači" - takhle přivítal Einsteina reportér rozhlasové stanice snad ABC, když E. přijel v dubnu 1921 do New Yorku přednášet o své nové teorii relativity.)
02.05.2016 (22:39)  
Tak ono je to couravé i přes Budějovice v dnešní podobě. Linec sám o sobě turistický šlágr není, ale uzel Linec otvírá zajímavé možnosti na rakouské síti a tím směrem by měl směrovat tento produkt a jeho marketing (ano, sám tím opravdu nikdo jezdit nezačne).
02.05.2016 (20:35)  
Aleš Liesk.:
Prostě se objedná trasa na 120 km/h a ta je už ze své podstaty namalovaná tak, aby nekolidovala s rychlými trasami (a naopak, aby sama nebyla omezována trasami pomalejšími).

Teoreticky ano, prakticky v případě Arrivy zatím taky.

Ale může to taky dopadnout podobně jako v případě trasy na 160 km/h (vlaky LE a expresy ČD), když se mezi ně musí nacpat trasa na 140 km/h, a to bez předjíždění (vlaky RJ).
Aby byl klid, rychlejší trasa se víc navatuje, zatímco pomalejší se naopak ořeže a v reálu se pak dá stíhat skoro jen za ideálních podmínek.
A to nyní nebudeme řešit, že SENA některá hnací vozidla asi nepočítá úplně správně (to se ale týká spíš dopravy nákladní).

Ostatně podobně je tomu i ve věci osobáků a dálkovky kolem Prahy, kde se rychlé trasy uměle zpomalujou, aby osobák nemusel bokem.
02.05.2016 (20:30)  
arj:
Na té trase je znát hodně sezonnost a náhodnost. Někdy lidí jedou desítky, jindy jednotlivci (ale většina budou spíš ty desítky). Navíc to postupně docela roste.
A podobně je tomu na trase přes Velenice, kde to je s přestupem a ultra-couravé.

V obou případech to ale zachraňují především cizinci brázdící Evropu.
registrovaný uživatel arj 
02.05.2016 (19:48)  
CART, bartik09: kolik radove lidi potrebuje jet v bezny pracovni den z Prahy (Ceskych Budejovic) do Linze? ... zastavováním v malých stanicích se získá míň cestujících a na kratší trasu, než se ztratí dálkových cestujících typu Pha-Linz

Nemohu dát objektivní data za delší dobu, ale párkrát jsem tam v posledních letech jel - vždy prvním vlakem z CZ a posledním (tj. v 15 hod) vlakem z Lince. Porada se kvůli mně musela konat od půl 12 a na konci jsem zdrhal před koncem. Takže ve všední den mimo jakékoliv prázdniny, svátky, festivaly v L či ČB, byla obsazenost přes čáru 2-3 lidé v každém voze.
Ale abych byl objektivní - podle sčítání ŘSD je dlouhodobě na hranici 4 tisíce aut celkem, z toho 3 tisíce těžkých. Takže těch lidských cestujících je tam tolik (málo) jako na frekventovanější okresce.
02.05.2016 (19:48)  
Jen Aleši, tak že kdo si to objedná dopředu jede včas? anebo je to na mašině, myslím třeba Pendolino to asi bude mít přednost před žlutým.(pokud nebude mít Vectrony).
02.05.2016 (19:38)  
Aleši dík za odpoveď. Dostačující Hurvajs to by bylo super svezení ha ha--------.Nejsem zaměstnanec ČD jen fanoušek železnice berte mě jako laika (šotouše) .
02.05.2016 (10:59)  
P. Šmídek: s tím brzděním rychlých vlaků to není až tak kritické. Prostě se objedná trasa na 120 km/h a ta je už ze své podstaty namalovaná tak, aby nekolidovala s rychlými trasami (a naopak, aby sama nebyla omezována trasami pomalejšími).

Také si nemyslím, že souprava navržená pro regionální dopravu (což ř. 628 DB je) je vhodná pro dopravu dálkovou (což naopak je relace Praha - Trenčín). Jakkoliv tu práci odvede (s trochou nadsázky, do TN dojede i Hurvajs s Blm), přeci jen to "není ono". A chápu i Arrivu, že se snaží najít díru na trhu a usadit se tam.
registrovaný uživatel CART 
02.05.2016 (10:18)  
BARTIK09 - ten s projížděním jsem byl já, a to projíždění mi přijde jako dobrý nápad, protože si myslím, že zastavováním v malých stanicích se získá míň cestujících a na kratší trasu, než se ztratí dálkových cestujících typu Pha-Linz prodloužením jízdní doby.

Plus ztráta jakési "image" dálkového vlaku, kterou podle mne cestující tak nějak podvědomě vnímá, když se rozhoduje, zda pojede autem, autobusem, nebo vlakem.

Celkový počet cestujících je samozřejmě otázka k diskusi, a současné počty budou opravdu na úrovni, o jaké píšete. Ale myslím si, že rychlejší spojení kvalitními soupravami dokáže ta čísla znásobit, a stejného názoru je evidentně i MD, když o tom uvažuje. Stejně tak třeba Westbahn, když tu trasu provozuje (byť autobusy).
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko