České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
| 27.4.2016 (9:00)
Doufam, ze z konecny verze JR vypadnou ty nesmyslny rozdily v odjezdech EC Praha - Brno, podle toho jestli zrovna zastavujou v CT nebo v Koline nebo nikde.
:-) teda pokud to KDP nekdo neukradl. Neke: naseho vystrojniho nacelnika odvedli v klepetech, a zu ho nikdo nikdy nevidel - pote co kdekdo v CK behal v maskacich. Za "hrdinstvi" jsme ovsem meli, kdyz nam kuchari z VZK smazili na cimre na kamnech stejky, zatimco lampasaci v te same VZK meli malo, nebo flaxu ... jo, bejvavalo, Furti si o to rekli .... :-)
P. Šmídek já myslel že aspoň 130KM to pojede někde (ale u 120 na tachametru tam je červená pole asi víc ten jejich motoráček nejede, chtěl bych to vidět do Trečína na koridoru) jinak kolik tam jezdí max Elefanty taky jako Arriva?
Řada 628 DB má maximální rychlost 120 km/h, takže ani na koridoru do Trenčína víc nepojede. Pokud se jelo načas, tak je zbytečné jezdit 120 (ono to totiž stojí peníze). Když jede načas ešus, tak taky nejede max. rychlostí (speciálně ešus na to má takové udělátko, aby nejezdil zbytečně moc rychle, a přesto byl pokud možno včas)
Hypomobilni vojsko tam nepamatji. Za nas (1978-80) tam bylo docela plno, motostrelecky pluk (bigos polni, vzduchem chlazeny, polni lopatkou pohaneny) a nas "tajny" protiradiovy prapor REB. Co tam js dnes, nevim a nezajima. REB odsunuli nekam na Slovensko = dnes jiny stat. Bigosi mi vzdy byli fuk, i kdyz jich bylo mnoho.
Kasarna jsou nedaleko mini-nadrazicka a ubytovani snad jen v hotelu Vysehrad. Pak ku mestu nasleduje strmy kopec, ne nahodou zvany "strizlivak". Na nem prototyp pojizdnych schodu - jen obcas v provozu.
MHD mozna mezitim je, ale zda a jak se vejde do ulicek stredovekeho mesta - je mi zahadou.
A ostatek jsou vzpominky na ZVS, to sem nepatri. Snad jen ze vojnu jsme prezili, velitel utvaru ne. A dobrovolne do CK nejezdim.
EC vlak ? Proc ne, kdyz to nekdo zaplati .....
V Krumlově je to natolik doprasený, že je tam problém i odpolední křižování vlaků se spojováním (debilové z řad objednatelů žijou tím, že se tak strašně ušetří, místo aby radši lidem nabídli další vlak, kterým by pak nedekbože někdo jezdil...) - chybí vjezdy na obsazenou.
Odklizení soupravy do šturcu by ale naopak větší problém bejt nemusel.
A Krumlov se od revoluce hodně změnil, narozdíl od mrtvých skořápek ožívajících na léto jako jsou Slavonice a bohužel do značné míry i Telč, Krumlov opravdu celoročně žije turisty a je to tam dobrý. Nebál bych se ani dvou podobných párů IC o víkendech a prázdninách. V Krumlově mají i jakési MHD, s trochou snahy by dokázalo taky pomoci.
Zajímavá je otázka odstavení toho vlaku, Krumlov postihla taková zvláštní rekonstrukce typu Braník... Idea dvou párů ovšem odstavení řeší. :-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










