České Budějovice – Připravovaný jízdní řád pro rok 2017 přináší změny nejen u linek na Valašsko a Slovácko, jak jsme informovali před třemi týdny. Ještě výraznější novinku totiž Ministerstvo dopravy připravilo na lince R7 Praha–Tábor–České Budějovice–Linz. Stávající neúplný hodinový takt rychlíků doplní 4 páry vlaků EuroCity z Prahy do Lince, které na trase do Českých Budějovic zastaví pouze v Táboře. Cesta z Prahy do Tábora potrvá hodinu a čtvrt, do jihočeského krajského města pak asi 2 hodiny. Linecké vlaky však nebudou jedinými expresy na trati 220 – jeden pár IC zamíří do Českého Krumlova, další 4 páry v období špičky do Českých Budějovic.
Vlaky EuroCity z Prahy do Lince by měly z české metropole odjíždět v 6.02, 10.02, 14.02 a 18.02, téměř 300 km dlouhou trasu ujedou za přibližně 4 hodiny. Odjezdy z Lince zpět do Českých Budějovic a Prahy jsou naplánovány na 6.49, 11.49, 15.49 a 18.49. Podrobnosti naleznete v přiloženém konceptu objednávky Ministerstva dopravy.
Koncepční návrh JŘ pro rok 2017
Cesta do Brna opět o několik minut rychlejší
Nekonečné diskuse, zda mají vlaky linky Ex 3 Praha – Brno – Břeclav – Budapest/Wien v České Třebové zastavovat, či jí projíždět, již dlouhou dobu patří k folklóru železničních diskusních serverů. Zastánci zastavování v této východočeské stanici používají i argument, že se jejím projetím žádný čas neuspoří, neboť časové polohy vlaků jsou z Pardubic do Brna shodné při zastavení v České Třebové i bez něj. To by měl změnit právě připravovaný jízdní řád, podle něhož budou vlaky mít shodné minutové polohy v Praze a Brně, avšak časy odjezdů z Pardubic se budou lišit dle toho, zda zastaví v České Třebové, nebo v Kolíně. Vlaky v okrajových časech, které zastavují v obou těchto stanicích, pak dokonce odjedou z Prahy dříve (resp. přijedou do Prahy později). I zde je však nutné pro získání konečných minutových poloh počkat na konstrukci jízdního řádu Správou železniční dopravní cesty.
Bez zajímavosti není ani opětovné zkrácení cestovní doby mezi Prahou a Brnem. Zatímco v letošním jízdním řádu jsou to rovné dvě a půl hodiny, za rok by to mělo být o dalších pět minut méně. Svůj podíl na tom má právě i zrušení rezervy na zastavení v Kolíně či České Třebové u vlaků, které tam nezastavují.
Zdroj: CEDOP, Ministerstvo dopravy
| 27.4.2016 (9:00)
Proboha NE!. O`C. Krumlovu jsem psal. Je to malinke, vyskove clenite okresni mesto. Cesta EC povede jen tam a zpatky, ani vukol Kajova ke klidu Lipenskeho jezera to EC nema smysl. Bohuzel vim o cem mluvim. UNESCO zni hezky, ale nic si za to nekoupim. V CK jsem byl coby povolanec na vojne. To to "sakra" poznas... :-(, :-).
zesp: ani já nemám s dráhou nic společného, ale:
1) i odtud byste měl mít přece povědomí o tom, že aktuálně probíhá několik vln rekonstrukcí vozů, z nichž má většina i Vmax 160 km/h. Tyto vlny zdaleka neskončily a dodají nízké desítky "slušných" vozů.
2) Kategorie používané MD v tomto návrhu jsou matoucí v tom, že rozdíl mezi EC a R v něm není není takový, jaký by člověk intuitivně očekával. Úroveň detailu R vs. Rx záleží spíš na tom, co se povede ČD slepit dohromady za soupravy při zpracování grafikonu do provozních plánů, takže na úrovni takto hrubého návrhu se řazení (s výjimkou pár jasných věcí typu Berlín a soupravy) neřeší.
3) Velmi jste mě nasral tím, že jste z těchto dvou nepřesných východisek odvodil, že EC do Lince budou na úkor Moravy. (Důvody pro aspoň 4 páry vlaků využívající mnohamiliardovou investici do trati popsal Budvar_Mike.) Kuňkání o tom, kdo prodělal na přesunu srágor 843, 854, čalouněných béček s CZE a brejlovci v různém stadiu rozkladu mezi depy bývalo šlágrem před 15 lety a teď pro něj rozhodně není důvod.
Nejluxusnejsi vidim RailJet s Taurusem. A neresim, v jakych barvach. Lepsi, nez "klopidlo", lepsi nez ICE (stejnak bude hotova trasa skrz Thüringen ..)
Koryta jakes takes funguji, a ta dalnice se vpravde povedla jen na Rozvadov, nasledne Nürnberg. Do Dresden a Berlina dosud neni pro putky ktere nechapu. Podstatne je, ze EC Praha - Berlin je dnes to ono nejlepsi spojeni, dokonce rychlejsi, nez aeroplan. A bez klopidla.
A ona "cestujici verejnost"? Demograficky je v CB lidi pomalu, ale coby zastavka na (zeleznicni) trase do Lince to ma smysl. Gomokolem to do Insbrucku i Salzburku uz roky objizdim pres Rozvadov - Regensburg - München.
Mam za to, ze dalnice CB - hranice - Linz jaksi nehrozi. Zde proto vlaku zdar. Politicky , mimo jine kvuli chatam, to je jina, ale to souvisi s touhami a ne demografii (o minci nemluve9.
I současný (z uvedených důvodů časově nepříliš vyhovující) rychlík R 659 jezdí, jak známo, přímo do ČB jen ze soboty na neděli, v ostatních dnech jede z Tábora do Veselí/L jako osobní vlak, ve Veselí/L je dále nutno přestoupit do regionálního osobního vlaku do ČB. Nic moc, ale spojení z Prahy do ČB je zachováno. Jak známo, osobní vlaky financují kraje. V návrhu pro rok 2017 je citovaný poslední rychlík R 665 veden jen do Tábora - pro mě jako obyvatele ČB opět zklamání, ale tady doufám, že Jihočeský kraj bude i nadále financovat alespoň přípojný vlak osobní z Tábora do ČB (v ideálním případě jako pokračování R 665 bez nutnosti přestupu v Táboře)! Pokud ne, noční spojení z Prahy do ČB bude ještě horší než v současnosti - poslední vlak z Prahy až do ČB (Rx 635) bude z Prahy odjíždět již cca ve 22:00!
Nezbývá než doufat (nebo dát se na modlení?!), že odpovědní úředníci Jihočeského krajského úřadu noční spojení vlakem R 665 (třebaže z Tábora vlakem osobním) až do metropole jižních Čech zachovají!
Protože to vaše pole ve středních Čechách se ve skutečnosti jmenuje Přírodní rezervace Prokopské údolí a Národní přírodní památka Dalejský profil? A že s takovým návrhem by vás hnaly holí všechny instituce mající cokoliv společného s životním prostředím?
Tak já se zopakuju.
Rudná si zasluhuje dráty, 140 km/h (pokud to projde skrz Prokopák), pantery a přípoje do Chýně - nejrychleji rostoucího satelitu v okolí Prahy.
Prokopák je pražsky Přírodní park Prokopské a Dalejské údolí nebo Přírodní rezervace Prokopské údolí a Národní přírodní památka Dalejský profil či jak zní ofiko název
Jako by se v oblouku v Dobříši jelo stovkou, tak by se v oblouku v Prokopáku jelo nynějších 70. Pryžové obložení kolejnic, pružné podklady a upevnění k pražcům, PHS vysoká 80 cm a hluk se sníží. Místo řvoucího dieselagregátu bude kvílet transformátor a trakční motory. Místo hučící rekošukafonovy budou syčet kotoučové brzdy. Tam, kde nepůjde postavit dvoukolejka (všude), se pojede po jedné koleji a zastávky se změní ve čtyřkolejné stanice-výhybny (čtyřkolejné - v obou směrech může něco stát a projíždět zároveň). Všechny instituce určitě ženou holí i nedávné snižování intervalu ve špičkách ze 30 minut na 20 nebo 15 nebo kolik.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










