Kadaň -
Ačkoli je to zcela divné, mimořádností se na letošní technopárty nedočkáme. Žádný zavedený vlak? Jak je vidět, tak organizátoři zaspali. CzechTek se nachází na hranici vojenského pásma v Doupovských horách, kde je železniční doprava velice omezená. Nejbližší stanicí je k místu dopravna Radonice u Kadaně, či Kadaňský Rohozec stojící na trati 164/165 (Kadaň - Kadaňský Rohozec - Kaštice), vlakem se do Radonic u Kadaně dostanete v pracovní dny 6x a o sobotách a nedělích 3x za den (do Kadaňského Rohozce ještě méně) což poptávce jistě nevyhoví.
Organizátoři si sice vzpoměli, ale přece jen poněkud pozdě. Na den zahájení zažádali o zvláštní vlak, ale jelikož až tento týden, nebylo jejich požadavku vyhověno a tak tisíce technařů přijíždělo do přestupní stanice Kadaň netušící, co s nimi bude dál. Problém byl vyřešen až ve večerních hodinách, kdy byla z Kadaně zavedena autobusová linka s jedním autobusem, který doprovázela policejní eskorta. Autobus jezdí pravidelně mezi Kadaní a Hradištěm (místem konání).
Velice kuriózní pohled byl jistě na vlak 17619 (Kadaň - Kadaňský Rohozec), kde se do motorového vozu řady 810 zajišťujícího standardně přepravu na této trati vešlo přes 160 cestujících (míst k sezení 55), přičemž do žst. Kadaň město jich přijelo daleko více, jelikož byly mimořádně spojeny 2 motorové vozy z nichž jeden z důvodu oběhů v této stanici kočil, proto pro cestující druhého motoru směřující na CzechTek jízda po kolejích skončila a museli hledat alternaticní přepravu.
Je alarmující, že organizátor nebyl schopen zajistit přepravu při předpokládané účasti několika desítek tisíc zájemců o tuto každoroční akci, proto varujeme všechny nabudilé zájemce o párty kteří pojedou vlakem, aby při výstupu v žst. Kadaň poslouchali hlášení staničního rozhlasu, neboť po zavedení autobusové linky policie ČR zakázala účastníkům přestup do vlaků směřujících na trať 164/165.
Praha - Z důvodu technických prohlídek vozů na přepravu automobilů jsou na trase Praha - Poprad-Tatry na vlacích R 424 / R 425 nasazeny náhradní vozy. Tím však dochází k omezení maximální výšky nakládaných automobilů na 145 cm! Rovněž počet míst pro přepravované automobily je omezen pouze na 8 vozů v každém vlaku. Doporučujeme tedy včasnou objednávku přepravy automobilu. Omezení platí od 26. 7. 2006 až do odvolání.
Zdroj: ČD
EU - Cestující nejen po železnici si zatím neoddychnou od hraničních kontrol. Policisté kontrolující pasy popř. občanské průkazy budou nadále operovat mezi železičními stanicemi v blízkosti hranic. Původně plánovaný podpis Schengenské smlouvy o volném pohybu osob bude odsunut. Schengenský prostor se měl pro Českou republiku otevřít v říjnu 2007. Díky problémům s novým "superpočítačem" SIS-II, který má spojovat všechny terminály na hranicích, může dojít ke zpoždění půl roku, ale možná i několik let.
Zdroj: zpravodajství různých periodik
Praha - V říjnu loňského roku představily České dráhy společně s nadací BESIP kampaň zaměřenou na bezpečnost na železničních přejezdech. V řadě míst se objevily billboardy s lebkou, výstražným křížem a nápisem Nepozornost zabíjí, respektive Hazard zabíjí!
Projekt pokračuje i v letošním roce, kdy jsou připravovány televizní šoty, rozhlasová kampaň, další billboardy, články v tisku, besedy či prezentace. Jednou z novinek je komiks určený k pobavení a zároveň poučení především mladších řidičů. Ti ještě nemají dostatečné zkušenosti se všemi aspekty silničního provozu, a proto často podceňují rizika spojená s jízdou přes železniční přejezdy. Hrůzným důsledkem této skutečnosti je sedmdesátiprocentní podíl mladých lidí do třiceti let ve statistikách viníků střetnutí na přejezdech. Na webu uvidíte záběry kamery umístěné na přejezdu, které dokladují hazardování řidičů. V malém testíku si můžete vyzkoušet vaše znalosti a zjistit, jak dopadli ti, co ustanovení předpisů neznají nebo nerespektují. To vše naleznete na internetové adrese www.prejezdy.cz. ŽelPage je partnerem projektu.
zdroj: ČD
Praha - České dráhy zablokovaly populární aplikaci na zjišťování zpoždění "Babitron". Vlna rozhořčených hlasů ale následně přivedla obě strany ke kompromisní dohodě - aplikace by měla na internetu v upravené podobě znovu ožít. Problém byl v tom, že data o zpožděních jsou veřejně dostupná na stránkách ČD, v aplikaci on-line poloha vlaku. Babitron byl naprogramovaný tak, že data průběžně stahoval a zpracovával do dlouhodobých tabulek. ČD proto minulý týden zablokovaly Babitronu data a ten tak "zamrzl" na stavu z 11. července, 19:50 hodin.
"Dosavadním způsobem stahování dat pro systém Babitron docházelo k neúměrnému zatěžování systému ČD a webové aplikace. ČD službu poskytují primárně pro individuální dotazy cestující veřejnosti na zjištění polohy a včasnosti konkrétního spoje. Právě obrovské množství automatizovaných dotazů pro získání dat snižovalo funkčnost služby," uvedl mluvčí drah Aleš Ondrůj.
Na pondělní schůzce se provozovatel Babitronu Robert Babilon dohodl se zástupci drah na kompromisním řešení. "Jsem přesvědčen, že provozováním Babitronu jsem neporušil žádný zákon, stejně tak ČD neporušily zákony tím, že znemožnily mé aplikaci stahovat jejich data. Jsem rád, že jsme se sešli a dospěli ke kompromisu, který podle mého názoru bude dostatečný pro cestující při plánování svých cest. Spokojen budu, až se tento návrh podaří prosadit ve vedení ČD," uvedl Robert Babilon. Podle Aleše Ondrůje z ČD by nové řešení mělo být užitečné při plánování cesty a na druhé straně nezatěžovat informační systém Českých drah. "Součástí dalších jednání budou i úvahy o možném využití expertních zkušeností z práce systému Babitron pro další zlepšení informovanosti cestujících," dodal Ondrůj.
Informace ze stránek Babitronu
- Na schůzce s panem Mencem z ČD a.s. dne 17.7. jsme našli kompromis, který je na jedné straně užitečný pro cestující při plánování cesty a na druhé straně nepoškozuje zájmy ČD. Pan Menc se pokusí prosadit, aby upravený Babitron sloužil jako oficiální testovací verze této služby do doby, než bude zprovozněna na stránkách ČD.
- Stahování dat bylo zastaveno. Přehled vlaku byl upraven do cca kompromisní podoby (byly by tam jenom stanice, kde vlak zastavuje). Podobná funkce by mohla být pro přestup mezi dvěma vlaky.
Aktualizace ze stránek Babitronu 25.7.2006
Panu Mencovi z ČD se povedlo získat souhlas k provozování aplikace podobné Babitronu. Pokud to dobře půjde, mohla by se aplikace (zatím na zdejších stránkách) do týdne rozjet.Zdroj: iDnes
Abychom odlehčili správcům v odpovídání na stále stejné otázky, sepsali jsme odpovědi na nejčastější z nich. Projděte si, prosím, dříve než nám napíšete, zda váš dotaz již není zde zodpovězen.
Praha - České dráhy v letošním roce dále rozšířily své služby pro cykloturisty. Jednoduše a bez starostí o své vlastní kolo mohou cestující přijet vlakem do centra oblíbených cykloturistických oblastí a přímo na 24 nádražích v celé České republice si zapůjčit jízdní kolo v půjčovnách kol Českých drah. Nově přitom síť půjčoven kol rozšířily půjčovny v Krušnohoří (Most) a v šumavských stanicích Volary, Nová Pec, Horní Planá a Černá v Pošumaví.
Pro zapůjčení stačí dva platné osobní průkazy, složení zálohy 1000 Kč, uzavření nájemní smlouvy a zaplacení půjčovného od 50 do 230 Kč a lze vyrazit na cestu. Zdarma je možné kolo uschovat ve stanicích na vybraných tratích. Po celodenním výletu za poznáním krás přírody a kulturních památek není nutné kolo vracet na místo, kde bylo vypůjčeno. Lze ho jednoduše vrátit i v jiných vyjmenovaných stanicích, kam opět lze dojet vlakem bez placení přepravného za vypůjčené kolo.
Cena půjčovného za jedno kolo s jízdenkou ČD:
- do 3 hodin - 50 Kč
- do 6 hodin - 100 Kč
- do 12 hodin - 150 Kč
- do 24 hodin - 200 Kč
Cena půjčovného za jedno kolo bez jízdenky ČD:
- do 3 hodin - 60 Kč
- do 6 hodin - 115 Kč
- do 12 hodin - 170 Kč
- do 24 hodin - 230 Kč
V okolí stanic vybavených půjčovnami kol lze vypůjčená kola lze bezplatně přepravovat ve vlacích na vybraných tratích. České dráhy: jediný český dopravce s komplexními službami pro cyklisty. Nabídku služeb zastřešuje zákaznický koncept ČD Bike.
Půjčovny kol Českých drah najdete v:
- Jižní Čechy - Tábor, Veselí nad Lužnicí, Jindřichův Hradec, Třeboň a České Velenice
- Český ráj a Tanvaldsko - Turnov, Tanvald a Jičín
- Východní Čechy - Česká Skalice
- Moravskoslezské Beskydy - Frenštát pod Radhoštěm, Ostravice
- Litovelské Pomoraví - Olomouc, Litovel předměstí
- Polabí-Nymbursko - Lysá nad Labem
- Krušné hory - Chomutov a Most
- Šumava - Volary, Nová Pec, Horní Planá, Černá v Pošumaví
- Plzeňsko - Plzeň hl.n.
- Luhačovické Zálesí a Slovácko - Uherské Hradiště, Luhačovice
- Beskydy - Jablunkov - Jablunkov-Návsí
Na obrázku výše je zobrazeno kolo, které ČD zapůjčují.
Zdroj: ČD
Praha - Ing. Jaroslav Kocourek, uznávaný železniční odborník a fanoušek, fotograf, sběratel, dlouholetý zaměstnanec Českých drah, zemřel náhle 9. července ve věku 56 let.
Jeho stopa například v oblasti železniční nostalgie zůstane jistě dlouho nesmazatelně vryta nejen u ČD, ale i v nejednom železničním spolku a muzeu, jejichž činnost podporoval.
Poslední rozloučení proběhne ve středu 19. července v 10:30 ve vládním salonku pražského hlavního nádraží.
zdroj: České dráhy, foto Jakub Císař
ŽelPage - počítadlo TopList dnes ve 20:05 - i díky vám - zaznamenalo dvoumiliontého návštěvníka našeho webu. Trvale a dynamicky rostoucí zájem návštěvníků nás velmi těší. Díky za tento úspěch patří především těm, kteří se rozhodli připojit svou fotografii, novinku, článek. Připojit se k nim ale můžete snadno i vy ;-)
Připravili jsme při této příležitosti pro vaši inspiraci i drobné srovnání některých dalších webů s podobnou tematikou, našich partnerů a konkurentů.
| Denně* | Název | Popis | |
|---|---|---|---|
| 1. | 3707 | ŽelPage | výběrová fotogalerie, novinky, kalendář akcí, seznamy tratí a výluk, řazení vlaků, diskusní forum |
| 2. | 2290 | VLAKY.NET | partnerský slovenský web podobného zaměření a rozsahu, velmi přátelská komunita uživatelů |
| 3. | 1406 | K-Report | nejznámnější oborové diskusní forum, semtam původní článek |
| 4. | 486 | RAILPAGE | nový slovenský přírůstek s ambicemi komplexního železničního zpravodajského webu |
| 5. | 454 | SPŽ | legendární dáma mezi železničními weby |
| 6. | 268 | Vlakpage | rozsáhlý osobní projekt, původně vyzyvatel ŽelPage, poslední měsíc bohužel neaktualizovaný |
| 7. | 196 | vlaksim.cz | zajímavá novinka deklarující zaměření na simulátory, věnující se modelářství a píšící o skutečné železnici |
| 8. | 118 | train.cz | ambiciozně navržený projekt, bohužel se skromnějším obsahem |
| nezjištěno | Klub dráhařů | klubové stránky s prvky železničně zpravodajského portálu | |
| nezjištěno | Parostroj | výborný katalog vozidel a několik naplánovaných projektů | |
* Měření průměru denních návštěv podle statistik TOPLIST a NAVRCHOLU, v tomto období samozřejmě ovlivněné letními dovolenými. Pro srovnání např. www.cd.cz uvádí 8547 návštěv.
Díky laskavému zapůjčení od Jindry Borky vám u této příležitosti můžeme nabídnout další starý jízdní řád, tentokrát z roku 1918. Najdete ho zapracovaný i v přehledu tratí.
Děkujeme za vaši přízeň.
Redakce ŽP
Praha - Vyplatí se výhodně letět z Prahy či Brna do některé ze vzdálenějších evropských zemí a tu následně procestovat se síťovou železniční jízdenkou Euro Domino. Ideální kombinací pro detailní poznávání vzdálenějších evropských zemí je využití levných letenek z pražského, či brněnského letiště a výhodných železničních síťových jízdenek umožňujících detailně procestovat tyto země. Příkladem takové jízdenky, kterou prodávají České dráhy pro různé věkové skupiny (děti do 12 let, mládež do 26 let, dospělí cestující, senioři nad 60 let), je síťová jízdenka Euro Domino. Ta má platnost 1 měsíc a České dráhy ji prodávají pro cestování ve více než dvacítce evropských zemích s možností využití během 3 – 8 libovolných dní v průběhu celého měsíce její platnosti. K nákupu stačí doklad totožnosti (občanský průkaz nebo cestovní pas) na prokázání jména, data narození a místa trvalého bydliště, s nímž se zároveň cestující prokazuje při kontrole ve vlaku.
Až na letiště v Praze Ruzyni na jízdenku Českých drah
Cestovatelé z celé České republiky mohou svou cestu začít ve vlaku Českých drah, který je doveze do Prahy či Brna, odkud pak pokračují dále letadlem. V případě odletu z Prahy si cestující odkudkoli z České republiky mohou koupit jízdenku Českých drah až do stanice Letiště Praha. V Praze pak s touto jízdenkou vydanou do stanice Letiště Praha využijí přepravu návazným autobusovým spojem Airport Expres jezdícím mezi nádražím Praha – Holešovice a mezinárodním letištěm Praha Ruzyně. Za přepravu Airport Expresem na letiště pak již není třeba cokoli doplácet.
Cestovatelský tip: Velká Británie – možnost poznat víc než Londýn
Asi nejširší nabídka letenek za výhodné ceny je z Prahy i Brna do Velké Británie. Spojení s několika místy zajišťuje několik českých i zahraničních leteckých společností. Ten, kdo chce například strávit týden v Londýně, si může díky jízdence Euro Domino v třídenní verzi za cenu 124 euro rozšířit své zážitky například o jednodenní výlety rychlovlakem HST (provozovatel společnost GNER) do Yorku (katedrála, mohutné městské hradby, Národní železniční muzeum, hrad a řada dalších historických staveb), příměstským vlakem do Canterbury (druhé turisticky nejvíce navštěvované anglické město, hlavní katedrála anglikánské církve) a Doveru (hrad, turistická procházka po křídových útesech) či rychlovlakem Pendolino společnosti Virgin Trains do Birminghamu. Navštívit je samozřejmě možné řadu dalších míst, která jsou díky rychlému a častému spojení (řada dálkových spojů jezdí až v půlhodinových intervalech) dostupná z Londýna i pro jednodenní výlety.
Zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD
ŽelPage - Jménem týmu redaktorů a správců, kteří pro vás ŽelPage připravují, vám přeji slunnou dovolenou, nepřeplněné vlaky a příjemné zážitky na cestách.
Jelikož si své volno v nadcházejícím období vybere i mnohý z nás, prosíme vás o shovívavost v případě, že některé věci budou trvat déle, než je obvyklé (schvalování fotek a novinek, zveřejnění výluk, aktualizace kalendáře, četnost vydávání novinek a další). Budeme se snažit problémům přecházet, ale nemůžeme je vyloučit.
Letní období pro nás též znamená možnost v klidu dotáhnout věci, na které přes rok nezbyl čas, takže se máte nač těšit – ale to si zatím necháme pod pokličkou.
Nu dobrá, jednu věc už máme. Pokud se chcete podívat, kam byste mohli vyjet v roce 1944, nabízíme vám díky svolení autora pana Petera Kökera poslední jízdní řád tehdejších starých Říšských drah. Odkazy na jednotlivé traťové tabulky najdete v našem přehledu tratí. Na propojení na současná čísla tratí se podílel Aleš Drobný, díky.
Zachovejte nám svou přízeň!

SC pendolino o 20% levněji - Od 1.7. do 31.8.2006 je vyhlášena akviziční sleva "SC léto", která snižuje cenu "obyčejného jízdného SuperCity" a "zvláštního jízdného SuperCity pro děti, důchodce a ZTP, příp ZTP/P" o 20%. Akviziční sleva platí téměř ve všech spojích SC vyjma dvou nejobsazenějších - SC 502 (Ostrava hl.n. odj. 5:45) a SC 509 (Praha-Holešovice odj. 15:56).
další podrobnosti »
Junior Pas léto - od 21.6. je možné pořídit si výhodný Junior Pas léto za 100Kč. Junior Pas má stejné výhody jako aplikace IN-Junior (náhrada Junior Pasu) pouze s tím rozdílem, že platí do 20.9. nebo do dne, který předchází 26. narozeninám. Tento průkaz je možné zakoupit v každé výdejně vybavené zařízením pro elektronický výdej jízdních dokladů (Unipok).
další podrobnosti »
Půjčovny jízdních kol - České dráhy rozšiřují počet půjčoven jízdních kol v dalších stanicích. Seznam všech půjčoven jízdních kol:
Jižní Čechy: Tábor, Veselí nad Lužnicí, Jindřichův Hradec, Třeboň, České Velenice, Volary, Nová Pec, Horní Planá, Černá v Pošumaví
Český Ráj a Tanvaldsko: Turnov, Tanvald a Jičín
Východní Čechy: Česká Skalice
Plzeňsko: Plzeň hl.n.
Slovácko: Luhačovice, Uherské Hradiště
Moravskoslezské Beskydy: Frenštát pod Radhoštěm, Ostravice, Jablunkov-Návsí
Litovelské Pomoraví: Olomouc hl.n., Litovel předměstí
Střední Čechy: Lysá nad Labem
Krušné hory: Chomutov a Most
od 15. července bude otevřena půjčovna i v žst. Jeseník.
bližší informace o půjčovnách jízdních kol ».
Praha - Jak se již stalo tradicí, každý měsíc Vám přinášíme rozhovor s osobou, která je spjata s železnicí. Pan Radim Jančura ze společnosti Student Agency sice do dění na železnici zapojen není, nicméně se na vstup na české koleje chystá.
Praha - V souvislosti s koncem školního roku a očekávaným zvýšeným zájmem o cestování budou České dráhy posilovat vybrané spoje o posilové vozy, těch bude zařazeno několik desítek s dodatečnou kapacitou více než 4200 míst. V některých spojích budou posíleny i čety (v pátek se bude jednat o spoje IC 141, IC 588, R 785, R 786, R 787, R 788, R 922, R 923 a v sobotu bude četa posílena u spoje R 665). Posílení se dočkají také cykloturisté, v sobotu 1. července bude vypraven zvláštní vlak R k vlaku R 662 v úseku Brno - České Budějovice s odjezdem z Brna v 7:25, zpět z Českých Budějovic se vydá ve 13:15.
V pátek 30. června budou posíleny hlavně vlaky na tratích Praha - Bohumín, Praha - Přerov, Brno - Bohumín, Brno - Olomouc, Cheb - Břeclav, Cheb - Praha, Liberec - Pardubice, Olomouc - Opava a Jeseník - Zábřeh. Posíleny mají být jak rychlíky, tak i spoje InterCity.
V první prázdninový den, v sobotu 1. července, budou vypraveny mimořádné posilové vozy na tratích Týniště n.O. – Františkovy Lázně, Františkovy Lázně – Hradec Králové, České Budějovice – Brno, Veselí n.L. – Brno, Jeseník – Brno a Olomouc – Opava.
České dráhy doporučují včasnou rezervaci míst a nákup jízdenek v předprodeji nebo u spojů SC Pendolino přes internet.
Zdroj: tisková zpráva ČD
Praha - České dráhy zahajují jednání o zahájení provozu spojů SC Pendolino na linku do Bratislavy. Tzv.„schválení typu“ pro jednotky řady 680 vydal minulý týden Drážní úřad – jako nezávislá státní instituce schvalující provoz drážních vozidel v české železniční síti. Schválení typu navázalo na několikaměsíční úspěšný zkušební provoz s cestujícími v rámci pravidelných spojů na území České republiky a také na zkoušky na území zahraničních železničních správ (například v Rakousku – zkoušení průjezdu tzv. malými oblouky).
Schválení typu znamená nejen zcela standardní provoz jednotek pendolino v české železniční síti, ale také otevírá dveře k dokončení jednání o nasazení rychlovlaků na spoje do Bratislavy. Na polovinu července je již naplánováno oficiální jednání nejvyšších představitelů osobní dopravy Českých drah a Železniční společnosti Slovenska, které se uskuteční v Praze – částečně přímo ve vlaku SC Pendolino na trase z Prahy do Ostravy. České dráhy přitom slovenským zástupcům představí celý produkt SC Pendolino tak, jak ho dnes provozují na trase Praha – Ostrava - včetně internetového prodeje jízdenek, konceptu čekárenských zón ČD Lounge a servisu pro cestující během cesty na palubě vlaku. Nasazení vlaku do Bratislavy je přitom pro ČD prioritou – a to pod stejnou obchodní značkou, pod kterou je vlak provozován na trase z Prahy do Ostravy – tedy SC Pendolino. To současně umožní Českým drahám takové nastavení cenového modelu, který bude atraktivní z hlediska poptávky cestujících – a to včetně trasy Praha – Brno.
Termín zahájení provozu do Bratislavy vzejde z červencového jednání zástupců obou společností – technicky ani administrativně tomu nic nebrání – vše je v tuto chvíli otázkou jednání o co nejvýhodnějším obchodním modelu provozování vlaků.
zdroj: tisková zpráva ČD
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












