Praha - České dráhy zahajují jednání o zahájení provozu spojů SC Pendolino na linku do Bratislavy. Tzv.„schválení typu“ pro jednotky řady 680 vydal minulý týden Drážní úřad – jako nezávislá státní instituce schvalující provoz drážních vozidel v české železniční síti. Schválení typu navázalo na několikaměsíční úspěšný zkušební provoz s cestujícími v rámci pravidelných spojů na území České republiky a také na zkoušky na území zahraničních železničních správ (například v Rakousku – zkoušení průjezdu tzv. malými oblouky).
Schválení typu znamená nejen zcela standardní provoz jednotek pendolino v české železniční síti, ale také otevírá dveře k dokončení jednání o nasazení rychlovlaků na spoje do Bratislavy. Na polovinu července je již naplánováno oficiální jednání nejvyšších představitelů osobní dopravy Českých drah a Železniční společnosti Slovenska, které se uskuteční v Praze – částečně přímo ve vlaku SC Pendolino na trase z Prahy do Ostravy. České dráhy přitom slovenským zástupcům představí celý produkt SC Pendolino tak, jak ho dnes provozují na trase Praha – Ostrava - včetně internetového prodeje jízdenek, konceptu čekárenských zón ČD Lounge a servisu pro cestující během cesty na palubě vlaku. Nasazení vlaku do Bratislavy je přitom pro ČD prioritou – a to pod stejnou obchodní značkou, pod kterou je vlak provozován na trase z Prahy do Ostravy – tedy SC Pendolino. To současně umožní Českým drahám takové nastavení cenového modelu, který bude atraktivní z hlediska poptávky cestujících – a to včetně trasy Praha – Brno.
Termín zahájení provozu do Bratislavy vzejde z červencového jednání zástupců obou společností – technicky ani administrativně tomu nic nebrání – vše je v tuto chvíli otázkou jednání o co nejvýhodnějším obchodním modelu provozování vlaků.
zdroj: tisková zpráva ČD

Spíše chudáci cestující – já jsem jel ve čtvrtek 22. června EC 75, na které mělo jezdit Pendolino. V náhradní soupravě sestavené ze 4 Bmee a jednoho A cestovalo z Brna 240 cestujících ve II. třídě + cca 40 v I. třídě. Počet cestujících ve dvojce převyšoval kapacitu EJ 680; na zavazadlových policích byla uložena zavazadla, která se v EJ 680 do zavazadlových polic technicky nevejdou a mnozí cestující nechali svoje "kolečkové" kufry na chodbičkách …
Jak by vypadala "kvalita" cestování v EJ 680 si lze živě představit … A to ještě není plná letní sezona …
1) Rozšíření profilu v oblouku - nutná přestavba tratě (proto třeba TGV Duplex může jezdit rychle)
2) Snížení rychlosti v oblouku
není náhodou rychlost průjezdu obloukem daná nevykompenzovaným odstředivým zrychlením?
Další vývoj je závislý na přáních a potřebách zákazníka. V případě Českých drah je to vedle pokračování výroby elektrických jednotek řady 471 doplnění sortimentu patrových jednotek o dvousystémové provedení řady 671. Poté by měly následovat jednopodlažní soupravy v unifikovaném provedení pro závislou
i nezávislou trakci."
celý člýnek v pdf na http://www.skoda.cz/holding/pro-studenty/studentsky-casopis
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











