..: Nachrichten und Artikel - Česká republika (celá) :..

23.6.2006 - 16:31 - EK schválila prodej akcií společnosti JLV Českým drahám

CD Brusel - Evropská komise rozhodla neprotestovat proti rozhodnutí českých orgánů prodat část akcií své společnosti poskytující stravovací služby Českým drahám. Opatření nepředstavuje podporu ve smyslu Smlouvy o ES, a proto nenarušuje hospodářskou soutěž.
Opatření se týká převodu 38,79 % akcií akciové společnosti Jídelní a lůžkové vozy, které jsou v držení Fondu národního majetku České republiky, formou přímého prodeje ve prospěch akciové společnosti České dráhy.

JLV V rámci několika nezávislých hodnocení byla posuzována cena akcií, které mají být prodány, a výsledná odhadovaná cena 38,79 % akcií JLV byla stanovena na hodnotu mezi 15,5 a 17,3 miliony Kč. Jelikož ČD za akcie zaplatí 20 milionů Kč (cca 700.000 EUR), došla Evropská komise k závěru, že prodej se uskuteční za tržních podmínek. Z tohoto důvodu prodej akcií JLV Českým drahám neposkytuje kupujícímu ekonomickou výhodu a rovněž nepředstavuje státní podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o ES.

zdroj: EK

Autor: CSPSV

Junior programPraha - Před začátkem léta a blížícími se letními prázdninami vydaly ČD tiskovou zprávu k Junior Programu (ŽP již informovala). Prostřednictvím desatera apelují dráhy na rodiče, učitele, mládež i děti, aby dodržovali zásady bezpečného chování na železnici. Toto desatero bude zveřejněno v železničních stanicích i ve vlacích. Zmíněné zásady se zároveň netýkají jen dětí, ale kohokoli, kdo se dostane do kontaktu se železnicí.

Desatero bezpečného chování na železnici

1. Nepřecházej koleje tam, kde to není povoleno.
2. Přejezdům věnuj zvýšenou pozornost, respektuj výstražnou signalizaci.
3. Nechoď po tratích, mostech a tunelech.
4. Nenaskakuj a nevyskakuj z jedoucího vlaku.
5. Neotvírej dveře u jedoucího vlaku.
6. Nepřibližuj se k okraji nástupiště.
7. Nevykláněj se z okna ani nevyhazuj žádné předměty z okna.
8. Nelez na vagony, sloupy a konstrukce, nepřibližuj se k elektrickému vedení.
9. Neházej předměty na žádné vlaky.
10.Nepokládej nic na koleje.

Drtivá většina zranění civilistů a především dětí v provozu železnice je způsobena bez zavinění železnice. Naopak příčinou je nesprávné a nebezpečné chování těchto osob, případně jejich zákonných zástupců.

zdroj: Tisková zpráva ČD, Foto: ČD

Autor: CSPSV

Praha - České dráhy se staly vítězem výběrových řízení na provozování regionálních spojů na dvou tratích v Karlovarském kraji – na trati Cheb – Aš – Hranice v Čechách a Cheb – Luby u Chebu. Výběrové řízení na provozování spojů na třetí trati v Karlovarském kraji (Karlovy Vary – Potůčky – Johanngeorgenstadt) kraj nakonec zrušil – stávající spolupráce s ČD byla pro kraj výhodnější; i zde tak budou nadále poskytovat své přepravní služby České dráhy.

Současně České dráhy, podle slov ministra dopravy Milana Šimonovského a oficiálního dopisu ministerstva dopravy, zvítězily ve výběrovém řízení na provozování rychlíkových spojů na trase Liberec – Pardubice. I zde České dráhy dokázaly přijít s nejlepší kombinací nabízené ceny, služeb pro cestující a vozového parku. Výběrová řízení na provozování regionálních vlaků na několika tratích v Libereckém kraji krajský úřad zrušil poté, co po prostudování jednotlivých nabídek dospěl k názoru, že nejvýhodnější pro kraj i pro cestující je stávající spolupráce s Českými drahami.

České dráhy předložily ve výběrových řízeních nabídky, které byly sestaveny na základě exaktní kalkulace nákladů na provozování spojů. Přestože tyto nabídky byly v porovnání s konkurencí ekonomicky nejvýhodnější, byly i ty většinou na vyšší úrovni, než jsou částky, které kraje v tuto chvíli platí za provozování regionálních spojů Českým drahám. To spolu s tím, že nabídky konkurentů byly výrazně vyšší, může dokládat nedostatečné dofinancování veřejné osobní dopravy.

České dráhy rozhodnutí oceňují - jsou přirozeným partnerem při provozování železniční dopravy a nabízejí služby, které jsou kvalitativně i finančně velmi zajímavé a konkurenceschopné. Zcela bezkonkurenční je přitom nabídka dodatečných benefitů, které ČD v rámci různých programů jako dopravce krajům i ministerstvu nabízejí. Ty podporují např. turistický ruch v daných oblastech (Regionovou Vaším krajem, systém ČD Bike zaměřený na podporu cykloturistiky, účast v systému Egronet, Libnet, síťové jízdenky, platnost mezinárodních dokladů a turistických jízdenek atp.). Provozování spojů Českými drahami zároveň garantuje cestujícímu nejvýhodnější cenu - platnost řady slev a jízdenek ČD, platnost mezinárodních jízdních dokladů atp.

zdroj: výtah z tiskové zprávy ČD, Foto: fotogalerie ŽelPage

Autor: CSPSV

ČDPraha - Nejnovější číslo časopisu Týden přináší článek Ivana Motýla mapující změnu cestování mezi Ostravou a Prahou od zavedení pendolin do provozu. Na první pohled je zřejmé, že se nejedná o oslavu nejúspěšnějšího produktu ČD SC Pendolino, jak ho líčí podnik v mnoha tiskových zprávách. Celý článek si můžete přečíst zde.

zdroj: týden 25/2006, foto: České dráhy

Autor: CSPSV

Hradec Králové - Osobní vlak usmrtil v sobotu večer dvouleté dítě sedící na kolejích. Stalo se tak před zastávkou na Slezském předměstí. Strojvedoucí viděl dítě sedící na železničním přejezdu mezi závorami na poslední chvíli. Okamžitě začal houkat a brzdit, dítě se však pouze postavilo a zůstalo na místě. Provoz byl přerušen na 1,5 hodiny.

Stopy po tramvajiOlomouc - V neděli v 7:56 došlo na Žižkově náměstí k dopravní nehodě, při níž se na bok převrátila tramvaj č.2 jedoucí z Neředína směrem k hlavnímu nádraží. Nehodu pravděpodobně způsobil dvacetiletý řidič osobního auta Škoda Fabia, který nedal přednost v jízdě a poté došlo ke střetu obou vozidel. Tramvaj vykolejila všemi nápravami a převrátila se. V tramvaji nebyl nikdo zraněn, v autě utrpěli zranění 3 lidé. Řidič odnesl střet s naraženou rukou, spolujezdec zhmožděninu hrudníku a třetí pasažér tržnou ránu na spánku a na kotníku. Škoda na tramvaji a na vozidle byla vyčíslena na 250 000 korun.

Nymburk - Nákladní vlak narazil do lokomotivy v neděli po druhé hodině poté, co strojvedoucí dostal rozkaz k odjezdu, aniž by byly správně přestaveny výhybky. Vlak původně směřující na Mladou Boleslav vyrazil přes výhybky na kusou kolej, kde stála odstavená lokomotiva. I když ke střetu došlo při nízké rychlosti, vlak vytlačil lokomotivy přes zarážedlo, přičemž kromě lokomotiv byl poškozen i sloup trolejového vedení. Škoda na lokomotivách byla vyčíslena na 2 miliony korun, na sloupu TV půl milionu korun. Při nehodě se nikdo nezranil, ani nebyl omezen provoz. Příčina je v šetření a bude známa během příštího týdne. Pravděpodobně se však jedná o selhání lidského činitele.

Zdroj : Novinky.cz

Autor:

Rozhovor Praha — Před dvěma měsíci jsme zveřejnili krátký rozhovor se zástupcem společnosti Railtrans Petrem Šimralem. Dnes jsme pro čtenáře ŽelPage připravili rozhovor s projektovým manažerem společnosti Connex Česká Železniční Jiřím Schmidtem. Věříme, že i další společnosti budou tak ochotně spolupracovat jako dvě výše jmenované a ŽelPage bude schopna čtenářům přinášet nejen informace převzaté z tiskových zpráv a agentur.

Autor: CSPSV

Řada 854Ostrava - Na Czech Raildays 2006 představily ČD a Pars nova prototyp zcela nového řídicího vozu řady 954. Řídicí vůz vznikl kompletní přestavbou poštovních vozů POSTW a společně s modernizovaným motorovým vozem 854 a vloženým modernizovaným vozem 054 tvoří ucelenou motorovou jednotku pro komfortní provoz rychlíkových a regionálních spojů na hlavních neelektrifikovaných tratích. Prototyp řídicího vozu bude do provozu nasazen ještě letos (po získání potřebných povolení od Drážního úřadu); do roku 2008 počítají České dráhy s nasazením do provozu celkem 19 řídicích vozů řady 954.

České dráhy předpokládají nasazení řídicích vozů 954 především v oblasti Liberecka, kde jsou nyní ve velké míře provozovány modernizované motorové vozy řady 854. Nasazení řídicích vozů umožňuje výrazně zvýšit efektivitu provozu vlaků. V koncové stanici odpadá nutnost tzv. objíždět soupravu; vlak může po časově minimálním pobytu ihned pokračovat v jízdě zpět. Výrazná je také úspora nákladů na obslužný personál, který při příjezdu vlaku nemusí zajišťovat rozpojení soupravy a manipulaci spojenou s objížděním hnacího vozidla.

Řada 843 Koncepce řídicích vozů je v hojné míře využívána například v Německu či ve Švýcarsku. V České republice přišly řídicí vozy do provozu s příchodem motorových vozů řady 843 s vloženými vozy 043 a řídicími vozy 943. Těch v současnosti u ČD jezdí 11 – z čehož 4 jsou alokovány v Brně a 7 v Olomouci. V letošním roce již stav řídicích vozů doplnily zatím 3 kusy vozů 914 (část motorové jednotky Regionova).

Celkově by pak České dráhy na sklonku roku 2008 měly mít v provozu více než 190 řídicích vozů, a to na vlacích všech kategorií – od regionální až po rychlíkové spoje. Vyloučená není ani výroba takové varianty řídicího vozu, který by mohl být řazen do klasických souprav – například spojů kategorie InterCity, kdy by pak i tyto vlaky mohly být provozovány tak, že v jednom směru pojedou v čele s řídicím vozem a celá souprava bude „tlačena“ lokomotivou umístěnou na konci vlaku. Technické údaje o řídicích vozech 954 najdete zde.

zdroj: tisková zpráva ČD

Autor: CSPSV

Praha - V úterý 20. června 2006 dojde k oficiálnímu ukončení provozu na stávajícím drážním tělese vedoucím kolem kopce Hejnice v traťovém úseku Lupěné – Hoštějn (koridorová trať Zábřeh na Moravě – Česká Třebová). Provoz vlaků Českých drah bude převeden na nově vybudované drážní těleso vedoucí skrz dva nové tunely u Hněvkova. Hned následující den, ve středu 21. června, pak započne odstraňování kolejí na původním drážním tělese. Úterý, 20. červen, tak bude jediným celým dnem souběžného provozu na starém a novém drážním tělese.

Zahájení provozu na novém drážním tělese je součástí modernizačních prací na koridorové spojovací trati Česká Třebová – Zábřeh – Olomouc – Přerov. Provoz po novém tělese bude zatím probíhat ve speciálním režimu sníženou rychlostí po jedné traťové koleji; oficiální otevření trati je naplánováno ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Zprovozněním nové trati se výrazně zkrátí jízdní doba – nové drážní těleso je o téměř 2 kilometry kratší než původní trať a současně po plném uvedení do provozu umožní průjezd mnohem vyšší rychlostí – například u vlaků SC Pendolino až dvojnásobně vyšší. České dráhy tak budou moci od nového jízdního řádu výrazně zkrátit jízdní doby spojů SC Pendolino mezi Prahou – Olomoucí a Ostravou s tím, že trasu Praha – Olomouc by měly spoje SC Pendolino výhledově urazit přibližně za dobu kolem dvou hodin; cestovní doba na trase Praha – Ostrava se pak zkrátí až ke třem hodinám.

Generální ředitelství Českých drah a Správa dopravní cesty Olomouc, při této příležitosti připravily pro novináře, železniční fanoušky a další zájemce SPECIÁLNÍ FOTOGRAFICKOU AKCI, kdy v době od 12.45 bude v prostoru rozbočení původního a nového drážního tělesa u zastávky Lupěné možnost nafotografovat speciální jízdu parní lokomotivy 464.202 „Rosnička“. Ta zvláštní jízdou z Hoštejna oficiálně ukončí provoz na původním drážním tělese. Součástí bude také průjezd jednotky Regionova – číslo 814-004 (Regionova pro Karlovarský kraj); spoje EuroCity EC 107 („Praha“ Praha – Varšava) a spoje SC Pendolino SC 506 / OK4007 (Ostrava – Praha).

zdroj: ČD

Autor: CSPSV

Railtrans - Chcete si zkusit, jaké to je cestovat vozidlem pro regionální dráhy na dlouhou vzdálenost? Se společností RAILTRANS to můžete vyzkoušet. Motorový vůz VT 642, ano, oblíbené Desiro společnosti AngelTrains pojede dne 15.6. 2006 (ve čtvrtek) po trase:

Ostrava hl.n. (20:00 ) - Ostrava Svinov (20:05 / 20:07) - Hranice na Moravě (20:35 / 20:37) - Olomouc (21:15 / 21:17) - Pardubice (23:04 / 23:06) - Kolín (23:44 / 23:46) - Praha Holešovice (00:31 / 00:33) - Ústí nad Labem (01:48 / 01:50) - Děčín (02:07 )

V úseku Olomouc – Děčín vlak může jet s náskokem v závislosti na situaci vlaků v úsecích se stavební činností. V Děčíně vyčká u nástupiště do 4:00.

Tarif: Jízdné je dobrovolné, nesmí být však nižší než minimální. Minimální jízdné: 50 haléřů za ujetý kilometr. Jízdné bude zaokrouhleno na vyšší násobky dvacetikorun. Pro příklad: Ústí nad Labem – Praha Holešovice – 103 km = 51,5 Kč = 60,- Kč. Každý cestující obdrží po zaplacení jízdného kromě jízdenky i chutný dárek.

zdroj: Railtrans, Petr Šimral

JLVPraha - S menším zpožděním se na internetových stránkách JLV objevily tři tiskové zprávy informující o novinkách. Od 28.5.2006 jezdí v relaci Praha - Plzeň - Regensburg - München opět jídelní vůz na R 454/455 a od 5.6.2006 je v jídelních a lůžkových vozech se servisem JLV cestujícím k dispozici 2. letošní vydání magazínu Meridian.
V souvislosti s MS ve fotbale zavedla společnost i fotbalové menu, které se skládá z bramborové polévky, guláše s houskovým knedlíkem, čokoládového dortíku se šlehačkou a Coca-Coly, resp. Coca-Coly light. Ke každému menu obdrží zákazník zdarma originální fotbalový míč Coca-Cola. Fotbalové menu se nevztahuje na R 242/243 Fatra a R 454/455, který jezdí právě do Německa, kde se celý šampionát odehrává.

zdroj: Novinky JLV

Autor: CSPSV

pendolino Praha - Za šest měsíců provozu si jízdenku v rychlovlaku Pendolino na trati mezi Prahou a Ostravou rezervovalo už čtvrt milionu cestujících. I když jsou soupravy v průměru obsazené zhruba z poloviny, dráhy si zájem o vlak pochvalují a považují pendolino za ekonomicky velmi úspěšné.

Za půl roku provozu utržila pendolina na trasách mezi Prahou a Ostravou už zhruba sto milionů korun. "Ekonomicky se chová velmi dobře, jako náš nejúspěšnější produkt," říká mluvčí drah Aleš Ondrůj.

Průměrná cena jízdenky se v pendolinu pohybuje kolem 400 korun, včetně studentských slev či levnějšího jízdného na kratší vzdálenosti.

Do čtvrt milionu cestujících ale dráhy započítávají jen prodané rezervace. Skutečný počet je tak vyšší o pasažéry přepravované v lednu během zvláštního režimu při poruchách některých souprav, o cestující s ČSA či lidi s režijními jízdenkami.

Denně se tak počet pasažérů v šesti párech pendolin pohybuje kolem dvou tisíc. "Obsazenost kolísá mezi 50 a 60 procenty, s čímž jsme maximálně spokojeni," dodal Ondrůj.

Od prosince plánují dráhy zvýšit počet spojů SuperCity na sedm párů denně. Nové cestující chtějí v létě přilákat do pendolin i pomocí slev.

zdroj: iDnes

Autor:

Desiro na cestě do Ostravy V neděli 11.6.2006 zajišťovala sokolovská společnost Railtrans přepravu motorové jednotky VT 642 153-1 na mezinárodní veletrh Czech Raildays 2006 do Ostravy. Při této příležitosti byla možnost svést se na trase Děčín – Praha – Ostrava touto jednotkou.

Autor: CSPSV

Eurostat - logoBrusel - Nejnebezpečnější železnice v Evropské unii jsou v Polsku a v Česku. Jasně to vyplývá z údajů o počtu smrtelných nehod na kolejích za předloňský rok. Ty v pondělí zveřejnil statistický úřad Eurostat.

Autor: CSPSV

Desiro VT 642 (Siemens) Praha - Chcete si zkusit, jaké to je cestovat vozidlem pro regionální dráhy na dlouhou vzdálenost? Se společností RAILTRANS tak můžete učinit v neděli 11.6.2006 v motorovém voze VT 642.

Vlak pojede po trase: Děčín (12:02) - Ústí nad Labem hl.n. (12:25 / 12:27) - Praha Holešovice (13:37 / 13:40) - Český Brod (14:03 / 14:05) - Kolín (14:25 / 14:26) - Pardubice hl.n. (14:55 / 14:56) - Olomouc hl.n. (16:56 / 16:58) - Hranice na Moravě (18:10 / 18:11) zastávka pro výstup - Ostrava Svinov (18:39 / 18:41) zastávka pro výstup - Ostrava hl.n. (18:48)

V úseku Olomouc hl.n. – Ostrava hl.n. vlak může jet s náskokem v závislosti na situaci vlaků v úsecích se stavební činností.

Tarif: Jízdné je dobrovolné, nesmí být však nižší než minimální. Minimální jízdné činí 50 haléřů za ujetý kilometr. Jízdné bude zaokrouhleno na vyšší násobky dvacetikorun. Každý cestující obdrží po zaplacení jízdného kromě jízdenky i chutný dárek.

Pro příklad: Ústí nad Labem – Praha Holešovice – 103 km = 51,50 Kč = 60,- Kč.

Za stejných podmínek a ve stejné trase pojedeme zpět dne 15.6.2006 s předpokládaným odjezdem z Ostravy ve 20:00. Přesný jízdní řád bude zveřejněn.

V době od 13. do 15.6.2006 probíhají v Ostravě (v obvodu železniční stanice Ostrava hl. n.) Dny kolejové dopravy Czech RailDays 2006. Na veletrhu bude prezentována jednotka 814 Regionova, lokomotiva řady 774 nebo zazní informace k průběhu výroby lokomotivy řady 380. Jedním z vystavovatelů bude také společnost Railtrans, s. r. o. ze Sokolova. Loňský ročník navštívil rekordní počet návštěvníků - 5.513.

zdroj: Railtrans - Petr Šimral, Railvolution, Foto: Railway Technology

Autor: CSPSV

SC PendolinoPraha - České dráhy připravily pro zájemce o cestování vlakem pendolino novou nabídku. Sleva SC Léto začne platit v době od 1.7. do 31.8.2006 a s ní bude možné cestovat vlaky pendolino o 20% levněji. Jízdenka z Prahy do Ostravy tak bude stát 400 Kč místo současných 500 Kč. ČD přicházejí s touto nabídkou v době, kdy se blíží dovolené a studentům končí škola. Právě studenti a dále manažeři tvoří největší klientelu pendolina. Nabídka SC Léto se netýká nejvytíženějších vlaků SC 502 (odjezd v 5:45 z Ostravy) a SC 509 (odjezd v 15:56 z Prahy). Prodej zlevněných jízdenek začne 1.7. ve 2:00 hod. a ukončen bude 31.8. ve 24:00 hod. Jízdní doklady zakoupené v rámci dvouměsíčního předprodeje na cesty v měsících září a říjnu je tedy možné zakoupit rovněž za cenu dle nabídky SC Léto. Nabídku SC Léto lze využít pouze pro jízdné SuperCity. V případě využití jakéhokoli jiného cestovního dokladu s dokoupením rezervace pro spoje SC Pendolino (200 Kč) se cena nemění.
Za 6 měsíců přepravily spoje SCP okolo čtvrt milionu cestujících. Díky tomu došlo k čtyřnásobnému nárůstu tržeb v železniční stanici Praha Holešovice a o 6% se zvedly tržby v Ostravě Svinově.

Další novinkou bude jízdenka SC Víkend, v jejímž rámci bude možné cestovat vlaky pendolino za cenu 750 Kč (2 dospělí a až 3 děti mladší 15 let). Tu bude možné zakoupit od 1. července, použít ji bude možné od 1.8. a platit bude až do 9.12.2006. Tato nabídka nebude časově omezená na prázdniny. Nabídka se však vztahuje pouze na sobotní a nedělní spoje a omezený bude také počet míst. "V každém vlaku bude pro nabídku SC Víkend určeno 53 míst druhé třídy," upřesnil Ondrůj, tiskový mluvčí ČD. Jízdenka bude platit ve 2. třídě jedním směrem. Dráhy zároveň doporučují včasnou rezervaci míst.

Vzhledem k zájmu o produkt SC Pendolino nabídnou ČD tento produkt s plným standardem služeb SC Pendolino také na trase do Brna a Bratislavy. Vzhledem k tomu, že tarif SC je sestavován jako zákaznická nabídka, nabídnou České dráhy tarif v takové výši, aby do jednotlivých destinací představoval nejlepší kombinaci rychlosti, poskytovaných služeb a nabízené ceny.

O vlaky se na schůzce s ředitelem Českých drah zajímal také šéf polských železnic PKP, které údajně o nákupu pendolin také začínají uvažovat.

zdroj: IDNES, Tisková zpráva ČD

Autor: CSPSV
« Neuere Nachrichten | 1 ... 120 121 122 123 124 ... 154 | Ältere Nachrichten »    
ŽelPage - Elektronisches Eisenbahnmagazin
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Öffentliches Ausnutzung ohne klaren Genehmigung des Autors nicht gestattet.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Anmeldenopen/close
 
 
  
 
Vergessenes Passwort   
Registrieren   
:. Aktuelle Zugposition CZopen/close
Aktuelle Zugposition CZ
 
:. Suchenopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info für Fotografenopen/close
Bedingungen zum Fotografieren
in der CZ

Sonne
geht auf um 08:00
geht unter um 16:06