Želpage - Diskuzní fórum Želpage navštívil pan Petr Šimral ze společnosti RAILTRANS s.r.o. a sdělil pár informací k plánovanému provozu vlaků jeho společnosti na trati mezi Prahou a Ostravou, tzv. Railtrans Expressů. Kopii příspěvku přinášíme níže.
Vlaky jména RT Express byly námi skutečně objednány. Jízdní doba nám vyhovuje, přestože původní představa byla o kousek kratší. Vlaky budou vedeny po přechodnou dobu lokomotivami typu ES64F4, po schválení ES64U4 a jejich výrobě budou nahrazeny. Souprava bude v začátku v sestavě A + WR + B + B + B + B, vozy budou klimatizované s nejvýše šesti místy v oddíle. Cena není zatím pevně stanovena, neměla by přerůst cenu KMB ve druhé třídě. Pro první třídu uvažujeme o různých koncepcích, abychom oslovili pokud možno kompletní klientelu. Jídelní vůz bude plnohodnotný a za slušné ceny. Jako koncept služeb uvažujeme typ Student Agency, tzn. v 1. třídě steward v každém voze, v 2. třídě steward pro 2 vozy, služby v principu podobné. Vlaky jsou trasované pro rychlost 140 km/h.
Ověrěno u spol. Railtrans s.r.o.
Praha - Redakce ŽelPage obdržela Návrh jízdního řádu na příští rok. Najdete v něm celou řadu novinek - kromě změny koncepce dálkových vlaků na Ostravsku přes novou soukromou expresní linku Praha - Ostrava po bizarní výletní expres Varnsdorf - Karlštejn s křídly Jedlová - Františkovy Lázně a Mladá Boleslav - Kutná Hora.
Rotava - Ve čtvrtek v 7:07 hodin se mezi Rotavou a Olovím na přejezdu s výstražnými kříži srazil osobní vlak jedoucí z Kraslic do Sokolova s osobním autem. Zraněn byl řidič Fordu Mondeo.
„U přejezdu zastavila nejprve řidička osobního auta, která přijíždějící vlak zaregistrovala. Za ní zastavil řidič fordu. Vzápětí však couvl, řidičku objel a vjel přímo pod přijíždějící vlak,“ uvedl k nehodě mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.
S největší pravděpodobností tedy zavinění opět nebude na straně železnice, jako ve většině podobných případů. Škoda na fordu je 80 tisíc korun, na vlaku bude v řádech tisíců korun. Provoz na trati se podařilo obnovit v 10:55 hodin.
Zdroj: Drážní inspekce ČR, Katastrofy.com
Břeclav - Historický vlak z poloviny minulého století, sestavený z motorového vozu M 131.1463 „Hurvínek“ a přípojného vozu BDlm, vás zaveze do jednoho z nejnavštěvovanějších míst jižní Moravy - Lednice.
Na trati číslo 247 z Břeclavi do Lednice a zpět platí běžný tarif ČD včetně všech druhů slev. Historický motoráček zde jezdí pravidelně od 8. dubna do 24. září každou sobotu, neděli a svátek. Od 16. května do 23. června se můžete svézt do Lednice také v pracovních dnech kromě pondělků, tentokrát historickým motorovým vozem M 262.018, který bude opět doplněn o přípojný vůz BDlm. Vlaky nabízejí i omezenou přepravu jízdních kol.
Bližší informace na webu ČD nebo v ČD centru Břeclav - tel. 972 632 431; e-mail: bcv@cdcentrum.cd.cz.
Zdroj a foto : ČD
České Budějovice - dnes ve 12.11 hodin se v Českých Budějovicích na železničním přejezdu se světly (bez závor) střetl spěšný vlak jedoucí z Českých Budějovic do Summerau s osobním autem Opel Corsa.
Řidič na přejezd vjel v době, kdy výstražná signalizace byla v činnosti. Vlak narazil do zadní části auta a odhodil ho stranou. 75 letý řidič zranění na místě podlehl. Předběžná škoda na autě byla vyčíslena na 80 tisíc korun, na vlaku 30 tisíc korun a na trati 5 tisíc korun.
Provoz na trati byl přerušen do 13:37 hod.
Drážní inspekce v prvním čtvrtletí roku 2006 zaznamenala další nárůst počtu nehod na železničních přejezdech. Během prvních 90 dní letošního roku došlo celkem k 98 střetům, což je o 25 více než za první čtvrtletí roku 2005. Zemřelo při nich 8 osob a 47 jich bylo zraněno. Počet zraněných se zvýšil o 34 osob. Všechny tyto mimořádné události byly způsobeny účastníky silničního provozu, a to nedovoleným vjezdem na železniční přejezd v důsledku porušení zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, a zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.
Celou tiskovou zprávu naleznete na webu DI.
Zdroj : Drážní inspekce
Praha, Čelákovice - V roce 2005 provedla CSPSV rozsáhlý průzkum kvality poskytovaných informací v ČD centrech zákazníkům. Podobný projekt uskutečnil i Německý dopravní klub (VCD).
854.021 a 027 - I když "hydry" řad 852 a 853 již dojezdily (poslední jízda posledního přežívajícího stroje 853.021 se uskutečnila dne 14.2.2006), nyní se objevil první stroj řady 854, který je určen k muzejním účelům a jednoho dne z něho bude opět motorový vůz řady 853 nebo dokonce M296.1, ale již s některými prvky řady 854.
Konkrétně se jedná o stroj 854.021, který je ještě v Šumperku a 854.027, který byl před několika dny nasazen do provozu v DKV Praha po modernizaci v PARSu.
Oproti dosavadním strojům řady 854 má zásadní odlišnosti. Těmi hlavními jsou původní vstupní "lámací" dveře, téměř původní vzhled interiéru a exteriéru. Motor je sice nový - Caterpillar, ale ten původní byl uchován pro pozdější "demodernizaci" do původního stavu. Konkrétní výpis, co je nové a co je původní najdete na stránkách www.854foto.net, konkrétně zde.
Fotiči mají radost, protože tyto dva jmenované stroje mají (854.021 teprve bude mít) lak totožný s původním barevným řešením M296.1 a zatím nemají nalepené žádné jméno, ale toto "hybridní" řešení má i své záporné stránky. Cestující si již zvykli na automatické dveře a tyto staronové upravené neumí zavírat. Je totiž nutné dveře zavřít klikou, jinak se nezaklapnou a strojvedoucímu je pípáním indikováno, že jsou otevřené.
Praha - V pondělí 1.5.2006 zahájí ČD, a. s. předprodej In-karet se síťovou aplikací In-gold, a to za speciální akviziční slevu 19.900 Kč. Zákazníci tak zaplatí o 2.100 Kč méně v případě, že si podají žádost o vydání In-karty s aplikací In-gold od 1. do 31. května 2006 s prvním dnem platnosti v průběhu června.
In-karty nahradí téměř milion papírových zlevněných síťových jízdenek a slevových karet u zaměstnanců a zákazníků společnosti. Karta In-gold bude elektronickou roční síťovou jízdenkou pro všechny vlaky s logem ČD, na lanovce Liberec - Horní Hanychov - Ještěd a bezplatnou přepravu spoluzavazadla. Cestující bude moci cestovat v 1. vozové třídě bez doplatku a součástí karty bude i mezinárodní sleva RailPlus.
Od 1.6.2006 bude možné žádat i o další typy In-karet - In-zákazník, In-junior a In-senior, a to dle standardního tarifu.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Praha - Siemens dodá Izraelským železnicím 86 osobních železničních vozů v celkové hodnotě 125 mil.€ (3,75 mld. Kč). Součástí dohody je i opce na dalších 585 osobních vozů. Skříně vozů vyrobí český závod Siemens Kolejová vozidla, s. r. o. Osobní vozy budou jezdit rychlostí až 160 km/h a budou nasazeny jako kyvadlové vlaky v rámci meziměstské a regionální dopravy.
Vlak se bude skládat z 9 vložených vozů a 1 generátorového vozu, jehož součástí bude i stanoviště pro strojvedoucího. Tři z 9 vložených vozů budou disponovat zařízením pro osoby se sníženou pohyblivostí. Technickým vedením a řízením projektu byla pověřena rakouská pobočka Siemens, hrubé stavby budou zhotoveny v Praze a konečná montáž proběhne v Izraeli. Vozidla budou dodávána od konce roku 2007 do poloviny roku 2009.
Zdroj : Siemens
Česká republika - ČD, a. s. si včas zajistily registraci příslušných doménových jmen s příponou .eu a získaly tak jejich výhradní vlastnictví. Zaregistrované domény souvisí nejen se společností České dráhy, ale rovněž s nabízenými produkty a činnostmi. Jedná se například o domény cd-cargo.eu, cdrail.eu, ceskedrahy.eu, ceske-drahy.eu, czechrailways.eu, in-karta.eu, inkarta.eu či scpendolino.eu.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Praha - České dráhy doporučují cestujícím, aby si včas zakoupili místenky na dálkové spoje. Jedná se především o vlaky SC Pendolino s povinnou rezervací místa, ale i o kategorie R, Ex, IC a EC. Toto doporučení se týká zejména odpoledních spojů z Prahy a pondělních vlaků z Moravy do Prahy. Doporučení se týká i ostatních spojů na území ČR a pro cesty do zahraničí.
Cena místenky pro vlaky všech kategorií stojí 30 Kč (místenka pro skupiny od 10 osob stojí 10 Kč/osoba). Výjimku tvoří spoje SCP, kde je cena místenky již zahrnuta v jízdence tarifu SCP a nebo je možný nákup samostatné rezervace místa za 200 Kč ke kterémukoliv jinému cestovnímu dokladu ČD. Rezervaci místa pro spoje SCP lze zařídit přes internet.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Vídeň - Přerušení provozu na trati 901 Wien - Hohenau - Břeclav mezi stanicemi Angern a Dürnkrut bude trvat pravděpodobně až do konce dubna. Podle informací ÖBB bude od úterý 18.04.2006 odjíždět "odklonový" vlak EC 172 z nádraží Wien Südbhf (Ostseite) již v 9.55 hod. Důvodem je "eliminace" zpoždění vzniklé odklonovou jízdou přes Marchegg a Devínskou Novou Ves, aby v trase Břeclav – Hamburg jel vlak podle jízdního řádu.
Regionální vlaky ÖBB jsou v úseku Dürnkrut - Gänsendorf nahrazeny náhradní autobusovou dopravou.
Vlaky EC 74, EC 76, EC 104, EC 172 a R 202 jedou odklonem přes Marchegg a Devínskou Novou Ves. Vlak EC 76 jede v úseku Wien - Praha Holešovice samostatně, vlak EC 136 Bratislava - Praha jede bez přímých vozů Wien - Praha. Vlak EC 70 je v úseku Wien - Devínská Nová Ves odřeknut a cestující mohou cestovat spojem SPR 2528 Wien Südbhf (15:33) - Bratislava hl. st. s přestupem v Devínské Nové Vsi, kde bude přistaven vlak EC 70. EC 102 je v úseku Wien Südbhf - Devínská Nová Ves odřeknut a nahrazen spojem ER 2526. V Devínské Nové Vsi bude přistaven vlak EC 102.
Vlaky EC 71, EC 75, EC 77, EC 105, EC 173 a R 203 jedou odklonem přes Devínskou Novou Ves a Marchegg. Vlak EC 77 jede v úseku Praha - Břeclav - Devínská Nová Ves spojen s vlakem EC 137. Vlak EC 75 jede pouze v úseku Praha - Devínská Nová Ves, kde je nutný přestup na pravidelný vlak do stanice Wien Südbahnhof. U vlaku EC 103 je také nutný přestup v Devínské Nové Vsi.
Zpoždění vlaků za odklonovým úsekem bude přibližně 40 - 80 minut, jízdenky vydané po původní trati platí i při jízdě odklonem.
Zdroj: ÖBB, Tisková zpráva ČD, a. s. - doplnil -cspsv-
Brusel - Evropská komise udělila jen dílčí souhlas plánu české vlády podpořit rozvoj kombinované dopravy do konce desetiletí sumou téměř 1,6 miliardy korun. Současně se rozhodla zahájit formální šetření, zda pravidlům Evropské unie odpovídá ta část zamýšlené státní pomoci, která má posloužit k pořízení určitých typů vagonů.
Komise přistupuje opatrně k možnosti povolit státní pomoc pro železniční vozový park. Je třeba potvrdit, že tyto vagony mohou být použity pouze pro kombinovanou dopravu, a ne pro běžnou železniční přepravu. Podle zdrojů z EK zatím nelze přesněji určit, jak velká část státní pomoci byla zpochybněna, protože Praha nahlásila Bruselu program jako celek, a to ve výši 1,58 miliardy Kč pro léta 2006 až 2010.
Program podpory kombinované dopravy, který má pomoci převést část nákladu ze silnic především na koleje, přijala česká vláda loni v říjnu, ale konečnou zelenou může dát až Brusel. Většina financí má podle návrhu jít na investice například do překladišť.
Loni železnice převezla 3,623 milionu tun zboží v kontejnerech. Dalších 256.000 tun zboží přejelo ve výměnných nástavbách. Zhruba 434.000 tun zboží převezly po dráze celé kamiony a asi 2000 tun zboží v kontejnerech převezly lodě. Mimo kontejnery ale všechny druhy dopravy přepravily několikanásobně více zboží. Celková nákladní přeprava na dráze loni dosáhla 88,843 milionu tun a na silnici dokonce 466,034 milionu tun. Lodě přepravily celkem 1,274 milionu tun a letadla 21.450 tun.
Zdroj : České noviny (ČTK)
České dráhy - Brožurku Nostalgie 2006 je možno zakoupit v ČD centrech za 35 korun. Brožurka obsahuje vedle přehledu jízd zvláštních vlaků a železničních muzeí také katalog provozních historických lokomotiv a vozů Českých drah a diář s odkazy na jednotlivé akce. Také letošní vydání obsahuje vedle české rovněž anglickou a německou verzi.
Pro velký zájem o brožuru Nostalgie je také k dispozici v elektronické podobě na stránkách ČD - ZDE.
Želpage - aktuální informace o jízdách zvláštních vlaků, ale i o výstavách, výměnných setkání (burzách) naleznete také na našich stránkách - Kalendář železničních akcí.
aktualizoval : JR
Praha - I přes četné problémy s provozem je vlajková loď Českých drah oblíbeným spojem. Od prosince, kdy Pendolino začalo jezdit mezi Prahou a Ostravou, už se v něm svezlo 150 tisíc lidí - mezi nimi manažeři, turisté, studenti i prezident. Podle Českých drah využívají nový spoj zejména noví zákazníci, kteří dříve cestovali vlakem spíše výjimečně. Nejvíce obsazené jsou ranní spoje z Ostravy a odpolední z Prahy.
"Nejvíce jsou mezi cestujícími zastoupeni na jedné straně manažeři a podnikatelé, zahraniční turisté a zástupci zahraničních investorů, ale také studenti dojíždějící za studiem do vysokých škol nejen v Praze či Ostravě, ale také v Pardubicích a Olomouci," uvádí společnost v tiskové zprávě. Minulý týden se rychlovlakem do Ostravy svezl i prezident Václav Klaus.
Každá ze souprav Pendolino veze zákazníky denně dvakrát z Prahy do Ostravy a zpět. Najede tak zhruba 1430 kilometrů za den, což už je vytíženost srovnatelná s letadly. Od 11.12.2005 ujely jednotky pendolino mezi Prahou a Ostravou 430.000 km. ČD hodlají zkrátit spojení vlaky SC Pendolino mezi Prahou a Ostravou až na 2 hod. 59 min.
"České dráhy úspěšně zaplnily mezeru na trhu se službou veřejné, rychlé a pohodlné přepravy mezi Prahou, Pardubicemi, Olomoucí a Ostravou", uvádí společnost. Na trase Praha - Ostrava vzrostla frekvence cestujících v dálkových vlacích o 30%. ČD budou dále rozvíjet služby spoje SuperCity Pendolino. Chtějí se totiž zaměřit na ty zákazníky, které rychlovlak zatím neoslovil. Mají v plánu zlepšit doplňkové služby ve vlaku a rozšířit počet stanic, kam bude Pendolino zajíždět.
České dráhy jsou velmi spokojeny s komerční úspěšností produktu SC Pendolino a připravují rozsáhlý marketingový průzkum, který by měl nastínit další priority rozvoje zákaznicky úspěšné služby. Primární roli bude hrát poptávka zákazníků.
Zdroj: Idnes, Tisková zpráva ČD, a. s.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












