ČD - Již v prvním čtení, plným počtem hlasů přítomných poslanců schválila včera na svém zasedání Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky poskytnutí záruk za úvěr od evropského sdružení železničních dopravců EUROFIMA pro České dráhy. Úvěr ve výši 900 milionů korun budou České dráhy čerpat letos pro financování pořízení dalších dvoupodlažních příměstských regionálních pantografových jednotek řady 471.
Poskytnutí státních záruk a následné čerpání úvěru od EUROFIMA umožní kromě samotného nákupu jednotek také rozvoj zaměstnanosti na Ostravsku. Výroba příměstských jednotek 471 dá jistotu nejméně 350 pracovních míst v samotné společnosti ČKD Vagonka; dalších 300 míst vytvoří u dodavatelů v regionu Ostravska. Několik tisíc pracovních míst pak tato výroba generuje u stovky dalších dodavatelů na území dalších regionů České republiky.
Jednotky 471 jsou nyní využívány především na osobních a spěšných vlacích na trati Praha – Kolín – Pardubice, Praha – Beroun a Praha – Roudnice nad Labem. Denně každá ujede v průměru 497 kilometrů, což odpovídá přibližně osmi jízdám na trati Praha – Kolín. Jednotky 471 nabízejí cestujícím vysoký standard cestování. Vlaky mají moderní interiér a jsou klimatizovány. Pohodlný nástup všech cestujících včetně vozíčkářů a dětských kočárků umožňují nástupní prostory s podlahou v úrovni nástupiště, u prvních a posledních dveří doplněné zdvihacími plošinami. Na koncích vlaku jsou prostory pro uložení objemných zavazadel a jízdních kol. V horním poschodí hnacího vozu jsou i místa 1. třídy určená pro náročnější klientelu. Tento prostor je také vybaven přípojkami 230 V pro napájení PC a stoly vhodnými pro práci na PC.
Dodání dalších jednotek Českým drahám umožní jejich nasazení ještě v průběhu letošního roku na tratě v okolí Ostravy, včetně spojů po nově elektrifikované trati Ostrava-Svinov – Opava východ.
Zdroj: tisková zpráva ČD
Praha - Od 7. do 8. března 2006 se v Praze konal 2. ročník mezinárodní konference o dopravě Eurotraffic 2006. Organizátory akce byly Ministerstvo dopravy ČR, ČVUT v Praze a ABF, a. s. Závěry konference, které souvisí s železniční dopravou, přinášíme v článku.
9.3.2006 - 10:47 - Orient Express pojede po zemích střední Evropy
Orient Express - V červenci 2007 projede v průběhu 7 nocí a dní legendární Orient-Express země střední Evropy. Cestující navštíví 5 středoevropských zemí a největšími atraktivitami se stane Vídeň, Krakov, Vysoké Tatry a Varšava.
V letošním roce se opět uskuteční pravidelné 4 jízdy VSOE přes Prahu. Vlak jede z Benátek přes Vídeň, Prahu, Frankfurt nad Mohanem a Paříž do Londýna. Z Itálie se vyjíždí vždy ve středu a do Velké Británie dorazí vlak v neděli. V Praze bude O.E. možné zahlédnout ve dnech 27.-29.4., 8.-10.6., 21.-23.9. a 19.-21.10.2006. Vlak by měl přijíždět ve čtvrtek okolo 17.hod. a odjíždět v sobotu okolo 15.hod., a to vždy z pražského Hlavního nádraží. Cena jednosměrné jízdenky pro 1 osobu je 2.610€.
Zdroj : Orient-express.com , VSOE u nás
Třebechovice pod Orebem - České dráhy poskytnou ve dnech 17. až 19. března 2006 všem návštěvníkům výstavy Třebechovického muzea betlémů výhodné zpáteční jízdné VLAK+. Jízdné se slevou VLAK+ je možno zakoupit z kterékoliv železniční stanice v síti ČD do stanice Třebechovice pod Orebem (trať číslo 020). Při jízdě do Třebechovic není třeba nijak prokazovat nárok na slevu, stačí u pokladny nebo průvodčímu ve vlaku (v neobsazených zastávkách) oznámit, že chcete jízdenku se slevou VLAK+ do Třebechovic pod Orebem. Při jízdě zpět je jízdenka platná pouze při předložení použité vstupenky na výstavu betlémů (na vstupence musí být stejné datum jako na jízdence). Více info zde.
zdroj: ČD, a. s.
Praha - Pravidelní návštěvníci ŽelPage jistě postřehli informaci o tom, že 26.2.2006 České dráhy zdraží zpáteční jízdné do 300 km. Tato zpráva se mimo jiíné objevila i MF DNES a na stránkách ČD a.s., odkud však byla brzy stažena. Vy, kteří si opravujete knižní jízdní řády, jste jistě objevili přelepku se změnou tarifu. Jak je to ale se zdražením doopravdy? Od 26.2. skutečně začaly některé stanice na základě příchozích depeší vydávat zpáteční jízdenky za již změněné jízdné - jednalo se o pokladny, kde se vydávají psané jízdenky a pokladníci (resp. výpravčí) vycházeli z vydané depeše bez možnosti kontroly skutečné ceny (např. zařízením UNIPOK, POP apod.). Po několika dnech byl však rozeslám věstník (PTV), který tuto změnu tarifu TR 10 ruší. V pokladnách, které nebyly vybaveny programem UNIPOK či POP (MOP) tak byli cestující neoprávněně odbavování za vyšší, než oficiálně platné jízdné. Podle všech indícií se zdá, že ke změně tarifu hned tak nedojde, takže vy, kteří jste při opravě KJŘ neuposlechli doušku "Ode dne vyhlášení", můžete vložit jízdní řád do páry a změnu "opravit" odloupnutím.
Nejnovější tarifní věstník se dále zmiňuje o faktu, že od 31.5.2006 bude zastaven prodej klasických papírových průkazů na slevu, které budou postupně nahrazovány čipovými In-kartami. S ohledem na to, jaké problémy se místy vyskytovaly při "vybavovaní" zaměstnanců ČD těmito kartami lze tvrdit, že jde zatím o velmi optimistickou vizi. Dráhy by se měly na takovýto krok pořádně připravit a nesnažit se především o stihnutí termínu, který kdosi stanovil. Pak se totiž může velmi rychle stát, že problémy, které se při uspěchaném vypuštění mezi cestující zákonitě objeví i při výdeji karet In-zákazník, In-junior, In-senior a In-gold odradí další zákazníky, kteří raději přesednou do automobilů...
ŽelPage - Je tomu právě pět let, co se na síti objevila první ŽelPage jako školní cvičení. Trvalo ale dlouho, než se dobrovolnou prací řady lidí dostala do dnešní podoby. Mnohé se změnilo, náš tým zaznamenal cenné přírůstky i bolestné ztráty. Pojďme si zavzpomínat a zrekapitulovat, jak to celé vzniklo, jak si dnes stojíme a kam chceme jít dál.
Stalo se již tradicí, že se jednoho zimního víkendu team ŽelPage a pozvaní hosté vypraví na cesty po krásách českých lokálek. I letos jsme dodrželi základní rysy tour - cestovat s dobrou partou, s využitím motorových vozů řady 810 a mít na palubě občerstvení v podobě sudu kvalitního moku. Letos jsme cestou navíc oslavili páté výročí portálu ŽelPage.
Praha - Od 11.12.2005, kdy začaly ČD provozovat produkt SC Pendolino na trase Praha - Ostrava, využilo této služby již více než 100.000 cestujících. Nejvíce využívané jsou ranní spoje z Ostravy a večerní z Prahy, které nahrazují bývalý spoj SC Manažer a také spoje jezdící v neděli večer. V pracovní dny bývá u nejvytíženějších spojů nejprve vyprodána 1. třída, kterou využívá celá řada manažerů.
"Českým drahám se podařilo uvést na trh úspěšný produkt, kterým jsme získali do vlaků na trase Ostrava – Praha mnoho nových cestujících. Ti by dříve o využití železniční dopravy ani neuvažovali. Ve vlacích SC Pendolino lze potkat nejvýznamnější manažery klíčových podniků v České republice, stejně jako studenty dojíždějící do vysokých škol v Praze, Ostravě, Pardubicích a Olomouci.", říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele pro oblast osobní dopravy a přepravy Českých drah.
Před zavadením tohoto produktu prováděly ČD marketingový průzkum a komunikační kampaně. Jako liché se ukázaly zprávy o vysoké ceně jízdného. Vlaky pendolino se navíc vyznačují vysokou provozní spolehlivostí - výrobci Alstom se podařilo odstranit závady, které se vyskytly v měsíci lednu a vedení ČD nyní neuvažuje o navrácení vlaků zpět výrobci.
Dnes je poslední den, kdy mohou cestující v SCP cestovat se slevou z jízdného ve výši 20% a zakoupit si zlevněné jízdenky v předprodeji na celý měsíc březen. Od 1.3.2006 již budou jízdenky prodávány za standardní tarif.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Praha - České dráhy od dnešního dne pozměnily jízdní řád. Podle mluvčího ČD Aleše Ondrůje se tak v převážné míře zlepší návaznost vlaků. Celkový rozsah regionální i dálkové dopravy zůstane zachován. ČD tak budou i nadále vypravovat téměř 8000 vlaků denně.
U dálkových spojů ČD nově zavedly některé zastávky. Ranní vlak InterCity Jan Perner z Bohumína do Prahy tak bude nově stavět v Suchdole nad Odrou. Novou zastávku bude mít i ranní rychlík z Budějovic do Prahy v Sezimově Ústí a odpolední rychlík Kysuca z Brna do Žiliny v Jablunkově-Návsí. V regionální dopravě je nejvíce změn na tratích Pardubického kraje.
Vlaky Vyšehrad, na kterých mělo původně jezdit pendolino z Prahy až do Bratislavy, zatím budou i nadále končit v Břeclavi. Do Bratislavy se vydají, až je do jízdního řádu zavedou slovenské železnice. Vlak ještě nemá dokončenu mezinárodní certifikaci.
Tarif ČD nemění. Novinkou bude pouze od 1. března rozšíření slev pro seniory také na cizince.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Plzeň - ŠKODA TRANSPORTATION s.r.o. připravila pro návštěvníky Muzea ŠKODA v Korandově ulici novou expozici. Nahradila původní, více než 12 let starou, která postrádala nejen aktuálnost, ale byla překonána i designově a ani neodpovídala současným muzejním trendům. Na ploše okolo 50 metrů čtverečných je možné vidět fotografie dříve i nyní vyráběných kolejových vozidel značky ŠKODA, modely nízkopodlažních tramvají a lokomotiv, ale i výčet významných událostí z historie firmy. Přímo u ní bude zanedlouho instalován i model mariánskolázeňského nádraží ze sedmdesátých let minulého století se škodováckými elektrickými lokomotivami. Muzeum ŠKODA ročně navštíví okolo 3500 návštěvníků.
Zdroj : Škoda Plzeň
Brusel - Evropské unii hrozí, že nebude mít dostatek peněz, na podporu velkých dopravních projektů, které jsou součásti takzvané transevropské dopravní sítě. Dopravní výbor Evropského parlamentu již ve středu varoval, že kvůli váznoucí komunikaci mezi politiky ohledně evropského rozpočtu na roky 2007 až 2013, se možná dostane peněz je na pět až šest projektů z celkových 30.
Případný nedostatek peněz by se výrazně dotkl i České republiky. Mezi třicítkou vybraných projektů se tři přímo týkají Česka: jde o kontroverzní přesun brněnského nádraží, výstavbu koridoru Drážďany-Praha s odbočkou na Linec a výstavbu dálnice, která by měla vést z polských Katovic přes Brno a dále na Vídeň.
Podle deníku Financial Times to však vypadá, že peníze budou jen na výstavbu železniční trasy Berlín-Palermo s výstavbou mostu mezi Itálií a Sicílií, na stavbu koridoru mezi Francií a Španělskem přes Pyreneje, na trasu Paříž-Štrasburk-Mnichov- Bratislava, na vybudování dálnice Lyon-Budapešť a na dálnici, která spojí Helsinky s Varšavou. České projekty se tak v přehledu neobjevily, což by znamenalo ztrátu mnoha miliard korun.
Zdroj : České noviny (ČTK)
Jeseník - V úterý 28.2.2006 pořádá KDU-ČSL další tématickou jízdu v rychlíku Klidná síla (Plzeň - Jeseník). Téma jízdy je Rodina na kolejích. Z Prahy do Jeseníku budou s cestujícími diskutovat odborníci na rodinnou problematiku Marián Hošek, Josef Zeman a Marie Cacková. Při zpáteční cestě pojede z Hradce Králové i fotbalový trenér a lídr strany v Karlovarském kraji František Straka. Pro cestující je připraven doprovodný program jako ukázka z kurzu první pomoci či soutěže a hry pro děti.
Zdroj: Tisková zpráva KDU-ČSL
Praha - Aktualizace 28.2.2006, 14:20 - Na základě komentáře "lady" (23.2. - 6:12, 6:54) v článku Autovlaky ČD přepravily rekordní počet automobilů ze dne 22.2.2006, zjišťovali redaktoři ŽelPage bližší informace o zrušení tohoto spoje. Bohužel e-mail zaslaný Petru Šťáhlavskému se vrátil z důvodu jeho nemoci a z info@cd.cz nepřišla odpověď, jak již bývá zvykem, vůbec. Díky účasti na dnešní výstavě cestovního ruchu HolidayWorld v Praze se podařilo zjistit nejpravděpodobnější důvod zrušení spoje. Roman Šulc, který reprezentoval ČD na veletrhu, sdělil: "Důvodem zrušení Jadran Expressu v roce 2006 jsou obrovské finanční požadavky zejména ze strany Chorvatských železnic (HŽ)". Z tohoto důvodu nevyjel již vloni slovenský JE z Bratislavy do Splitu.
První tisková zpráva ČD o výjezdu JE pochází ze 17.4.2003. Vlak jezdil od 13.6. do 12.9.2003. Provoz v 1.sezóně zajišťovala CK ČD ve spolupráci s JLV, a. s. Ve vlaku byly díky velkému zájmu řazeny až 3 autovozy, na kterých bylo možné přepravovat až 30 automobilů. Vlak v obou směrech přepravil 6 tisíc osob a 600 vozidel. Celková obsazenost dosáhla více než 70% a cesta trvala 24,5 hodiny.
V roce 2004 se zkrátila jízdní doba vlaku o 3,5 hodiny a 1 autovůz se připojoval k vlaku ve stanici Brno hl.n., čímž měl vlak celkem 11 vagonů.
V loňském roce jezdil vlak od 17.6. do 17.9. a cesta trvala necelých 23 hodin. V roce 2005 přestala provoz vlaku zajišťovat CK ČD a byl jím pověřen O16 GŘ ČD. Cestu mezi Prahou a Jadranem vlak zdolal 14x a během 3 měsíců přepravil 5.602 cestujících a 795 aut a motocyklů v obou směrech. V roce 2005 přestal jezdit JE z Bratislavy do Splitu kvůli vysokým finančním požadavkům HŽ.
Stejný osud potkal JE i v Česku v letošním roce. Jadran Express byl jediným charterovým vlakem Českých drah a média o něm velmi často referovala. Na území ČR jezdí 2 autovlaky do Popradu a Košic. Projednávalo se také spojení autovlaky do italského přístavu Ancona.
Dnes, 28.2.2006, přišla odpověď o spoji Jadran Express z odboru komunikace GŘ ČD: "V současné době se zatím ještě jedná o finální podobě, jak bude tento spoj provozován. Zatím nepadlo konečné rozhodnutí. Jednou z možností je například využití nového spoje EC Jože Plečnik", sdělila ŽP Hana Bednářová.
Zdroj: Tiskové zprávy ČD, a. s.
Praha - Od 26.2.2006 budou moci čekárny ČD LOUNGE využívat všichni cestující s dokladem, který je platný v 1. vozové třídě. Do současné doby je mohli využívat pouze cestující vlaků vyšší kategorie (SCP, EC, IC) a cestující ČSA. V současné době existují 4 čekárny ČD LOUNGE v žst. Praha Holešovice, Pardubice hl. n., Olomouc hl. n. a Ostrava hl. n. Další čekárny budou otevřeny v blízké době v Brně hl. n. a v žst. Ostrava-Svinov, která je poslední stanicí, kde zastavují vlaky SCP a nefunguje zde ČD LOUNGE.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Praha - Strojvůdci chtějí 16. března 2006 stávkovat a zastavit železniční dopravu po celé zemi na dobu nejméně 1 hodiny. Dráhy ani odborová centrála za nimi však nestojí.
Strojvůdci chtějí vyjádřit odpor proti novému zákoníku práce. "Hodláme tak protestovat proti ustanovením o kolektivním vyjednávání v chystaném zákoníku práce," oznámil dnes mluvčí Federace strojvůdců ČR Libor Poláček. Vadí jim, že nový zákoník umožňuje zaměstnavatelům v případě sporu více odborových organizací vyjednávat pouze s tou nejpočetnější. A také právě s ní uzavírat kolektivní smlouvu.
Odbory - včetně strojvůdců - už kvůli tomu včera jednaly s ministrem Zdeňkem Škromachem. Ten po jednání prohlásil, že zákoník přeci není uzavřený, a tak není důvod, proč by se měli železničáři bouřit. "Pokud chtějí odborové svazy určitou změnu, měly by sjednotit své názory a měly by se dohodnout, co vlastně chtějí," uvedl po jednání Škromach.
Plánovaná stávka není vedena "proti někomu", ale na obhajobu ústavních práv. Stávka plánovaná na 16.3.2006 je trnem v oku managementu ČD.
Vedení Českých drah se zcela distancuje od takovéto případné výstražné stávky. Její důvody se nikterak netýkají kolektivního vyjednávání či jiných vztahů mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem. ČD, a. s. by tak byly zataženy do politických a kompetenčních sporů jednotlivých odborových organizací a jejích centrál. Z pohledu ČD by se jednalo o nezodpovědné jednání, které zcela zbytečně a bezdůvodně poškodí ČD a jejich zákazníky. Vedení ČD, a. s. věří, že FS nakonec zvolí jiný nástroj pro vyjádření svého postoje k novele Zákoníku práce (která navíc ještě neprošla celým legislativním procesem) - tak aby zbytečně nenarušila sociální smír mezi Českými drahami a odborovými sdruženími.
Zdroj: Novinky, Aktuálně, TZ ČD, Federace strojvůdců ČR
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












