..: Aktuality a články - Německo :..

Ilustrační obrázekVídeň - Další otřes zaznamenal svět výroby železničních modelů. Zřejmě k 15.2.2008 byla firma Fleischmann prodána firmě Modelleisenbahn Holding GmbH, která už před časem koupila Roco. Ta je členem bavorské skupiny Haselberger, doposud známější výrobou staviv Hasit. Fleischmann přitom patřil až dosud stejnojmenné rodině a na své tradiční vlastnictví kladl velký důraz. K transakci přitom došlo jen několik hodin po ukončení letošního hračkářského veletrnu v Norimberku.

Ilustrační obrázek Francouzský koncern Veolia, v České republice používající obchodní název Connex, oznámil, že kupuje železničního operátora RAIL4CHEM. Pokud budou antimonopolní úřady souhlasit, transakce by měla být uzavřena v první polovině roku 2008. O prodejní ceně se obě strany rozhodly pomlčet.

Ilustrační obrázekKolín nad Rýnem - Zatímco v Česku si letošní zimní období zatím na personálu žádnou výraznější daň nevybralo, na západě Německa dosáhly počátkem týdne potíže s ním spojené svého vrcholu: hlavní roli zde sehrává chřipková epidemie, která tuto oblast zasáhla a negativně se podepsala i na počtu práceschopných zaměstnanců drah. Typické virové onemocnění horních cest dýchacích má na svědomí mnohé problémy v tamní regionální železniční dopravě poté, co nemoc masově zasáhla průvodčí osobních vlaků.

Ilustrační obrázek Berlín - Po nekonečných deseti měsících plných stávek a nejistoty přichází na německé železniční síti období klidu. Zdejší strojvedoucí se totiž po tvrdém vyjednávání konečně dohodli se svým zaměstnavatelem na nové kolektivní smlouvě, která jim přinese kratší pracovní doby a vyšší platy. Do 1. března tohoto roku se jejich platy pravděpodobně zvýší o osm procent. Mezi 1. zářím 2008 a 1. únorem roku 2009 pak dojde k růstu o další tři procenta. Dále dostane každý ze strojvedoucích přibližně 800 € (téměř 21.000 korun), a to za již odpracované přesčasy.

10.12.2007 - 1:05 - Jízdní řád v pdf už u všech sousedů

Ilustrační obrázekPraha - Máme pro vás ještě jednu dobrou zprávu. Všechny železnice sousedních států letos zveřejnily kompletní tabulky jízdního řádu v pdf na internetu nejpozději v první den platnosti. Nově tak v Polsku a Německu najdete nejen aktualizované tabulky, ale skutečně celý jízdní řád. Najdete je na následujících odkazech:

Odkazy na jízdní řády najdete i v přehledech tratí přímo na ŽelPage.

za upozornění na DB děkujeme Lukášovi Končickému

6.12.2007 - 13:00 - Německé dráhy se zbavují přebytečných budov

Ilustrační obrázek Berlín - Smlouvu na prodej celkem 490 nepotřebných nádražních budov uzavřela dceřiná společnost německých drah DB Station&Service s britsko-německou skupinou developerských firem Procom Invest a Patron Capital. Tato skupina již převzala okolo 500 nádraží z první vlny od původního kupce First Rail Property. Na všechny nádražní budovy mají ještě předkupní právo města a obce, ty o ně ale většinou nemají zájem. DB si nadále ponechávají ve vlastnictví nástupiště, přístupové cesty a budovy nutné pro zajištění provozu. Prodej kritizovalo několik občanských sdružení, mezi nimi například sdružení Bahn für Alle, kterému se nelíbí, že cestujícím mimo velká nádraží zůstávájí jen přístřešky a automaty.

zdroj: Deutsche Bahn

Ilustrační obrázekBerlín - Dne 4. 12. byla zažehnána hrozba předvánočního dopravního kolapsu na železnici. Vedení společnosti DB se dohodlo se zástupci odborů strojvedoucích (Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer - GDL) na nové kolektivní smlouvě a zvýšení mezd. Tímto se odvrátila hrozba dalších stávek strojvůdců této odborové organizace.

Ilustrační obrázekBerlín - Hrozící časově neomezená stávka strojvůdců německých drah DB se zatím odkládá. Odborový svaz německých strojvůdců GDL totiž dnes vyjádřil připravenost jednat s vedením železniční společnosti Deutsche Bahn (DB), s níž strojvůdcovské odbory vedou devět měsíců spor o kolektivní mzdovou smlouvu. Po delší době by se zástupci obou stran měli sejít právě v úterý.

19.11.2007 - 12:00 - Přímé lehátkové a lůžkové vozy Praha - Basilej od nového GVD

CNL DBPraha, Curych - Od 9. prosince budou na vlaku EN 352/353 Johannes Kepler jezdit denně z Prahy do Basileje přímé lehátkové a lůžkové vozy pod značkou City Night Line (CNL). Pojedou přes Lipsko a Frankfurt n. M. Süd místo současné skupiny vozů JLV do Wiesbadenu. Odjezd z Prahy hl. n. bude ve 20:25, příjezd Basel v 10:37. Zpět vyjede v 18:04, do Prahy přijede v 8:18. Cena začíná na 29 € za jízdenku ve voze k sezení s oddíly a 49 € za lehátko. Nově bude možné v tarifu Spar-Night koupit všechny kategorie jízdenek. Od prosince 2007 také divize Dálková doprava DB sjednotí své noční vlaky CityNightLine, DB Nachtzug a UrlaubsExpress pod značku City Night Line.

zdroj: CNL, IDOS

302 km/h v ICEPorýní, 11.11. 2007 - Předpověď na neděli hlásí počasí pod psa – zataženo s deštěm, riziko anonymních bombových telefonátů a enormně zvýšený výskyt osob v podivných kostýmech, zejména pirátů, jeptišek a všemožné zvěřeny, proto nedoporučujeme žádné aktivity spojené s fotografování vlaků a cestováním.

16.11.2007 - 0:26 - Stávka strojvůdců v Německu pokračuje

Ilustrační obrázekNěmecko - Včera ve 2 hodiny po půlnoci došlo u našich severních sousedů v Německu k přenesení a rozšíření stávky strojvůdců z nákladní dopravy také na dopravu osobní. Strojvůdci, kteří jsou členy odborového svazu (GDL), si stávkou slibují zvýšení mezd a zlepšení pracovních podmínek. Došlo tak k z zastavení a zpožděním mnohých vlaků, od lokálních a regionálních až pod vlaky dálkové a mezinárodní. To se týká i mnoha vlaků z Česka, které včera nedojely a pravděpodobně ani dnes nedojedou do svého cíle. Česká odstavná nádraží a vedlejší koleje se však zatím zaplňují spíše naloženými nákladními soupravami, které míří právě do Německa. Jak serveru iDNES.cz sdělil mluvčí Českých Drah Ondřej Kubala, na našem uzemí čeká na odbavení až třicet souprav. "Vyřeší se to, až skončí stávka," uvedl.

Zdroje: Rádio City - zprávy 16.11. v 16:00, iDNES.cz

Ilustrační obrázekBerlín - Právě probíhající stávka německých strojvůdců, která začala ve čtvrtek v poledne, by měla skončit v sobotu ráno v 6.00; v době svého trvání ale už způsobila kolaps nákladní železniční dopravy, hlavně ve východní části Německa. Podle oznámení odborového svazu GDL by měly vlaky jezdit nejméně do pondělí. Německé dráhy vzaly zavděk výpomocí strojvůdců z Česka, Rakouska a Švýcarska, kterých ale zdaleka nebylo tolik, aby mohli nahradit stávkující německé kolegy.

Ilustrační obrázekNěmecko/Česká Republika - Stávka německých strojvůdců, jenž začala včera v poledne, zastavila některé nákladní vlaky v Německu i za jeho hranicemi, Českou republiku nevyjímaje. Německé dráhy (DB) se ale chtějí obrátit na českou stranu s žádostí o výpomoc českých strojvůdců při zajištění dopravy na východě Německa. Právě oblast bývalé NDR je hlavní baštou stávkujících. Česká federace strojvůdců tvrdí, že žádné žádosti zatím neví. Ve východním Německu by mohli být nasazeni čeští strojvůdci, aby bylo možné vykonat alespoň nejdůležitější transporty, uvedl včera podle zpravodajského serveru Welt Online ředitel oddělení logistiky společnosti Deutsche Bahn Norbert Bensel. Mluvčí české Federace strojvůdců Libor Poláček ale večer ČTK řekl, že žádnou žádost z německé strany o pomoci Čechů zatím neobdrželi. "Vyzýváme naše strojvůdce, aby se nestali stávkokazy," dodal.

Ilustrační obrázekPaříž - Změna jízdního řádu se blíží - letos nastane v neděli 9.12.2007. Jako vždy přináší mnohé novinky, někdy dobré, jindy špatné. Z tohoto pohledu bude blížící se změna doslova revolucí při cestování mezi Německem a Francií. Revolucí, která výrazněji zvýší procentuální zastoupení železnice v dopravním proudu mezi Francií a Německem. Dovolí věci, které dříve zněly pouze jako z říše snů. Vše má původ v nové vysokorychlostní trati LGV Est mezi Vaires-sur-Marne a Baudrecourt, která byla uvedena do provozu již letos v červnu. Cestujícím byl po zrušení 3 párů přímých EC Frankfurt(Main) Hbf - Paris Est na této trase k dispozici pouze 1 pár přímých ICE. U dalších 2 spojů bylo nutno přestupovat ve stanici Saarbrücken Hbf. Slibovaná TGV na jižní lince zajíždělo pouze 2 krát denně do stanice Stuttgart Hbf. Důvod těchto nepříjemností byl prostý - nedostatek souprav vybavených trakcí a signalizací pro provoz na druhé straně hranice. Celý oběh v tomto období fungoval tak, že např. relaci Frankfurt(Main) Hbf - Paris Est točily celý den pouze 2 soupravy ICE 3 MF. DB si nemohla dovolit takový luxus, aby tyto jednotky zajížděly po celý den až do stanice Frankfurt(Main) Hbf, proto přednostně operovaly část relace po francouzském území. Podobný problém byl i s francouzskými jednotkami TGV POS na jižní lince. Zde navíc vstoupil do hry ještě fakt, že trať v úseku Stuttgart Hbf. - München Hbf. je vysoce saturována. I v novém GVD dojde k situaci kdy v tomto úseku pojedou za sebou v několikaminutovém odstupu TGV a ICE. To vše byly faktory, které doposud znemožňovaly využít výrazněji efektu nově vybudované LGV Est.

Ilustrační obrázek Hamburk - S pompou oznamovaný vstup Deutsche Bahn (DB) na burzu se nakonec zřejmě neuskuteční. Plán na částečnou kapitalizaci státního koncernu se stal v Německu totiž asi stejně populárním, jako úvahy o omezení rychlosti na dálnicích na 130. Všechny politické strany by nejraději daly od projektu ruce pryč a nyní mají možnost. Kongres vládních sociálních demokratů (SPD) na své víkendové schůzi v Hamburku schválil naprostou většinou usnesení umožňující pouze jedinou formu privatizace, a to prodej akcií bez hlasovacích práv. Koaliční lidovci (CDU/CSU) toho nyní využívají k pohřbení celé privatizace.

« Novější zprávy | 1 ... 12 13 14 15 16 ... 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:04