23.10.2007 - 13:50 - Němečtí strojvůdci půjdou opět do stávky
Německo - Německý odborový svaz strojvůdců (GDL) oznámil další termín stávky. Regionální vlaky a vlaky S-Bahn se mají po celém Německu zastavit ve čtvrtek 25. října ve 2 hodiny po půlnoci a znovu se rozjet druhý den v 8 hodin ráno. Původně měli strojvůdci stávkovat od pondělí do středy, avšak nakonec akci zrušili údajně s ohledem na velký počet lidí, kteří v pondělí cestují za prací z východu na západ. Spory strojvůdců s vedením DB trvá již delší dobu kvůli mzdám a příplatkům za přesčas. Podle médií dokonce několik zaměstnanců, kteří kvůli stávce přišli pozdě do práce, podali na vedení DB trestní oznámení. Právě vedení podle nich nese za vzniklou situaci zodpovědnost. Další stávka má za cíl zvyšit tlak na management DB, který zatím svazu žádnou konstruktivní nabídku neposlal.
Zdroje: GDL, ČRo (21.10.)
Ve válečném období se Deutsche Reichsbahn (Německé říšské dráhy - dále jen DR) musely podřídit vojenským předpisům a podléhaly oddělení pro dopravu při německém generálním štábu. Přesto dál plnily úlohu zásobování civilního průmyslu, zajišťování osobní dopravy v týlu a provozovaly jiné obvyklé mírové aktivity. Nepatřily tedy přímo do ranku německé vojenské železniční dopravy. Tento článek v původním znění vyšel jako obsáhlá odpověď na jednom z předních webů věnovaných druhé světové válce a přidruženým tématům www.fronta.cz a poté byl se souhlasem autora Ing. Jiřího Kříže mírně upraven pro ŽelPage. Věnuje se působení DR v zápolí východní fronty, převážně na území SSSR.
Německo - Železniční dopravu v Německu v pátek ochromila další tříhodinová stávka vyhlášená strojvůdcovskými odbory GdL (Gewerkschaft deutscher Lokomotivführer), kteří nejsou spokojeni s růstem mezd. Stávka trvala od 8:00 do 11:00, ale provoz se stabilizoval až pozdě večer. Komplikace v dopravě se dotkly i České republiky. Odboráři dnes oznámili úmysl další stávku uskutečnit nejdříve v úterý.
2.10.2007 - 14:00 - Deusche Bahn rozšiřuje nabídku nočních spojů
Berlin - Od počátku platnosti nového jízdního řádu 9. prosince 2007 budou všechny noční spoje společnosti Deutsche Bahn provozovány pod jednotnou značkou CityNightLine. Tím dojde ke sjednocení nabídky a vzhledu spojů dříve provozovaných pod jmény DB Nachtzug, UrlaubsExpress a CityNightLine. Všechny jízdenky bude možné rezervovat na portálu www.bahn.de. V platnosti zůstávají jízdenky Sparpreis v ceně 29 Euro - "Ruhesessel", 49 Euro - lehátko a 69 Euro - lůžko.
Kromě těchto změn dojde i k rozšíření nabídky, mimo jiné o spoje Praha - Amsterdam a Praha - Basel.
zdroj: DB
1.10.2007 - 15:38 - DB v pátek nepojedou
Frankfurt/Main - Německá odborová centrála strojvůdců GDL (Gewerkschaft Deutscher Lokomotivführer) vyhlásila na tento pátek 5. října stávku. Oznámil to její spolkový předseda Manfred Schell dnes ve Frankfurtu. Mělo by se jednat o časově omezenou stávku, která se dotkne osobních i nákladních vlaků po celém Německu. Její přesný harmonogram by měl být znám do čtvrtka. Podle ČT 24 GDL nepřistoupila na návrh DB na navýšení platů o 4,1%. Dle zpráv zvažují tento návrh i zbývající odborové organizace, avšak podle jejich předáků jej s největší pravděpodobností nepřijmou a půjdou také do stávky.
Berlín - Deutsche Bahn prý v různých poradenských funkcích zaměstnává přes tucet německých expolitiků. Vyplývá to alespoň ze závěrů redaktorů publicistického pořadu Frontal 21 vysílaného německou veřejnoprávní televizí ZDF. Mezi lobbisty se nachází i jeden bývalý spolkový ministr, nebo řada bývalých zemských ministrů dopravy. Všichni osobně najmutí předsedou představenstva DB Hartmutem Mehdornem.
Berlín - Již měsíc a půl trvají peripetie kolem nové kolektivní smlouvy u Deutsche Bahn. Drážní odborové svazy Transnet, GDBA a GdL se nedokázaly dohodnout na společném postupu při vyjednávání s DB. Transnet a GDBA tvrdí, že GdL nedodrželo dohody domluvené koncem srpna. Platnost těchto dohod vyprší koncem září a najít do té doby shodu se zdá nereálné.
31.8.2007 - 18:00 - Obvinění za loňskou nehodu Transrapidu v Německu
Německo - Německá prokuratura v Osnabrücku obvinila z neúmyslného zabití tři železničáře v souvislosti s nehodou magnetického rychlovlaku Transrapid u města Lathen dne 22. září 2006, při které zemřelo 23 osob a 10 jich bylo zraněno. Vlak tehdy v rychlosti 170 km/h narazil do dílenského vozu na dráze. Zaměstnanci o vozu věděli, prý byl na dráze oprávněně kvůli čištění dráhy od nečistot a větví. Přesto byl vlak s cestujícími na dráhu vpuštěn. Strojvedoucí dílenský vůz zpozoroval příliš pozdě a srážce již nedokázal zabránit. Původní informace o nehodě lze nalézt v této zprávě.
zdroj: Novinky.cz
31.8.2007 - 11:16 - Deutsche Bahn se zajímají o Slovinské státní dráhy
Německo - Německé dráhy zřejmě dále plánují rozšiřovat své aktivity v zahraničí. Společně se Slovinskými státními drahami (SŽ) jednali představitelé DB o vytvoření holdingu DB Slovenia. Ten by byl tvořen pěti divizemi - osobní železniční doprava, nákladní železniční doprava, železniční infrastruktura, přístav Koper a logistika Intereuropa. O schůzce představitelů drah informoval slovinský ekonomický týdeník Finance. Ten se odvolává na přísně tajný dokument o tomto projektu. V něm jsou prý uvedena jména zúčastněných představitelů ministerstev dopravy a financí a zástupců DB a SŽ. Součástí dohody by také údajně měla být oboustranná investice do slovinské železniční infrastruktury v řádu miliard eur. Zástupci DB zatím odmítli jednání komentovat. O plánech expanze DB v oblasti nákladní přepravy jsme informovali dříve.
Zdroj: Dopravní noviny
Vídeň, Berlín - Po kampaních za nekuřácká nádraží, ve kterých se zdůrazňovalo, že železnice již přestala kouřit před řadou let a je tedy řada na cestujících, dává železnice u našich německy mluvících sousedů další jasný signál. Od 1. září jsou všechny německé a rakouské vlaky nekuřácké. Připojují se tak k iniciativě nastartované v roce 2005 v Itálii. Od loňska se ve vlacích nekouří ve Francii, Švýcarsku, Rumunsku a ještě letos, nejspíše se změnou jízdního řádu, se podle ÖBB připojí kromě českých vlaků i další středoevropské železniční správy a Rusko.
10.8.2007 - 14:00 - GDL údajně neuvádí pravdivé platy strojvůdců
Berlín - „Výdělky strojvůdců Německých drah ve skutečnosti značně převyšují ty, které veřejnosti uvádí zástupci GDL,“ sdělila Margaret Suckale, vyjednavačka DB ve sporu s odbory a ředitelka personálního oddělení. GDL uvádí, že si strojvůdci vydělají 1.500 €. Podle DB však plat převyšuje 2.000 €. Měsíční výdělek ženatého strojvůdce s daňovou třídou 3 činí 2.210 €. Podle DB vydělá zaměstnanec včetně příplatků za rok v průměru 33.000 €. Průměrný roční plat v Německu činil 40.600 € (2006). Přičemž ale v nových spolkových zemích to bylo pouze 29.795 €. V roce 2006 došlo na dráze ke srovnání platů v bývalém východním a západním Německu, na východ se tedy platy zvedly o 14%.
zdroj: sdělení DB, Focus
Berlín - Chtěli stávkovat po celém Německu, ale soudní zákaz jejich protest omezil jen na několik místních tratí. Němečtí strojvedoucí dnes ráno opět vstoupili do stávky za zvýšení mezd a zastavili provoz na několika tratích kolem Berlína a Hamburku. Středeční verdikt norimberského soudu přinutil odborové organizace zdržet se rozsáhlejších akcí. I když soud zakázal stávkou jakkoli narušit osobní i nákladní dopravu, strojvedoucí se tohoto nařízení zcela nedrželi.
Berlín – Německo zažije zřejmě největší stávku strojvedoucích v novodobé historii. Strojvůdcovské odbory GDL se totiž v pondělí dohodly na neomezeném výstražném protestu, jenž by mohl postihnout na 30 tisíc vlakových spojů. Doposud největší stávka na Německé železnici se uskutečnila před patnácti lety v roce 1992, kdy se na dva dny zastavil téměř veškerý provoz na dráze.
Německo - Dalším zákazníkem společnosti Siemens, který se rozhodl pro dieselelektrické lokomotivy Eurorunner ER20, je hannoverská železniční společnost Osthannoversche Eisenbahnen AG (OHE). První ze tří objednaných lokomotiv předaná soukromému severoněmeckému dopravci v polovině července byla slavnostně pokřtěna 23. července. Tento typ lokomotiv byl již homologován i v České republice.
Berlín - Německá vláda dnes uvolnila cestu k privatizaci posledního velkého státního koncernu, když schválila částečné odstátnění železnice. Podle zákonné předlohy státu zůstane ještě příštích 15 roků infrastruktura včetně kolejové sítě, nádraží a energetických zařízení. Společnost Deutsche Bahn je však bude moci hospodářsky využívat a prodejem svých podílů soukromým investorům má mezinárodně posílit.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












