..: Aktuality a články - ČR Praha :..

Příměstská elektrická jednotka řady 471České dráhy - Jízdní řád 2005/2006 je na základě požadavků Středočeského kraje a hl. města Prahy pro toto území připraven v rozsahu 16 184 814 vlakových kilometrů, celkově zde vyjede 1 704 osobních a spěšných vlaků.

Od nového GVD bude interval v ranní špičce pracovního dne mezi příměstskými spoji ve výši cca. 15 minut na tratích Český Brod–Praha Masarykovo nádraží (Praha-Holešovice) (trať 011), Řevnice–Praha-Smíchov (171) a Lysá nad Labem–Praha-Vysočany (231).

Podoba nového JŘ je významně ovlivněna pokračujícími stavbami Nového spojení a IV. koridoru v úseku Hostivař–Strančice. Bude zrušena spojovací trať mezi hlavním nádražím a Hrabovkou, trať z Masarykova nádraží (Hrabovky) do Libně bude jednokolejná. I přes sníženou kapacitu trati bude jezdit valná většina příměstských vlaků od Kolína a Lysé nad Labem až na Masarykovo nádraží. Pouze spěšné a ranní zrychlené osobní vlaky pojedou z Prahy-Libně na nádraží Holešovice.

Pro zlepšení dopravní obslužnosti Nymburska, automobilky TPCA Kolín a Kutnohorska budou některé osobní vlaky Praha–Nymburk–Kolín prodlouženy do Kutné Hory hl.n.

Regionální motorová jednotka ř. 814/914 Regionova S prvním prototypem motorové jednotky REGIONOVA se bude možno setkat na přelomu listopadu a prosince 2005 například na osobních vlacích Os 7713 s odjezdem z Berouna v 16:21 do Rakovníka, v pracovní dny z Rakovníka v 11:23 do Berouna, v 18:20 z Rakovníka do Prahy Masarykova nádraží a zpět do Rakovníka a Blatná u Jesenice s odjezdem z Prahy Masarykova nádraží ve 20:46 h.

Ve spolupráci s organizátorem Pražské integrované dopravy, společností ROPID, zavádějí ČD plnou integraci na traťových úsecích Praha hl.n.–Vrané nad Vltavou–Měchenice/Davle (trať 210) a Praha hl.n.–Praha-Čakovice na trati 070. Plná integrace umožňuje v daných úsecích používat také přestupní jízdenky PID pro jednotlivou jízdu a krátkodobé časové jízdenky.

Menší změny se chystají i na dalších tratích v regionu, např. osobní vlaky na trati Praha–Turnov budou na základě požadavků krajů rozděleny na úsek Praha–Mladá Boleslav a Mladá Boleslav–Turnov. Za zmínku stojí také chystané nasazení příměstských jednotek 471 na trať 090 Praha Masarykovo nádraží–Kralupy nad Vltavou–Roudnice nad Labem v průběhu platnosti JŘ.

Celá tisková zpráva ČD

balmČeské Velenice - Občanské sdružení Posázavský pacifik v pátek u příležitosti převzetí nově lakovaného přípojného vozu Bix s barovou úpravou uspořádalo veřejnou jízdu z Prahy do Českých Velenic a zpět spojenou s exkurzí do areálu společnosti ŽOS České Velenice.

Asi 60 zájemců zcela zaplnilo motorový vůz M 262.045 a využilo tak příležitosti ke svezení se po zajímavých tratí a pořízení několika záběrů během připravených fotozastávek v krásném podzimním dni.

810 - ilustrační fotoStředočeský krajský úřad přehodnotil svůj původní záměr zastavit dotace a tím i provoz na devíti středočeských regionálních tratích. Kraj prohlašuje, že jednal na základě čísel, které obdržel od Českých drah. České dráhy v dokumentu tvrdily, že se na vyjmenovaných tratích přepraví minimální počet cestujících. Jak k číslům přišly se jen těžko dozvíme.
Nyní je jisté, že provoz na některých tratích bude zastaven nejdříve s 1. změnou jízdního řádu, tj. od 26.2.2006. Na kterých tratích se skutečně zastaví provoz se dozvíme později. Je možné, že se kraj bude řídit i peticemi, které dostává. Středočeský kraj se chce také dohodnout s pražským primátorem na financování vlaků, které jsou využívány zejména Pražany.

Původní zpráva z 9.10.2005:

Středočeský krajský úřad navrhl několik tratí, na kterých by měla být zastavena osobní doprava, respektive navrhl tratě, které by přestal dotovat. To vyvolalo řadu nevole a petičních akci.
Petiční akce byla ukončena. O dalším vývoji Vás budeme informovat.

28.10.2005 - 19:46 - Novinky ze stavby Nové spojení

novespojeníPraha - Již 1.12.2005 bude slavnostně otevřena silniční estakáda Krejcárek. Na konci listopadu proběhnou zatěžkávací zkoušky. V současné době je připravena světelná signalizace na křižovatce estakády s ul. Novovysočanskou a dokončuje se kryt vozovky. Schází osadit estakádu svodidly, zábradlím, rozmrazovacím zařízením a dopravním značením.

V měsíci říjnu byla osazena většina trakčních stožárů v úseku Libeň - silniční estakáda, kde je patrné i rozšíření pro budoucí čtyřkolejnou trať. U přemostění do Vysočan jsou některé stožáry umístěny mezi budoucí koleje, což souvisí s novou polohou železničního mostu Balabenka, který se začne stavět 1.11.2005. Základy pro stožáry se nyní budují v úseku Sluncová. Kvůli Novému spojení dojde k demontáži původních stožárů (nejstarší funkční - z roku 1928 - na území Prahy), které si mohou odebrat i železniční muzea.

Ilustrační foto -Tomáš BarešPraha - Doplněno 18.10. 7.45h - V zastávce Praha Horní Měcholupy mezi stanicemi Praha Hostivař a Praha Uhříněves (na trati 221) se v sobotu 15.10.2005 ve 14.50 srazil osobní vlak 9153 s bagrem. Na více než hodinu byl v uvedeném úseku zastaven provoz. Škoda na osobním vlaku (poškozen vůz 452.018 elektrická jednotka) činí cca. 200 tis. Kč. Bagr byl poničen lehce a škoda byla vyčíslena na 5 tis. Kč.
Jedna kolej je v uvedeném úseku dlouhodobě (1.10. - 7.11.05) vyloučena, neboť zde probíhá optimalizace v rámci IV.koridoru. Po druhé koleji jel osobní vlak a rameno bagru v jednu chvíli zasáhlo soupravu v místě kabiny strojvedoucího. Srážku zavinila buď obsluha bagru a nebo dozor, který měl dohlížet na to, zda se na druhé koleji neblíží vlak. Po prvním šetření byl poškozený vlak v 16.05 stažen do stanice a na této koleji byl v 16.20 obnoven provoz.
Aby toho nebylo málo, další den před polednem delníci překopli drážní kabel, takže cca. půlhodinu nebylo možné komunikovat mezi stanicemi Praha-Hostivař a Praha-Uhříněves. Výpravčí se dorozumívali přes veřejnou telefonní síť.

Ilustrační foto : Tomáš Bareš

OSŽ Praha - Předseda Odborového sdružení železničářů (OSŽ) Jaromír Dušek se rozhodl podat žalobu na ministra dopravy Milana Šimonovského. Šimonovský podle něj nehájí zájmy drah a porušuje zákon o drahách, protože se údajně nesnaží sehnat peníze, kterými by stát zaplatil ztrátu Českých drah v osobní dopravě. Včera to uvedla televize Nova. Šimonovský obvinění odmítá.
Jde o to, kdo má hradit ztráty, které vznikají Českým drahám v osobní přepravě. Tu si u ČD objednává stát, ale ministerstvo dopravy ji kryje jen částečně. Podle Duška není správné, aby ji dráhy každoročně kryly ze zisků z jiných oblastí. "Každý rok pan ministr (Šimonovský) se svým ministerstvem a svými úředníky připravuje České dráhy nejméně o 3,5 miliardy korun, pakliže do toho nebudu počítat přiměřený zisk, který nám dluží také," řekl Dušek.
"Oni mají úměrně peněz tomu, aby byli stále motivováni snižovat provozní náklady," reagoval Šimonovský. "Pan Dušek už neprospívá Českým drahám. Oni mají teď totiž sjezd a pro něho jakákoli aktivita je teď velmi významná, takže pomlouvá kde koho," dodal. Mluvčí ČD Petr Šťáhlavský nechtěl chystanou žalobu šéfa odborářů komentovat.
Dušek odhaduje, že by jeho právníci mohli mít žalobu na ministra sepsanou začátkem příštího týdne. Poté ji chce hned podat na státní zastupitelství, uvedla Nova.

Zdroj : České noviny (ČTK)

masaryckaPraha - Po mnoha letech začne zřejmě ještě letos plánovaná rekonstrukce výhybek a trakčního vedení v žst. Praha Masarykovo nádraží. Stavba bude připojena k Novému spojení. Prvním objektem bude nová budova řízení zabezpečovacího zařízení, její funkčnost je mimo jiné podmínkou pro zapojení výhybek rozpletu Sluncová. Během zimních měsíců by měla být od budovy položena kabelová trasa k areálu pošty. Stěžejní rekonstrukce výhybek a trakčního vedení proběhne v roce 2006, definitivní termíny záleží na možnostech investora, tj. SŽDC.

novespojeniPraha - V roce 2006 jsou plánovány 2 dlouhodobé výluky v úseku Praha Libeň - Praha Masarykovo nádraží.
Výluka 2. traťové koleje bude trvat 76 dní a bude probíhat od 19.4. do 3.7.2006. Během této doby se musí dokončit opěrná zeď pro estakádu Sluncová, trakce i železniční svršek zde budou částečně zřízeny v provizorní podobě, tj. ve snížené nivelitě, kvůli pozdější stavbě skruže pro estakádu. Zároveň bude položeno 300 m nové koleje v napojení před žst. Libeň.
Výluka 1. traťové koleje proběhne od 4.7.2006 až do 17.7.2007. Během ní se musí postavit nová dvoukolejná železniční estakáda Sluncová, která spojí severní tunel s Libní. Délka estakády bude 300 m a je asi nejnáročnějším objektem celého Nového spojení. Další výluka 2. traťové koleje bude probíhat od 18.7. do 2.10.2007.
Aktuální informace ze stavby na webu Nové spojení

infoPraha / Kralupy nad Vltavou - Dnes v noci se na několika místech konalo protiteroristické cvičení Podzim 2005. Přesně v jednu hodinu v noci se ozval ve vestibulu stanice metra Náměstí Republiky v Praze výbuch bomby. Do deseti minut dorazily více než dvě stovky záchranářů a policistů. Do podzemí nejprve sestoupila protichemická jednotka a pyrotechnici. Teprve pak mohli na nástupiště i zdravotníci. Za půldruhé hodiny hasiči a zdravotníci vynosili ven na 30 figurantů, kteří hráli těžce zraněné. Dalších 15 cestujících při předstíraném výbuchu zemřelo.
Součástí cvičení byla i simulovaná havárie vlaku v Kralupech nad Vltavou. Na svědomí měla pětadvacet mrtvých obětí a téměř devadesát zraněných. Na místo cvičení protiteroristického zásahu přijelo více než tři sta záchranářů. "Teroristé" odpálili trhavinu ve vlaku, který následně vybuchl. Okamžitě vznikl chaos a panika jako v reálné situaci. Po pár minutách na místo přijela policie a hasiči se speciální jednotkou, která měla za úkol zjistit, zda nebyly v prostředí chemické, radioaktivní nebo biologické látky. Potéí k zraněným mohli přijít zdravotníci.
Na nádraží v Praze-Holešovicích navíc policie prověřovala nález podezřelé tašky. Na místě byla za 15 minut, policisté uzavřeli okolí. Ukázalo se, že taška bombu neobsahuje. Policisté z útvaru rychlého nasazení pak na nádraží předvedli, jak by zadrželi údajného teroristu.
Exploze si vyžádaly mrtvé a desítky zraněných, které věrně představovali figuranti. Vážně zraněné převážely sanitky do nemocnic. V pražských nemocnicích se cvičení skutečných pacientů nedotklo. V motolské nemocnici figuranti končili na centrálním příjmu, zato v nemocnici Bulovka procházeli obvyklým postupem, v péči lékařů byli i v Tromayerově nemocnici.
Nácvik likvidace neštěstí po následku exploze v Praze si nenechali ujít ani český premiér Jiří Paroubek (ČSSD), ministr vnitra František Bublan a pražský primátor Pavel Bém (ODS). Označili je za prospěšné.
Rozsáhlé protiteroristické cvičení ministerstva vnitra skončilo nad ránem. Stálo kolem dvou milionů korun. Ministerstvo vnitra akci naplánovalo po teroristických útocích v Londýně, které se staly v létě.

Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz

19.9.2005 - 12:57 - Výstava železničních modelů v Praze na hlavním nádraží

KŽM Praha 3Praha - Ve dnech 24. - 25. září 2005 pořádá Klub železničních modelářů Praha 3 při příležitosti Dne železnice výstavu modelového kolejiště v historické budově pražského hlavního nádraží. V provozu bude rozšířené klubové kolejiště délky 30 m a menší kolejiště pro děti. Výstava je přístupna po oba dny od 10 do 18 hodin v kulturním sále v 2. patře historické budovy.

Bližší informace : KŽM Praha 3 nebo na tel.č. 606 630 307.

451.039IV.koridor - Stavba IV.koridoru se konečně rozeběhla a proto jsem sepsal článek, který bude tvořen průběžně. Jeho náplní je zatím stručný popis první zahájené stavby - Praha-Hostivař - Uhříněves, která se rozjela obrovským tempem. V současné době je v 2.TK kompletně dokončeno bagrování jam pro patky a postupně se díry plní betonem - většína je již hotova. Včera bylo vztyčeno i devět sloupů.

O aktuálních výlukách se dozvíte ve výlukách na koridorech a napěťovky v napěťovkách. Pokud má někdo zájem nám se zpravodajstvím (textovým nebo obrazovým) ze staveb na IV.koridoru pomoci, budu rád, když se mi ozvete na můj e-mail-Děkuji.

Přiložený snímek pořídil Tomáš Bareš dne 7.9.2005. Osobní vlak 9151 (Praha-Benešov) jede po nesprávné koleji mezi stanicemi Hostivař - Uhříněves. Okolí tratě je již teď trochu jiné.

ilustrační fotoPraha - V Praze 2 na Jaromírově ulici si obyvatelé zdejších domů stěžují na hluk z blízké železniční tratě. V poslední době zde jezdí čím dál více vlaků a České dráhy zde navíc uvažují o zvýšení počtu ze současných 250 vlaků denně na 300. Přesto podle hlavního hygienika, ikdyž hluk jednotlivých průjezdů vlaků je vysoký, průměrná hlučnost nepřekračuje zákonem dané limity (70dB).
SŽDC navíc naproti podél trati staví zeď, která hluk odráží zpět do oken domů. Jak uvedla Česká televize v pořadu Černé ovce (Vysíláno 13.9.2005 v 18:30 na ČT1), zeď dle stavebního povolení má být zasypána zemním valem, který by hluk neodrážel, ale tlumil. Nicméně zde vedou drátovody k výhybkám a z těchto důvodů nebude moci být zeď zasypána. Pokud bude prokázáno, že zeď zvyšuje hlučnost, uvažuje se o její pokrytí materiálem absobujícím hluk.
SŽDC připravuje modernizaci tohoto úseku tratě, kdy by měla být nadměrná hlučnost výrazně snížena. Stavební úpravy ovšem nezačnou dříve jak v roce 2010.

Zdroj : Česká televize

České dráhy se zapojí do 14. ročníku celoevropské kulturní akce
Dny evropského dědictví.
Ve dnech 10. a 11. září budou vždy od 9.00 hod. do 17.00 hod. zpřístupněny pro veřejnost Masarykův salónek v Praze na Masarykově nádraží a vládní salónek na hlavním nádraží. Ve vládním salónku si budou moci návštěvníci zakoupit drobné předměty s drážní tématikou a seznámit se s aktuálními nabídkami Českých drah z oblasti osobní dopravy.

Zdroj : České dráhy

451.008IV.koridor - Někteří lidé nevěřili, že se ještě letos začne stavět čtvrtý koridor, ale opak je pravdou. Již 5.9.2005 bude zahájena první stavba "Optimalizace Praha-Hostivař - Strančice" konkrétně mezi stanicemi Praha-Hostivař - Praha-Uhříněves.
5., 8., 9. září budou denní výluky (vždy 8.20 - 16.05) 1.TK
6., 7., 10., 11. září budou denní výluky (vždy 8.20 - 16.05) 2.TK
Důvodem výluk je betonáž základů sloupů trakčního vedení. Denní výluky budou probíhat zřejmě celé září. Od října jsou v plánu nepřetržité výluky. Nejprve přijde na řadu 2.TK, poté 1.TK. Každá z výluk bude trvat přes měsíc. Plán je takový, že výluky pro letošek skončí v polovině prosince.
Na snímku je jednotka řady 451 na benešovské trati.

ČD - Ve dnech 23. a 29. srpna se uskuteční kvalifikační utkání v basketbalu mužů na Mistrovství Evropy 2005. Kvalifikace se bude hrát 23. srpna v Sazka Aréně v Praze a 29.srpna ve sportovní hale BK Opava. České dráhy ve spolupráci se společností Sport Bohemia připravili pro všechny sportovní fanoušky zlevněné zákaznické jízdné pro jízdu vlakem na tato kvalifikační utkání. Zákaznické jízdné bude poskytnuto bez nutnosti prokazování nároku:

- dne 23. srpna ze všech stanic sítě ČD do stanice Praha-Libeň a zpět

- dne 29. srpna ze všech stanic sítě ČD do stanice Opava-východ a zpět

« Novšie správy | 1 ... 24 25 26 27 28 ... 31 | Staršie správy »    
ŽelPage - elektronický magazín o dráhach
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Verejné použitie obsahu bez výslovného súhlasu autora nie je dovolené.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Prihlásenieopen/close
 
 
  
 
Zabudnuté heslo   
Zaregistrovať sa   
:. Poloha vlakov CZopen/close
Poloha vlakov CZ
 
:. Vyhľadávanieopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pre fotografovopen/close
Informácie o podmíenkach
na fotenie v ČR

Slnko
vychádza v 07:59
zapadá v 16:04