Die Bahn / České dráhy - V návaznosti na výluky na trati ČD č.180 v úseku Holýšov - Domažlice ve dnech 24.října - 22.listopadu 2005, vstupuje na síti DB toto mimořádné opatření k provozu vlaků R 264/(RE 5606), R 266/(RE 5608) a (RE 5607)/ R 267 (jmenované vlaky u ČD vlaky odkloněny v úseku Plzeň hl.n. - Domažlice a zpět přes Klatovy - viz aktuální výluky).
1) R 264/ RE 5606 Praha - München (přímé vozy Praha hl.n. - Nürnberg. Hbf.):
Vlak R 264 bude v úseku Domažlice - Schwandorf - Regensburg o cca 50 minut opožděn. Vlak jede ve dnech 24.října - 22.listopadu 2005 mimořádně pouze v úseku Praha hl.n. - Regensburg Hbf. Ve stanici Regensburg Hbf. zajištěn přestup do vlaku RE 26029 ve směru München. (Regensburg Hbf. odj.: 14:44 / München příjezd: 16:16 hod.). Přímé vozy jedoucí vlaky R 264 / RE 5600 v úseku Praha hl.n. - Schwadorf - Nünberg Hbf. jedou v úseku Domažlice - Nürnberg Hbf. o cca 50 minut opožděny.
2) R 266/ RE 5608 Praha - München:
Vlak R 266 bude ve dnech 24.října - 22.listopadu 2005 v úseku Domažlice - Regensburg - München o cca 50 minut opožděn.
3) RE 5607 / R 267 München - Praha (přímé vozy Nürnberg. Hbf. - Praha hl.n.):
Vlak jede ve dnech 24.října - 22.listopadu 2005 mimořádně pouze v úseku Regensburg Hbf. - Praha hl.n. Ve stanici Regensburg Hbf. zajištěn přestup od vlaku RE 26969 ze směru München. (München odjezd: 16:44 / Regensburg Hbf. příjezd: 18:12 hod.). Přímé vozy ve vlacích RE 5601 / R 267 v úseku Nünberg Hbf. - Schwandorf - Praha hl.n. řazeny bez omezení.
4) R 352 / 1952 Praha - Stuttgart
dne 18./19. a 19./20.listopadu 2005 nebude vlak R 352 / 1952 (Praha hl.n. - Nürnberg Hbf. - Stuttgart Hbf.) mimořádně zastavovat ve stanicích Schwäbisch Hall-Hessental a Backnang (trať 784 DB). Výstup cestujících v ostatních stanicích je možný.
Lovosice-Duisburg - Vzhledem k neustále se zvyšujícímu počtu kamionů na českých silnicích schválila Vláda ČR návrh na znovuzavedení kombinované přepravy kamionů po železnici.
Od 6.října 2005 proto byla obnovena pravidelná linka kombinované dopravy s názvem Bohemia express, tentokrát ale nedoprovázené - mezi severočeskými Lovosicemi a německým Duisburgem.
Bohemia express přepravuje kontejnery, výměnné návěsy a sedlové návěsy. Podobná služba ulehčující situaci mezinárodním dopravcům již v minulosti fungovala - RoLa (přeprava návěsů i s tahači), vstupem ČR do EU se ale kamiony z vlaku přesunuly na silnice a vlak jezdil téměř prázdný.
Operátory této nedoprovázené kombinované dopravy jsou společnosti Bohemiakombi, která provozovala známou RoLu a Kombiverkehr.
Tentokát projekt zaštituje Ministerstvo dopravy ČR. V období let 2006 - 2010 poskytne potřebné finance (cca 1,6 mld CZK) a poté by měl být provoz linky přejít do soukromých rukou. Hlavním cílem obnovení transportu kontejnerů je zvýšení konkurenceschopnosti kombinované dopravy a posílení jejího podílu na přepravním trhu u nás a dále pak převedení části objemu přepravovaného zboží ze silnic na železnici - dopravu, která je šetrnější k životnímu prostředí.
Zdroj : Svět motorů č.43/2005
Berlin - Se zvýšením cen DB od poloviny prosince bude cestování s touto společností až o 90% dražší, toto uvádí skupina „Warentest“ v jejich časopisu Test. V extrémním případě zaplatí malá skupina 5 osob, z toho jedna vlastní BahnCard50, za cestu ve vlaku ICE z Hamburku do Berlína a zpět v budoucnu 522 € místo dosavadních 275 €. Důvodem je odstranění slevy „Mitfahrer“ pro doprovodnou osobu vlastníka BahnCard. Spolucestující dnes platí pouze 50% ceny. V automobilu od DB-Carsharing stojí cesta z Hamburku s 48 hodinovým pobytem v Berlíně 180 €.
DB - Deutsche Bahn chce na podzim na trh uvést novou nabídku „Herbst-Spezial“. Jízdenky jsou nabízeny ve třech cenových relacích, za 29, 39 a 49 €. Ceny platí pro jednoduchou jízdenku ve 2. třídě vlaku ICE (vnitroněmecké tratě) v období od 4. listopadu do 10. prosince. Zakoupení je možné přes internet nebo v automatu. Jízdenku je nutné zakoupit nejméně tři dny před odjezdem. Poprvé je zvýhodnění také cestování skupin: při cestě až 4 spolucestujících zaplatí každý 19 €.
Berlin - Zástupci zaměstnanců z celé Evropy se schází od včerejška (úterý 18.10.) v německém Kolínu nad Rýnem. Hlavním tématem jsou pracovní podmínky, které budou projednávány na celoevropské úrovni. Jedním z bodů diskuse bude také evropský „řidičský“ průkaz a certifikace vlakového personálu. Dalším tématem bude bezpečnost a pracovní doba. Akci pořádají německé železniční odbory (TRANSNET).
Köln/Rhein - Podle zprávy stanice „WDR“ se v příštím roce nepočítá se zastávkou mnohých spojů ve stanici Köln/Bonn Flughafen ve směru do jižního Německa a Švýcarska. Důvodem je dle DB nízká poptávka, ze stejného důvodu byla vyřazena i stanice lázeňského městečka Bad Oeynhausen (ve všední dny pro vlaky IC). Naproti tomu bude zavedeno nové spojení mezi Köln/R a Stuttgartem se zastávkou v Mannheimu (ICE-Sprinter). Kvůli velké poptávce začnou rychlovlaky ICE také zastavovat ve stanici Siegburg. A původní vlak pro manažery (Metropolitan) bude mezi Kolínem nad Rýnem a Berlínem jako IC.
Berlín - V bezprostřední blízkosti Braniborské brány, vládních budov a Reichstagu vzniká největší železniční křižovatka Evropy - hlavní berlínské nádraží Berlin Hauptbahnhof, které bude uvedeno do provozu v neděli 28.5.2006, kdy bude zahájeno i Mistrovství světa ve fotbale 2006. DB AG počítají s tím, že se do roku 2010 zvýší počet cestujících dálkové dopravy v porovnání s rokem 2004 o 6 milionů na 19 milionů cestujících. Na nádraží bude možný přestup mezi všemi vlaky dálkové dopravy s příměstskými a regionálními vlaky.
Doprava sever - jih
Díky tunelu Tiergarten dojde ke zkrácení jízdních dob v úsecích Berlin - Stralsund a Berlin - Leipzig až o 40 minut. Tunelem budou vedeny také vlaky Hamburg - Berlin - Leipzig - München, Hamburg - Berlin - Dresden - Prag a Stralsund - Berlin - Erfurt.
Doprava východ - západ
Podél tratí S-Bahn budou nadále jezdit vlaky v úsecích Köln - Hannover - Berlin, Basel/Stuttgart - Frankfurt - Berlin a Berlin - Osnabrück - Amsterdam/Münster.
Dresden - Do 14. ledna 2006 mohou všichni cestující expresu Ostseeland (d?íve ozna?ovaný jako Interconnex - z Dráž?an p?es Berlín do Stralsundu) cestovat za 10 €. Zpáte?ní jízdenka z Dresden-Neustadt do Berlína stojí stejn? tak 10 €. Jedná se o 3 trasy spole?nosti Connex - Dresden – Leipzig, Dresden – Stralsund a Dresden – Wroclaw. Nabídka se jmenuje „Ein-Ticket“ a bude prezentována ve sloganu „Ein-Ticket – drei Möglichkeiten“ (tedy 1 lístek – 3 možnosti). Jedná o spolupráci spole?ností OLA (Ostseeland Verkehr GmbH), Connex Sachsen GmbH a Taeter Tours (dráž?anská autobusová spole?nost). Jízdenky lze zakoupit od 14. ?íjna 2005.
Porovnání: Dresden - Stralsund
| Druh vlaku | Doba jízdy | Cena |
| IC/EC (DB) | 5:10 | 62,00 € bez BC / 31,00 € s BC 50 |
| RE/RB/IR (DB) | 6:10 | 49,80 € bez BC / 24,90 € s BC 50 |
| Connex | 5:45 | 41,00 € / 10,00 € Ein-Ticket |
Frankfurt (M) - Podle údajů DB dojíždělo v prvním pololetí 93% vlaků v Německu včas. DB tedy vyrovnaly bilanci z minulého roku (také 93%). Podle definice se za zpožděný spoj považuje takový, který dorazí o více než 5 minut později oproti jízdnímu řádu.
Souvisejíci zprávy :
19.9.2005 - 13:42 - Přesnost vlaků ČD letos činí více než 92 procent
Praha - V měsících srpen a září letošního roku připravily společný projekt pobočka CzechTourism Berlín a Deutsche Bahn AG. Speciální akce na podporu cest do České republiky probíhala na 3 německých nádražích - Dresden-Neustadt, Berlin-Spandau a Berlin Ostbahnhof. Cílem těchto akcí bylo představit Česko jako možnou destinaci příští dovolené a zároveň prezentovat speciální nabídku EuropaSpezial (Berlín - Praha od 29€, Dresden - Praha od 19€), která platí od července do poloviny prosince.
Pro návštěvníky, kteří projevovali zájem o cesty do České republiky, byly připraveny suvenýry, obecné informační prospekty, speciální brožury Vlakem do České republiky denně a cenově výhodně a letáky Europa-Spezial. Hlavní výhrou byl víkendový pobyt v jednom pražském hotelu. Všechny akce byly podpořeny billboardovou kampaní, která se objevila na stěžejních místech Berlína. Deutsche Bahn i CzechTourism byly s akcí spokojeny. O spokojenosti DB AG svědčí i fakt, že došlo k nárůstu počtu cestujících s DB do České republiky.
Zdroj : CzechTourism - Česká centrála cestovního ruchu
Viamont - Partneři European Bulls Rail4chem (D) a Viamont (CZ) nedávno začali provozovat ucelené vlaky z České republiky do rotterdamského přístavu po tom co úspěšně provedli přepravy do a z různých destinací Německa.
Berlin - Během fotbalového mistrovství světa se možná bude u „Berlin S-Bahn“ stávkovat. „Pokud nepohnou rozhovory ohledně rušení pracovních míst, je stávka v tomto období možná“, sdělil Andreas Tannhäusser (předseda odborové rady S-Bahn GmbH). Hladký průběh MS by tedy nemohl být garantován. Předseda odborové rady požaduje, aby nebyl personál žádného nádraží propuštěn. Plánuje se, že personálem bude obsazeno pouze 21 nádraží S-Bahn z celkového počtu 165.
Berlin - V roce 2011 má vzniknout na místě dnešního letiště Berlin Schönefeld nové, s názvem „Letiště hlavního města“. Toto letiště by mělo být napojeno na železniční síť a měly by zde zastavovat i vlaky ICE. Náklady na napojení se pohybují dle M. Stolpeho (ministr dopravy) kolem 500 milionů €. Město Berlín a spolková země Braniborsko se budou na stavbě podílet 30 miliony €.
6.9.2005 - 14:48 - Siemens si musí na potvrzení zakázky RŽD počkat
Petrohrad / DPA - Po změně vedení RŽD musí společnost Siemens s realizací nové miliardové zakázky na výrobu vysokorychlostních vlaků posečkat. Ruská strana uvedla, že musí po změně vedení nejprve prověřit všechny investiční projekty. RŽD objednaly na hannoverském veletrhu za přítomnosti prezidenta Putina 60 vysokorychlostních vlaků v celkové hodnotě 1,5 miliardy €. Putin propustil v červnu šéfa RŽD a na jeho místo dosadil svého známého Vladimíra Jakunina.
Berlin - V pátek 2. září urazí ICE 882 z Mnichova 400. miliontý kilometr, který ujel tento typ vlaku. V průměru ujela každá jednotka 7 milionů kilometrů. V tento den budou jednotky ICE 1 v provozu 14 let a 2 měsíce. ICE 1 je se svou délkou 358 nejdelší ze všech typů ICE a dosahuje rychlosti 280 km/h. DB vlastní celkem 59 těchto jednotek a po necelých 15 letech provozu investovaly 180 milionů € do jejich modernizace. První modernizovaný vlak ICE 1 vyjel z dílen 5. srpna.
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Public use not allowed without explicit permission of author.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












